Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maryamilta, 19, vetoomus KAIKILLE miehille: Lopettakaa tyttöjen ja naisten häirintä!

Vierailija
30.06.2025 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maryamilta-19-vetoomus-kaikille-mie…

"Lastensuojelujärjestö Planin 19-vuotias aktiivi Maryam Al-Juboori, joka luki koskettavan vetoomuksen kaikille miehille SuomiAreenassa Porissa viime viikolla.

Tilastojen mukaan joka kolmas suomalainen 15-16-vuotias tyttö on kokenut seksuaalista häirintää."

"Nuori nainen vetoaa miehiin ja poikiin, että he lopettaisivat nuorten tyttöjen ja naisien häirinnän."

Kommentit (311)

Vierailija
261/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässä pitäisi nyt tosi tarkasti kyetä määrittelemään mitä häirintä ja ahdistelu ovat, jotta kyettäisiin puhumaan itse asiasta. Ja kun sitä ei pystytä tekemään, niin asia on tällaista tuuleen puhkumista.

Meillä on nyt sellainen tilanne, jossa haluamme ihan joka asiassa täydellistä vapautta. Siihen kuuluu myös se, että vaadimme ympäristöltä, eli muilta ihmisiltä täydellistä käytöstä. Se vaan ei onnistu, eikä tule onnistumaan.

Nuoruuteen kuuluu se, että vastakkaiseen sukupuoleen yritetään tutustua ja aloitteen tekijä on edelleen lähes aina poika/mies. Ja kun lähestymistä ei osata niin sitä pitää harjoitella, jossa sitten tapahtuu kaikenlaisia virheitä. Tämä myös siksi, että mitään käsikirjaa sopivalle lähestymiselle ei ole olemassakaan.

Laittaisin siis hieman jäitä hattuun näiden asioiden suhteen. Sukupuolisuus ja tarve harjoittaa sitä ei ole poistumassa mihinkään. Meillä vaan on nyt kuvitelma, että asiat voivat olla täydellisiä, eli ketään ei ikinä pahoita mieltään. Näin ei voi koskaan olla, missään asiassa.

Vierailija
262/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Maryamin tekemä vetoomus eroaa siitä, että minä en voi vedota Maryamin kanssa saman kulttuuritaustan jakavia siitä, että lopettavat raizkailut, tyttöjen silpomiset ja menevät töihin? Maryam sotkee vetoomukseenda mukaan 50% kansasta ihan riippumatta siitä ovat he väkivaltaisia, minun vetoomuksessani on jo pelkän otoskoon puolesta huomattavasti vähemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Maryamin tekemä vetoomus eroaa siitä, että minä en voi vedota Maryamin kanssa saman kulttuuritaustan jakavia siitä, että lopettavat raizkailut, tyttöjen silpomiset ja menevät töihin? Maryam sotkee vetoomukseenda mukaan 50% kansasta ihan riippumatta siitä ovat he väkivaltaisia, minun vetoomuksessani on jo pelkän otoskoon puolesta huomattavasti vähemmän?

Kyllä intersektionalistit tuon eron sinulle selventävät.

Vierailija
264/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, oletko juuri SINÄ lopettanut henkisen väkivallan toisia naisia kohtaan? Älä kiistä, teistä jokainen on joskus puhunut pahaa toisesta selän takana ja se tekee juuri SINUSTA syyllisen.

Vierailija
265/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä häirintää tekee 90%sesti tuon maanmiehet

Kerran TV-uutisissa haastateltiin kantasuomalaista teinityttöä, joka sanoi, että on saanut eniten häirintää osakseen kantasuomalaisilta miehiltä.

Yle valehtelee aina. Jostain kumman syystä mamuset ovat täysin yliedustettuja seksuaalirikoksissa. Ei kantismiehet. 

Vierailija
266/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tässä pitäisi nyt tosi tarkasti kyetä määrittelemään mitä häirintä ja ahdistelu ovat, jotta kyettäisiin puhumaan itse asiasta. Ja kun sitä ei pystytä tekemään, niin asia on tällaista tuuleen puhkumista.

Meillä on nyt sellainen tilanne, jossa haluamme ihan joka asiassa täydellistä vapautta. Siihen kuuluu myös se, että vaadimme ympäristöltä, eli muilta ihmisiltä täydellistä käytöstä. Se vaan ei onnistu, eikä tule onnistumaan.

Nuoruuteen kuuluu se, että vastakkaiseen sukupuoleen yritetään tutustua ja aloitteen tekijä on edelleen lähes aina poika/mies. Ja kun lähestymistä ei osata niin sitä pitää harjoitella, jossa sitten tapahtuu kaikenlaisia virheitä. Tämä myös siksi, että mitään käsikirjaa sopivalle lähestymiselle ei ole olemassakaan.

Laittaisin siis hieman jäitä hattuun näiden asioiden suhteen. Sukupuolisuus ja tarve harjoittaa sitä ei ole poistumassa mihinkään. Meillä vaan on nyt kuvitelma

Jahas, kuulostaa siltä, että olet itse tehnyt lähempää tuttavuutta ja saanut vähintään haukut niskaan. Ja eikun nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin! Jos olisit kohdellut tyttöjä lähestyessäsi kuin kaveria, ei olisi tullut mitään ongelmaa. Vai olisitko tarvinnut harjoittelua myös siitä, miten lähestyä toisia poikia kaverimielessä? Saitko homottelua osaksesi?

Vierailija
267/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin siis hieman jäitä hattuun näiden asioiden suhteen. Sukupuolisuus ja tarve harjoittaa sitä ei ole po

Tytöt eivät kestä jos heitä kohtelee kuten miehet kohtelevat toisiaan.  Näissä vaatimuksissa on aina sisäänrakennettuna oletus että tyttöjä tulee kohdella jotenkin erilaisina kavereina.

Vierailija
268/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanna vastuuta kaikista miehistä ennen kuin kaikki arabit kantavat vastuuta kaikista arabimiehistä.

Vierailija
269/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisu, katsominen, omassa päässä kuviteltu katsominen eivät ole häirintää.

Jos näen viehättävän naisen, nuoren tai vanhan, tottahan vilkaisen häntä ja saatanpa sekunnin kaksi katsoakin.

En minä osaa välttämättä sanoa onko kyseessä 14-vuotias vai 21-vuotias.

Mies 58

Ei sinulla ole oikeutta nauttia kaikesta mitä näet ja vilkuilla muitten tyttöystävä/naisia "sillä silmällä". Tytöt ja naiset eivät todennäköisesti pidä siitä. Sellainen käytös ahdistaa.

Kun nainen kuuluu toiselle miehelle, on hän miehensä nautinnolsi, ei sinun. Ei sinustakaan nauti kuin oma puolisoi, oikeasti, vaikka muuta päässäsi luulet. Vaikka sinä et häntä arvostamaan tuollaisella lipevällä ja epämiehekkäällä käytöksellä. Oikea mies on uskollinen ajatuksissaan ja teoissaan.

Vierailija
270/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli aloittaa naisten häirintä kun selkeästi olen jäänyt jostain paitsi hatkuvien syytösten perusteella.

Joo, kun kerran on jo leima päässä niin täytyy nähtävästi osoittautua sen arvoiseksi ja pistää vosua pataan.

Samaa mieltä. Jos kerran tällainen syyllistäminen toimii, varmastikin kannatat arabi- ja pohjois-afrikkalaisille miehille suunnattua kampanjaa missä heitä kehotetaan olemaan perustamatta grooming-jengejä?

Vierailija
271/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näen viehättävän naisen, nuoren tai vanhan, tottahan vilkaisen häntä ja saatanpa sekunnin kaksi katsoakin.

Mies 58

Ei sinulla ole oikeutta nauttia kaikesta mitä näet ja vilkuilla muitten tyttöystävä/naisia "sillä silmällä". Tytöt ja naiset eivät todennäköisesti pidä siitä. Sellainen käytös ahdistaa.

Kun nainen kuuluu toiselle miehelle, on hän miehensä nautinnolsi, ei sinun. Ei sinustakaan nauti kuin oma puolisoi, oikeasti, vaikka muuta päässäsi luulet. Vaikka sinä et häntä arvostamaan tuollaisella lipevällä ja epämiehekkäällä käytöksellä. Oikea mies on uskollinen ajatuksissaan ja teoissaan.

Kyllä, ihmisellä on oikeus katsoa ja nauttia siitä mitä katsoo. Sinulla ei ole oikeutta olla julkisella paikalla ja olla tulematta katsotuksi. Jos et halua että sinua katsotaan, pysy kotona. Jos muiden katseet ahdistavat, hakeudu hoitoon. Julkisilla paikoilla ihmiset katsovat toisiaan kävellessään toisiaan vastaan ja toisten ohi. Tämä on täysin normaalia. Jos tämä on sinulle liikaa, et ole yhteiskuntakelpoinen, eikä kenenkään vastuu tai velvollisuus ole mukautua sinun pääsi sisällä oleviin preferensseihin.

Vierailija
272/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1900-luvulla taksikuskit ei raiskannu ja hakannu asiakkaitaan.

Kyllä raiskasi. Arvaapa mistä tiedän?

Ne jutut ei löydy nettihaulla koska netti yleistyi vasta myöhemmin. Lue kansallisarkiston digiaineistoa. En tiedä paljonko päivälehtiä on digitoitu 

No mistä tiedät?

Vierailija
273/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että naiset voisivat lopettaa tämän koko miessukupuolta koskevan ahdistelun.

Miksi minua (kaikkia miehiä) vedotaan lopettamaan käytös, johon en ole edes syyllistynyt? Miksi miehet ovat kaikki syyllisiä, kunnes toisin todistetaan, jos silloinkaan?

m43

Vierailija
274/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä että naiset voisivat lopettaa tämän koko miessukupuolta koskevan ahdistelun.

