Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi terve eläkeläinen on AINA kotona?

Vierailija
30.06.2025 |

Ei koskaan käy matkoilla, jumittaa vuodesta toiseen kotona. Ei ole rahasta kiinni. Itse kävisin edes kotimaanmatkoilla.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, kotosalla on vaan niin rentoa, voi hyvillä mielin laiskotella, jos siltä tuntuu. Miksi eläkkeelläkin pitäisi hysteerisesti suorittaa elämää. Jos on 40 vuoden kiihkeä työputki takana, niin on siinä saanut lähteä ihan riittävästi. Antakaa meidän eläkeläisten olla rauhassa

Vierailija
62/83 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi jäi eläkkeelle 60-vuotiaana, varhennetulle. Alkuun reissasi joka vuosi, joskus kaksikin reissua vuodessa ulkomaille. Nyt on 77-vuotias, eikä enää reissaa, on vain kotona. Lopetti koronan aikoihin, eikä ole sen jälkeen enää reissannut. Rahasta ei ole kiinni. 

Olen anoppiasi nuorempi, mutta koronan eristys- ja etätyöajat vaikuttivat minuun juuri tuolla tavalla. Aiemmin oli kiva suunnitella matkoja. Sitten piti eristäytyä. Ja kun olisi saanut palata entiseen elämäntapaan, ei enää halunnutkaan.

Minä lopetin koronan aikaan vaateostoksilla käymisen ja muun shoppailun, mitä ennen tuli tehtyä tavarataloissa ja kaupungilla. Tilaan nykyään netistä. Se on niin paljon mukavampaa. Matkustaminen on nykyään vain tylsiä työmatkoja: taksilla lentokentälle, lennot, perillä joka paikkaan taksilla, lennot, ja lopuksi taksilla kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päivystys 24/7 kun tiedät muiden elämän noin tarkasti?

Vierailija
64/83 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona, koska mä voin...

Vierailija
65/83 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään inhoa niin kuin lentomatkustamista. Olen "harrastanut" sitä pitkästi yli 30 vuotta, ja vieläkin toisinaan. Automatkoista pidän, kun ei kiirellä paahdeta paikasta toiseen. Viihdyn nykyään oikein hyvin kotona rauhassa ja hiljaisuudessa, se on luksusta.

Vierailija
66/83 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu on tylsää.

On toki jos ei ole mitään mielenkiinnon kohteita.

Vierailija
67/83 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian kasikymppinen ja kun olen kotona niin olen kotona, mutta - vuonna  25 olin neljä kuukautta maailmalla ja tänä vuonna olen ehtinyt olla jo puolitoista kuukautta pois kotoa - täällä merten takana kolmannessa paikassa "asuen".  Nimitän tätä matkustamiseksi.

Vierailija
68/83 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä taas ei eläkeläisenä pysy kotonaan, koko ajan menossa jossain.

Vierailija
69/83 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeiässä saa viimeinkin olla siellä missä viihtyy parhaiten. 

Vierailija
70/83 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailu on tylsää.

On toki jos ei ole mitään mielenkiinnon kohteita.

No minulla on eläkeläistuttava, ent. työkaverini. Hän on 78 v. mies ja matkustelee koko ajan jonnekin. Ei ole mitään mielenkiintoa katsella paikkoja, nähtävyyksiä ym. vaan hän matkustelee siksi, että saa asua viikon hotellissa ja syödä hotellissa kaksi kertaa päivässä. Ei juo alkoa, mutta syö kuin susi pöydät puhtaaksi kaikkialla. Nytkin just lähdössä Kanarialle "syömään" viikoksi. Diabetes2 ja iso mahansa ovat seuralaisiaan. 

Vierailija
71/83 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen aivpopesty, tuulesta temmätty elämänasenne, että aina pitää olla menossa johonkin, seurustelemassa, tekemässä, puuhamassa, hotkimassa, sätkimässä... Koitakaa välillä pysyää paikalla myös.  Ainoastaan tämmöiset skisofreeniset ja ylireagoivat ihannoivat jatkuvaa sätkimistä paikasta toiseen, mielestä toiseen, ajatuksesta toiseen. Niille mielenrauhaa, sielunrauhaa ja fyysinen elimistön rauhaa ei tarkoitta seesteistä elämää, vaan kuolemista. Kuoleman pelon edestä pelosta juostaan hetkeää ja huomistaa pakoon ja karkuun. Sairasta. Jo kivikautella olivat kuopaat ja kallion ontot paikat ihmisille turvaksi, suojaaksi, missä elettiin ja mihin palattiin aina takaisin, kun ruokaa oli hankittu. Oltiin paikallisia. Mikä pahaa siinä on, jos esiisien elämäntapa on koettu hyväksi. Olen matkustanut niin paljon, että olen saanut siitä totaalisesti tarpeeksi. Olen paikalla. Ja nautin siitä. Ärsyytänkö ma nyt kuinka monia? Vois ennen ajatella jotain, kun tulla moittimaan evoluuttiokehittyksessä tuhansia vuosia vanhaa pätevää elömäntyyliä. Voi lukeaa, voi ommella, tehdä puutyötä, käsityötä, vaika mitä. Vaan henkisesti köyhäaivo ei osa sisältöllä täyttää oma elämää ja etsi jatkuvaa virikettä jostain ulkopuolelta ja kauempana. 

Vierailija
72/83 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä olet aina kotona, kyttäämässä eläkeläisiä??

Vierailija
73/83 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset viihtyy kotona.

Tämä! Koti on maailman paras paikka.

Vierailija
74/83 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä Malagas ,viihdyn hiton hyvin himas! / Gasellit

Vierailija
75/83 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ikääntynyt haluaa matkustella yksinään jos on yhtään tervettä järkeä. 

Vierailija
76/83 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tykkää poistua kotoaan

Normaali ihminen rakastaa poistua kotoa ihmistenilmoille, pitää olla mieleltään sairas jos viihtyy kotona enemmän.

Rohkenen olla eri mieltä. Kotona on mukava olla. Voi tietysti olla että koti on sellainen ettei siellä viihdy. Mutta jos ei ole varaa viihtyisään kotiin niin onko sitten varaa matkusteluunkaan?

Vierailija
77/83 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen ei tarvitse lähteä mihinkään.

Vierailija
78/83 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ikääntynyt haluaa matkustella yksinään jos on yhtään tervettä järkeä. 

Minä

Vierailija
79/83 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin.

Vierailija
80/83 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole paikkoja oleskeluun tai omiin puuhiin. Ellei se eläkeläinen käy hetken aina jossain.