^^ELOisten KE-TO^^
Kommentit (79)
*heiluttaa opelle*
syy miksi oon ollu hiljanen on..oon tehny huomion että täällä taitaa olla sellanen oma piiri missä huhuillaan tiettyjä ihmisiä (en oo ainoo ketä on huomannu),siitä vaan tulee sellanen olo että miks kirjottelisin tai tulisin tapaamiseen?! no enivei..en pahalla tarkota,mut tuntuu välillä et mitä ite kirjottaa/kysyy jotain niin ei saa mitään vastakaikua.sama kun kirjottelisin/puhuisin tyhjälle seinälle. joo mut ei sen enempiä..morot vaan..
sairastuvalta pinoon, räkätauti jatkuu edelleen. Voimia vaan muillekin sairasteleville.
k.h.p.: rohkeesti vaan pinoon vaikka viis kertaa päivässä :) ei päästetä tätä sisäpiiriksi ja sehän onnistuu mitä useampi kirjottelee :)
Huhtille ja pubulle halit!
kalluppeja pukannut viikon aikana jos jonkunlaista
PAPAG: pitäskö semmonenkin ottaa...? Jälkitarkastuksessa tais sanoo että parin vuoden päästä ikätarkastus, että sillon sitte...hämmentävää.
SIIVOUSG: Lempparia ei ole, inhokkeja löytyy. Laiskalle ihmiselle kaikki työ on pahasta :) Leipominen on kyll kivaa, mutta harvoin kerkiää leipomaan nykysellään, ja mitään hyvää ei uskalla leipoa kun ne tulee myös syötyä ;)
Omaa napaa: Saatiin kämppä myytyä!! 5 kk kerkis olla myynnissä eikä yhtään tarjousta, tällä viikolla saatiin eka tarjous sit joka hyväksyttiin. Meinas jo alkaa ressaamaan tilanne, 4 viikkoo enää muuttoon. Nyt sitten ressaamaan muuttopakkailuista :) Stressin määrä on vakio, aiheet vaan muuttuu :)
Tytöt tuli tiistaina 8kk, vieläkään ei ryömitä, istuta, kieritä jne, oman navan ympäri pyöritään, siinä kaikki. 8kk lääkäri parin viikon päästä sitten, katotaan mitä sanoo..
ULKOILUG: tytöt pötköttää rattaissa vaakatasossa, joskus nostan puoli-istuvaan asentoon. En laita maahan, koska istuminenkaan ei onnistu, tukehtusivat raukat hiekkaan jos naamalleen laittas makoomaan :)
Peevelin ruokavinkki oli kiva. Laittasinkos joutessani oman suosikkini jakoon myös :) Elikkäs pastasoosi johon paistetaan paistijauhelihaa, sipulia, valkosipulia sekä kesäkurpitsa kuutioina, päälle paseerattua tomaattia purkki ja haudutellaan, lopuksi sekaan fraiche5% purkki ja mausteita. Meijän herkkua. eikä kovin vaikea ruoka myöskään :)
Mutta ny muualle löpisemästä, palailen kun kerkiän ja jaksan ja tulee jotain asian tynkää!
Babybel ja räkäiset tyttöset
Yskää täälläkin ja hieman nuhaa,tänään käyn tk:ssa katsoo korvat ku viimeksikin alkoi niin yhtäkkiä itkeen niitä ja melkein puhjennu jo oli siinä vaiheessa! illalla oli hieman lämpöä ja korvaa on hieman haronu... no toivottavasti on terve siltäosin!
Muistin juuri et otettiinhan se papa jo silloin lääkärintarkastuksessa..!
k.h.p.: Tuttu tunne...=/ olitkos sä muuten sillo siel enskojen puolella,ku just puhuttii et " vaikee" välil olla täällä ku ensimmäinen jne...?? vai muistanko väärin..? tästä on kyl aikaa..
jaha,nyt täytyy mennä kutsu kävi..=) moi!
jmi82&oskari1008
Yritänpä muutaman rivin kirjoittaa, jos tuo ukkeli vähän aikaa tuolla lattialla viihtyis..
