Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita

Vierailija
30.06.2025 |

On se hassua:

"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…

Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."

Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.

Kommentit (2807)

Vierailija
1261/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi Stubb  on ollut tästä hiljaa, muuten esiintyy hyvin usein, mm  urheilussa, armeijassa, ulkopolitiikassa. Jotain on nyt pielessä.

Niin minustakin on jotain pahasti pielessä. Jos hurrataan, jotta jee ajan nopeasti polkupyörällä. Mutta jos kysytään, onko jokin asia oikein vai väärin.  Ei soita yhtään mitään kelloja. Itse arvostan enemmän oikeudenmukaisuutta, kuin kallista polkupyörää.

Vierailija
1262/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi Stubb  on ollut tästä hiljaa, muuten esiintyy hyvin usein, mm  urheilussa, armeijassa, ulkopolitiikassa. Jotain on nyt pielessä.

Niin minustakin on jotain pahasti pielessä. Jos hurrataan, jotta jee ajan nopeasti polkupyörällä. Mutta jos kysytään, onko jokin asia oikein vai väärin.  Ei soita yhtään mitään kelloja. Itse arvostan enemmän oikeudenmukaisuutta, kuin kallista polkupyörää.

Hyvin sanottu. Arvojohtajuuden pitää varmasti enemmän painottua oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan kuin pyörälenkkeihin (toki kansanterveyskin on tärkeää).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kanteluiden käsittely vie aikaa?

Vierailija
1264/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Arvojohtajuuden pitää varmasti enemmän painottua oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan kuin pyörälenkkeihin (toki kansanterveyskin on tärkeää).

Olen samaa mieltä teidän molempien kanssa. Minusta on myös outoa, että presidentti edelleen vaikenee kuin simpukka ja yrittää kääntää huomion pois hänelle selvästi kiusallisesta tilanteesta osallistumalla pyöräkilpailuun. Taitaa pelätä kuplan puhkeamista. -ohis

Vierailija
1265/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan mietin, että millä nämä kaikki kustannetaan. Joskus on niinkin käynyt, että äärimmäisen surkeasti motivoitunut on jo kakarana itse koulukirjansa ja elämisensä maksanut. Ketä maksaa täysi-ikäisen lukukausimaksut, ruoan, sähkön, auton, polttoaineen, vapaa-ajan vihteen, oppikirjat, matkustamisen, puhelimen, vakuutukset, kalliin harrastuksen, asunnon, parkkipaikat, vaatteet, jalkineet, nettiliittymät, astiat, lakanat, pölynimurit ym. ?  Suunnilleen vanhemmat saavat antaa lapselleen 5000 euroa verottomana kolmessa vuodessa.

Vierailija
1266/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oioioioi! 

Vierailija
1267/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko kanteluiden käsittely vie aikaa?

varmasti ainakin puolisen vuotta, ellei vuosi 

Vierailija
1268/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää miten jotkut keskustelijat haluaa vääntää tän asian oikeisto-vasemmistokysymykseksi.

Kai reilu julkishallinto harkkarirekryt mukaan lukien on kaikkien etu?

Vierailija
1269/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen onnellisuuteen kuuluu reiluuden tunne. Se että viranomaisiin voi luottaa ja verovaroilla palkataan parhaat hakijat. Jos luokkayhteiskunta ja korruptio on presidenttiparin toivoma suunta, niin Stubb olisi voinut olla rehellinen siitä vaalikampanjan aikana.

Vierailija
1270/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan mietin, että millä nämä kaikki kustannetaan. Joskus on niinkin käynyt, että äärimmäisen surkeasti motivoitunut on jo kakarana itse koulukirjansa ja elämisensä maksanut. Ketä maksaa täysi-ikäisen lukukausimaksut, ruoan, sähkön, auton, polttoaineen, vapaa-ajan vihteen, oppikirjat, matkustamisen, puhelimen, vakuutukset, kalliin harrastuksen, asunnon, parkkipaikat, vaatteet, jalkineet, nettiliittymät, astiat, lakanat, pölynimurit ym. ?  Suunnilleen vanhemmat saavat antaa lapselleen 5000 euroa verottomana kolmessa vuodessa.

Kun vanhempi maksaa laskut suoraan lapsen puolesta vaikka 50.000  € vuodessa, verottajalla tai kenelläkään muulla ei ole mitään huomauttamista.  Jos vanhempi siirtää vuodessa 50.000 € lapsen tilille, menee lahjavero.

Vierailija
1271/2807 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ajatellaan Ollien kallista koulutusta ja kallista elämää Britanniassa eliittiporukoiden ja eliittiharrastustensa parissa, hän ilmeisesti on tilanteessa, jossa vanhemmat tilaavat Suomesta käsin ruoan jääkaappiin ja maksavat sen - toki myös muut välttämättömät elämisen ja opiskelun maksut lähtevät Suomesta käsin papan tai mummyn tililtä. Muussa tapauksessahan poju joutuisi maksamaan lahjaveroa. Mistäs maksaisi? Olliellahan ei ollut työkokemusta CV:ssä, joten hän ei ole esimerkiksi pubissa töissä kustaantaakseen elämänsä Britanniassa. 

Näin itsenäinen ja ylivertainen 21-vuotias UPI:ssa on nyt sitten tutkijana töitä tekemässä - ihan nyt naurattaa. Ei mahda osata työpaikalla sitä kahviakaan keittää, pappa kun juo jotain espressoa ja mummy teetä ja itse tietysti brittinä teetä myös. Osasiko Hiski tätäkään ottaa huomioon?

"Maijuuu, kan du hjälpa mig? Jag vet inte, hur denna kaffemaskin fungerar?" 

Kyllä keskiverto suomalainen yliopisto-opiskelija olisi päihittänyt Ollien mennen, tullen ja palaten millä mittarilla hyvänsä mitattuna. 

Vierailija
1272/2807 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ajatellaan Ollien kallista koulutusta ja kallista elämää Britanniassa eliittiporukoiden ja eliittiharrastustensa parissa, hän ilmeisesti on tilanteessa, jossa vanhemmat tilaavat Suomesta käsin ruoan jääkaappiin ja maksavat sen - toki myös muut välttämättömät elämisen ja opiskelun maksut lähtevät Suomesta käsin papan tai mummyn tililtä. Muussa tapauksessahan poju joutuisi maksamaan lahjaveroa. Mistäs maksaisi? Olliellahan ei ollut työkokemusta CV:ssä, joten hän ei ole esimerkiksi pubissa töissä kustaantaakseen elämänsä Britanniassa. 

Näin itsenäinen ja ylivertainen 21-vuotias UPI:ssa on nyt sitten tutkijana töitä tekemässä - ihan nyt naurattaa. Ei mahda osata työpaikalla sitä kahviakaan keittää, pappa kun juo jotain espressoa ja mummy teetä ja itse tietysti brittinä teetä myös. Osasiko Hiski tätäkään ottaa huomioon?

"Maijuuu, kan du hjälpa mig? Jag vet inte, hur denna kaffemaskin fungerar?" 

Nyt puhaltaa uudet tuulet. Eli suomalainen korruptio.

Vierailija
1273/2807 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni koko kohu Stubbin pojasta on liioiteltua. On kysymys yhdestä typerästä korkeakouluharjoittelusta, kesto kait 3 kk.  Minäkin olen tehnyt sellaisen yhdessä ministeriössä vuosikausia sitten. Ei suuri juttu. Tämä on vain duunarien kateutta taas kerran. Duunarien, jotka lyhyellä koulutuksella ansaitsevat kuitenkin erittäin hyvin nykyään. 

