Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kyllä viimeinen pisara. Risteilylle lähtö miehen mielestä vain ilmoitusasia

Vierailija
28.03.2007 |

Työkavereiden kanssa on siis lähdössä viikonloppuna ja eilen illalla ilmoitti asiasta minulle. Mies elää kuin poikamies, vaikka on kahden lapsen isä. Esim. jos haluaa mennä töiden jälkeen jonnekin, ei koskaan edes soittele ja ilmoita, saati, että sanoisi asiasta etukäteen. Meidän perheessä on kaksi erillistä joukuetta: minä ja lapset ollaan yksi, mies yksin toinen. Nyt kiehahti niin, että unettoman yön jälkeen pakkasin laukut valmiiksi eteiseen. Aloittakoon jo tänään sen risteilemisensä ihan missä huvittaa!!!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta menoista ilmotetaan ja keskustellaan siitä huolimatta.

Vierailija
22/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmoitusta hyvissä ajoin, ei keskustelua.

t. 58

Vierailija:

58, en tiedä ketä tarkoitat, mutta meillä vapaus kuuluu molemmille.

Mutta menoista ilmotetaan ja keskustellaan siitä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdesti raskausaikana puoliso lähti tuopille tuttuun baariin sanomatta mitään, koska olin jo nukkumassa, mutta sieltäkin kotiutui ajoissa. Se oli jo mielestäni omituista eli sen jälkeen eipä ole tapahtunut vastaavanlaista.

Tietysti sanoin myös asiasta hänelle ja itsekin oli vähän samaa mieltä (mitä se sitten tarkoittaakin).

Jos haluaa mennä ulos kavereittensa kanssa niin ilmoittaa asiasta yleensä muutamaa päivää ennen. Jos töiden jälkeen niin sama homma. Kyse on siitä, että olemme molemmat huoltajia eli kai ajattelemme olevamme yhtälailla vastuussa lapsestamme (toiselle voi sattua jotakin esim. onnettomuus).

Lisäksi pidämme erittäin normaalista elämänrytmistä, jossa ei ole paljon yllätyksiä ja sattumia. Jännitystä ja menoa jo ollut tarpeeksi.

Vierailija
24/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä mies kysyy että olisi kolmen viikon päästä reissu tiedossa, onkos jotain erikoista menossa silloin ja sopiiko että menen? Ja minä kerroin hiljan että mulla on kuukauden päästä reissu, onnistuisiko ja saisitkos työvuorosi vaihdettua?

Kyllä tollaiset asiat pitää sopia. Meillä nousisi melkoinen metakka, jos jonpi kumpi vaan sanois että ai jaa, mä lähden huomenna risteilylle.

Vierailija
25/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää ilmoittaa menoista ajoissa ja kysyä sopiiko toiselle. Se ei ole tossun alla olemista vaan normaalia toisen huomioon ottamista.

Meillä on aika paljon menoja ja työmatkoja molemmilla. Pakostakin menisi menot päällekkäin, jos ei ajoissa ilmoittaisi. Seinäkalenteri johon menot merkitään on myös käytössä ihan vaan muistamisen vuoksi.

Vierailija
26/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin miehesi olisi voinut ilmoittaa vähän aiemmin...

Vierailija
27/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mies kehtaa lähteä ilman perhettä johonkin vai se että ei kysynyt lupaa??

Vierailija
28/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kumppanilta kuuluu kysyä, olisiko hänellä kenties suunnitelmia. Jos aikoo lähteä risteilylle pelkällä ilmoituksella, niin silloin on varmaan hommannut lapsille hoitajan ja huolehtinut siitä, että muutkin kotityöt on hoidossa...

Vierailija
29/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä kumppanilta kuuluu kysyä, olisiko hänellä kenties suunnitelmia. Jos aikoo lähteä risteilylle pelkällä ilmoituksella, niin silloin on varmaan hommannut lapsille hoitajan ja huolehtinut siitä, että muutkin kotityöt on hoidossa...

Eikä näin: " olisin lähdössä 2 viikon päästä risteilylle, saanhan mä lähteä, jooko?? Pekka ja Tanekin saa, jooko? Pliis?!"

Vierailija
30/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä omassa yksikössään poikamiehen elämää ja vaimo lapsineen elää perhe elämää. Yleinen ja raskas ongelma. Nää risteily ja pikkujoulujutut on vain oireita ja seurauksia itse ongelmasta, eli mies ei sitoudu perheeseensä. Sellaisella miehellä ei ole mitään tekoa perheessä. Ihan turha. Sellainen mies sopii vain vapaa aikaan ja hauskanpitoon, ei perheen pääksi. Jos perhe olisi yritys, saisi mies potkut välittömästi kun ei pysty hoitamaan tehtäviään.

Vierailija
31/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaan on tapana soitella ja ilmoitella, jos ei töistä kotiuduta normaaliaikaan. Iltamenot, risteilyt ym. sovitaan yhdessä. Ei perheessä voi toinen koko ajan sooloilla. Olet ap oikeassa, pidä pintasi.

Vierailija
32/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten Hessun mökille saunomaan ja kaljottelemaan. 2 päivän reissu.

Mitäs mä siihen kuin että aijaa, älä katko kinttujas ja auton jätät mulle.

Vierailija
33/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos joku perheenäiti ilmoittaisi muutaman päivän varoitusajalla, että mami nyt bailaa viikonlopun, olkaa te (taas) keskenänne?

Vierailija
34/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai asiasta kerrotaan, että " olen lähdössä päivänä xxx paikkaan xxx" . Turha siitä on hernettä nenuun vetää. Toki ymmärrän nyt ap:tä, jos mies todella elelee kuin sinkku. Sinuna nyt puhuisin asiasta ja selittäisin vähän.

Vierailija
35/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmettelee, miksi pitää pyytää lupa. Ehkä se kuuluu hyviin tapoihin. Harmi, että ap ei risteilystä kuullessaan vain todennut: " No voi harmi. Et voi kyllä nyt mennä, kun mä ehdin jo sopia meneväni Lissun mökille. Sun täytyy katsoa lapsia."

Vierailija
36/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kauppareissujen venähtää koko päivän mittaisiksi ilmoittamatta mitään, lähdin just nimenomaan risteilylle parin päivän varoajalla ym. Kun tätä oli kestänyt pari kuukautta, mies alkoi ymmärtää, miksi asioista pitäisi yhdessä sopia.

Vierailija
37/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä yhteiseloon kuuluu (siis kun asutaan saman katon alla perheenä) että menoistaan ilmotetaan. Se on hyvä tapa. Minä ainakin haluan tietää noin suunnilleen viikon ohjelmat etukäteen, ihan jo siksi, ettei meidän menot mene päällekkäin.

Ja kyllä mä hitto vie huolestuisin jos miehen normaalit työpäivä kestää viiteen ja sitten ei vielä ole kymmeneltä tullut kotiin. Haluan myös, että mieheni ihmettelee (ja niin tekeekin) jos minua ei ole iltaan mennessä kuulunut kotiin.

Koskaan ei ole kumpikaan meillä estänyt toisen menoja, vaan on saanut mennä omiin juttuihinsa. Mutta ilmottaa pitää hitto vie. Opetatteko te lapsillekin, että ei tarvi sanoa mihin menee ja missä on?

Vierailija
38/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs mies oli lähdössä baariin kavereiden kanssa ja tuli vaihtamaan vaatteitaan. Vaimo tuli ovessa vastaan ja sanoi " moi käyn baarissa" (suunniteltu juttu). Ei auttanut miehen muu kuin jäädä lasten kanssa.

Vierailija
39/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtö. Itsekin varasin risteilyn parhaani ystäväni kanssa, enkä lupia siihen mieheltäni kysele. Kun ajankohta tulee lähemmäksi, niin ilmoitan vaan asiasta. Liian aikasin asiasta ilmoittaminen ei auta, mies kun tuppaa *unohtamaan* asian.

Mieheni järjestää omat menonsa sitten niin että pääsen lähtemään matkalle. Näin meillä on ja hyvin toimii. Kyllä asiasta sanomme ja jos tilanne on todellakin paha, niin yritämme siirtää matkojamme, mutta aina se ei onnistu.

En ymmärrä miksi aikuisen ihmisen pitäisi anoa ja ruinata lupaa lähteä laskettelemaan tai risteilylle.

Vierailija
40/59 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anhan minä mennä, kun Pepe ja Jupekin saa. Mutta totta ihmeessä teidän pitää yhdessä sopia, mitä teette viikonloppuna ja miten kumpikin teistä saa tarpeeksi omaa aikaa, miten lapsille riittää tarpeeksi aikaa kummaltakin, jne.

Ei se ole mikään perhe, jos vaimo + lapset on oma leiri ja mies elää kuin poikamies, mutta ei sekään ole rakentavaa, jos vaimo pakkaa kamat, kun vastoinkäymisiä tulee. Eihän nyt noin helposti neuvoteltavan asian takia kukaan eroa! Eihän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi