Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö ennen testiä olevasi raskaana?

27.12.2005 |

Mulla oli vahva aavistus raskaudesta ennen positiivista testiä. Tein testejä pari ennen positiivista. Mieskin meinasi hermostua kun törsäsin niitä... ;) Jotenkin vain tiesin, että olen raskaana ja tein uudelleen, vaikkei juuri paria päivää ennen ollut kuin pelkkää valkoista testissä. Vielä menkkakivun tyyppiset kivut tulivat sotkemaan kuvioihin, ja silti aavistelin että olen raskaana, eikä menkkoja tulisi.. Sain positivisen testituloksen jouluksi.

Onko muilla samaa kokemusta ???! :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli menkkamasita kipua alamahaan ja valkovuota ihan hirveästi.

Vierailija
2/21 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä toisesta tiesin noin viikkoa ennen kuukautisten alkua, että olin raskaana. Rinnoissa oli sitä samanlaista nipistelyä, kuin silloin kun maitoa alkaa nousemaan. Nipistely loppui siihen, kun tein testin, mutta paineen tunnetta on ollut rinnoissa..

Tainu ja masuasukki 18+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meinaan puuttui selkein menkkaoire,alaselän kipuilu,joka siihen mennessä oli tullut joka kuukausi päivän-kaksi ennen täti punaista ja tällä kertaa sitten ei ollut pienintäkään merkkiä selkävaivasta....

Kaksi paksua viivaahan sitä sitten testiin ilmaantui,kun menkat olivat 3 päivää myöhässä=)

Niksu78 26+3

Vierailija
4/21 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän sitä osaa oikein luottaa... Kyllä se hämmästytti, kun ei se plusa meinannut millään tulla testiin, vaikka olin niin varma siitä! Siis reilu viikko piti oottaa (siis siitä, kun menkkojen ois olettanut tulevan).

Vierailija
5/21 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhtään testiä en edes tehnyt:)

ja vieressä köllii nyt reilu 4kk vauva

Vierailija
6/21 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin unta että yksi tuttuni pökki sormella vatsaani ja kysyi " Oletko raskaana?" . Katsoin unessa vatsaani ja ajattelin " taidan olla" . Mulla oli äitiysfarkkuhaalari päällä ja vatsan kohdassa haalarin alta pilkisti vauvan paita ja toiselta puolelta erivärinen vauvan paita.

Kun heräsin päättelin että raskaana ollaan ja kaksosia odotetaan..

No raskaana olen mutta kaksosia ei ole tulossa.

Vierailija
7/21 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmesti raskaana (kaksi ekaa meni tosin kesken), ja nyt arvelen olevani neljännen kerran, vaikken testiä vielä ole tehnyt. Niin tuttuja ovat oireet: menkkamaiset kivut ilman menkkoja, palelu, tiheä pissahätä, tavallista kovempi nälkä, sietämätön jano, väsymys... Ja ennen kaikkea: miellyttävä perhosten lepatus vatsassa, koko ajan tuntee, että alamasussa tapahtuu jotakin!!

Edellinen raskauteni alkoi myös näin, ja luotin oireisiini, vaikka testi näytti negaa. Jokusen päivän päästä testi olikin jo kanssani samaa mieltä ;-) Silloin pahoinvointi alkoi kylläkin vasta myöhemmin, mutta tänään jouduin jo juoksemaan vessaan tutun yökötyksen vuoksi...

Koska tuon elellisen raskauden tulos eli kaksoset ovat vasta vuoden vanhoja ja elämämme yhtä kaaosta, en toisaalta panisi pahakseni, vaikka tällä kertaa vain kuvittelisin! Uusi raskaus ei ole ollut suunnitelmissa eikä edes todennäköinen, vaan mikäs ehkäisykeino se sataprosenttinen olisi...

Vierailija
8/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin yritetty jo muutama kuukausi ja aiemmissa olin kyllä ollut tuntevinani raskausoireita. Nyt niitä taas ei tullut, tai en osannut tajuta, että alavatsan nipistelyt nyt liittyivätkin siihen. Menkkakivut tulivat juuri ajallaan oikeana päivänä ja päätä särki tutusti, mutta ei tätiä kuulunutkaan. Viisi päivää odotettuani aloin jännittää, mutta yritin yhä selitellä tilannetta alkukierron lääkekuurilla :) Näin pari päivää ennen raskaustestiä unta, jossa testiviivan kohdalle piirtyi talon kuva... :D Elämäni ensimmäinen testi täräyttikin sitten esiin kaksi vahvaa viivaa, ja olo oli kyllä outo, kun ei ollut vielä tajunnut ajatella olevansa raskaana. Luulenpa, että jos joskus toisen kerran tulen raskaaksi, osaan aavistella sitä jo etukäteen.

Vierailija
9/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toukokuussa ollut raskaana, joka päättyi kohdun ulkopuolisena. Heinäkuun alussa tunsin samaa nipistelyä, kuin toukokuussa... tiesin heti mistä on kyse ja matkalta soitin neuvolaan Suomeen, että millonkas voisin tulla tarkistuttamaan, että pikkukaveri on oikeassa paikassa... nyt viikkoja 27+5!

Vierailija
10/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vain, kun kuukautiset olivat niin onnettomat. Varmuuden vuoksi tein testin ja yllätys oli melkoinen!

Vierailija
11/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovuloin ensimmäistä kertaa km jälkeen syyskuussa, kuukautisia ei näkynyt ja oireet olivat saman kaltaiset kuin ensimmäisessä raskaudessa..

Vierailija
12/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa olin ihan paniikissa kun kuukautiset jäivät pois. Juoksin muutaman päivän puolen tunnin välein vessaan kun tuntui että nyt alkoi menkat. Silti kokoajan " tiesin" että raskaana ollaan vaikkei mitään oireita ollut. Lopulta kun testin tein pelkäsin silti sitä negaa.

Nyt tässä raskaudessa olin myös ihan varma että olen raskaana. Tein kaksi nega testiä enkä silti uskonut niitä. Viikon myöhemmin neuvolan testi sitten oli plussa.

Kummallakaan kerralla ei mitään erityisiä oireita. En muista oireilleeni myöskään ennen kuukautisten alkua. Jotenkin vain se vaisto sanoi että vauva tulossa. Ekassa ehkäisynä varmat päivät ja toisessa pillerit.

En koskaan jaksa laskea kiertoja joten en varmasti koskaan edes tiedä koska kuukautisten pitäisi alkaa tai koska edelliset alkoivat. Siksi laskettuaikakin muuttui ultrassa puolitoista viikkoa myöhäisemmäksi.

Kati (rv 30+3)

Vierailija
13/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin heti, kun kiinnittyminen oli tapahtunut eli noin puolitoista viikkoa ennen kuinmenkkojen piti alkaa. Olen ollut aina herkkä kaikille hormonia sisältäville lääkkeille, joten oli helppo arvata, kun olo muuttui.

Ekat oireet: hirveä vilu, ajoittainen hajuaistin herkistyminen ja törkeä väsymys; olisin voinu nukahtaa kesken lauseen seisaaltani!

Silloinkun menkkojen alkamis aika läheni niin alavattalla alkoi nipistellä ja luulinkin olleeni väärässä, mutta menkkoja ei tullut kivut alkoivat hellittää pikkuhiljaa.

AnnaMaria ja salarakas 12+0

Vierailija
14/21 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, etten ollut ainoa. :)

Vierailija
15/21 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen loppu raskauden aikana tiennyt/aavistanut kumpi meille on tulollaan. Molemmilla kerroilla tähän asti on aavistus osunut oikeaan!

Saa nähdä onko meille nyt tulossa tyttö niinkuin minusta tällä kertaa tuntuu...

Vierailija
16/21 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kuukautiset on aina tullut lähes kellonlyömällä kp 28. nyt kun niitä ei kuulunut niin arvelin olevani raskaana. tein testin kp 35/28 ja positiivista näytti. mitään erityisiä oireita mulla ei oo vieläkään vaikka seitsemäs raskausviikko menossa......

Vierailija
17/21 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä kun oli takana jo monen monta kiertoa. Ensimmäinen syy mistä epäilin oli rintojen vihlonta. Mulla aina ovikse aikaan alkanut vihloa ja se jatkunut n. viikon, sitten pikkuhiljaa häipynyt pois ja parin päivän päästä menkat alkaneet. Nyt tässä raskaudessa rintojen vihlonta ei lakannut, paheni vaan. En todella uskonut ollenkaan mutta ihmettelin oloa. Sitten alkoi menkka-aikaan oikealta puolelta vihloskelemaan ja sanoin siitä kaverille, joka usutti testaamaan. Olin päättänyt testata vasta viikon päästä mutta aloin itsekin jo epäillä jotain ja tein testin kp 33/32 ja sieltä se viiva hiljalleen vahvistui eikä todeksi voinut uskoa.. Nyt kasvatan masua ja toivon,että kaikki sujuu loppuun asti.

Alide ja Tiiti 14+6

Vierailija
18/21 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan aavistelin... Silloin kuin katsoo Kauniita ja Rohkeita ja itkettää, niin silloin tietää olevansa raskaana. Sain vinkin asiakkaaltani ja paikkansahan tuo piti!! :)

Hanna

Vierailija
19/21 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunne on pitänyt paikkansa. Testi vain vahvisti tuntemuksen ja " tiedon" .

Charlotte ja poika 7kk ja rv18+6

Vierailija
20/21 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olevani raskaana. Tajusin vasta elokuussa, hedelmöittyminen oli alkanut kesäkuussa.

Sitä ennen olin saanut km helmikuussa ja yrittämällä yritimme kolme kiertoa, kunnes heitin hanskat tiskiin ja päätin, että ei sitten.

Elämään tuli uudenlaisia kuvioita ja olin " kiireinen" eläessäni muuallakin kuin vauva- ja keskenmenopalstoilla ja ovulaatiotikkujen, sekä raskaustestien keskellä kuten aiemmin.

Eräs elokuun ilta, taisi olla torstai, aloin pohtimaan viimeisiä kuukautisiani...eipä tullut mieleen. Pieni aavistus mahdollisesta raskaudesta kävi pikaisesti mielessä ja kaivoin arkistoistani raskaustestin ja sepä napsahti punaiseksi samantien. Se oli suuri hämmennys, pelko ja sekavuuden tunne, joka kuitenkin muuttui vieläkin suuremmaksi onneksi koko ajan pidemmälle mentäessä.

Kohta meillä on oma pieni (tyttö, sanoi Bruno ultrassa)..

Elisa ja Typy 29+0