Vierailija
1274/2807 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitä ajattelin. Jos seuraavaksi sanotaan, että henkilö x on aikuinen ja eihän vanhemmat kävele aikuisen perässä vakoilemassa, mitä aikuinen tekee. Hänhän on aikuinen ja hakenut vain paikkaa. Haukkala saa kaikki syyt niskoilleen. Muut pesevät kätensä kaikesta. Niin käyttäytyykö henkilö x kuitenkaan aikuisen tavoin? Ihanko itse kustantaa kaiken? Ja jos kustantaa, niin miten. Normi opiskelija syö makaroonia ja ostaa polkupyöränsä poliisilaitoksen huutokaupasta kympillä. Miltäs se X:n pyörä näyttää? Maksoiko 10 000, vai enemmän?

Vierailija
1275/2807 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tämän OS:n linkedin profiilia. Hän oli siihen iloisesti kirjoittanut että yliopiston vuosiluokkaa v. -27, eli tähtää valmistumiseen silloin. Minua vähän ihmetyttää se, sillä monestihan vaihtuu intressit siinä välissä, pääaine tai tiedekunta tai yliopisto ehtii vaihtua vaikka mihin, ehkä haluaakin opiskella tai tehdä jotain vallan muuta jne. Ja varsinkin se yliopisto koska todellakaan ei ole mikään, tosiaan tämähän ei ole mikään erityisesti akateemisesti lahjakas itsekään.

Vierailija
1276/2807 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni koko kohu Stubbin pojasta on liioiteltua. On kysymys yhdestä typerästä korkeakouluharjoittelusta, kesto kait 3 kk.  Minäkin olen tehnyt sellaisen yhdessä ministeriössä vuosikausia sitten. Ei suuri juttu. Tämä on vain duunarien kateutta taas kerran. Duunarien, jotka lyhyellä koulutuksella ansaitsevat kuitenkin erittäin hyvin nykyään. 

Ei se kohu ole liioiteltu, koska siinä on lainvastaisesti kohdeltu parempia (ja edellytykset täyttäneitä) hakijoita syrjivästi.

Vierailija
1277/2807 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Suomessa oli hauskat urheilukisat. Kukaan ei ollut tehnyt mitään, eikä kukaan tiennyt mitään. Saunan lauteilla sopivat, että rahaa vastaan yksi on syyllinen kaikkeen, jotta ei muiden tarvitse ryvettyä.

Vierailija
1278/2807 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kohu ole liioiteltu, koska siinä on lainvastaisesti kohdeltu parempia (ja edellytykset täyttäneitä) hakijoita syrjivästi.

60 opintopistettä piti olla kasassa ja harjoittelutukipäätös taskussa, jotta oli validi hakemaan harjoittelupaikkaa. Oliko presidentin pojalla kumpaakaa? Epäilen.

On kamalaa, jos tämä tapaus tuo näkyväksi suomalaisen hyvä-veli-järjeltelmän korruption, mutta tälle epäilykselle on vahvat perusteet.

Vierailija
1279/2807 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ihmettelen, että rahoitus oli pakko olla. Muiden on ilmoitettu. Niin kehuttu ja ylistetty upseeri ja yhteisökordinaattori ei saa suutaan auki kysyttäessä. Mitä helvxxxxx?

Vierailija
1280/2807 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 opintopistettä piti olla kasassa ja harjoittelutukipäätös taskussa, jotta oli validi hakemaan harjoittelupaikkaa. Oliko presidentin pojalla kumpaakaa? Epäilen.

On kamalaa, jos tämä tapaus tuo näkyväksi suomalaisen hyvä-veli-järjeltelmän korruption, mutta tälle epäilykselle on vahvat perus

Yksi hakuun osallistunut kertoi lehdille, että hänelle oli vielä erikseen korostettu hakuprosessin aikana, että kaikki vaatimukset tulee täyttää. Taisi olla joku niistä kärkihakijoista, kun toimittaja oli kerran haastatellut.

Ketju on lukittu.