Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti kokee suurta häpeää itsestään ja kauheinta hänelle on kasvojen menetys. Surullinen ja yksinäinen kohtalo

Vierailija
29.06.2025 |

Olisi kurjaa

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli on mielestäni narsisti: muiden yläpuolella, omat säännöt, muissa aina vika, jne. Oli lapsena ja varhaisnuoruudessa erilainen. Ihmettelen, mitä on tapahtunut? 

onko hänellä sattunut joku traumaattinen ihmissuhde tai muu kokemus aikuistuessa?

Vierailija
22/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veli on mielestäni narsisti: muiden yläpuolella, omat säännöt, muissa aina vika, jne. Oli lapsena ja varhaisnuoruudessa erilainen. Ihmettelen, mitä on tapahtunut? 

onko hänellä sattunut joku traumaattinen ihmissuhde tai muu kokemus aikuistuessa?

Jotain, minkä kokee todella häpeälliseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta että narsistit ja heidän käytöksensä tuomitaan jopa hoitotaholta armotta. Usein olen miettinyt, mitkä karut kokemukset ovat heistä narsisteja tehneet, tavallaan ovat uhreja itsekin ja vailla parantumismahdollisuuksia, olen ymmärtänyt.  Raskas kohtalo, eivätkä itse taida sitä ymmärtää.

Samassa perheessä neljä lasta, joista yksi on narsisti. Tai sanotaanko, että hänellä on runsaasti niitä piirteitä. Aina saanut tahtonsa läpi.

Nyt yrittää pyörittää perinnönjakoa itselleen sopivaksi, kun tasajako muiden kesken ei käy... siis hänelle. Perikunta joutui ottamaan lakimiehen tekemään jakoa. Nyt samainen henkilö on tyrmistynyt, kun tulee ylimääräisiä kuluja... Kyllä, hän on ihan itse ne aiheuttanut. 

Vierailija
24/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta että narsistit ja heidän käytöksensä tuomitaan jopa hoitotaholta armotta. Usein olen miettinyt, mitkä karut kokemukset ovat heistä narsisteja tehneet, tavallaan ovat uhreja itsekin ja vailla parantumismahdollisuuksia, olen ymmärtänyt.  Raskas kohtalo, eivätkä itse taida sitä ymmärtää.

Samassa perheessä neljä lasta, joista yksi on narsisti. Tai sanotaanko, että hänellä on runsaasti niitä piirteitä. Aina saanut tahtonsa läpi.

Nyt yrittää pyörittää perinnönjakoa itselleen sopivaksi, kun tasajako muiden kesken ei käy... siis hänelle. Perikunta joutui ottamaan lakimiehen tekemään jakoa. Nyt samainen henkilö on tyrmistynyt, kun tulee ylimääräisiä kuluja... Kyllä, hän on ihan itse ne aiheuttanut. 

Tuollainen ihminen on itsekäs, ei narsisti

Vierailija
25/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ja sama yrittää saada naurettavan ketjun alkamaan kommentoiden itse ensin useasti, ja moni muu sitten jatkaa... Narsisti, eli AP, on varmasti tyytyväinen, kun sai taas lisää huomiota vaikka edes hetken.

Vierailija
26/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ja sama yrittää saada naurettavan ketjun alkamaan kommentoiden itse ensin useasti, ja moni muu sitten jatkaa... Narsisti, eli AP, on varmasti tyytyväinen, kun sai taas lisää huomiota vaikka edes hetken.

Mikäs kaasuvalottaja sinä olet?

Vierailija
27/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin myötätuntoa, jos narsisti ei yrittäisi jatkuvasti pilata kaikkien muiden elämää.

Vierailija
28/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole,a

Vierailija
29/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ihminen on itsekäs, ei narsisti

Sinähän sen ulkopuolisena tiedät :D 

Vierailija
30/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen sanoit, nyt saat huomiota kun kirjoitit tähän ketjuun. Ja kerroit, miltä se sinusta tuntuu

Vierailija
31/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo aika selkeästi sama ihminen kommentoimassa monta kertaa... 

