Millainen se tavismies sitten oikein on?
Kun tällä palstalla koko ajan sanotaan, että tavismies ei saa naista niin voisitko sinä, tavismieheksi itsesi kokeva, kertoa millaista elämä olisi juuri sinun kanssasi?
Mitkä ovat luonteenpiirteesi, mitä teet vapaa-ajallasi, mitä teet työksesi? Millaisia toiveita ja tavoitteita sinulla on tulevaisuudelle? Mitä vastavuoroisesti toivot naisesta, ja millaisia asioita haluaisit tehdä hänen kanssaan?
Kommentit (28)
Tavismies on kilttimies. Naiset haluaa jänniä.
M-1965 kirjoitti:
Naisseuraa vaille jäävä tavismies ei osaa tanssia ja kieltäytyy sitä taitoa opettelemasta. Kun siis lavatansseissa on aina pulaa miehistä.
Pulaa kiinnostavista miehistä tarkoitat varmaan. Olen käynyt pari kertaa lavatansseissa ja siellä dynamiikka on ihan samanlainen kuin muuallaki. Naiset haluavat tanssia niiden muutaman pitkän ja komean miehen kanssa. Jos heitä ei ole tarjolla, ovat mieluummin tanssimatta.
Tavismies on mies, joka ei pysty lukemaan noin pitkää aloitusta, saati vastaamaan noin moneen kysymykseen. Näemmä.
Tavismies ei jaksa kirjoittaa mitään Tinder-profiiliinsa eikä tännekään.
Vierailija kirjoitti:
Tavismies on mies, joka ei pysty lukemaan noin pitkää aloitusta, saati vastaamaan noin moneen kysymykseen. Näemmä.
Miksi vaivautua, kun tämä kuitenkin poistetaan kohta?
Rakennusinsinööri. Työpaikka valtiolla. Vuositulot noin 50k vuodessa eli ei kummoisesti.
Arvostan ja ihailen syvästi kaikkia liikunnallisia ja sporttisia ihmisiä. Itselläni on pieni iskämaha, vaikka muuten onkin hartiat leveät ja olemus on ryhdikäs.
Aikomus laihduttaa iskämaha pois.
Naisen kanssa voisimme käydä vaeltamassa, pyöräilemässä, vähän ehkä matkustelemassa.
Olisi kiva, jos olisi yhteisiä mielenkiinnon kohteita, mistä puhua työpäivän jälkeen. Muutakin kuin "miten päivä meni".
Itse kun en voi työstäni valtiolla oikein puhua kenellekään mitään.
M40
Sellainen joka ei osaa keskustella oikein mistään muusta kuin säästä, jos siitäkään. Hänellä voi olla intressejä mutta ei jaa niitä kauheasti. Jättää sosiaalisen kanssakäymisen muiden vastuulle, mukaan lukien Tinderissä puhumisen. Ei ole kauheasti mielipiteitä tai mielenkiintoa. Kuvailee itseään sillä että käy töissä, ja on vapaa-aikaa. Saattaa olla lemmikki mutta yleensä ei, se vaatisi liikaa sitoutumista. Katsoo ehkä jotain sarjaa ja tykkää elokuvista, ei kuitenkaan siihen pisteeseen että osaisi niistä keskustella. Musiikkimaku: musiikki menee, ei kuitenkaan liian menevää.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei osaa keskustella oikein mistään muusta kuin säästä, jos siitäkään. Hänellä voi olla intressejä mutta ei jaa niitä kauheasti. Jättää sosiaalisen kanssakäymisen muiden vastuulle, mukaan lukien Tinderissä puhumisen. Ei ole kauheasti mielipiteitä tai mielenkiintoa. Kuvailee itseään sillä että käy töissä, ja on vapaa-aikaa. Saattaa olla lemmikki mutta yleensä ei, se vaatisi liikaa sitoutumista. Katsoo ehkä jotain sarjaa ja tykkää elokuvista, ei kuitenkaan siihen pisteeseen että osaisi niistä keskustella. Musiikkimaku: musiikki menee, ei kuitenkaan liian menevää.
