Maryamilta, 19, vetoomus KAIKILLE miehille: Lopettakaa tyttöjen ja naisten häirintä!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maryamilta-19-vetoomus-kaikille-mie…
"Lastensuojelujärjestö Planin 19-vuotias aktiivi Maryam Al-Juboori, joka luki koskettavan vetoomuksen kaikille miehille SuomiAreenassa Porissa viime viikolla.
Tilastojen mukaan joka kolmas suomalainen 15-16-vuotias tyttö on kokenut seksuaalista häirintää."
"Nuori nainen vetoaa miehiin ja poikiin, että he lopettaisivat nuorten tyttöjen ja naisien häirinnän."
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Olin tavannut naisen Tinderissä. Juttu luisti ihan hyvin. Tapasimme kaksi kertaa ilman mitään fyysistä. Juttelimme Tinderissä lisää tapaamisten välillä. Kolmannella kerralla ajattelin, että voisi jo koittaa lähennellä. Menin häntä lähemmäs istumaan kivellä, jonka päällä istuimme rannalla. Hän sanoi ahdistuvansa suuresti että tulin niin lähelle.
Ei ole helppoa olla ahdistamatta naisia. Kuitenkin lähes aina naiset odottavat, että mies tekee aloitteen ensisuudelmalle ja seksille. Varmaan tämäkin nainen puhui jälkeenpäin kuinka miehet ahdistelevat.
Tämä. Jos alat deittaamaan jonkun kanssa niin kai sitä nyt jossain vaiheessa pitää olettaa että jompikumpi yrittää lähentyä, mitä sitä sitten edes deittailee jos ei ymmärrä koko deittailun perusideaa. On epärehellistä esittää tutustumishaluista jos ei kerran sitä ole.
Minäkin olen suhteessa jossa ollaan niillä vaihein että jomman kumman on pakko rikkoa sitä intiimin alueen rajaa enkä puhu nyt seksistä vaan ihan fyysisestä läheisyydestä. En minä deittaile saadakseni ystävän vaan puolison ja oletan että vastapuoli ymmärtää tämän myös.
Nykyaika on vaan tehnyt kaikesta niin saakurin vaikeaa. Nainen on kuin po mmi jota pitää lähestyä kuin pom minpurkaja jokaista liikettä varoen.
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tavannut naisen Tinderissä. Juttu luisti ihan hyvin. Tapasimme kaksi kertaa ilman mitään fyysistä. Juttelimme Tinderissä lisää tapaamisten välillä. Kolmannella kerralla ajattelin, että voisi jo koittaa lähennellä. Menin häntä lähemmäs istumaan kivellä, jonka päällä istuimme rannalla. Hän sanoi ahdistuvansa suuresti että tulin niin lähelle.
Ei ole helppoa olla ahdistamatta naisia. Kuitenkin lähes aina naiset odottavat, että mies tekee aloitteen ensisuudelmalle ja seksille. Varmaan tämäkin nainen puhui jälkeenpäin kuinka miehet ahdistelevat.
Tämä. Jos alat deittaamaan jonkun kanssa niin kai sitä nyt jossain vaiheessa pitää olettaa että jompikumpi yrittää lähentyä, mitä sitä sitten edes deittailee jos ei ymmärrä koko deittailun perusideaa. On epärehellistä esittää tutustumishaluista jos ei kerran sitä ole.
Minäkin olen suhteessa jossa ol
Väärä nainen. Mulla meinaa lähteä vaatteet päältä koko ajan.
"Joten, ei. Mihin tahansa ajatuksiin ja tekoihin ei ole ihmisellä oikeus. Edes omassa päässään. "
Jos ajatuksilla olisi todellista valtaa, tämän viestin jälkeen lääkintähenkilöstö antaisi sinulle annoksen aistit turruttavaa lääkitystä, mutta kun näin ei ole, voitaneen todeta, että ajatukset eivät ole nyt eivätkä tulevaisuudessakaan rikoksia. Sinä tai kukaan muu eivät pysty sanelemaan muille mitä he saavat tai eivät saa ajatella tai saahan sitä yrittää, mutta yritykseksi se kää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on täysi oikeus katsella maailmaa ja nauttia kauniista asioista.
En myöskään ole selvännäkijä, joten en pysty ulkonäöltä sanomaan onko joku nainen naimisissa, kihloissa, seurusteleeko vai onko sinkku.
Siitä olen täysin kanssasi samaa mieltä, että minusta tuskin kukaan nauttii.
On aivan eri asia sydämessään ja ajatuksissaan iloita kauniista ja mukavista asioista yleisesti, ja kunnioittaen myös kanssaihmisten olemassaolosta, hyvyydellä ja vilpittömän ajatuksin, kuin vilkuilla "sillä silmällä" himoiten ja oikeuttaen itse itselleen esim. seksuaalista nautintoa kenestä tahansa. Siihen ei ole oikeutta.
Jos antaa itselleen itse oikeuden kokea halua kehen tahansa, on turha valittaa, jos ihminen, joka on sinusta hyvin epäviehättävä, ällöttävä ja josta tahdot py
Jaahas, no nythän löytyi oikein viimeisen päälle ahdasmielinen henkilö! Ettei saa enää ajatellakaan asioita? Sinä sopisit mainiosti Pohjois-Koreaan.
Minulle on ihan yksi ja sama jos joku "ällöttävä" fantasioi mielessään minusta. Ja kertoisitko kuinka voisin pahastua moisesta?
Tuollainen alkaa olla jo sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tässä pitäisi nyt tosi tarkasti kyetä määrittelemään mitä häirintä ja ahdistelu ovat, jotta kyettäisiin puhumaan itse asiasta. Ja kun sitä ei pystytä tekemään, niin asia on tällaista tuuleen puhkumista.
Meillä on nyt sellainen tilanne, jossa haluamme ihan joka asiassa täydellistä vapautta. Siihen kuuluu myös se, että vaadimme ympäristöltä, eli muilta ihmisiltä täydellistä käytöstä. Se vaan ei onnistu, eikä tule onnistumaan.
Nuoruuteen kuuluu se, että vastakkaiseen sukupuoleen yritetään tutustua ja aloitteen tekijä on edelleen lähes aina poika/mies. Ja kun lähestymistä ei osata niin sitä pitää harjoitella, jossa sitten tapahtuu kaikenlaisia virheitä. Tämä myös siksi, että mitään käsikirjaa sopivalle lähestymiselle ei ole olemassakaan.
Laittaisin siis hieman jäitä hattuun näiden asioiden suhteen. Sukupuolisuus ja tarve harjoittaa sitä ei ole po
"Kuulostaa." -Vaikuttaa, tuntuu, Mu-Tu. Ne ovat lukijan pään sisäisiä mielikuvia, jotka eivät perustuu tosiasioihin. Ja jälleen kerran.
Voisi sanoa, että houretta, mutta kun en sano.
Vierailija kirjoitti:
On nää viestit kyllä hulvattomia, ei saa yleistää suomiäijiä mutta itse yleistetään samassa viestissä kaikki ulkomaalaiset. Ootte te nuijia.
# yliedustus.
Hyvännäköiset parikymppiset naiset vetoaa minuun erittäin hyvin.
En kuitenkaan lähde ehdottelemaan. Ei heitä kiinnosta minun vanhat homeiset riippupallit.
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä tekstiä. Kasvaisit aikuiseksi.
N42
Olen jo. Kaikkien aikuisuuteen ja parisuhteisiin ei vaan kuulu lipevä ja huomiohakuinen silmänruuan ahnehtiminen sieltä täältä, pettäminen ajatuksin ja teoin, eikä polyamorisuus. Voin onnellisesti näin.
Tuon vuoksi kaikenlainen hunnuttaminen on pakollista tiettyjen maiden naisille. Kotona mies sitten saa katsoa naistaan siten kuin haluaa. Tätä muuan nainen valisti. "Kaunistaudun kotona miestäni varten."
Koska juuri naiset niin helposti ahdistuvat miesten lähentelyistä, mutta toisinpäin on hyvin harvinaista, että mies ahdistuisi naisen lähentymisestä, on tosi outoa, että käytännössä vastuu pariutumisesta on miehellä. Siis siitä, että mies tekee aloitteen.
Miksi sitä ei tehdä toisinpäin, että naiset tekisivät aloitteet? Silloin kenenkään ei tarvitsisi ahdistua. Luulen vain, että silloin ei myöskään pariuduttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska juuri naiset niin helposti ahdistuvat miesten lähentelyistä, mutta toisinpäin on hyvin harvinaista, että mies ahdistuisi naisen lähentymisestä, on tosi outoa, että käytännössä vastuu pariutumisesta on miehellä. Siis siitä, että mies tekee aloitteen.
Miksi sitä ei tehdä toisinpäin, että naiset tekisivät aloitteet? Silloin kenenkään ei tarvitsisi ahdistua. Luulen vain, että silloin ei myöskään pariuduttaisi.
Tarkoitan siis, että ei pariuduttaisi sen vuoksi, että silloin kukaan ei lähestyisi ketään, jos miehet eivät sitä tekisi.
VUONNA 2017 afganistanilaisia ja irakilaisia epäiltiin lukumääräänsä nähden seksuaalirikoksesta 40 kertaa niin usein kuin suomalaisia. Tämä voidaan laskea poliisin ja Tilastokeskuksen tilastoista.
Jos tarkastellaan absoluuttisia seksuaalirikosmääriä, rikostilaston kärjessä ovat ulkomaalaisista olleet viime vuosina irakilaiset. Esimerkiksi vuoden 2018 aikana (tammikuumarraskuu) 157 seksuaalirikoksessa on ollut irakilainen epäilty.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005933247.html