Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maryamilta, 19, vetoomus KAIKILLE miehille: Lopettakaa tyttöjen ja naisten häirintä!

Vierailija
30.06.2025 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maryamilta-19-vetoomus-kaikille-mie…

"Lastensuojelujärjestö Planin 19-vuotias aktiivi Maryam Al-Juboori, joka luki koskettavan vetoomuksen kaikille miehille SuomiAreenassa Porissa viime viikolla.

Tilastojen mukaan joka kolmas suomalainen 15-16-vuotias tyttö on kokenut seksuaalista häirintää."

"Nuori nainen vetoaa miehiin ja poikiin, että he lopettaisivat nuorten tyttöjen ja naisien häirinnän."

Kommentit (311)

Vierailija
281/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh mitä tekstiä. Kasvaisit aikuiseksi.

N42

Olen jo. Kaikkien aikuisuuteen ja parisuhteisiin ei vaan kuulu lipevä ja huomiohakuinen silmänruuan ahnehtiminen sieltä täältä, pettäminen ajatuksin ja teoin, eikä polyamorisuus. Voin onnellisesti näin.

Vierailija
282/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein kaikille miehille?

Mikähän siinä muuten on, että mitä enemmän naiset jaksavat öyhöttää, vaatia, syytellä, viestiä, taistella, voimaantua, uhriutua tjsp, niin sen vähemmän jaksaa kiinnostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh mitä tekstiä. Kasvaisit aikuiseksi.

N42

Olen jo. Kaikkien aikuisuuteen ja parisuhteisiin ei vaan kuulu lipevä ja huomiohakuinen silmänruuan ahnehtiminen sieltä täältä, pettäminen ajatuksin ja teoin, eikä polyamorisuus. Voin onnellisesti näin.

Kaikkien aikuisuuteen ei todellakaan kuulu oletus että koko maailma mukautuu heidän preferensseihin.

Vierailija
284/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tässä pitäisi nyt tosi tarkasti kyetä määrittelemään mitä häirintä ja ahdistelu ovat, jotta kyettäisiin puhumaan itse asiasta. Ja kun sitä ei pystytä tekemään, niin asia on tällaista tuuleen puhkumista.

Meillä on nyt sellainen tilanne, jossa haluamme ihan joka asiassa täydellistä vapautta. Siihen kuuluu myös se, että vaadimme ympäristöltä, eli muilta ihmisiltä täydellistä käytöstä. Se vaan ei onnistu, eikä tule onnistumaan.

Nuoruuteen kuuluu se, että vastakkaiseen sukupuoleen yritetään tutustua ja aloitteen tekijä on edelleen lähes aina poika/mies. Ja kun lähestymistä ei osata niin sitä pitää harjoitella, jossa sitten tapahtuu kaikenlaisia virheitä. Tämä myös siksi, että mitään käsikirjaa sopivalle lähestymiselle ei ole olemassakaan.

Laittaisin siis hieman jäitä hattuun näiden asioiden suhteen. Sukupuolisuus ja tarve harjoittaa sitä ei ole po

Kiitos kysymystä, mutta en ole saanut haukkuja (nuorena miehenä osasin sen pelin aika hyvin, koska kysyin isoilta pojilta neuvoja) :).

Ongelma tuossa, että "lähestyt kuin kaveria" on se, että pariutuminen ja sen yrittäminen ei toimi noin. Jos lähdet olemaan "kaveri" niin kaveriksi myös jäät ja sehän ei ole homman nimi ollenkaan. Koko homman juju on siinä miten osaat tanssia siinä ns. välimaastoissa, että osaat olla kiinnostava ja sellanen ... sopivasti provosoiva, mutta et liikaa. Ja tuo on just se todella, todella vaikea taiteenlaji.

Muistan kun kerron lähestyin yhtä amistyttöä. Puhuin kuin ruuneperi ja olin olevinaan tosi henkevä ja ...lässynlää kunnes se yhtäkkiä sano että mitä v*ttua sä selität, koska p*llua haluat kuitenkin - eli eiköhän mennä. Hmmm, joo, mennään vaan, totesin, ja sit mentiin ja mukavaa oli kummallakin.

Eli tää peli toimii ihan molemmin päin ja toimii eri sosiaaliluokissa vielä eri tavoin. Mut näitä asioita ei nykyisin ymmärretä, vaan kaikki on ahdistelua tai jotain muuta negatiivista. Ihmiset, joilla ei ole resistenttiä mitään kohtaan, saavat nyt liikaa palstatilaa.

Sukupuolisuus on yksi maailman parhaista asioista ja tämä ollaan vetämässä vessasta alas. Ette ymmärrä mitä menetätte.

Vierailija
285/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät usein paljoa vaadi että ahdistuvat. Vaikka kuinka varovasti ja ystävällisesti yrittää lähestyä heitä, joillain alkaa raskas ahdistus kun mies on kahden metrin etäisyydelläkään.

Vierailija
286/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ihmisellä on oikeus katsoa ja nauttia siitä mitä katsoo. Sinulla ei ole oikeutta olla julkisella paikalla ja olla tulematta katsotuksi. Jos et halua että sinua katsotaan, pysy kotona. Jos muiden katseet ahdistavat, hakeudu hoitoon. Julkisilla paikoilla ihmiset katsovat toisiaan kävellessään toisiaan vastaan ja toisten ohi. Tämä on täysin normaalia. Jos tämä on sinulle liikaa, et ole yhteiskuntakelpoinen, eikä kenenkään vastuu tai velvollisuus ole mukautua sinun pääsi sisällä oleviin preferensseihin.

Kaikki me näemme toisemme, mutta kyse on siitä miten kukin katsoo, ja miksi katsoo esim. "sillä silmällä" toisten tyttö- tai poikaystävää tai puolisoa. Mistä se kertoo ?:) Sinä et ole yhtään mikään määrittämään yhteiskuntakelpoisuuttani. Minulla on oikeus kertoa millainen käytös on itseä ja muita kunnioittavaa. Tiedän, et kykene siihen. 

Vierailija
287/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako tuo ähläämi miten hullunkurista se on kun ähläämitantta ulisee kaikista miehistä samalla kun luemme joka viikko uutisia miten ähläämiukkolauma rikasti lapsen taas jossain.

Vierailija
288/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisu, katsominen, omassa päässä kuviteltu katsominen eivät ole häirintää.

Jos näen viehättävän naisen, nuoren tai vanhan, tottahan vilkaisen häntä ja saatanpa sekunnin kaksi katsoakin.

En minä osaa välttämättä sanoa onko kyseessä 14-vuotias vai 21-vuotias.

Mies 58

Ei sinulla ole oikeutta nauttia kaikesta mitä näet ja vilkuilla muitten tyttöystävä/naisia "sillä silmällä". Tytöt ja naiset eivät todennäköisesti pidä siitä. Sellainen käytös ahdistaa.

Kun nainen kuuluu toiselle miehelle, on hän miehensä nautinnolsi, ei sinun. Ei sinustakaan nauti kuin oma puolisoi, oikeasti, vaikka muuta päässäsi luulet. Vaikka sinä et häntä arvostamaan tuollaisella lipevällä ja epämiehekkäällä käytöksellä. Oikea mies on uskollinen ajatuksissaan ja teoissaan.

Kyllä minulla on täysi oikeus katsella maailmaa ja nauttia kauniista asioista.

En myöskään ole selvännäkijä, joten en pysty ulkonäöltä sanomaan onko joku nainen naimisissa, kihloissa, seurusteleeko vai onko sinkku.

Siitä olen täysin kanssasi samaa mieltä, että minusta tuskin kukaan nauttii.

Vierailija
289/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on täysi oikeus katsella maailmaa ja nauttia kauniista asioista.

En myöskään ole selvännäkijä, joten en pysty ulkonäöltä sanomaan onko joku nainen naimisissa, kihloissa, seurusteleeko vai onko sinkku.

On aivan eri asia sydämessään ja ajatuksissaan iloita kauniista ja mukavista asioista yleisesti, ja kunnioittaen myös kanssaihmisten olemassaolosta, hyvyydellä ja vilpittömän ajatuksin, kuin vilkuilla "sillä silmällä" himoiten ja oikeuttaen itse itselleen esim. seksuaalista nautintoa kenestä tahansa. Siihen ei ole oikeutta.

Jos antaa itselleen itse oikeuden kokea halua kehen tahansa, on turha valittaa, jos ihminen, joka on sinusta hyvin epäviehättävä, ällöttävä ja josta tahdot pysyä erossa kokee sinuun halua ja nauttii sinusta, vaikket yhtään halua. Joku aivan karmea tyyppi, joka on aivan erilainen kuin sinä.

NYT. Kuvittelehan oikeasti tilanne ja sellainen henkilö. Hän on hyvin tyytyväinen, onnellinen ja nauttii itsekkäästi juuri sinusta, omalla luvallaan, omissa ajatuksissaan ja käytöksellään, niin paljon, ja usein, vaikka sinä et tahdo yhtään olla häntä varten. Hänelle sinä olet hänen nautinto-orjansa. Nautinnon lähde.

Joten, ei. Mihin tahansa ajatuksiin ja tekoihin ei ole ihmisellä oikeus. Edes omassa päässään. 

Jokaiselle on omansa, kunhan oikea osuu kohdalle. Ajallaan osuu kullekin.

Vierailija
290/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulla on täysi oikeus katsella maailmaa ja nauttia kauniista asioista.

On aivan eri asia sydämessään ja ajatuksissaan iloita kauniista ja mukavista asioista yleisesti, ja kunnioittaen myös kanssaihmisten olemassaolosta, hyvyydellä ja vilpittömän ajatuksin, kuin vilkuilla "sillä silmällä" himoiten ja oikeuttaen itse itselleen esim. seksuaalista nautintoa kenestä tahansa. Siihen ei ole oikeutta.

Jos antaa itselleen itse oikeuden kokea halua kehen tahansa, on turha valittaa, jos ihminen, joka on sinusta hyvin epäviehättävä, ällöttävä ja josta tahdot py

Sairas ajatuspoliisi!

Vierailija
291/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas ajatuspoliisi!

Se olet sinä itse. Tahdot olla poliisina päättämässä, että kaikki saavat ajatella mitä tahtovat ja miten tahtovat ilman mitään rajoja. Ja nauttia omin lupineen. 

Et kestä totuutta siitä, miten epäkunnioittavaa, rumia ja itsekkäitä ihmiset ovat käytökseltään ja sisäisiltä ajatuksiltaan. 

Vierailija
292/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voin lopettaa jotain mitä en ole aloittanut. Kai tässä pitää aloittaa sitten se häirintä että sen voi myös lopettaa, huoh.

M

Vierailija
293/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairas hullu!  Ihmiset saavat itse päättää mitä ajattelevat!

Älä nolaa nyt itseäsi enempää... Olet kaikkea sitä itse, millä minua (ja ehkä muitakin) solvaat. 

Kyllä, saan ajatella juuri näin, kuin ajattelen. Minulla on siihen lupa ja oikeus. Ja se on kaukana hulluudesta.

Ihmiset eivät saa ajatella ihan mitä ja miten haluavat.

Annan siitä vielä yhden ajatuksen tähän, perusteluineen. Monet seksirikolliset ajattelevat juuri siten, kuin sinä tahdot kaikkien saavan ajatella, että he muka saavat päättää ketä haluavat ja millä tavalla, kenestä he itse tahtovat nauttia, he myös nauttivat, vain omine lupineen.

Pysähdyhän miettimään. He ovat hulluja.

Vierailija
294/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suuri osa suomalaisista miehistä on kunnollisia, turvallisia, järkeviä ja hyviä, sekä ajatuksissaan että teoissaan. Kaikessa hiljaisuudessanne tai äänekkyydessänne, sellaisina kuin olette.

Kiitos teille siitä.

Yleistää ei saa, koska kaikki miehet eivät ole sikoja. Eivätkä kaikki naisetkaan.

Vierailija
295/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole naisten kanssa ihmeemmin tekemisissä. Ellei sitten "kiitos""hei""hyvää x juhlaa",jotka sanon kaupan kassalle lasketa tekemisiksi. Pitäisikö minun olla vain hiljaa ja tuijottaa jos se olisi vähemmän ahdistavaa? t. m32

Vierailija
296/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tavannut naisen Tinderissä. Juttu luisti ihan hyvin. Tapasimme kaksi kertaa ilman mitään fyysistä. Juttelimme Tinderissä lisää tapaamisten välillä. Kolmannella kerralla ajattelin, että voisi jo koittaa lähennellä. Menin häntä lähemmäs istumaan kivellä, jonka päällä istuimme rannalla. Hän sanoi ahdistuvansa suuresti että tulin niin lähelle.

Ei ole helppoa olla ahdistamatta naisia. Kuitenkin lähes aina naiset odottavat, että mies tekee aloitteen ensisuudelmalle ja seksille. Varmaan tämäkin nainen puhui jälkeenpäin kuinka miehet ahdistelevat.

Vierailija
297/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielisairas hullu!  Ihmiset saavat itse päättää mitä ajattelevat!

Älä nolaa nyt itseäsi enempää... Olet kaikkea sitä itse, millä minua (ja ehkä muitakin) solvaat. 

Kyllä, saan ajatella juuri näin, kuin ajattelen. Minulla on siihen lupa ja oikeus. Ja se on kaukana hulluudesta.

Ihmiset eivät saa ajatella ihan mitä ja miten haluavat.

Annan siitä vielä yhden ajatuksen tähän, perusteluineen. Monet seksirikolliset ajattelevat juuri siten, kuin sinä tahdot kaikkien saavan ajatella, että he muka saavat päättää ketä haluavat ja millä tavalla, kenestä he itse tahtovat nauttia, he myös nauttivat, vain omine lupineen.

Pysähdyhän miettimään. He ovat hulluja.

Nyt oikeasti hoitoon!  Niin psykoottista tajunnanvirtaa suollat että ainakin lääkityksessä on säädettävää.

Vierailija
298/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vetoomus P u p p a l l e 👴🏻💜

RÄÄ RÄÄ RÄÄ 😡 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 👹 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 🦖

Vierailija
299/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vetoomus P u p p a l l e 👴🏻💜

RÄÄ RÄÄ RÄÄ 😡 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 👹 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 🦖

On yööööö sydän lyööööö ja näinhän se meneeee 👴🏻👍🏻💖🔥🌹💁🏻

Vierailija
300/311 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maryam voisi kohdistaa tämän vetoomuksensa erityisesti tietyille ryhmille.

IS-selvitys: Yli puolet Helsingin ja Oulun seksuaalirikoksista tuomituista ulkomaalaistaustaisia

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006043546.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän