Nyt tuli kyllä viimeinen pisara. Risteilylle lähtö miehen mielestä vain ilmoitusasia
Työkavereiden kanssa on siis lähdössä viikonloppuna ja eilen illalla ilmoitti asiasta minulle. Mies elää kuin poikamies, vaikka on kahden lapsen isä. Esim. jos haluaa mennä töiden jälkeen jonnekin, ei koskaan edes soittele ja ilmoita, saati, että sanoisi asiasta etukäteen. Meidän perheessä on kaksi erillistä joukuetta: minä ja lapset ollaan yksi, mies yksin toinen. Nyt kiehahti niin, että unettoman yön jälkeen pakkasin laukut valmiiksi eteiseen. Aloittakoon jo tänään sen risteilemisensä ihan missä huvittaa!!!
Kommentit (59)
Vierailija:
Ei kai kenenkään tarvitse tuollasta käytöstä kestää??!! Miettikäähän nyt niitä lapsiakin jos vanhemmat vaan taistelee siitä että kumpi ehtii ensin ilmoittaa menoistaan ja taas on jompikumi poissa.Kyllä perhe on perhe ja perheen täytyy yhdessä sopia menoista ja kaikesta muustakin. Eikä mielestäni edes ilmoitus riitä tuollaisiin reissuihin (lue panen vierasta risteilyt ja lapin matkat)
Meillä oli ennen samanlainen meno ja pahempikin. Mies ei nimittäin tullut yhtenäkään työpaivänä töistä suoraan kotiin. Eikä viettänyt yhtäkään viikonloppua kotona tai yleensäkään minun ja lasten kanssa. No, se loppui kun sanoin että nyt kun en enää imetä niin on sun vuoros jäädä kaikkina aikoina lasten kanssa ja mamma menee menojaan! Ei siis tarvinnut kun mies tajusi koko jutun, eikä ole sen jälkeen ollut omilla teillään. (nyt puoleentoista vuoteen)
Saa toki mennä jos haluaa, mutta sitten menen minäkin ja sitähän ei meidän ukko kestä. Kyllä olis ukko ja lapset monessa perheessä ihmeissään jos vaimo ei tulekkaan töistä kotiin vaan lähtee hillumaan kavereille ja baareihin..Tuohon lupa asiaan sanoisin että meillä on ainakin perheessä yhteiset säännöt joita noudatetaan. Mutta jos mies haluaisi vaikka baarissa käydä niin siitä pitää ilmoittaa; " Haluaisin kulta käydä tänään baarissa, onko ok? Vai oliko jotain muuta mielessä?"
eikä ole taistelua siitä kuka on minäkin viikonloppuna menossa. Kyllä ilmoitus riittää aikuisten ihmisten kesken. Jos kumpikin vanhempi huolehtii lapsista samalla tavalla (kuten meillä) niin voimme varailla matkoja ilman toisen lupaa. Ilmoitamme että lähden esim Thaimaaseen 3 kk päästä 2 viikoksi. Huom, ilmoitan vaan.
Mutta kun tämä asia on vain rikka rokassa. Tuntuu, että mies vain haluaa mennä omia menojaan. Kodista on tullut paikka, josta saa ruokaa, puhtaita vaatteita ja välillä seksiä. Lapsetkin alkavat vieraantua isästään. Puhuminen ei ole auttanut, joten ajattelin yrittää jotain radikaalimpaa.
Ap
En minäkään tuollaista menoa katselisi kovin pitkään!
mun mielestä eletään perheenä yhdessä. Tokijoskus voi itsekin käydä yksin jossain mutta nämä yksin laivallemenot jalappiin menot on mun mielestä ihan käsittämättömiä!!!
Kyllä lapset ja vaimokin tykkää matkustaa lappiin tai laivalle.
Ihan ihmeellistä, jos jotkut vain varailevat etelän tai Thaimaan lomia ja ilmoittavat miehelleen/Vaimolleen kun muistavat. Ei ihme että avioerotilastot kukoistaa!!!!
Ap toivoi asiasta ilmoittamista suht hyvissä ajoin (risteily) tai ylipäätään ilmoittamista (töiden jälkeen kaljalle). Teistä on siis ihan ok vaan olla pois iltamyöhään asti mitään sanomatta.
Meillä on kotona seinakalenteri, johon jokainen merkitsee menonsa heti niistä tiedettyään. Reilua kaikille eikä " pääse unohtumaan" niin kun joku tossa kuvaili.
Musta ei oo mikään ihme, että avioliitot hajoo jos pariskunnan välinen kommunikointi on tollasta, eikä edellytetä mitään kertomisia omista menoistaa. Ei mun mies ole mikään mun kämppis vaan MIEHENI ja LASTENI ISÄ.
Ja kuten todettua, todella harvassa on meillä ne kerrat, ettei toinen olisi päässyt johonkin mihin haluaa (on kierretty risteilyt ja futismatkat ynnä muut), sillonkin kyseessä on ollut ihan käytännön hommasta, ettei ole ollut mahdollista.
Kyllä mä aina " kysyn" ensin onko menoni ok, eli " onko ihan ok, että lähden kahden viikon päästä risteilylle/ perjantai-iltana ulos syömään" jne. Näin tekee miehenikin. Emme koskaan ole sanoneet kiusallamme, että ei käy. Jos molemmilla sattuu olemaan sillon meno, pohditaan, kumman meno nyt on ns. tärkeämpi.
Tämä on toisen huomioonottamista.
Joko mies havahtuu, että on mennyt kohtuuttomuuksiin, ja pelästyy perheen menettämistä.
Tai sitten mies on jo henkisesti niin irrallaan perheestä, että on vain helpottunut, kun teet eropäätöksen hänen puolestaan - ja tällaista miestähän et varmaan haluaisi loppuikääsi katsella.
Kannattaa muute korostaa miehelle, että tässä ei nyt ole kyse vain siitä risteilystä.
No mää oon sitä mieltä että tarttee kysyä toiselta -ei ilmoittaa.
Ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että on tossun alla. Vaan ihan täysin siitä että ollaan PARI. Molemmat saa mennä. Siedän PERUSTELUJEN kera yllättävän risteilyn -vaikka että kaveri soittaa ja sanoo et olis hytissä tyhjä paikka, Pena sairastu eikä tule ni tuu tilalle! Mutta en siedä jos toinen ILMOITTAA: menen lauantaina laivalle. Mulla ainakin vitutuskäyrä nousee HETI tollasesta. Ai menet vai?
Musta parisuhde on kasa yhteisiä päätöksiä. Vaikka toinen haluaa laivalle Penan tilalle niin se on yhteinen päätös. Mitä jos mulla onkin jotain muuta viikonloppuna? Nää ei ole ilmotusluontosia asioita. Juttelemalla saa paremman tuloksen.
Itse alkaisin toimimaan kuten mies, päivän varotusajalla kostoksi. Eiköhän ala tuntumaan hyvältä jos puhuttaisiin nää asiat, ei ilmotettaisiin. Mutta sitten voi miettiä onko parisuhde kostamista? Siitäkin voi jutella kumppanille.. ;)
Ota ap tiukka linja -mutta anna miehelle myös tilaa korjata tilannetta. Selitä että sua loukkaa tollanen käytös. Koska se yksinään pitää riittää siihen että toinen huomioi sua jatkossa erilailla.
Toki yllättäviäkin menoja voi tulla, nou hätä. Mutta musta on täysin outoa, jos ukkoni tosta varaisi risteilyn vaikka ensi viikolle ja suvaitsis ilmottaa siitä minulle päivää ennen lähtöä.
Eiks näillä joillain vastaajilla ole itsellään mitään menoja? Aika hassua että tällasissa perheissä molemmat mies ja nainen menee millon lystää ja " mahdollisesti" ilmottaa siitä tuntia ennen, ettei menot sitten ikinä satu päällekkäin. Meillä myös lapsista on kiva tietää etukäteen onko äiti tai isä poissa.
Heti ku mä näen kivannäköisen miehen joka tulee jutskaamaan, kysyn suoraan onko se varattu. Sit sanon ei kiitos, mut heti ne on seuraavan naisen kimpussa. Aina on joku jonka hyttiin ne pääsee jyystämään.
No hei haloo! Mää ainakin luotan mieheeni; samat naiset on maissakin ja samat miehet. Jos ei voi luottaa kumppaniin niin paras olla yksinään.
Mutta ylitöistäkin: on ollu tapana ilmoittaa heti kun lupaa jäädä tekeen pitkää päivää niin toinen kerkee suunnitteleen vaikka kahveelle menemisiä -kuin jäädä odotteleen kotiin.
Samaten ei nouse pelko persuuksiin jos toisen tapana on olla 25 vaille viis kotona eikä mitään kuulu. Minä soitan viideltä miehelle siinä vaiheessa ja seksiä on ihan turha odottaa jos sanoo olevansa TÖISSÄ.
Musta toiselle tekemisistään kertominen ja muu on ihan perusasia. En varaa itsekään laivamatkaani tosta noin, miehelle ja minulle voin hankkia jotain salaa yllärinä, mutta vaan itselleni -ei se vaan käy.
27
että totta kai toiselta tarkistetaan, onko toisella esim. menoja sovittuna samalla ajankohdalle!
Te, joiden mielestä " luvan pyynti" on ap:ltä kohtuutonta, niin oletteko oikeasti sitä mieltä, että miehenne saa sopia oman pään mukaan menojaan teille mitään ilmoittamatta.
" Kalle tässä terve, mä lähden perjantaina risteilylle...ai sä olit sopinut jo Tahkon matkan, no voi voi" . Tai ehkä miehen on ihan turha mainita edes paria päivää aikasemmin, senkus menee vaan, sillä lupaahan ei tarvitse kuitenkaan. Ja totta kai SINÄ hoidat lapset. Sehän on naiselle ihan luontaista kivaa.
AP:lla on selvästikin vähän isompiakin ongelmia tässä takana, eikä kyse ole vain tästä yhdestä risteilystä.
Miksi hän ei arvosta perhettään eikä vaimoaan eikä halua viettää aikaansa heidän kanssaan ylipäätään?
Ei, vaan tapa jolla asiat ilmotetaan. Mä meen huomenna vastaan selitys.
Sinkkumies menee miten menee. Perheellisellä olis tietty tarve päästä tuulettuun; siinä missä perheellisellä naisellakin. Mutta tapa miten asiat hoidetaan ratkasee sen onko tilanne huono vai hyvä.
Minä siis hyväksyn selityksen kera nopeenkin reissun, mutta ilmotusluontonen juttu ei kyllä mene läpi.
27
ylipäätään kaveriporukassa lähtö on huono asia. Meillä ei ainakaan käydä erikseen, vaan aina tietysti perheen kanssa. Ihmettelen tuollaista sooloilua, mutta niistä tulee sitten niitä avioeroja.
Mitäs sitten, jos molemmat vaan ilmoittaa, että on lähdössä tunnin päästä jonnekin. Toinen Puolaan bussilla ja toinen Ruotsiin laivalla. Jäävätkö lapset keskenään kotiin.
Joo, joo.. Ja miehillä menee parisuhteessa huonosti.. Tai mitä vaan..
Mulle kukaan ei oo alkanu koskaan selittään käytöstään, jos joku iskee baarissa laivalla tekee se sen maissakin. Jos olet tivannut sitä joltain joka tulee sulle jutteleen ja saat tollasen nopeen kännisen selityksen
-uskoen vielä sen niin onnitteluni. :D
Isäni sanoin: jos haluaa pettää kumppaniaan niin AINA löytyy siihen aika ja paikka.
Laiva ei ole mikään lihatiski. Sielä on kaikenlaisia ihmisiä -mitä SINÄ sitten teet laivalle jos et harrasta seksiä kaikkien kanssa?? Ymmärrätkö? Jokkut haluaa mennä ettiin petiseuraa, toiset ei.
27
pitää perheestään lomaa. Ilmeisesti on jäänyt nuoruus kesken, kun lapsia on hankittu jo vähän päälle kaksikymppisinä. En ymmärrä ollenkaan, miksi pitäisi lomailla muussa kokoonpanossa kuin perheen kesken.
Minä haen laivalta seksiä, mutta olenkin sinkku. Ja varatut miehet jätän heti omaan arvoonsa, koska vaikka moni sanoo, ettei se ole toisen naisen vika jos äijä pettää, niin olen itse ollut petettynä osapuolena ja tiedän miten pahalta se tuntuu. En halua sitä edesauttaa. Mutta kokemusteni perusteella joka ikinen laivalle kaveriporukassa tullut mies etsii seksiseuraa, oli varattu tai ei.
Ei kai kenenkään tarvitse tuollasta käytöstä kestää??!! Miettikäähän nyt niitä lapsiakin jos vanhemmat vaan taistelee siitä että kumpi ehtii ensin ilmoittaa menoistaan ja taas on jompikumi poissa.
Kyllä perhe on perhe ja perheen täytyy yhdessä sopia menoista ja kaikesta muustakin. Eikä mielestäni edes ilmoitus riitä tuollaisiin reissuihin (lue panen vierasta risteilyt ja lapin matkat)
Meillä oli ennen samanlainen meno ja pahempikin. Mies ei nimittäin tullut yhtenäkään työpaivänä töistä suoraan kotiin. Eikä viettänyt yhtäkään viikonloppua kotona tai yleensäkään minun ja lasten kanssa. No, se loppui kun sanoin että nyt kun en enää imetä niin on sun vuoros jäädä kaikkina aikoina lasten kanssa ja mamma menee menojaan! Ei siis tarvinnut kun mies tajusi koko jutun, eikä ole sen jälkeen ollut omilla teillään. (nyt puoleentoista vuoteen)
Saa toki mennä jos haluaa, mutta sitten menen minäkin ja sitähän ei meidän ukko kestä. Kyllä olis ukko ja lapset monessa perheessä ihmeissään jos vaimo ei tulekkaan töistä kotiin vaan lähtee hillumaan kavereille ja baareihin..
Tuohon lupa asiaan sanoisin että meillä on ainakin perheessä yhteiset säännöt joita noudatetaan. Mutta jos mies haluaisi vaikka baarissa käydä niin siitä pitää ilmoittaa; " Haluaisin kulta käydä tänään baarissa, onko ok? Vai oliko jotain muuta mielessä?"