Ei nimittäin oo nykyään oikein viihtyny missään, ku eteenpäin ei pääse, nii alkaa kyllästyttään. Viikonloppuna mökillä meni ihan hyvin, ku oli vähän eri maisemat.. mutta kotona natina alkoi jälleen, huh!
KotityöG: Ei oo kyllä mitään lempparia.. no ehkä mieluiten pesen pyykkiä.. mut kaikki siivoominen sucks! Ku oot siivonnu, nii seuraavana päivänä kaikki on ennallaan.. siis todella turhauttavaa!
UlkoiluG (oliko semmonen?): Vaunuissa istuu puoli-istuvassa asennossa vähän aikaa, ennenku nukahtaa.. Ei olla vielä juuri muuten ulkoiltu..
UniG: Ei oo meilläkään nukuttu ainoatakaan kokonaista yötä, ja en ihan heti usko sen kyllä tapahtuvankaan.. Yleensä syö tissiä ainaki kerran yössä, jos ei jopa kahdesti.. Joskus jaksan hyssytellä uneen, nii sillon siirtyy syönti, mut usein tungen tissin suuhun, nii pääsee ite äkemmin takas nukkuun.. Pitäs varmaan alkaa tsemppaan tuon asian kans, ku syö kyllä päivällä sen verran hyvin, että pitäs yö jo pärjätä syömättä..
No nyt se kitinä taas alkaa!
K.h.p: Kyllä mustaki aina joskus tuntuu et tällasta yksinpuhelua.. mutta ei anneta periksi:) Ja minä ainaki mielellään luen sun lyhyet ja ytikemmäät jutut :D
Huhtille: Halit täältä!!
Kaikille sairastuville pikaista paranemista ja muille mukavaa vikkoa.. Mä muuten pääsen tänään shiatsu-hierontaan, sain mieheltä joululahjaks ja nyt aion mennä.. jännittää!!
Katita ja poitsu 160806
en oo ollut siellä puolella.. mulla tää on toinen palleroinen.
oon kyllä miettinyt jos siirtyis tuonne syyskuisiin kun sinne oikeestaan kuulunkin..*miettii*
kun toit asian esille! Nyt onkin sitten itsetutkiskelun paikka.
En usko, että kenenkään juttuja tarkoituksella ohitettaisiin, mutta varmasti monella on sellainen fiilis, ettei hänen juttujaan ole " kuultu" . Ollut jopa itselläkin joskus.
Ei varmastikaan ole tarkoituksenmukaista jättää joitakin huomioimatta :)
Minä luen kyllä kaikki tekstit, mutta tälläisenä lahopäänä en kyllä muista kommentoida aina kaikkea, mitä oli tarkoitukseni.
Sanoo hän, joka ei edes sinne papaan muistanut mennä...
Olipas hyvä, että otit asian k.h.p esille kun se on tuntunut sinua vaivaavan. Olemme ennenkin taineet puhuna pinoissa tästä sisäpiiri- asiasta.
Olemme puhuneet kuinka pinoissamme on hyvä henki eikä täällä kukaan kirjoita toista loukatakseen. Jos on ollut kysyttävää tai on ollut ongelma niin tätä kautta asiaan kuin asiaan on yleensä saannut apua.
Pinot ovat välillä pitkiä kuin mitkä. Joskus viestejä on yli 50 niin täytyy sanoa, että homma menee ainakin minulla oikolukemiseksi ja näin ollen esitetty kysymys saattaa jäädä huomaamatta ja vastaamatta. On myös aiheita joista en tiedä hölkäsenpökäystä. Esim allergiat ovat sellainen aihe että koen ettei minun tietämys riitä vastaamaan esitettyihin kysymyksiin. Ja sitten on aiheita joihin luulen voivani vastata ammattini perusteella (esim tikkien poisto) ja saankin huomata että minulla onkin aiheesta vanhaa/ väärää tietoa mutta onneksi joku toinen pinoutuja osaakin korjata asian laidan. Tällaista on keskustelu ja vuorovaikutus.
Kun näin anonyymisti kirjoittelemme, emme näe keskustelutoverimme ilmeitä ja eleitä, helposti luemme " rivien välistä" ja teemme omia tulkintoja. Näistäkin olemme saaneet palstalla kokemusta mutta hienosti olemme pystyneet tilanteet hoitamaan ja palstamme hyvän hengen säilyttämään.
Tapaamisista vielä. En voi kuin painottaa, että ne ovat kaikille AVOIMIA. Mitä suurempi osanotto sen mukavampi. Tapaamisissa pääsee keskustelemaan ja tutustumaan kasvotusten. On paljon asioita joista ei täällä pinoissa viitsi avautua mutta tapaamisessa uskaltaakin vapaammin keskustella. Usein käykin niin, että aika loppuu kesken, ihmiset vaihtavat osoitteitaan jotta voivat pitää yhteyttä pinojenkin ulkopuolella. En koe, että se olisi jotenkin pinoista pois jos porukka pitää keskenään yhteyttä.
Ihmisten huhuiluista. Ei kai kukaan voi olla mustasukkainen jos pinoissa huhuillaan nimimerkkejä??? Jotkut nimimerkit jäävät paremmin mieleen kuin toiset. Toisten nimimerkkien arki muistuttaa hyvin paljon omaa arkea jolloin tulee huhuiltua ja huudeltua. On nimimerkkejä joista ei ole aikoihin kuulunut mitään ja yhtäkkiä miettii mitäköhän heillekin mahtaa kuulua? Ei muuta kuin huhuilemaan..
On jokaisen omavalinta kirjoittaako vai ei. Jos kokee ettei pinot anna mitään niin sitten todennäköisesti kirjoittaminen jää. Mutta en suostu myöskään siihen, että minun pitäisi pitää listaa että jokaista huhuilisin yhtä monta kertaa ja kaikkia huomioisin samalla lailla. Se on oikeasti mahdotonta. Olemme aikuisia ihmisiä, pitäkäämme pinomme myös aikuismaisina.
Puuttumatta enempää siihen kenen viesteihin vastataan ja kenen ei niin pakko on kuitenkin sanoa, että on sinuakin k.h.p. porukka täällä tukenut kun sinulla on ollut vaikeaa.
pubu
mutta ylipäätään tulee sellanen olo (edelleen en oo ainoa) että täällä suurin osa on ns.sisäpiiri juttuja.. täähän olikin varsin mielenkiinoinen veto,varmasti juttua riittää..mä nyt aattelin tuoda esille,kukaan ei kait oo varsinaisesti tuonnut esille...jaaha palaan myöh.joku kitisee sylissä..
K.h.p:n, Katitan, Erian ja Jmin kans samaa mieltä minäkin, että olen kokenut useinkin, ettei kirjoituksiani ja kysymyksiäni esitän yksinpuheluna ilmaan. Paljon on täältä neuvoja ja tukea saanutkin monilta ja monien kanssa samoja ajatuksia ollut. Välillä tosiaan väsyneenä ja masentuneena ei tee mieli täällä kirjoittaa, kun tulee toisinaan entisestään enemmän tunne että ketä kiinnostaa? Tapaamishuhuilusta sen verran, että ehkäpä aina samojen tiettyjen nimien huutelu tuo kuvan siitä, että he ovat tervetulleita enemmän, kuin toiset. Tätä ei välttämättä ole ollenkaan tarkoitettu näin, vaikka sellaisen kuvan luo.
Opemamman huhuilut pinoutumaan ovat olleet mielestäni tasapuolisia (koska niin monia nikkejä todella muistat) ja ovat rohkaisseet varmasti monia kirjoittamaan, kiitos siitä Ope!
