^^ELOisten KE-TO^^
Kommentit (79)
Ihan ekaksi Neelan NEUVOLATERVISET. Oltiin eilen 8 kk lääkärineuvolassa ja ihan kiva käynti. Tyttö on nyt 71 cm pitkä ja painaa 9110 g eli edelleen varsin pyöreä pullero. Esikoinen oli aikanaan saman mittainen, mutta painoi yli puoli kiloa vähemmän. Neela sai kaikin puolin hyvät arviot ja ilmeisesti on ottamassa kiinni ikätovereitaan tuon fyysisen kehityksenkin osalta. Ollaan silti ainakin vielä kerran menossa fysioterpiaan. Neuvolalääkärin mielestä nyt olisi hyvä aloittaa karkeampaan ruokaan totuttautuminen (mitenköhän sekin onnistuu tuo sihtikurkun kanssa) ja oli sitä mieltä, että tuttinkäyttöä kannattaisi rajoittaa. Meillä sitä nyt ei muutenkaan käytetä kuin nukkumiseen ja kriisinhallintaan, joten tosi vähän se tytön suussa on.
Neelakin sai alkuviikosta ensikokemuksensa PUISTOELÄMÄSTÄ. Neidin ilme oli näkemisen arvioinen, kun hän sai hiekkikselle lapion käteensä. Keinuminen on aivan pop tytön mielestä. Tällä hetkellä tyttö ulkoilee joko rattaissa puoli-istuvassa asennossa, maassa istuen, keinuen, minun sylissä tai omalla pihalla olessamme mahallaan pötkötellen terassilla. Ihan kivaa, kun tyttö voi jo vähän paremmin osallistua tuohon ulkoiluun.
Sitten ihan pienet narinat! Mun oli tarkoitus mennä tänään katsomaan Idols-finaalia kaverin kanssa, mutta suunnitelmat oli pakko perua. Mies loukkasi pari päivää sitten urheillessaan jalkansa ja könkkää nyt sauvoilla. En minä voisi häntä yksin jättää kahden lapsen kanssa, kun ei meinaa rappusia päästä ylös ilman apua. Ei hän pystyisi kantamaan Neelaa eikä nostamaan esikoista. Vähän harmittaa! Tämä on jo toinen suunnitelmien peruuntuminen viikon sisällä. Meidän viime lauantainen illallinen piti perua (siirtää), kun lapstenhoitajat olivat sairaana.
Niin ja sitten tuohon k.h.p:n esille ottamaan sisäpiirijuttuun. Kyllä minunkin täytyy myöntää, että välillä olo täällä on varsin ulkopuolinen. Mutta minun kyllä ei auta muu kuin katsoa peiliin. Olen välillä tosi huono kommentoimaan muiden juttuja. Tai kommentoin kyllä, jos joku asia on " sydäntä lähellä" , mutta olen tosi huono toivottelemaan kaikenlaisia jaksamisia tms. Pinot on sen verran pitkiä ja usein sitä ehtii nopeasti ne lukaisemaan ja sitten ehkä kirjoittamaan omat juttunsa. Aika usein jää sitten ne kommentit tai unohtuu, kenelle piti mitäkin sanoa. Minusta on mukavaa, että täältä löytyy niitäkin, jotka jaksavat ottaa kantaa melkein joka asiaan! Sellaiset henkilöt luovat tänne sen hyvän hengen, joka minusta täällä kyllä kaikesta huolimatta vallitsee. Erityiset kiitokset minä haluan antaa PUMPULILLE, hänen juttujaan minä kaikista mieluiten luen. Olen saanut viestien perusteella hänestä erittäin sympaattisen kuvan. Olet varmasti oikeastikin aivan yhtä mahtava tyyppi :)!
Nyt vetäydyn takavasemmalle, meillä nimittän molemmat lapset nukkuu :)!
(pubulle): ' Olemme ennenkin taineet puhuna pinoissa tästä sisäpiiri- asiasta.' -en ainaskaan nyt muista että oisin aikaisemmin ottanut esille..
' Mutta en suostu myöskään siihen, että minun pitäisi pitää listaa että jokaista huhuilisin yhtä monta kertaa ja kaikkia huomioisin samalla lailla. Se on oikeasti mahdotonta. Olemme aikuisia ihmisiä, pitäkäämme pinomme myös aikuismaisina.'
-kuka on väittänyt että pitäs alkaa pitää listaa ja huhuilee kaikkia?? :)
-oliko jotain lapsellista ilmaista miltä tuntuu??
ja mä en todellakaan oo jättänyt kirjoittamista sen takia että mua huhuiltaisiin ja että hakisin joteski erityisesti huomioo,olen kirjottanu silloin (aika lailla päivittäin) kun tuntuu ja just siten miten sillä hetkellä tuntuu. PISTE
ei niin aikuismainenpöllö k.h.p :D ;)
Sattuiko kukaan elokuinen käymään eilen Jumbossa Hulluilla päivillä?? Mietin asiaa eilen, kun Neelan kanssa siellä olin ja aika paljon tuli vastaan samanikäisiä vauveleita vanhempineen. Mietin silloin, että mistä minä tietäisin vaikka olisin jonotellut jonkun " nettitutun" kanssa samalla kassalla :). Meidät on kyllä kamalan helppo tunnistaa. Neelan rattaissa roikkuu rekisterikilpi, jossa nimi ja syntymäaika. Jos joskus joku elokuinen vastaan kävelee, niin napaa minua hihasta.
Ei mulla muuta.
ASIAA!!!! Vastauksesi oli melkoisen kattava tähän " sisäpiirinarinaan" ! Ei kai kukaan nyt ihan aikuisten oikeesti voi ottaa herneitä nenään tälläsistä nettiyhteisön jutuista? Ei ymmärrä ei. Itse olen välillä aktiivisempi, välillä passiivisempi - kun noiden lastenkin kanssa kai tarttis joskus olla ja tätä kotiakin hoitaa;) Ja henk.kohtaisesti en ole mikään jaksujen toivottelija jokaikiseen väliin - ehkä olen sitten huono eloinen, tiedä häntä. Tuntuu vaan, että ihan tässä reaalielämässäkin riittää jaksujen toivottelua moneen suuntaan niin ei aina ymmärrä/jaksa sitä täällä tehdä.
Ymmärrän 101% sen, että usein tavanneet ihmiset muuttuvat toisilleen tutummiksi, tulee omia inside-heittoja jnejne. TOTTAKAI! Mutta kyllähän täällä nyt voittopuoleisesti kuitenkin keskitytään näiden eloisten elämään ym. eikä esim. Pumpuli ja Opemamma (jostain syystä tutut nikit;) vatvo täällä päiväkausia pitäskö laittaa ne sinisenkukertavat verhot vai ne ruskeenpunertavat jotka Ope osti tapaamisesta lähtiessään ja Pumpulikin niitä sitten siinä antaumuksella ihaili;)) Että silleen! Ja just kun mun suusta toi Pumpulin kommentti - ei pysty tietään onko 110ml parempi kuin 120ml jnejne. kun ei tunne lasta, ei tunne tapoja!
Mestatkaa mut, siitä vaan, jos tää kirjoitus sen aikaan sai!
Ai niin, Pepillä taas korvatulehdus ja kauhia räkis - oltiin tosiaan lääkärissä ja kuurin lykkäs. Kolmen viikon päästä kontrolli korvaspesialistilla joka tod. näköisesti pistää putkitukseen. Mutta tätähän tämä lapsiperheen elämä on, sitä saa mitä tilaa:) En odota jaksutoivotuksia, haleja sun muita - kiva on jos niitä saan, mutta elämäni ei siihen kaadu;)
Poistuu täältä hän!
Vieteri (joka tänä aamuna haukku jo lehtimyyjänkin puhelimitse:)))
Täällähän on vilkasta keskustelua liikkeellä ja ihan hyvä juttuhan se on. Pakko itsekin kantaa kortensa kekoon.
Myös minua on välillä " häirinnyt" esim. tämä ikaruksen mainitsema juttu, että toivotetaan sen ja sen lapsille pikaista paranemista mutta toisen unohdetaan. Siis aivan tasan tarkkaan kukaan ei sillä mitään pahaa tarkoita, mutta kyllähän se väkisinkin pistää silmään. Ja vielä kun on väsynyt ja muutenkin ketuttaa niin on varmasti ihan luonnollista, että tulee sitten semmoinen olo itselle, että ketään ei kiinnosta. Itsekään en tosiaan kaikkia nimimerkkejä aina muista ja siksi yritän tasapuolisuuden nimissä laittaa yhteisesti " kaikille muillekin" paranemisia yms. Mutta totuushan on se, että kyllä se vaan jotenkin kivemmalta tuntuu kun joku ihan henk.koht. nimimerkillä muistaa! ;)
Ja vielä noista huhuiluista. Myös minulla pisti vähän ikävästi silmään nuo tapaamispinon huhuilut, (huhuu, huhuu!! ;)) vaikka tasan tarkkaan edelleenkin, ei Pumpuli niillä mitään suosimismeininkiä tarkoittanut. ;) Tällaisiä me ihmiset vaan ollaan, ainahan se kivempi on kun nimellä kutsutaan noin niinkuin in real lifekin eikä vaan niputetta joukkoon " kaikki muut" . ;) Mutta kuten todettua vaikeaahan se on, kun aika kiireistä on tämä elo näiden lasten kanssa ja pinot välillä pitkiä kuin nälkävuodet, niin kaikkia aina muistaa. Itsekin varmasti " syyllistyn" siihen, että heidän juttujaan eniten kommentoin, jotka kommentoi minun juttuja ja näin. Mutta pyrin kyllä ainakin tasapuolisuuteen.
Joo. Tuli keskeytys. Esikoisella vatsa kuralla ollut nyt jo pari päivää.... Tuli sitten ripulit housuun päikkärien aikaina. Great. En ymmärrä mikä vatsapöpö siihen on iskenyt varsinkin kun tuntuu kakat tulevan housuun aina nukkuessa?? Mitäköhän tommoselle löysämahalle kannattas antaa? Gefilustuotteet kai ainakin olis hyviä... Jep. Jotain muutakin piti kommentoida mutta nyt tuli taas pyykkihommia. eilenhän juuri vasta kolme koneellista tuli pestyä....
oinas
Kon asiaa pukkaa kokoajan :)
Pumpuli!!!! 10
Ikarus samoin!
Tsemppiä ja jaksuja ja vaikka vähän naksujakin täältä kaikille ;D
Ihan ensiksi pyydän sinulta anteeksi K.H.P. jos loukkasin sinua se ei ollut tarkoitukseni. Oli rohkeaa avata keskustelu mieltä vaivaavasta asiasta. Avauksesi oli myös aiheellinen ottaen huomioon kuinka paljon se on herättänyt keskustelua. Tekstilläni ei ollut tarkoitus lainkaan väheksyä tunteitasi, en voi sanoa että se mitä tunnet on joko oikein tai väärin.
Kun luin tekstisi, ensimmäisenä mieleeni tuli, että olet mustasukkainen heille joita on huhuiltu. Mustasukkaisuus-sana minulle itselleni tuli mieleen, itse et lainkaan kirjoittanut miltä sinusta tuntuu vaan heitit vain ajatuksen ilmaan. Syyllistyin RIVIEN VÄLISTÄ lukemiseen mihin myös VILLA syyllistyi tulkitessani viestiäni että kirjoitan vain heille joista tykkään ja ne joista en tykkää jäisivät vaille huomiotani. KIRJOITIN etten suostu pitämään listaa että jokaista huhuilisin yhtä monta kertaa ja kaikkia huomioisin samalla lailla. Koska se on mahdotonta.
Ei, mielestäni ei todellakaan ole lapsellista ilmaista omia mielipiteitään tai tunteitaan. On hienoa, että pinoissa pystytään puhumaan muustakin kuin vaipoista ja Piltti-purkeista. Syy minkä takia otin sinun nimimerkkisi esiin K.H.P. oli että olet aikaisemminkin epäillyt ettei viestejäsi lueta tai kysymyksiisi ei vastata. Jälleen kysymys on sinun tuntemuksestasi johon en voi kommentoida onko se oikein vai väärin. Toin vain esiin, että mielestäni olet saanut palstalta tukea kun olet sitä tarvinnut. Toki voin olla väärässäkin, en voi kiistellä tästä asiasta kanssasi.
pubu
Mun piti eilen lähteä Jumboon, mutta pojalle tuli flunssa, joten jäimme kotiin :( Käyn siellä muuten yleensä noin kerran viikossa, joten täytyypä alkaa rekisterikilpeä etsimään :)
Meille Jumbo on kuin toinen koti, joten siellä aika usein " notkutaan" (=tehdään ruokaostoksia ja vähän muutakin) Neeluskan kanssa esikoisen hoitopäivinä :). Ehkä joskus törmätään ;).
Eloeppu:
Mun piti eilen lähteä Jumboon, mutta pojalle tuli flunssa, joten jäimme kotiin :( Käyn siellä muuten yleensä noin kerran viikossa, joten täytyypä alkaa rekisterikilpeä etsimään :)
En kommentoi nyt tuota palavaa asiaa, vaan kaivelen vaan omaa napaa, tai no Aavan napaa tällä kertaa..
Aamulla käytiin verikokeissa, (Aava kiljui ja minä itkin) sit päivällä lääkärissä. Reppanalla korvatulehdus ja ilm. sama keuhkokuume kun esikoisellakin. Ei ihme että ei nuku.. :( No, jospa se nyt siitä kun saatiin lääkkeet..
Calathea ja Aava
ja syykin selvisi kun juttujanne luin.
Ihan hyvä keskustelun aihe ja hyviä kommentteja on tullut. En nyt ala erittelemään kuka mitäkin kirjoitti, kun en enää muista. Laitanpa vielä omia kokemuksiani tästä palstailusta:
Kyllähän sitä on tullut välillä tunne, että ketä mun jutut kiinnostaa mutta kirjoitan siitä huolimatta. Saattaahan olla, että jotkut minun kirjoitukset saattavat auttaa jotakuta minun siitä tietämättä. Paljon sain vinkkejä rintaraivareihin, kun kyselin ja Juulin leikkauksen ja sairastamisen aikaan sain monia tukea antavia toivotuksia. Silloin tuli tunne, että kuulun kyllä tähän porukkaan, vaikka en yhdessäkään tapaamisessa ole ollut. Tiedän kyllä, että tapaamiseen ovat kaikki tervetulleita ja on ihan minun oma valintani ollut jäädä yhteenkään saapumasta. Silti olen tätä kautta tutustunut pariin kirjoittelijaan ja heihin on tullut pidettyä yhteyttä tekstiviestein tai s-postin kautta.
Monesti luen viestit pikana läpi ja nikit jää huomioimatta siis muistiin tallentamatta. En myöskään kovin usein kommentoi muiden juttuja osin siitä syystä, etten tiedä asiasta mitään. En osaa erotella täältä hyviä ja huonoja kirjoittajia ja sen mukaan sitten kommentoisin tai jättäisin kommentoimatta. Toisinaan taasen on aiheita, joista on enemmänkin omaa kokemusta ja sitä haluaa toisia mahdollisesti omilla kokemuksilla auttaa. Monesti aloitan omanapaisilla jutuilla ja sitten joko aika tai muisti loppuu. Paperille joudun kirjoittamaan erikseen muistettavat jutut, sillä aikani on rajallinen näillä sivuilla. Joudun olemaan paljon yksin kotona mieheni epämääräisen työajan takia ja silloin moni asia jää kommentoimatta.
Jospa se siitä. Taisi tulla aika epäselvästi kirjoittettua mutta käydään kuitenkin kaikki täällä kirjoittelemassa, useammin tai harvemmin, kunhan kuitenkin käydään.
Sitten sitä omaa napaa. Kävin pojan kanssa korvapolilla ja tipat ovat auttaneet niin kuin oli tarkoitus. Nyt odotellaan kutsua päiväkirurgiselle putkien poistoon. Voipi olla, että putket poistuvat ennen toimenpidettä mutta sinne on kuitenkin mentävä vaikka vain tarkistuttamaan korvat. Nukutuksesa putket poistetaan, joten kovasti toivon, että tipahtaisivat ennen sitä. En enää jaksaisi sairaalareissuja. Poika oli kovin urhea ja yritti olla itkemättä mutta kyllä se itku kuitenkin tuli. Pyysi vielä lääkäriltä anteeksi kun oli itkenyt. Liikuttavaa.
Juulin ihottuma aiheuttaa nyt huolta. Leviää koko ajan ja nyt on silmäluomiin ja silmien alapuolelle ihottuma levinnyt. Ei tunnut tyttöä itseään haittaavan, on oma iloinen ja touhukas itsensä. Soitin tänään lääkärille ja ajan sain maanataiksi, silloin mennään ihotautilääkärille, lastenlääkärille ei ollut aikoja ollenkaan. Nyt menen suoraan yksityisen kautta, jospa nopeammin saataisiin jotain selville.
Ulkoilusta vielä: Juuli istuu rattaissa tai keinuu (se on ihan must juttu) hiekkalaatikolle ajattelin tänään laittaa istuskelemaan. Kengät hankin kokoa 20, jos syksyllä olisivat vielä hyvät. Kesäksi ostan sandaalit.
Nyt lopetan, sillä vaativan sävyinen kitinä kovenee jalkojeni juuressa.
Huhti
Pumpuli, kuten jo laitoinkin viestiini, että tuskin tarkoitit sillä huutelulla mitään pahaa. Mainitsin vain mitä siitä pystyy rivienvälistä luulemaan helposti, kuten mm.oinaskin oli ajatellut. Ymmärsitkö siis, etten syyttänyt sinua mistään vaan mainitsin asian esimerkkinä??? Anteeksi jos koit sen syytöksenä. Itse en todellakaan ole ajatellut että esim. mun nimeä pitäis huutaa siellä. ;) Kyl oon uskaltanu ja uskallan vastedeskin tulla muutenki tapaamisiin. :)
PUBU; Lyhensin liikaa tekstistäsi ottamiani viittauksia ja ne oli väärin ymmärrettävissä, anteeksi. Halusin vain viitata asioita, mitkä ehkä loukkaa k.h.p:tä sinun puheissasi. Et ollut täysin niin sanonut, mitä kirjoitin, olisi pitänyt vain kopioida tekstiäsi, eikä itse lyhennellä. Kiireissä tekee töppejä. Tai ehkä ei olisi pitänyt puuttua asiaan ollenkaan? Tarkoituksenani oli vain sanoa suoraan, että kirjoituksesi saattoi loukata ja loukkasikin.
Tässä sen näkee, miten hyvää tarkottamalla saa joskus vain ihmiset loukkaantumaan... Lyhyesti kun selittää, saattaa tekstin ymmärtää täysin erilailla mitä tarkoittaa. En kuitenkaan halua, että täällä loukataan ketään. Se oli asiani.
Toivon, että et k.h.p lopettais täällä kirjottelua tähän, " teilaavistakaan" kommenteista huolimatta joita tuli kun kerroit mielipiteesi- sun viestejä ku on aina ollut mukava lukea:) Samanlaisia fiiliksiä on mullakin välillä ollut, varsinkin kun ei ole ollut aikaa kirjotella kun ehkä kerran viikkoon tai harvemminkin eikä tapaamisiinka olla päästy. Tulee semmonen tunne herkästi ettei kannata kirjotella ku eihän se ketään kiinnosta mitä meille kuuluu, ku ei saa kommenttia mihinkään mutta tietyt saa kommentin ihan tikusta tekemällä...Se on tietty luonnollista eikä sille mitään voi. Mutta tosiaan rohkea veto ottaa asia puheeksi, hyvä k.h.p!
Nyt ei kerkiä enempiä, natina lattialla kiihtyy
emppusimppu ja nyt jo karjuva Elmeri
kiva kun muitakin jotka tuntee samoin ja uskaltaa tuoda ilmi ;)
ehämmää täält voi lähtee mihinkään,onhan sitä raskaus ajalta asti " hengannu" tässä pinossa. mutta joskus mietityttää vaan..
meitä kun on moneen junaan..
mutta kiva kuulla että täällä tosiaan on monta samaa pohtivaa..
nyt kanssa alkaa kitinä yltyy joten taas mentävä on..
Vein aamulla EsikoisPoikasen ja Keskarin mummulaan, joten me ollaan Eelin kanssa kahdestaan nyt kotona. Aloitan aina suursiivon, kun saan isot pojat nurkista sotkemasta =) Nyt on matot ja petivaatteet ulkona auringonpaisteessa, vaikka kyllä pikkupakkanen tekisi niille enmmän hyvää. Tämä ei ollut säätilaus, parempi tämä aurinko, ehdottomasti.
Mua alkoi tossa mietiskellessäni naurattamaan khp:n sisäpiiri-viittaus ja pariin kertaan todettu " tiedän, en ole ainoa joka näin ajattelee" . Kerropas meille nyt, mitä sisäpiiriä siellä ylläpidät ja kenen kanssa asiaa on puitu =) Vaikka ei tässä Sherlock tarvitse olla, kun näitä tämänkin päivän viestejä lukee. Ja tämä oli siis vitsi.
Toinen miettimisenaiheeni oli tuo loukkaantumisenpelko. Peeveli on musta moneen kertaan sanonut hyvin, että täällä elokuisissa pelätään toisen loukkaamista niin ettei mistään uskalleta keskustella. Kun toiseen suuntaan kumartaa, toiseen pyllistää. Jos nyt lähetän isot tsemppihalit sekä Vieterin että Calatehan lapsille, niin loukkaanko jotain, ihan varmaan nyt jonkun unohdin.
VILLA: Juu ymmärsin =) Mutta myönnän olleeni niin tyhjäpää tossa huhuiluissa etten todellakaan osannut ajatella tuota rivien välistä lukemista. Viittaan taas tohon kumartaapyllistää-juttuun: Ikarus oli aikanaan ilahtunut huhuiluistani ja sitten taas joku saattaakin kokea sen pyllistyksenä itselleen. Minä odotinkin, että laitatko jotain kommenttia tapaamispinoon tosta paikasta, jonka siis laitoin kysymysmerkeillä pinoon tarjoilujen takia. Minusta on kuitenkin syytä miettiä paikkaa tältäkin kantilta. Ja toivotaan, että pääsette tapaamiseen taas pian!
Vielä vähän aiheesta ja sitten piste. Me elokuiset ollaan ihmisiä, niin erilaisia ja taas samanlaisia, senhän tämä keskustelu osoittaa. Kun itse pidin palstataukoa ja pohdin tämän palstan merkitystä mulle, niin tulin tulokseen, että jatkan omalla linjallani, sillä muuten kirjoitus on väkinäistä ja jopa mahdotonta. En voi miettiä koko ajan, että taasko joku lähti kipittämään pakastearkulle hakemaan herneitä, jos kerron omista ajatuksistani ja kokemuksistani. Minun tekstini voi mainiosti hypätä yli, kun mun nikin näkee, jos tyyli ei miellytä. Jatkossakin toivottelen jaksuja ja vointeja ja taatusti unohdan aina jonkun, mutta en tee sitä tahallani. Jatkossakin kirjoitan omia juttujani ja mielipiteitäni ja otan sitten kakkaa niskaani, mutten mielellään kahta sangollista enempää/krt. Pyydän näin jälkikäteen ja etukäteen anteeksi kaikilta loukkaamiltani ihmisiltä. Mulla on omat mielenkiinnonkohteeni ja rajoitukseni, se näkyy kirjoituksissani ja kommentoinneissani. Ei niillä ole tarkoitus ketään loukata saati saada ketään tuntemaan itseään ulkopuoliseksi.
Ja vielä punastellen kiitän Pepperin, Vieterin ja....noniin, unohdinko mä taas jonkun....sanoista =) Kyllä mä olen vielä aika mahtava, varsinkin vyötärön kohdalta, mutta kapenemaan päin =)
Ihana kuulla muidenkin elovauvojen ensihetkistä puistoelämään. Ne ilmeet on niin mieleenpainuvia! Lapio, keinu, niin paljon uusia juttuja. Meidän oma hiekkis ei vielä ole toimintakunnossa, mutta puistossa on jo tosi, melkeinpä jo liian, kuivaa hiekkaa.
PEPPER, mehän asutaan sitten saman katon alla, kun Jumbo on mullekin kuin toinen koti. Tai siis käyn siellä usein. En ole kyllä ikinä teidän rekkaria nähnyt, mutta jos joskus näät jonkun yllättävän OOOOO-ilmeen teidän kärryn vieressä niin se ole sitten minä siinä ihmettelemässä, että " tekö siinä todellakin?"
Pakko vielä loppuun kertoa eilinen episodi. Mies lähti käymään asioilla ja meillä oli isoille pojille lääkäriaika klo 17. Kello kävi ja huomasin, että mun on lähdettävä lapset viemään, mies ei ehdi tulemaan. Sovittiin, että minä ajan lasten kanssa lääkärille ja mies tulee sinne suoraan toisella autolla. Tapasimme lääkärin parkkiksella ja mies meni poikien kanssa lääkäriin, minä lähdin Eelin kanssa ystävän luo kahville. Sinne sitten tuli mieskin poikien kanssa perässä. Aikaa kului ja viimein 19 maissa lähdimme kotiin. Mies oli ottanut kakkosauton kesärenkaat esiin. Minä lähdin vaihtamaan pojille huonommat vaatte päälle, jotta saavat isiä auttaa. Mutta hei mähän en kiireessä löytänyt lähtiessä avainta! Miehellä on aina avain, koska hän tietää mun olevan aivna surkea avainten kanssa. Mutta ei, ei hänelläkään ollut avainta, kun hänen piti tulla kotoa hakemaan pojat lääkäriin. Sitten hakemaan vara-avainta jemmasta. No mutta kukas sen sieltä olikin jo kerran käynyt hakemasa hädän hetkellä, kun oli omat avaimet TAAS hukassa...Vara-avain oli talon sisällä. Jep. Ei muuta kuin nokka kohti maaseutua ja avainta hakemaan mun vanhemmilta. Onneksi pojilla aika sujui hyvin renkaita vaihtaessa, mutta kyllä mua korpes. Piste iin päälle mun äidin neuvo: " Nyt kyllä teetätte niitä vara-avaimia" , mutta mitäs se auttaa, jos ne kaikki 100 on talon sisällä mun unohduksien takia.
Ei kuulu eikä näy siivouspartiota meidän lattioita luuttuamaan, joten kai se on itse tehtävä. Onneksi on hemmottelua tiedossa illaksi.
Pumpuli, joka ei osaa ilmaista itseään lyhyesti, eikä aina pitkästikään
Huolestuttaa tuo esikoinen.... Soittelin neuvolaankin ja sielläkin täti ihmetteli kun vaan nukkuessa tulee se löysä kakka housuun. Että onko jotain pidätysongelmia yms. Heti kaikki kauhuskenaariot päällä. Kun poika ei tosiaan muuten vaikuta yhtään kipeeltä! Ei mahaan satu eikä mitään. Että mitä hemmettiä tämä on??? Ja ensi viikolla on miehellä loma ja mökki varattuna. siinä menee sitten rahat kankkulan kaivoon jos ei sinne päästä, mutta se nyt on yksi ja sama sitten. Pääasiahan se on että saadaan tuo poika kuntoon. Mutta sitä vaan läksin kysymään, että onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta? Poika täyttää pian kolme ja viime kesästä asti ollaan ilman vaippaa oltu.....
huolestunut oinas
Kakkaako teidän esikoinen muuten normaalisti? Siis tuleeko kakkaa saman verran kuin muuten yleensä? Meidän 4-vuotias kärsi viime kesänä ummetuksesta ja silloin yhtenä oireena oli, että kakkaa tuli uniaikaan ja ihan löysänä. Poika panttasi muuten kakkaa, mutta sitten nukkuessaan tuli näitä löysiä " ylivuotoja" .
mä luulen etten oo tilivelvollinen kellekkään..;D
mä en nyt jaksa enempää jauhaa,kuhan toin fiilikseni esille.
mä jatkan tähän ei aikuismaiseen,pöllöön tyyliini,se ken ei tykkää tuokoot rohkeesti esille ;)
ja takuulla tulen tapaamisiinkin...tykkääkö sisäpiiri tai ei (tämäkin vaan vitsi) ;)
Olin eilen Jumbossa aamupäivällä siinä ryysiksessä vaunujen kanssa, mutta en tajunnut katsoa vaunujen rekkareita! Ensi kerralla olen tarkempi. Pitäisiköhän itsekin hommata sellainen, että muut tunnistaa!? Myös muita eloisia oli varmasti reissussa. Mukaan tarttui pari Benettonin iloisen väristä T-paitaa pojalle, ei onneksi muuta. Mitäs muut löyti? Nalle ainakin ostin sen Reiman haalarin, jonka itse lopulta jätin tankoon roikkumaan.
Päivän kuumaan aiheeseen en nyt kuitenkaan taida sen enempää ottaa kantaa, eiköhän sitä ole jo puitu tarpeeksi... Hyviä kommentteja ja hyvä kun syntyy keskustelua.
Tintarella
Kiitos Ikarus =)
Ikarus, olet hyvä esimerkki Hannelin ja Pepperin tapaan, että vaikka minä en teitä ketään ole ikinä nähnyt niin kuitenkin pirun hyvin tunnen =) Muka. Ja nyt ettei kukaan loukkaannu niin on muitakin nikkejä, jotka olen tuntevinani. Pointti on siis se, että nuo tapaamiset eivät ole mitään sisäpiirikerhoja vaan tutuiksi voi tulla myös täällä kirjoittelemalla. Molemmat sekä Papu että Ikarus toivat esiin oleellisen palstaelämästä, mitä tilaa sitä saa.
Tulkaa naiset kirjoittelemaan!!
Pumpuli