*** SUURPERHEIDEN loppuviikko ***
Toivorikkaana täällä uutta pinoa aloitan, josko joku muukin olisi linjoilla :)
Tässä edelliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9873976&p=2&tmode=1&smode…
Hienot ilmat varmasti pitävät porukan poissa koneelta, mutta huikatkaahan nyt jotain!
Leannakin on tainnut lähteä jo nyyttiä hakemaan??
Misti rv 25+5
Kommentit (30)
Meillä sairastetaan edelleen eli hyvää aikaa täällä pyörimiseen....
Mitään ihmeitä ei kuulu, lähinnä tulin onnittelemaan Neppistä! Onnea paljon plussasta ja tervetuloa tänne puolelle. Kiva saada sinut tänne; kaipa hauskat tarinasi jatkuvat tälläkin puolella...??!!
Aikas hiljaista on muutenkin ollut tällä palstalla, kuumeilupuolella rupatellaan vähän ahkerammin.
Päiväunille pitää lähteä; mummi tulee kohtapuolin, ettei tarvitse lähteä koko poppoon kanssa kohta lääkärillä käymään (taas!).
Suviruusu
Aika rauhallinen on tosiaan ollut tämä suurperheellisten pino viime aikoina. Mutta jos tuolta kuumepuolelta kohta saataisiin uuttakin väkeä kehiin :)
Eli siis Neppikselle ainakin varovaiset onnittelut! Huomasin kyllä plussauutisesi tuolta kuumepuolenkin pinosta, mutta en uskaltanut onnitella, kun muistin sen Uljaan Voiton kohtalon :/ Mutta nyt siis sormet ja varpaat pystyssä, että kaikki menisi hyvin!! bd Ja tuosta sukulaisille kertomisesta sen verran, että mekin saatiin nelosesta vähän kummallisiakin kommentteja, mutta tällä kertaa kommentointi oli aika paljon neutraalimpaa. Tai siis esim. miehen äiti ei oikein sanonut mitään vähään aikaan ja oma äitikin totesi puhelimessa vain, että " jaaha" . Voihan siitäkin jotain päätellä, mutta eivätpähän ainakaan möläyttäneet mitään sellaista, jonka muistaisi pitkään. Nyt kyllä kaikki ovat jo ihan innoissaan, taas :)
Meillä on viime päivät taas flunssailtu. Minä olin jo koko viime viikon pää räkää täynnä ja siksi jäivät lauantaiset Lapsimessutkin väliin. Sunnuntaina piti lähteä kuopuksen kanssa Ti-ti Nalle konserttiin, niin eikös neidillä ollut heti aamusta liki 38 kuumetta :( Ja maanantaina jäi sitten jo eskarikin kotiin. Onneksi saatiin mummu hoitamaan pesuetta maanantaina ja päästiin miehen kanssa molemmat sinne 4d ultraan. Oli muuten hieno kokemus. Hyviä kasvokuvia saatiin monta mukaan ja täytyy sanoa, että jo niistä näkee, että samaa sarjaa on tämä tuleva kuin ovat edellisetkin :) Tai kumma tietysti olisi, jos ei olisi samaa sarjaa, samoista tarveaineista kun on tehtykin ;)
Tässä tämänhetkiset, hyvää pääsiäisen odotusta kaikille!
Misti ja masu rv 26+5 (välillä en malttaisi odottaa sitten niin millään kesää :) )
Tervetuloa neppis, täällä tosiaan ollut viime aikoina melkoisen hiljaista!
Tosin nuo aikaisemmat kauniit ilmat verottaa ainakin omaa koneella olemista, mutta sen verran on koukussa tähän hommaan, että kerran päivässä yritän kurkata, mitä tapahtuu..! =)
Tämä päivä mennyt osin yövuoron jälkeen nukkuessa, sitten shoppailureissu siskon kanssa ja sittenpä innostuin leipomaan lihapasteijoita ja marjapiirakkaa, joka jäähtyy hellalla ja kiertää monta katsojaa, jotka kyselevät koska sitä saa syödä..
Ilta meneekin lapsia kuskatessa harrastuksiin.. Ensimmäinen erä jo toimitettu.. =)
Omaan napaan ei sen kummempaa.. Siinä se masu kasvaa ja potkuja tuntuu varsinkin iltaisin.. Kovasti olen pohtinut tuota, koska aloittaisi kesäloman.. Äippäloma alkaa sitten heti sen perään.. Osan lomapäivistä säästän sinne ensi vuoteen..
Yritämpä minäkin olla hieman aktiivisempi tällä puolen..
Piia ja 007 rv 19+5
Kelit kävivät vaihteeksi talvisiksi, mutta olihan se odotettavissa. Pääsiäinen alkaa olla ihan lähellä. Millaisia pääsiäissuunnitelmia teillä on? Meillä olisi tarkoitus tehdä sukulointireissu huomisesta lauantaihin ja olla sitten loput pyhät kotona. Nykyään ei enää innosta nuo monen päivän reissut niinkuin ennen. Tavallaan tietysti olisi järkevää olla koko loma, kun pitemmälle lähdetään, mutta ei se reissu kotioloja voita...
Lapsiluvusta oli juttua. Meillä ei ole jatkon suhteen vielä ihmeempiä suunnitelmia. Vähintään neljä lasta on ollut haaveissa. Nyt se " vähimmäismäärä" on tulossa täyteen. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että toivottavasti tämä vauva ei jää viimeiseksi, mutta katsotaan nyt. Se on niin monesta asiasta kiinni, eikä sitä onneksi tarvitse vielä päättää...
Seuraavaksi valitusta. Voit hypätä yli... Ehdin aiemmin tässä pinossa kehua, että sukulaiset ovat ottaneet tällä kertaa vauvauutisen ihmeen hyvin. Heti sitten tulikin ikäviä kommentteja yhdeltä sukulaiselta. Ei kyllä suoraan mulle ja ärsyttääkin se ihminen, joka mulle ystävällisesti kertoi nuo kommentit. Olisi nyt pitänyt omana tietonaan vaan moiset. Kummasti se alkoi ärsyttää, vaikka tiesinkin, että ihmiset varmaan puhuu juuri noin ikäviä tästä raskaudesta. En mielestäni yleensä ole kauhean herkkä ihmisten mielipiteille, mutta jotenkin näin raskausaikana ne harmittaa tavallista enemmän. Etenkin kun itse olen niin onnellinen ja kiitollinen tästä vauvasta, niin olisi ihanaa jakaa se ilo...
Samaan ärsytykseen meni myös ihminen, joka jälleen laittoi vain kahdelle isommalle lapselle pienet muistamiset pääsiäiseksi. Kiva juttu siis sinänsä, mutta kun kolmonen alkaa olla jo niin iso, että tajuaa jäävänsä ilman. Tämä sukulainen oli kahdesta ensimmäisestä kovasti innostunut ja on osallistunut paljon elämäämme, kun he olivat pieniä. Kolmosen odotuksesta alkaen tuli ongelmia. Ei tajunnut ollenkaan, että " teimme ihan tahallaan" kolmannen lapsen, vaikka oli jo tyttö ja poika. Sanoi jo tuolloin, ettei kyllä rupea kolmelle lapselle lahjoja ostelemaan. Kerroin, etteivät lahjat toki ole olennainen asia, eikä meidän lapsille ole välttämätöntä ostaa lahjoja. Minusta olisi ihan oikeasti ok, jos ei lahjoja meidän lapsille ostaisi, mutta nykyinen tyyli ärsyttää. Eli isommat saavat jouluna ja synntäreinä melko kalliit lahjat, mutta kolmonen ei mitään. Ja paljon lahjoja olennaisempaa on muu huomio, joka kohdistuu vain isompiin, kuopus on kuin ei olisikaan. Vauva-aikana katsoin sitä läpi sormieni, mutta sitten yritin asiasta puhua. Seurauksena on ollut välien viileneminen, mikä tuntuu tosi kurjalta. En kuitenkaan halua jatkuvasti joutua siihen kurjaan tilanteeseen, että yhtä lasta ihan tarkoituksellisesti syrjitään. Voi olla, että olen yliherkkä, mutta asia nyt vaan ärsyttää minua. Ei tunnu reilulta, että kritiikki meidän ratkaisuja kohtaan ilmaistaan niin, että lapselle aiheutuu pahaa mieltä. Miten teillä muilla onnistuu tasapuolinen kohtelu sukulaisten suhteen? Oletteko törmänneet vastaavaan? Meillä kun ei tämä valitettavasti ole ainoa laatuaan. Myös muilta sukulaisilta unohtuu (ehkä ihan oikeastikin) kuopuksen synttärit ja nimipäivät helposti ja jouluna kuuluu kommentteja, että ei me sille nyt mitään ostettu, kun teillä varmaan on jo kaikkea (siis pienelle sopivia vaatteita ja leluja). Ihan totta onkin, ettei kuopus tarvitse välttämättä mitään, mutta eivät sillä logiikalla isommatkaan. Onhan noita leluja ja vaatteita jokaisella. Periaatehan se on mikä tässä ärsyttää. Onneksi kolmosella on maailman parhaat kummit, joilta saa erityiskohtelua eli paljon huomiota ja yhdessäoloa. Saapa nähdä miten käy nyt neljännen kanssa, muistaako hänen olemassaoloaan enää kukaan. Hyvien kummien löytäminenkin kun on hankalaa.
Tulipa nyt valitusta, mutta jonnekin tämä ärsytys piti purkaa.
Mutta iloisempiin asioihin... Leannalla siis on tyttövauva vai ymmärsinkö oikein. Oikein paljon onnea ja ihanaa vauvaelämää! Toivottavasti et ihan kokonaan häviä täältä palstalta, vaikka vauvan saitkin. Jokohan Marinox on vauvansa saanut? Minnekä me muuten sitten siirrytään, kun kesällä vauvoja tulee suurimmalle osalle meistä? Olisi kiva, jos täällä olisi erikseen osio suurperheellisille. Siellä voisivat sitten pinoutua niin kuumeilijat, odottajat kuin muutkin.
Neppikselle onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon. Toivottavasti vauva pysyy matkassa mukana ja saat jouluksi oman paketin. Hurjalta muuten tuntuu, että nyt ihan oikeasti alkaa olla joulukuisia vauvoja tulossa. Seuraavat ovat sitten jo ensi vuoden vauvoja.
(.) ei erikoisempaa. Vauva on vauhtia täynnä ja se on ihan hyvä juttu. Hemoglobiini on ilmeisesti edelleen laskusuunnassa, kun on alkanut väsyttää. Viime neuvolassa jo suositteli lisärautaa, mutta en tullut aloittaneeksi, kun oli silloin vielä ihan hyvä minusta. Nyt sitten aloittelin kuurin. Pääsiäisen jälkeen on seuraava neuvola ja sitten siellä alkaakin ramppaaminen kahden viikon välein. Nopeasti kuluu tämä raskaus, kohta alkaa viimeinen kolmannes...
Rauhallista pääsiäistä kaikille!
Meiramiina 24+5
Täällä vielä roikutaan ja kuulumisia lueskellaan. Kahtena edellisenä iltana oli jo lupaavia supisteluja alle 5 min välein. Ekana iltana lopahtivat tunnin päästä, toisena puolen tunnin. No, saatiimpa keskimmäinen terveeksi ja pääsin itse käymään tänään kampaajalla. Varasin jopa ajan jalkahoitoon, kun isäntä on vielä ensi viikon alun lomalla. Saa nähdä, pääsenkö sinne, mun tuurilla olen juuri silloin laitoksella. En ole moisissa hoidoissa käynyt kun viimeksi silloin kun olin töissä ja tykyrahoilla pääsin ilmaiseksi. Nyt päätin sijoittaa anopilta saadut synttärirahat itseeni, katsotaan, miten suunnitelma onnistuu.
Ihanaa, kun tänne tupsahtelee koko ajan uusia odottajia! Musta tuntuu, kun vasta eilen sitä oli itse ihan pökerryksissa plussasta eikä osannu oikein vielä ajatella sen paremmin positiivisia kuin neg. ajatuksiakaan. Nyt sitä vaan odottaa vauvaa innoissaan ja toivoo, että kaikki menis nyt vielä ihan lopussakin hienosti.
Siis mun piti olla tänään lyhyt ja ytimekäs... toivotaan, että seuraava viesti on jo vauvasta...
marinox rv 39+2
Kävin lukemassa viimesimmät uutiset. Voimia viimehetken odottajille ja paljon tarrasukkia uusille odottajille.
Ja Neppis...voi paljon vauvaliimaa lähetän sinulle...toivottavasti pysyy pikkunen mukana.
Risella rv 17+1
Kovin on hiljaista meidän listalla... kaikki on varmaan pääsiäisen lomilla ja poissa koneen äärestä. Minä taas olen vieraillut täällä vilkuilemassa tavallista useammin, kun tämä nyt alkaa vähän käydä hermoille tämä viime tipan odotus. Tämä on siis valitusvirttä...
Huomenna on la ja pitkäperjantaina käytiin aamulla jo NKL:lla Helsingissä käyrillä kun supistuksia tuli kolme tuntia alle viiden minuutin välein aamuyöllä tietenkin. Eipä ne supistukset ollu mitään aiheuttanu, joten eikun kotiin.
Sen jälkeen vähän napakampia supistuksia on nyt tullu kaksi ja puoli vuorokautta välillä parin minuutin, välillä kahden tunnin välein. Yhden yön sain nukkua suht hyvin, viime yönä taas valvottiin. Tänään näkyi limatulppaa (en ole koskaan ennen moista ihmettä nähnytkään), joten kai tässä nyt ollaan jonnekin menossa. Kolotuksia, oksetusta ja vihlaisuja on tullu rutkasti lisää ja heti, kun isompia mukeloita vähän ottaa syliin tai nostelee niin johan supistaa. Mutta siihen se sitten jääkin... Pahimmassa tapauksessa tätä siis kestää vielä reilut kaksi viikkoa....Jeee!
Mies on onneksi talvilomalla ja muksut on nauttinu, kun on saanu pelata Unoa ja Afrikan tähteä ja käydä puistossa pyörällä ym. muuta luxusta. Mua vähän hirvittää, että mitäs sitten, jos tämä masuasukki ei synnykään ennen torstaita, silloin kun mies palaa takaisin töihin (siis jos ei ole jo isyyslomalla). No, eiköhän siitäkin selvitä, jos on pakko!
Tarrasukkia kaikille niitä toivoville ja toivottavasti kaikki ihanat pikkuiset vauvanalut pysyvät turvallisesti masussa! Minä lähinnä toivon tämän oman pääsiäisyllätyksen jo kuoriutuvan...
marinoX Rv 39+6
MarinoX:lle lähinnä tulin toivottelemaan tsemppiä viime hetkille. Kyllä se nyytti nyt on jo todella lähellä :) Mekin aikoinaan nelosesta tehtiin yksi ns.turha reissu sairaalaan, kun aamuyöstä myös supisteli. Lääkäri sitten teki kunnon sisätutkimuksen ja kymmeneltä oltiin aamupäivällä jo takaisin sairaalassa. Tyttö syntyi sitten klo 13. Mutta kyllä silloin mietin, että on se kumma, kun ei vieläkään osannut lähteä oikeaan aikaan :)
Meillä on pääsiäinen mennyt myös ihan kotosalla, kuopuksen flunssaa hoidellessa. Ja nyt on taas jo muillakin taudin poikasta. Tänään saatiin miehen kanssa yksi lastenhuoneista tapetoitua ja kylläpä nyt illasta on jalat olleet väsyt kaikesta siitä tikkaille kiipeilystä. Mutta samalla hyvä mieli, kun hommat edistyvät. Vaikka meillähän tää remontti taitaa olla ihan ikuisuusprojekti :)
(. ) Vauva muljaa ja kääntyilee vielä ihan kiitettävästi. On milloin perätilassa, milloin poikittain ja välillä jopa pää alaspäin. Mutta kai sitä tilaa vielä on hyvinkin. 4D:ssä lääkäri pyynnöstäni tarkisti, onko napanuora mahdollisesti jo nyt kaulan ympärillä, mutta onneksi ei ollut. Meillä kun kolme neljästä on syntynyt napanuora kaulan ympärillä ja kuopuksella siis tiukasti. Mutta vieläpä tuo ehtii senkin saada mutkalle :) Pari uutta vaivaakin on ilmennyt. Tänä aamuna heräsin ensimmäisen kerran tämän raskauden aikana ihan järkyttävään suonenvetoon pohkeessa. Tuntui, että se ei mene ohi ollenkaan ja vähän aikaa voivottelin oikein kunnolla. Ja se toinen vaiva on issias, joka onneksi ilmenee vain, jos erehdyn seisoskelemaan kauan paino vain toisella jalalla. No, näitä olen osannut jo odottaakin, eli sinällään ei mitään ihmeellistä :)
Mutta nyt taitaa nukkumatti jo kutsua, sen verran väsy on olo. Öitä siis kaikille!
Misti ja masu 27+2
Meillä on ollut vauhdikasta pääsiäistä. Torstaiyönä kahdelta hypättiin koko katras autoon ja ajeltiin Turkuun aamulaivalle. Siellä sitten oltiin perjantai-lauantai. Lapsille riittii tekemistä ja me vanhemmat syötiin koko rahan edestä. Lapset eivät ole vielä oppineet että voisi nauttia syömisellä, mikä lie ihan hyvä niin ei elopaino niillä kerry liiaksi. Tuli syötyä karkkiakin kiitettävästi. Seuraava neuvolapunnitus hirvittää :P. Tullessa kävimme onnittelemassa yhtä ystäväperhettä pienokaisen johdosta. Heillä oli 5 päivän ikäinen nyytti kotona. Ei sitä näköjään muista miten ne on pieniä!!! Ihan alkaa itellä tuntua vauvakuume. Eilisiltakin oltiin menossa ja yksi serkkutyttö tuli meille kylään. Iltamyöhään asti lapset leikkivät ja aamulla seiskalta taas elämä alkoi. Ihana olis nukkuakin joskus... Tänään pitäis käydä vielä sukuloimassa. Voi olla että arkena meno tuntuu rauhalliselle tämän jälkeen.
(.) Vauva on vallan liikkuvaa sorttia. Välillä potkii alas ja välillä muljahtaa niin että sattuu ja sitten potkitaankin jo ylös. Itsellä laivareissun jälkeen oli jalat kuin pylväät. Muuten ei ole ollut turvotuksia. Välillä vihloo alamahaan muttei onneksi paljoo supistele. Mulla ollut ihmeellisen herkällä mieli. Ukon ei tarvitse kissaa sanoa väärinpäin kun jo itku silmässä. Hainkin apteekista B-vitamiinipurkin hermoja vahvistamaan. :) Täytyy itsekin skarpata ettei ihan joka asiasta tarttis olla MÖKS.
Mutta nyt menen laittamaan ruuat uuniin ja herättelemään isännän. Oli yöllä saunomassa ukkoporukalla niin johan väsyttää...
Hyvää pääsiäisen loppua! marninoX:lle tsemppiä synnytykseen! Koita jaksaa loppuodotus!
ulmeri rv 24+4
Tein tuossa alkuviikosta plussatestin ja tulin täältä hakemaan uskoa ja voimia. On niin monta pettymystä ollut tässä menneinä kuukausina, että kielsin onnittelutkin tuolla kuumeilupuolella.
Jotenkin tuntuu olevan niin tyhjän päällä ja valmistelee itseään jo tulevaan pudotukseen..
Täällä on niin ihania pulleita masuja ja vauvan tuoksua -- Onnea LEannalle pikkuruisesta prinsessasta :) -- ..
Meidän perheeseen odotetaan viidettä tossunkuluttajaa. Muut lapset ovat : p96,t98,p04 ja p02/06. Viidennelle on annettu lupa tulla varmaankin heti kun pääsin viimeksi synnäriltä kotiin ;) Ehkäisyä ei siis ole ollut koko aikana. Kierto on sekaisin kuin seinäkello, parhaimmillaan kävi 50 pv. Viimeksi täti kyläili tuhoten meidän Uljaan Voiton 19.2. Oviksen taisin bongata 10.3. eli sen mukaan l.a olis 1.12.
Alavatsa on kipeä ja paleltaa, sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja paino on tippunut.. Johtuu lähinnä meidän apinataitoja harjoittavasta juniorista : perässä saa juosta kaiken aikaa ja minä onneton en ole saanut poikaa kokonaan vieroitettua tissistä. Iltatissillä käy ennen nukkumaan menoa.
Eli odottava taaperoimettäjä, aika hieno titteli :)
Tästä vauvasta ei kerrota pitkään aikaan. Kukaan ei sitä meille halua ja kaikki ovat vain kauhistelleet jo neljännenkin aikaan. Mun masu vaan pullahtaa niin aikaisin, ellen ala nyt jo pukeutua halattiin, on turha peitellä..
Tulipas paljon asiaa. Oikein mukavaa loppuviikkoa kaikille.
Neppis, varovainen ilmoittautuja