Narsisti kokee suurta häpeää itsestään ja kauheinta hänelle on kasvojen menetys. Surullinen ja yksinäinen kohtalo
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut elämäni aikana tämän:
Narsisteiksi toisia tiuhaan
nimittävät ovat nimenomaan niitä itse.
Ylipäätään sama formula:
Miten sinä nainen
kuvailet toista naista?
Millä sanoin mies kuvaat veljeäsi?
Käyttämäsi attribuutit
kuvaamaan kollegaasi -
kuvaavat sinua itseäsi.
TOUCHE !
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole,a
Aha,a
a,a
Hyvä että tästä ikävästä ilmiöstä puhutaan nykyään entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Näin tekee. Monella on omaisuuttakin mutta eivät pysty nauttimaan siitä . Koska narsisti ei oikeasti pysty nauttimaan mistään. Surullinen kohtalo, olen läheltä nähnyt.
Narsisti nauttii suunnattomasti saadessaan vahingoittaa, ja voi tehdä taitavasti kätketystä "muka vahingossa" sadismista ja kiusaamisesta elämänsä päätarkoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tekee. Monella on omaisuuttakin mutta eivät pysty nauttimaan siitä . Koska narsisti ei oikeasti pysty nauttimaan mistään. Surullinen kohtalo, olen läheltä nähnyt.
Narsisti nauttii suunnattomasti saadessaan vahingoittaa, ja voi tehdä taitavasti kätketystä "muka vahingossa" sadismista ja kiusaamisesta elämänsä päätarkoituksen.
Surullista on. Elämä on muualla.
Vierailija kirjoitti:
Savossa on meininki, että jos todennat vääryyden, sun maine koetetaan kostona mustamaalata ja koko rikos vähätellä/ puhaltaa ilmaan. Koska hirvittävä yhteisön häpeä.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Eipä tunnu paljoakaan ymmärrystä eikä tietoa mistä narsismi syntyy. Opiskelkaa vähän. Totta, että heidän urheillaan on vaikeaa, mutta ei ihminen narsistina synny, jostain sekin johtuu. Asioilla on aina vähintään kaksi puolta, eikä ne ole pelkästään musta ja valkoinen.
Yksi selitys on, kun lapsi on n.3-4 vuotias, ja tulee nuorempi sisarus. Niin hän kokee itsensä syrjäytetyksi. Tässä vaiheessa olisi tosi tärkeää antaa esikoisellekin huomiota. Poika voi kadehtia tyttöä ym.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tästä ikävästä ilmiöstä puhutaan nykyään entistä enemmän.
On koska isossa roolissa koko ilmiössä on vaikeneminen. Kieltämisen muotona. Ei haluta uskoa mitä koetaan. On ihan tavallista että n:n aggressiokohtaukset menevät nopeasti ohi ja niihin pitäisi vain tottua kuin ansaittuna. Koulutetaan sietämään järjetöntä, usein arvaamatonta käytöstä. No tämä tietysti sairastuttaa lähipiiriä jos suostuvat, aletaan salata ja teeskennellä "kaikki on ok".
Häpeä liittyy myös tähän kaikkeen ja masennus. Alistuminen. Väkivallan kehä pyörii aina uuden kierroksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aina tämä "mutta kun sinä, ansaitsit sen, sietäisit hävetä" jne aivan kuin väkivalta olisi oikeutettu keino kasvattaa toista olemaan kunnolla. Potkiiko nämä eläimiäänkin?
Vierailija kirjoitti:
Savossa on meininki, että jos todennat vääryyden, sun maine koetetaan kostona mustamaalata ja koko rikos vähätellä/ puhaltaa ilmaan. Koska hirvittävä yhteisön häpeä.
Ovat kyllä ongelmissa kun alkaa kulissit kaatuilla.
Häpeää nämä pakenevat kertoilemalla täyttä puppua olevia tarinoita. Jotta mieli pysyisi jotenkin kasassa.
Ei, narsisti ei koe häpeää, sillä häneltä nimenomaan puuttuu kyky tuntea häpeää. Vika on aina muissa, kun menee huonosti.
Mä oon kohdannut oikean manipulaattorin, tajusin, etten tätä leikkiä halua leikkiä ja lopetin sen. Piti vain tehdä se hänen jalkojaan suudellen ja ihan kuin minä menettäisin suurenkin ihmisen tässä asiassa.
Etten joudu hänen kostolistalleen.
Jos et oo samaa mieltä hänen kaa, et ole enää hänen silmissään hänen kaveri.
Aika rankka elämä.
Vierailija kirjoitti:
Oon kerran narauttanut yhden narsistin niin että menetti kasvonsa julkisesti. 😂😂😂 siitäpähän sai!
Narsisti lienee jo kostanut. Jos ei, niin se on vielä edessäpäin.
Ne pirulaiset kun ei unohda koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kohdannut oikean manipulaattorin, tajusin, etten tätä leikkiä halua leikkiä ja lopetin sen. Piti vain tehdä se hänen jalkojaan suudellen ja ihan kuin minä menettäisin suurenkin ihmisen tässä asiassa.
Etten joudu hänen kostolistalleen.
Olen parhaillaan tässä vaiheessa. Kuvainnollisesti kumarran syvään valtaistuimen edessä, peruutan kumartuneena salin ovelle, jossa pari lakeijaa seisoo ja avaavat ovet. Kun ovet ovat sulkeutuneet, käännän selän, juoksen pois, enkä enää koskaan tule takaisin.
Uskon myös koska heidän kylmyytensä heijastuu ympäristön huonovointisuutena. Hetkellisesti ainakin käsittävät syy-yhteyden. Siis tietävät olevansa julmia ja häpäiseviä lähimmäisiä kohtaan, usein ulottuu myös työhön. Kompensoivat sitten tätä suorittamisella.
Tuosta keinusta se uhrin traumasidos kehittyy. He alkavat suojella sairaimman sairautta koska sitä on hyvin vaikea ratkaista. Siis järkeillä liikaa, uhrautua.