Vierailija
32/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää se rumpalihemmo vai joku muu sekopää?

Vierailija
33/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tunnu paljoakaan ymmärrystä eikä tietoa mistä narsismi syntyy. Opiskelkaa vähän. Totta, että heidän urheillaan on vaikeaa, mutta ei ihminen narsistina synny, jostain sekin johtuu. Asioilla on aina vähintään kaksi puolta, eikä ne ole pelkästään musta ja valkoinen.

Vierailija
34/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kärsi ainakin valtavasti, kun vanhemmat riitelivät. 

Vierailija
35/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää mutta se ei anna oikeutta kohdella muita ihmisiä huonosti.

Vierailija
36/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiakyvyttömyys ja omatunnottomuus ilmentyy heissä läpi elämän.

Se käy pidemmän päälle todella raskaaksi heille.

Exäni nautti tästä ainakin täysin siemauksin 20 vuotta. Mitä enemmän sai minua itketettyä, sitä maireammin ja ylimielisemmin ilmeili. Yritti sinnikkäästi takaisin 3 vuotta. Viesteissäkään ei kuitenkaan tullut koskaan sanoja, Anteeksi tai mitään hyvää sanaa minusta. Ne olivat tyyliltään "Oletko seonnut täysin" "Sinäkin olet samaa ääliö porukkaa" "Tuut vielä katumaan", "Tulen käymään". En koskaan vastannut mitään. 

Vierailija
37/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää mutta se ei anna oikeutta kohdella muita ihmisiä huonosti.

Aijaa? 

Vierailija
38/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatiakyvyttömyys ja omatunnottomuus ilmentyy heissä läpi elämän.

Se käy pidemmän päälle todella raskaaksi heille.

Exäni nautti tästä ainakin täysin siemauksin 20 vuotta. Mitä enemmän sai minua itketettyä, sitä maireammin ja ylimielisemmin ilmeili. Yritti sinnikkäästi takaisin 3 vuotta. Viesteissäkään ei kuitenkaan tullut koskaan sanoja, Anteeksi tai mitään hyvää sanaa minusta. Ne olivat tyyliltään "Oletko seonnut täysin" "Sinäkin olet samaa ääliö porukkaa" "Tuut vielä katumaan", "Tulen käymään". En koskaan vastannut mitään. 

Häpeää alitajunnassaan käytöstään, mutta kääntää se hyökkäykseksi sinua vastaan. Mitä huonommin hänellä menee henkisesti, sen kovemmin

Vierailija
39/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tunne siitä että äitini saattaa olla narsisti. Koko ajan omassa maailmassaan suuruudenhulluudensa kanssa, syyttää muita ihmisiä vääryyksistä mitä on häntä kohtaan tehty ja jopa omista tekemistään virheistä. Teini-ikäisenä ja nuorena aikuisena (asuin 22-vuotiaaksi asti kotona rahatilanteen takia) jouduin usein hänen kanssaan sanaharkkoihin, koska hän otti minun ulkona käymisen todella itseensä. Jos joskus teininä kävin kavereiden kanssa festareilla, hän saattoi alkaa huutamaan ja haukkumaan minua ilman mitään syytä. Kerran hän jopa puhui siitä, että äidit ovat usein kateellisia tyttärilleen ja miten yleistä se on.

Hänen ystävänsä ovat kaikonneet sillä hän puhuu ainoastaan itsestään ilman että muut ihmiset pätkääkään kiinnostavat. Tunnen sääliä häntä kohtaan. Äidillä on takana todella raskas lapsuus, jota hän ei ole edes terapiassakaan saanut käsitellyksi. 

Vierailija
40/63 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vikaan mennyt terapia, jos sellaisessa käynyt?

Totta. Terapia kyllä lisää itsekeskeisyyttä, kun se koko hommahan on täydellisen itsekeskeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme