Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on jo melkein miljoona työtöntä!

Vierailija
30.06.2025 |

Hienoa Riikka ja Petteri! 

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden helvettiin tästä uppoavasta laivasta väiteltyäni. 

Rotta

Pingviini 

Vierailija
62/102 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillotolpat vielä kuntoon ennen kuin maa joutuu tarkkailuluokalle ja komission määräysvaltaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huono homma kun aiheuttivat työttömyyttä tämä hallitus, leikkauksia, itse kun olin työ ikäinen, sai helposti palkkatukityötä ja siitä palkkaa ja pääsi liiton rahoille, homma toimi hyvin. Purra puhuu vaan yritysten asioista mikä ei työllistä ketään. 

Vierailija
64/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työtön ei halua ottaa tarjottua työpaikkaa vastaan?

Mitä tarjottua työtä? Työtön ihan itse kysyy töitä jos niitä yrittää saada.

Työtön tuttu ei halunnut ottaa tarjottua työpaikkaa vastaa.

Ei kuulemma kannata 3000€/kk palkalla työnteko koska saa tukia enemmän

Trolli olet. KUKAAN ei saa kolmea tonnia tukia.

Kun 3000€ palkasta otetaan pois verot + muut maksut ja ulosotto niin ei tuosta jää kuin joku 1000€/kk käteen, kyllä moni saa enemmän tukia kuin 1000€/kk.

Suurin osa ihmisistä ei ole ulosotossa.

Mutta suurin osa työttömistä on

Vierailija
65/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän ole. Alle 300 000. 

Jos mukaan lasketaan työttömyyden takia opiskelemaan lähteneet, työkokeiluissa olevat, toimeentulotuen varassa olevat nistit ym, määrä on jo lähellä miljoonaa. Näistä suurin osa ei tule koskaan olemaan töissä.

Vierailija
66/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin lama oli pikku pähkinöitä verrattuna nykyiseen velka- ja työttömyystilanteeseen. Suomessa koulutus on edelleen hyvin paljosti työttömien siivoamista ja piilottetua tilastoista.

Vierailija
67/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii mennä ennätys vielä rikki! Katsotaan päästäänkö 2 miljoonaan vuoden loppuun mennessä😊

Vierailija
68/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eläkeläisiä on jo 1,6 miljoonaa.

80-luvulla oli 800 000.

Vierailija
69/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta on hyvää vauhtia tulossa uusi Neuvostoliitto.

Vierailija
70/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 

Vierailija
71/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana voin todeta olevan myös kansalaisissa vikaa. Pitää tarkasti miettiä kannattaako palkata. 

Jos työnantaja on k-pää, se ansaitseekin saada pataan. Salasin viimeisimmältä työnantajalta tavarantoimittajan tekemän mokan, kun olin jo päättänyt lähteä firmasta. 2kk ennen työmaan luovutusta häivyin. Firma meinasi kaatua 3 miljoonan euron tappiollisen kauden takia. Asialliselle työnantajalle olisin ilmoittanut tavaravirheestä heti sen havaittuani.

Vierailija
72/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärin lama oli pikku pähkinöitä verrattuna nykyiseen velka- ja työttömyystilanteeseen. Suomessa koulutus on edelleen hyvin paljosti työttömien siivoamista ja piilottetua tilastoista.

Jotkut elää ikuista ysäriä. Pitäiskö minunkin olla ikuisesti peruskoululainen? Kävisin vaan peruskoulun yhä uudelleen ja uudelleen läpi.

Vierailija
73/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mukaan lasketaan työttömyyden takia opiskelemaan lähteneet, työkokeiluissa olevat, toimeentulotuen varassa olevat nistit ym, määrä on jo lähellä miljoonaa. Näistä suurin osa ei tule koskaan olemaan töissä.

Ei ole. 

Vierailija
74/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyydessä ei ole mitään väärää. Olkaa onnellisia ja tehkää omia juttuja työttömänä. Nauttikaa elämästä ja matkustakaa. Itse poljin fillarilla toissa vuonna fillarilla norjasta suomeen. Aion lähteä uudelle reissulle vielä.

Mitä hittoa sinä selität, mikään ei niin ärsytä kuin pyöräilijät jotka horjuen valtaa muutenkin kapeat tiet, eivätkä edes väistä. Taajamien asfalttitie kuuluu muillekin kuin näille pottapäille.

Vierailija
75/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työtön ei halua ottaa tarjottua työpaikkaa vastaan?

Mitä tarjottua työtä? Työtön ihan itse kysyy töitä jos niitä yrittää saada.

Työtön tuttu ei halunnut ottaa tarjottua työpaikkaa vastaa.

Ei kuulemma kannata 3000€/kk palkalla työnteko koska saa tukia enemmän

Trolli olet. KUKAAN ei saa kolmea tonnia tukia.

Kelalta voi saada yli 5 600 euroa kuussa

Iltalehti selvitti, paljonko 30 eniten Kelan etuuksia saavaa suomalaista saa kuukaudessa.

Kyllä. 

"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."

https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…

Vierailija
76/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi matkustaa ilman rahaa? Töitä tarvitaan, että on rahaa. Ai niin, liftaamalla? Liftarimurhaaja on siis edelleen selvittämättä.

Vierailija
77/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitå hittoa, miksi kaikkien pitäisi matlustaa Norjaan? Mulla ei ainakaan koskaan ole ollut mitään mielenkiintoa tai yhteenkuuluvuuden tunnetta Norjan kanssa. En tykkää kalastamisesta enkä norjan kielestä saati säästä.

Vierailija
78/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyydessä ei ole mitään väärää. Olkaa onnellisia ja tehkää omia juttuja työttömänä. Nauttikaa elämästä ja matkustakaa. Itse poljin fillarilla toissa vuonna fillarilla norjasta suomeen. Aion lähteä uudelle reissulle vielä.

Ei työttömyydessä ole mitään väärää, mutta itse en tulisi toimeen työttömänä joten kyllä se aika iso stressin aihe olisi omassa elämässä. En voisi kuvitellakaan matkustavani (jota muuten rakastan) koska rahaa ei yksinkertaisesti olisi. Matkustamiseen nyt kuitenkin aina tarvitsee rahaa, vaikka sitten pyöräilisikin Norjaan. Juuri laskin, mitä jäisi käteen ansiopäivärahasta verojen jälkeen ja vuokran maksamisen jälkeen tekisi todella tiukkaa. Ja kun saat liiton ansiopäivärahaa, et saa mitään muuta tukea esim. Kelasta. Tilanne on varmaan eri niillä, ketkä saa sitten ansiopäivärahaa verojenkin jälkeen pari tonnia. Sitä en ole ikinä ymmärtänyt, miksi ansiopäivärahaakin pitää verottaa niin julmetusti. Olen kiitollinen joka päivä siitä, että itselläni on työpaikka ja vaikka kuinka koetan säästää pahan päivän varalle, niin kyllä yksinelävänä säästöt hupenee aika nopeasti.Toisaalta jos jäisin työttömäksi niin kai se Orpo mulle mahdollistaisi uuden työpaikan, niitähän kuulema saa sen kun vaan kävelee ovesta sisään ja ilmoittaa tulevansa töihin.

Vierailija
79/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää tulee koko ajan! #SUOMINOUSUUN

Vierailija
80/102 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen todellinen työttömyys on ~600 000. Tilastoista siivotaan pois kaikenlaista, mm. "kotiäitejä", kurssitettuja ja "opiskelijoita".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi