Miksi terve eläkeläinen on AINA kotona?
Ei koskaan käy matkoilla, jumittaa vuodesta toiseen kotona. Ei ole rahasta kiinni. Itse kävisin edes kotimaanmatkoilla.
Kommentit (83)
Kun on kymmeniä vuosia matkustellut ja asunut ulkomailla, vanhana ei enää tee mieli. Nyt haluan vain olla rauhassa. Käyn joka päivä ulkona, mutta en matkustele.
Minä olen ihmetellyt samaa äidistäni.
Vuosikaudet valitti että ei ole aikaa käydä missään kun lapset vie ajan ja rahat ja sitä sun tätä.
Vuosikaudet jauhoi että eläkkeellä sitten tekee kaikkea mahdollista.
Nyt on sen 10 vuotta istunut kotona telkkarin ääressä eikä käy missään muualla kuin lähikaupassa.
Tehkööt, mitä huvittaa. Mitä se sulle kuuluu?
Kotiin jumiutuu todella helposti. Ei tule päiväkausiin käytyä edes ulkona. Eikä ole oikeastaan kyse siitäkään, etteikö kiinnostaisi. Niille, jotka luulevat jo nähneensä kaiken, sanon että luulette vain. Ihminen ei ole kaikkea nähnyt, vaikka olisi käynyt 2 kertaa vuodessa ulkomailla viikon reissussa jossain turistikohteessa. Mutta mukavuudenhalu ja tyytyväisyys omaan kotiin, ei siinä mitään pahaa ole. Eikä jumiutuminenkaan ole kiellettyä.
Anoppi jäi eläkkeelle 60-vuotiaana, varhennetulle. Alkuun reissasi joka vuosi, joskus kaksikin reissua vuodessa ulkomaille. Nyt on 77-vuotias, eikä enää reissaa, on vain kotona. Lopetti koronan aikoihin, eikä ole sen jälkeen enää reissannut. Rahasta ei ole kiinni.
Ei huvita eikä ole rahaa. Siinä sinulle ap vastaus.
Olen "vasta"43 ja olen aina kotona. Matkoilla matkustamisen ilosta olen ollut viimeksi 14 vuotta sitten. Lähiluonto, koirat ja lapset riittää. Miksi lähtisin pois sieltä missä olen onnellisimmillani?
Vierailija kirjoitti:
Toiset viihtyy kotona.
Monet panostavat mielummin oman kotinsa viihtyisyyteen sen sijaan että käyttäisivät rahaa matkoihin. Kiinteästä omaisuudesta voi olla iloa vuoden jokaisena päivänä vuosiksi eteenpäin kuten televisiosta, tietokoneesta, kunnollisista huonekaluista, ruuanlaittovälineistä, mukavista vaatteista tai muusta sellaista mitä pitää itse tärkeänä. Yhden kalliista ulkomaanmatkasta on vain hetkellistä iloa eivätkä kaikki ylipäätään pidä matkailusta.
siksi kun on vanha ja väsynyt ja nähnyt jo kaiken. Joten kulje vain sinä mistään tietämätön ja opiskele elämää.
Nuori ei tajua, että ei koko elämää tehdä samaa asiaa. Moni on esimerkiksi nuorena matkustellut tai harrastanut irtosuhteita tai maratoneja, mutta vanhetessa alkaa muut asiat kiinnostaa.
Saattaa olla masentunut eikä silloin huvita minnekkään mennä. Kaverit ehkä jo kuolleet niin sitä jää yksin kotiinsa.
Olen kohta 70 v. ja nähnyt tätä palloa sieltä täältä vuosien aikana. Enää ei kiinnosta se mikä nuorena.
Sanon vaan, että kauniita paikkoja on niin paljon ja muutama noussut suosikiksi. On kyllä rumiakin jonne en toista kertaa lähtis.
Näin eläkeläisenä nautin enemmän kun pyöräilen kauniina kesäpäivänä järvenrannalle kahvitermari ja korppu tarakalla. Kuuntelen luonnonääniä ja annan auringon helliä.
Ei enää pakollisia nähtävyyksiä ja syömään, juomaan reissuja meikkipeilin kautta.
Jotkut pärjää itsensä kanssa ihan rauhassa kotosalla. Matkailu on tylsää.
Ap, et taida tietää mikä on se olotila ,kun on rauha sydämessä. On tyytyväinen leppoisa olo. Siisti viihtyisä koti . Astut ulos ovesta ja siellä odottaa Suomen ihana raikas luonto. Eikun töppöstä toisen eteen ja nautit raikkaasta ilmasta.
Miks ihmeessä lähtisin istua könöttämäön johonkin lentokoneeseen,junaan tai bussiin moneksi tuniksi ja määränpäässä minua odottaisi hotellihuone ja ruuhkaisa Pariisi tms.
En ole eläkeläinen, mutta mun elinpiirini on nykyään suht suppea.
Käyn tössä ja olen kotona. Koti on kiva paikka. Täällä voi puuhastella vaikka ja mitä tai voin vaan möllöttää.
Kyllä mä lenkillä käyn muutaman kerran viikossa. Lasken senkin kotoiluksi, kun en silloin näe ketään ja ihan tässä vieressä menee pururadat, joista kiepauta vitosen tai seiskan.
Kauppa-asiat hoituu netissä.
Ysäri tuli heiluttua pitkin poikin aasiaa vuositolkulla ja sitten lasten kanssa pyörittiin lähialueet arkisin ja lomilla kotimaan kohteita tai autoiltiin Eurooppa ristiin rastiin.
Nyt ei huvita. Tekee vaan mieli olla. Lapset ovat muuttaneet, miehen kanssa ollaan. Hän harrastaa kodin ulkopuolella, mutta työt ja muu vapaa-aika menee nurkissa.
N53 hyvä olla näin.
Vierailija kirjoitettu:
Stalkkaat häntä 24/7?
Hyi sinua! Jätä naapurin vanhus rauhaan!
Jos ap olis mun naapurini niin hakkaisin sitä niin usein, että se ymmärtäisi olla puuttumatta toisten asioihin. Löisin vähän järkeä päähän.
Pidä huoli vaan siitä omasta mitättömästä elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi jäi eläkkeelle 60-vuotiaana, varhennetulle. Alkuun reissasi joka vuosi, joskus kaksikin reissua vuodessa ulkomaille. Nyt on 77-vuotias, eikä enää reissaa, on vain kotona. Lopetti koronan aikoihin, eikä ole sen jälkeen enää reissannut. Rahasta ei ole kiinni.
Olen anoppiasi nuorempi, mutta koronan eristys- ja etätyöajat vaikuttivat minuun juuri tuolla tavalla. Aiemmin oli kiva suunnitella matkoja. Sitten piti eristäytyä. Ja kun olisi saanut palata entiseen elämäntapaan, ei enää halunnutkaan.
Käytä ap aivojasi viisaammin, kuin eläkeläisten kyyläämiseen. Eläkeläisillä on asiat selvästikin hyvin.