Oletko itse tuollainen?
Vierailija kirjoitti:
Rakennusinsinööri. Työpaikka valtiolla. Vuositulot noin 50k vuodessa eli ei kummoisesti.
Arvostan ja ihailen syvästi kaikkia liikunnallisia ja sporttisia ihmisiä. Itselläni on pieni iskämaha, vaikka muuten onkin hartiat leveät ja olemus on ryhdikäs.
Naisen kanssa voisimme käydä vaeltamassa, pyöräilemässä, vähän ehkä matkustelemassa.
Olisi kiva, jos olisi yhteisiä mielenkiinnon kohteita, mistä puhua työpäivän jälkeen. Muutakin kuin "miten päivä meni".
M40
Tää ois ihana
N37
M-1965 kirjoitti:
Naisseuraa vaille jäävä tavismies ei osaa tanssia ja kieltäytyy sitä taitoa opettelemasta. Kun siis lavatansseissa on aina pulaa miehistä.
M60+
Vierailija kirjoitti:
M40
Tää olis ihana
N37
Tavismies ei puhu eikä pussaa. Seksi on sitä 'Hyvää suomalaista arkijyystöä', joka kestää viisi minuuttia ja päättyy siemensyöksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tuollainen?
Jooo anteeks, en ole. Nainen vastaa välillä miesten aloituksiin. Sitä sattuu kumminkin yhtenään toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Pulaa kiinnostavista miehistä tarkoitat varmaan. Olen käynyt pari kertaa lavatansseissa ja siellä dynamiikka on ihan samanlainen kuin muuallaki. Naiset haluavat tanssia niiden muutaman pitkän ja komean miehen kanssa. Jos heitä ei ole tarjolla, ovat mieluummin tanssimatta.
En ole erityisen pitkä ja en todellakaan komea mutta naisten hakuvuorolla ei ole minunkaan tarvinnut jäädä seinäkukkaseksi. Joten olen asiasta kanssasi vahvasti eri mieltä. Tanssitaito ja käytöstavat ratkaisevat. Kannattaa näyttää että on tanssimassa eikä saalistamassa eli hakea muitakin kuin vain sitä "kohderyhmää" jonka kelpuuttaisi kumppaniksi.
Miesten hakuvuorolla on kohdalleni kerran tullut kieltäytyminen kun nainen olikin lähdössä pois ja odotteli kaveriaan. Tämä siis noin 20 lavatanssikerran kokemuksen perusteella tänä keväänä. Itse aloitin tanssimisen vasta 10 kuukautta sitten.
M60
1. Hän ei vastustele kaikkea
Tämä on selkein mutta usein vaikein muutos: lopeta vastustaminen. Se ei tarkoita, että pitäisi olla aina samaa mieltä tai passiivinen vaan sitä, että ei jatkuvasti taistele muutosta vastaan.
Terveys, uni, ruokavalio ja liikkuminen ovat asioita, joita kannattaa tarkastella uudelleen. Journal of Applied Psychology -lehden mukaan muutosvastarinta estää itsensä kehittämistä ja heikentää vetovoimaa.
Mies, joka suhtautuu elämään avoimesti, innostuneesti ja ystävällisesti, vetää puoleensa kahvilassa, töissä tai kotona.
2. Hän uskoo itseensä
Itseluottamus on klisee, koska se on totta. Mies, joka uskoo omiin kykyihinsä ja asenteeseensa, houkuttelee ympärilleen ihmisiä.
Personality and Social Psychology Bulletin -julkaisun tutkimus osoittaa, että itseen uskominen lisää miellyttävyyttä ja vaikuttavuutta. Olitpa sinkku, parisuhteessa tai työnhaussa, itseluottamus auttaa sinua nousemaan aina uudestaan, vaikka epäonnistuisit.
Kyse on siitä, että on jalat maassa, aito ja keskittynyt.
3. Hän ei valita jatkuvasti
Valittaminen on energiavampyyri. Mies, joka jaksaa toistaa samoja huolia vuodesta toiseen, karkottaa ympäriltään ihmiset etenkin laatutietoiset naiset.
Krooninen valittaminen kumpuaa usein voimattomuuden tunteesta, kuten Psychological Bulletin -lehdessä todettiin. Vetovoima syntyy siitä, että tunnet sisäisesti hallitsevasi omaa elämääsi et ole sen uhri.
4. Hän on rauhallinen ja tyyni
Jos olet jatkuvasti hermostunut, jännittynyt tai ahdistunut, se tarttuu muihinkin. Mutta jos olet rauhallinen, muutkin rentoutuvat seurassasi.
Vetovoima alkaa hengityksestä. Trends in Cognitive Sciences ja Annual Review of Neuroscience -julkaisujen tutkimukset osoittavat, että syvä, rauhallinen hengitys rauhoittaa hermostoa ja auttaa säilyttämään tasapainon.
Ota hetki päivittäin kymmenen syvää hengitystä voi muuttaa kaiken.
5. Hän tietää, mikä tekee hänestä ainutlaatuisen
Yritätkö olla joku muu? Se ei toimi pitkällä tähtäimellä. Ole oma itsesi keskiverto tai omituinen, pääasia että olet aito.
Vetovoima syntyy siitä, että tunnet oman erityisyytesi ja seisot sen takana. Olitpa sitten isä, puoliso, ystävä tai työkaveri ihmiset haluavat olla seurassasi, kun olet sinut itsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
M40
Et vastannut AP:n kysymyksiin siitä, mitä sinä tarjoat suhteessa. Kommentoit ainoastaan vuositulojasi ja isämahaa. Luonne? Aktiivisuus/passiivisuus elämässä? Oletko suhteessa aloitteellinen vai odotako, että kumppani raahaa perässä? Millaista arkea elät? Entä juhlahetket? Vietätkö parisuhdeaikaa ja haluat kumppanin osallistuvan elämäsi eri alueisiin? Vai viekö kaverit ja harrastukset kaiken ajan ja naiselle voit antaa pari tuntia viikosta. Pidätkö syvällisistä keskusteluista, filosofisista pohdikeluista vai rajoittuuko keskustelut kevyempään settiin. Jne, jne, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Et vastannut AP:n kysymyksiin siitä, mitä sinä tarjoat suhteessa. Kommentoit ainoastaan vuositulojasi ja isämahaa. Luonne? Aktiivisuus/passiivisuus elämässä? Oletko suhteessa aloitteellinen vai odotako, että kumppani raahaa perässä? Milla
Eikö tuossa nyt tullut aika paljon liikuntapuolta esille? Itse en tuosta baari- ja ryyppäämispuolesta niin välitä. Pari-kolme kertaa vuodessa on riittävästi, mutta vain tutulla porukalla. Känniapinoita joissain festareilla tai vastaavissa tapahtumissa ei jaksa.
Itse olen kyllä temperamenttinen, vaikka sitä puolta olenkin oppinut hillitsemaan. Ts. en ole hajuton ja mauton. Jotkut sanoneet värikkääksi persoonaksi, mutta positiivisella tavalla. Sanattomaksi jään harvoin. Nykyään vain työn kautta oppinut olemaan myös hiljaa eikä kaikkea tarvitse sanoa ääneen. Meillä valtion virkapukuisten joukossa on pääosin sanoisin mielenkiintoisia persoonia. Tylsiä kohtaa harvoin.
M40
Tavismies on joku raksamies joka tekee raksatöitä. Vähän lyhyt alle 170 cm ja lihavakin tavikset on. Kulkee fillarilla eikä omista autoa. Sellaisia miehiä naiset ei halua.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
M60+
Ei vaan vielä muutaman kuukauden ajan edelleen M59+. Tanssikursseilla ja lavoilla olisi niille minua selvästi nuoremmille miehille kysyntää. Kurssit alkavat taas syksyllä.
Itse olen tällä hetkellä ja toivottavasti tästä eteenpäinkin varattu. Kumppani löytyi kevään tanssikurssien ja lavatanssien kautta.
M60
M60