Pubu, ei millään pahalla, mutta vastauksesi k.h.p:lle oli mielestäni ilkeän sävyinen (vaikket välttämättä sitä tarkoittanutkaan?). Sanomasi asiat, että kyllähän sulle on vastailtu/kuunneltu ja ei täällä tarvitse huomioida kuin vain niitä, kenestä tykkää antavat juuri kuvan tästä mikä luo sisäpiiriä. Mielestäni hänen viestinsä ei ollut yhtään mustasukkainen, vaan oli hienoa, että joku uskaltaa tuoda rehellisesti mielipiteitään esille. Meidän pitäisi kaikkien mennä itseemme ja miettiä, ettei toimi niin, et jollekin meistä elokuisista tulee ulkopuolinen tunne. Eria kirjoitti asiasta mielestäni hyvin.
eli me ei päästä sitten sinne tapaamiseen :( Tuomakselle tuli taas nuha ja nyt kyllä tuntuu siltä, että me ei tervettä viikkoa täällä nähdä. Olin niin kovasti odottanut tapaamista ja teidän näkemistä, kun kukaan teistä ei ole minulle ennestään kasvoista tuttu! Ajattelin jopa äsken, että olisin tullut ilman poikaa teitä tapaamaan, mutta valitettavasti molemmat isovanhemmat asuvat 600 kilsan päässä, joten lastenhoitoapua ei ole päivällä saatavilla :( Nuhaisena sinne tuskin kannattaa lähteä muita tartuttamaan...
Ja sitten pari kommenttia sisäpiiristä. Itse en ole huomannut täällä mitään silmiinpistävää sisäpiireilyä, koska muuten tuskin olisin näin uutena tänne uskaltanut edes tulla kirjoittelemaan. Itseäni ainakin lämmitti kovasti, kun uutena tänne vasta tulin kirjoittelemaan, niin sain useita tervetulotoivotuksia joukkoon mukaan. Pubun kanssa olen samaa meiltä, että pinot ovat välillä hurjan pitkiä (mikä onkin mukavaa) ja sen vuoksi ei kaikkea muista kommentoida. Itse käyn lukemassa viestejä pitkin päivää ja jos ei heti laita asioita paperille ylös, ne monesti unohtuvat. Lisäksi osa aiheista ei voikaan koskettaa meitä kaikkia, joten varmasti jokainen yrittää kommentoida niitä juttuja, jotka itseä koskevat. Itse esim. pähkäilen täällä allergioiden parissa ja yritän vastata niitä koskeviin kysymyksiin, koska ne ovat niin tuttuja minulle.
Katita74: Nauti hieronnasta ja tule kertomaan millaista se oli.
Kaikille sairastaville kovasti paranemista! Mua jotenkin taas masentaa nämä sairastelut, kun vauvauintiinkaan ei varmaan lauantaina päästä. Me ollaan oltu sieltä varmaan enemmän pois kuin paikalla.
Jep, nyt syömään, kun poika on vielä päiväunilla!
Eloeppu
Minä olen vain sellainen lahopää,etten muista läheskään kaikkia nikkejä,yhtenä aamuna muistuu mieleen monta ja toisena jotain muita:) Luen kaikki viestit viimeisintä sanaa myöden,mutta kommentointi jää välillä tämän kersalauman kanssa vähän huonolle tolalle, pahoittelut siitä. Toivoisin kuitenkin,että kävisitte kertoilemassa kuulumisianne,muuten tämä homma kuivuu kokoon tai minä pärisen täällä kohta yksin. KAIKKI SIIS JOUKOLLA MUKAAN IHANAT ELOISAT!
Ope ja tuolia vasten seisova Leevi
Joo, todella kuten pubu ja eloeppu sanoikin, pinot on pitkiä ja huomautan viel et ite en aina pysty lukemaa pinoja monee päivää. Siis kommentoin varmasti itse aika vähän toisten juttuihi! Eli en ole mikää malliesimerkki, joten en voi muiltakaa vaatia et kommentois mun tylsiä tarinointeja! :D Heh... semmonen tuli viel mieleeni.
Toiseksee huhuilen hyvin vähä ihmisiä vaik on tosi kiva ku jotkin harvemmin kirjottelevat tänne! SIIS HUHUILEN NYT KERRANKI ITEKIN tässä KAIKKIA TAUSTAILIJOITA MUKAAN!!! :):):)
Siis onhan toki ymmärrettävää, että ihmiset jotka ovat toisiaan enemmän tavanneet, juttelevat täälläkin sitten niistä asioista jotka heitä koskettavat ja tukevat toisiaan silläkeinoin eritavalla, kuin ne jotka vaan " pääsevät" kirjoittelemaan :)
Ja sehän on taivahan tosi, että ei kaikkeen voi kommentoida. Mulla tuo tietotaito ei oikein riitä kovinkaan pitkälle, joten siinä tappauksessa jätän sellaisen asian muiden haltuun ja pitäydyn omina kokemissani asioissa. Sitä äkkinäinen saattaisi neuvoskella ihan väärin, pelkästään auttamisen ilosta :D
Sitten loppupuheenvuorona sanoisin, että olette olleet tosi loistavana apuna ja tukena tässä matkanvarrella! Moniin asioihin on saanut tukea ja helpotusta teidän muitten teksteistä. Ilman tätä palstaa ja teitä miulla ois menny kyllä jo hermo ja ois noita harmajaita hivuksia enempikin tuolla nupissa :)
Jatketaan naiset samaan malliin ja tuuletetaan välillä vähän, niin pysyy ilmapiirikin selkeämpänä. Meitä on siellä asemallakin aika monta ;D
Eria, joka ei jaksa olla lärpättämättä
Eloeppu, sun pojalla on oikein hieno nimi! Hätkähdän aina kun näen sen tuossa ruudulla :) sattuupi olemaan meidän kakkosenkin nimenä se.
Pitäs jo suunsa kiinni Eria
Tervehdyksiä kaikille!
Hyvä, että otitte tuon sisäpiiriasian esiin, ymmärrän kyllä khp:n ja muiden pointin. Ite käyn täällä sen verran harvemmin, että katson kyllä peiliinkin etten oo niin " sisällä" jutuissa tai tuttu muille. Ja sitten kyllä aina yritän lukea koko pinon, mutta ei mitenkään tosiaan kukaan pysty kommentoimaan kaikkea. Minusta se onkin kiva, että ne kommentoi joilla on kokemusta/sympatiaa juuri samasta asiasta. Ja ne jotka on eniten äänessä/kommentoi eniten muiden juttuja saa tietysti myös eniten takaisin palautetta. Ja näin se minusta pitäis mennäkin. Ja jo se että käy ilmoittautumassa on minusta kiva, vaikkei ehtis mitään kommentoimaankaan.
Mua ehkä joskus on mietityttänyt jotkut " äänekkäät" nimimerkit jotka ei oo ikinä kommentoineet mulle mitään, josta ajattelen sitte että onko jotain mua vastaan tms. mutta taas katson peiliin ja totean etten ehkä ole minäkään kommentoinut juuri heille huomaamattani. Joten minusta tää on aika tasaväkistä touhua.
Vähän niinkun omassa kaveripiirissä on yks tyyppi joka haluais olla aina yhdessä porukassa kovasti mukana, mutta ei koskaan ite soita tai ehdota tapaamista tai pääse paikalle, niin ei voi olettaakaan olevan sitten samalla tavalla porukassa kuin muut. Ja se on minusta ihan ok:kin kunhan itse hyväksyy tilanteen, sitä saa mitä tilaa periaatteella. Eli pointti oli tässä varmaan sekä itselleni että muillekin se, että kun aktivoituu niin muutkin aktivoituu. Ei varmastikaan täällä kukaan tahallaan " panttaa" kommenttia tai jätä jotakuta aina huomiotta. Ja se on selvä että ne jotka on ihan livenä tapailleet enemmän, tuntee tietty toisaan jo paljon paremmin joten on helppoa kommentoida juuri niitä juttuja.
No se siitä, tulipas sepusteltua.
Meillä sairastupa jatkuu edelleen, esikoisella edelleen kolmatta päivää kuume. Minun pitää istua koko ajan vieressä ja kuunnella jatkuvaa kitinää. Kurja olohan hänellä on tietysti ja pinnat onkin kaikilla kestäny tosi hyvin, tänään kun on jo vähän parempi niin mun hermo alkaa ritistä. Kunnolla olen nukkunu viimeksi varmaan viikonloppuna. Mieskin tuli vielä kipeeksi joten sillekin ole yöllä hakenu vettä yms. Huuuh, onneks pääsin eilen hulluttelemaan hetkeks, rahantuhlaus auttaa aina asiaan;)
Papuna
Moi! Kiirettä pitää täällä, mutta oli pakko tulla kommentoimaan tuota K.P.H:n esille ottamaa juttua. Ensinnäkin, myös minusta monien muiden tavoin tuntuu joskus täällä ulkopuoliselta. Olenhan täältä pohjois-suomesta enkä ees ikinä pääse tapamisiin. Ja ERIAHAN sen jo tuossa äsken sanoi, mitä minäkin ajattelin, että väkisinkinhän tavallaan muodostuu sisäpiiri niiden ihmisten kesken, jotka näkevät toisiaan usein, eli käyvät melkein joka tapaamisessa. Onhan se nyt hyvinkin luonnollinen ilmiö. MUTTA tästä ns. sisäpiiristä huolimatta, en sanoisi, että kukaan jää ulkopuoliseksi. Pinot on monesti pitkiä ja siksipä monesti esim. jos omaan kysymykseeni en saa vastausta mietin täällä että onko se semmonen asia, mihin kaipaan edelleen vertaistukea ja/tai kommentteja ja sitten kysyn uudelleen sitä, ja silloin yleensä jo vastauksia tulee (Esim. näin kävi niiitten Sakun tärinäkohtausten kanssa.. ensin kukaan ei reakoinut kysymykseeni mitenkään mutta toisen kerran kysyttyä vastauksia tuli tyosi paljon, kiitoksia niistä. Ja vielä muuten, etteivät kohtaukset oleet mitään vakavia, olisikohan liittynyt just siihen et tärinäkohtaukset tuli pissaamisen aikana, niinku joka täällä silloin siitä sanoikin).
Eli yhteenvetona tosta äskeisestä, minun mielestäni tämmöisessä nettiyhteisösä ei voi jäädä kovinkaan helposti ulkopuoliseksi, ellei itse tavallaan vetäydy, kun ei tunne saavansa tarvittavaa tukea, ja silloihan koko kirjoittelulta menee pohja pois. Ja tässä meidän piirissä on niin pajon ihmisiä, että jokaiselle varmaan löytyy niitä sielunsisaria ja sitten niitä, jotrka ei tunnu niin läheisiltä. Ja siihen, ettei kaikkien mun mielestä edes tarvi kommentoida kaikkien juttuja. Mulla sama homma, etten ikinä kommentoi esim. allergia juttuja, kun en niistä mitään tiedä, samoin joskus on niin kiire, että silmäilee pinot läpi, eikä tajua kaikkiin asioihin kommentoida.
HUHUILUSTA: Muistan, että minua ensimmäisen karran huhuili PUMPULI ja olin siitä silloin tosi otettu, että joku mun nikkini muisti. Siitä asti PUMPULI onkin ollut mun lemppari-ihmisiä täällä, että ymmärrän kyllä, miksi se korpeaa, jos ei huhuilla. MUTTA mun mielestä esim. sua K.P.H on paljonkin ja myöskin sun juttuihin on usein kommentoitu ja edelleen, kuinkahan monet kerrat olen lukenut täältä tekstin että:" k.p.h:n juttuja on kiva lukea, kun ne ovat niin ytimekkäitä" . Eli mun mielipide on kyllä se, että sua ihan varmasti " kuunnellaan" täällä.
Vielä muutama kommentti. Eli toi mustasukkaisuus nousi esille myös, niin kyllä muakin suoraan sanottuna Vi..tti kun Kerutuksen poika ja mun poika oli yhtäaikaa sairaana ja kaikki täällä vaan kirjoitteli että kerutuksen perheelle pikaisia paranemisia.. Mutta sitten taas menin itseeni ja jouduin myöntään, että kun flunssa äityi niin pahaksi, että tarvittiin antibioottia yms, niin en ees käynyt täällä pinossa silloin, että eipä täällä kukaan siitä tiennytkään =).
PUBU: Mun mielestä kirjoitit hyvästi.
Ei muuta tästä aiheesta. Nyt auton pesuun!!!!
Ikarus
(mäkin oikeesti kuuluisin syyskuisiin, mutta en lähe täältä kulumallakaan *uhoaa*)
OPEMAMMALLE, kun huhuilit =) Koulu pitää kiireisenä.
Taitaa olla kaikilla meillä aika katsoa peiliin ja kysyä itseltämme muutama kymysys:
- miksi luen tätä palstaa
- miksi kirjoitan tälle palstalle
- miten suhtaudun toisiin kirjoittajiin
- miten kysyn ja miten vastaan
Kaikilla on oikeus lukea, oikeus kirjoittaa ja myöskin oikeus olla sitä tekemättä. Lisäksi oletan, että kaikki täällä tuntevat virtuaalimaailman sudenkuopat (tulkinta esim.) ja osaavat aikuimaisesti lähtökohdasta käyttäytyä. Kaikki me olemme omia persooniamme ja ihana, kun se tekstissäkin näkyy.
Sitten vastaan itse noihin kysymyksiini. Minä luen tätä palstaa, koska se on tavaksi tullut kohta puolentoista vuoden ajan. Tykkään lukea samassa elämäntilanteessa olevien kirjoituksia, kokeumuksia ja monet nikit ovat tulleet tutuiksi ainakin mielikuvissa.
Kirjoitan, koska vain kirjoittamalla nämä pinot pysyy aktiivisina. Annan panokseni, kiinnostaa se jotain tai ei. Aina voi hyppää yli. Kirjoitan omalla tyylilläni ja tiedän eletyn elämän ansioista, että joidenkin kanssa synkkaa permmin ja kaikkia ei voi miellyttää.
Miten suhtaudun toisiin nikkeihin? Mielenkiinnolla. Mulla on jokaisesta vähänkin enemmän kirjoittelevasta joku mielikuva, mutta tämä tuttuushan tulee vain sen kautta, että ITSE ANTAA, NIIN SAAKIN. Mullekin joidenkin kokemukset vaan tuntuu tutummilta kuin toisten ja heidän kuulumisiaan tästä syystä (esim. nämä uhmajutut juuri tällä hetkellä) tästä monien kymmenien viestien joukosta bongaan helpommin. Iahn kuten allergiset hakee toisten allergisten kuulumisia käsittääkseni. Sitten taas jotkut nikit jää muuten mieleen ja heitä miettii, esim. miten Elo ja Babybel pärjää kaksostensa kanssa ja vaikka miten Juuli on toipunut leikkauksesta, ja aikanaan Jaakon vaiheita seurattiin enemmän. IHan oikeassakin elämässä välillä tulee mieleen jonkun ihmisen kuulumiset ja hänelle soitan, mutta ei se tarkoita, että minun täytyisi kaikki tutut ja kaverit soittaa läpi samalla.
Minä kysyn HUUTAMALLA ja khp:lle tämän neuvon annoin jo odotus-puolella. Jos haluaa tulla esiin, on HUUDETTAVA. Pinot on niiiiiin pitkiä, että oikeasti ei voi ja kykene kaikkea huomioimaan, kuten moni on jo kirjoittanut. Toinen syy, miksi aina en voi vastata, on se, että en oikeasti tiedä asiasta mitään. Minä en tiedä, onko 110ml vai 120ml parempi määrä maitoa tai että onko joku unimäärä normaali, kun en tunne lasta. Usein lasta tarkkailemalla näihin tulee paremmin vastaus kuin täältä palstalta. Kyllä se itkee, jos on nälkäinen tai väsynyt. Kolmanneksi olen kiinnittänyt huomota myös ihan omakohtaisella perskarvat palaa-tuntumalla, että kun vastaat niin takaisin tulee jotain yläasteen pihalta tuttua kieltä. Aikuisiahan me ollaan, jos kysyy niin ei voi valkata, millaisia vastauksia haluaa. Esimerkiksi nyt Jamssan avoimuus ottaa vastaan tyttöään koskevia " ohjeita" , voi miten ihana suhtautuminen, mikä ruokkii sitä, että ihmiset uskaltaa ottaa kantaa. Se ruokkii sitä, että tytön vointia kysellään ja Jamssan jaksamisesta välitetään. Jos Jamssa olisi vastannut vaikka Peevelille, että " ^Ä&%¤ mä tunnen mun lapseni" niin siihen tyssäis se keskustelu. Tämä oli vain esimerkki.
VILLA viittasi tapaamishuhuiluihin. Tietenkään en ole tarkoittanut, että toiset ovat tervetulleempia kuin toiset. Minusta on vain kivempi kirjoittaa siihen viestiin muutakin kuin YLÖS, UP, HIIOP. khp on jo ilmoittanut, ettei pääse tulemaan, kun miehensä on vaihtanut töitä, joten en häntä huhuillut mukaan. Pääsääntöisesti olen vetänyt noi nimet ihan hatusta muistellen esim. pikkujouluja ja isoa osanottajamäärää. Mullakin on muisti rajallinen kohta 4 vuoden heräilyiden johdosta, joten en voi kaikkia muistaa. En todellakaan halua pahoittaa huutelulla kenenkään mieltä tai lähettää piiloviestejä, että toiset olis enemmän tervetulleita, enkä olisi voinut käsittää, että se niin luetaan. Vedän pinon ylös siksi, että KAIKKI sen näkisivät.
Vielä palstahuhuiluista. Oikeastaan vastasin jo aiemmin, eli aina välillä vaan joitakin nikkejä miettii enemmän etenkin jos joku juttu on jäänyt kesken. Taas jos ihminen kirjoittaa tänne 1-5krt/pvä, kuten minä, niin ihan turha on odottaa huhuilua. Enkä minä siksi kirjoittele tai jätä kirjoittamatta, että jättäisin jälkeeni ison aukon, jonka reunalla muut sitten mua huutaisivat. Aina ei ehdi, jaksa, pysty, huvita, kannata jne. Jos ei tänään niin sitten huomenna tai seuraavana. Kun itse pidin taukoa joulun tienoilla niin huomasin myös kynnyksen kirjoittaa nousevan. Siksi ymmärrän niitä, jotka eivät ole aikoihin kirjoittaneet, ja yritän huhuiluilla saada mukaan taas.
Summa summarum, mitä enemmän kirjoittaa ja osallistuu, sitä enemmän saa, uskon niin. Vertaistukiryhmähän me olemme, vaikka elokuisten vauvojen ohella muu elämä saattaa olla hyvin erilaista ja arjen elämänpiiri myös. Eikä kenenkään kannata alkaa oman itsensä arvoa täällä mittaamaan.
Pumpuli, pöllöistä pölläin huhuilija
Olet sinäkin antanut kuopuksellesi hyvän nimen, kun se sattuu olemaan myös minun miehen nimi :)
papakokeesta: Mä kävin jo muutama kuukausi takaperin sen ottamassa kun oli tiputtelua luvattoman kauan synnytyksestä. Tulos kesti kauan ja pelkäsin pahaa mutta ei siinä sitten mitään ollut. Että ne lääkärikeskukset on usein aika hitaita peeveli!
jamssa: Huh mitä menoa! niin kyllähän tytötkin voi alkaa vaikka tasavallan presidentiksi ;) jos siis mainetta ja kunniaa haluavat tai sitten olla vaan omia ihania itsejään. Vanhoja käsityksiä nuo tietenkin ovat ja varmaan juontavat juurensa siihen aikaan kun tytöt lähtivät anopin nurkkiin varaemänniksi. Mutta eihän me naiset enää niiden anoppien pillin mukaan suostuta vaan heilumaan ellei muuten anopista erityisemmin pidetä.
Meillä onkin tiedossa keväthäät. Onpas ihanaa kun ei ole pitkään aikaan häissä käytykään!
Mutta eipäs tässä muuta kuin kävelylle lähtemään. Meidän neiti herää nykyään myös kukonlaulun aikaan kun aurinko alkaa paistaa ikkunasta vaikka meni eilenkin vasta kympiltä unille eli se alkaa olla jo ekojen päikkyjen aika.
Pia