Miksi minua (kaikkia miehiä) vedotaan lopettamaan käytös, johon en ole edes syyllistynyt? Miksi miehet ovat kaikki syyllisiä, kunnes toisin todistetaan, jos silloinkaan?

m43

Feminismi tulee saattaa edesvastuuseen vihaideologiastaan.

Vierailija
275/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nää viestit kyllä hulvattomia, ei saa yleistää suomiäijiä mutta itse yleistetään samassa viestissä kaikki ulkomaalaiset. Ootte te nuijia.

Vierailija
276/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 58

Huh huh mitä tekstiä. Kasvaisit aikuiseksi.

N42

Vierailija
277/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä mielikuvituksella te laitatte tätä ei-suomalaisten niskoille? Ettekö muka ole kokeneet häirintää ihan suomalaisten taholta? Ja millä tavalla se on erilaista, kun suomalainen häiriköi seksuaalisesti? Ja tuo lapsiavioliitoista puhuminen. Joissakin maissa se on sallittua, mutta Suomen lakipykälistä huolimatta ihan kantiksetkin katselee jo 11-vuotiaiden perään.

Että kyllä tuo viesti sopii ihan kaikille miehille taustasta riippumatta. 

Miksi se on erilaista?

No tässäpä syy: Se on erilaista koska kantismiehen ahdisteleva käytös on yleisesti halveksuttua. Jos joku ahdistelee tai on seksirikollinen, on kyseessä totaalinen hylkiö ja luopio, ja tämän kaikki sosiaaliset kontaktit katkaisevat välit, ja ihminen saa osakseen halveksuntaa ja vainoa koko yhteistöltä.

Sen sijaan ulkkareiden tekemissä seksirikoksissa esiintyy halveksunta uhria kohtaan johtuen tämän uskonnollisesta ja etnisestä taustastaan. Ei-muslimia ei voi paiskata, hänet voi vain orjuuttaa. Kyseessä on itsessään rikos jonka yhteisö hyväksyy ja oikeuttaa. Harvemmin löytyy kantisporukka missä veljet ja enot ja isät jokainen käy vuorollaan paiskaamassa groomattua teinityttöä, mutta tietyissä yhteisöissä tällainen porukka näköjään muodostetaan hyvinkin nopeasti ja kaikki ovat tuosta vain valmiita osallistumaan. 

Tuosta halveksunnasta vielä sen verran, että ikinä en ole nähnyt vihervasemmiston oikeuttavan seksirikoksia kun tekijä on kantis, mutta vihervasemmisto kyllä mobilisoituu vähättelemään rikoksia, haukkumaan uhria ja puolustamaan ja oikeuttamaan tekoa kun tekijöiksi paljastuu ulkkareista koostuva grooming-jengi.

Joten kerro sinä mikä ero niissä sitten on. Miksi lasten järjestelmällinen seksuaalinen saalistaminen on hyväksyttyä jos sen tekee ulkomaalaisporukka, mutta se on väärin jos sen tekee kantismies?

Ja teen selväksi että minä tuomitsen molemmat ja pidän molempia halveksuttavina. Vihervasemmisto todistettavasti ei pidä. Miksi?

Vierailija
278/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nää viestit kyllä hulvattomia, ei saa yleistää suomiäijiä mutta itse yleistetään samassa viestissä kaikki ulkomaalaiset. Ootte te nuijia.

Tukehdu intersektionalismiin.  Täällä pohditaan kollektiivisia sortorakenteita nyt.

Vierailija
279/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kannatat siis arabi- ja pohjois-afrikkalaisille miehille suunnattua kohdennettua kampanjaa missä heitä kehotetaan olemaan perustamatta grooming-jengejä?

Vierailija
280/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mielikuvituksella te laitatte tätä ei-suomalaisten niskoille? Ettekö muka ole kokeneet häirintää ihan suomalaisten taholta? Ja millä tavalla se on erilaista, kun suomalainen häiriköi seksuaalisesti? Ja tuo lapsiavioliitoista puhuminen. Joissakin maissa se on sallittua, mutta Suomen lakipykälistä huolimatta ihan kantiksetkin katselee jo 11-vuotiaiden perään.

Että kyllä tuo viesti sopii ihan kaikille miehille taustasta riippumatta. 

Miksi se on erilaista?

No tässäpä syy: Se on erilaista koska kantismiehen ahdisteleva käytös on yleisesti halveksuttua. Jos joku ahdistelee tai on seksirikollinen, on kyseessä totaalinen hylkiö ja luopio, ja tämän kaikki sosiaaliset kontaktit katkaisevat välit, ja ihminen saa osakseen halveksuntaa ja vainoa koko yhteistöltä.

Sen sijaan ulkkareiden tekemissä seksirikoksissa esiintyy halveksunta uhria kohtaan joht

Koska intersektionalismi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme