Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymyksiä uskoville

Vierailija
29.06.2025 |

1. Mihin kirkkoon/seurakuntaan tms. kuulut?

2. Miksi juuri siihen?

3. Uskotko kirkkosi/seurakuntasi tms. olevan paras mahdollinen?

4. Mikä on parasta ja huonointa kirkossasi/seurakunnassasi? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen kastettu, mutta eronnut seurakunnasta.

2. Se juontui lapsuudesta asti Äitin kautta.

3. Tässä seurakunnassa jossa olin oli kyllä henkeä ja Sanaa

4. Yhteisöllisyys parasta

Vierailija
2/6 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut.

Mut kastettiin lapsena

En usko että on paras

Naispappeus, vapaamuurariuden salliminen harrastuksema, piispojen mädätys

Vierailija
4/6 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ev.lut.

Mut kastettiin lapsena

En usko että on paras

Naispappeus, vapaamuurariuden salliminen harrastuksema, piispojen mädätys

Niin luettelin neloskohtaan vain huonot puolet. Onhan jotain hyviäkin puolia esim virret

Vierailija
5/6 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jehovan todistaja.

2. Tulivat ovelleni. Raamattukursseilla opiskeltiin Raamattua. Todella mielenkiintoisia keskusteluja. Ystävystyttiin. 

3. Olen nk. toimeton, ei-aktiivinen.Syy: tämä on kultti. Johto Yhdysvalloissa antavat jopa ymmärtää, etteivät tiedä mitä tekevät, mutta määräävät kaikesta. Ryöstävät paikallisia seurakuntia. 

4. Parasta ihmiset. Puhuvat toisilleen kunnioittavasti. Me-henki. Ystävällisyys. 

Huonointa se, ettei seurakunnasta voi erota. Jos irtisanoudut seurakunnasta, seurakuntalaiset alkavat karttamaan. Johto käskee karttamaan, jos eroaa. Epäraamatullinen tulkinta. Raamattu käskee karttamaan seurakuntalaisia ja ovat tehneet rikoksia lähimmäistään kohtaan tai Raamattua vastaan. Seurakunnasta eronneista Raamattu ei puhu yhtään mitään. 

Vierailija
6/6 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Jehovan todistaja.

2. Tulivat ovelleni. Raamattukursseilla opiskeltiin Raamattua. Todella mielenkiintoisia keskusteluja. Ystävystyttiin. 

3. Olen nk. toimeton, ei-aktiivinen.Syy: tämä on kultti. Johto Yhdysvalloissa antavat jopa ymmärtää, etteivät tiedä mitä tekevät, mutta määräävät kaikesta. Ryöstävät paikallisia seurakuntia. 

4. Parasta ihmiset. Puhuvat toisilleen kunnioittavasti. Me-henki. Ystävällisyys. 

Huonointa se, ettei seurakunnasta voi erota. Jos irtisanoudut seurakunnasta, seurakuntalaiset alkavat karttamaan. Johto käskee karttamaan, jos eroaa.

Epäraamatullinen tulkinta. Raamattu käskee karttamaan seurakuntalaisia, jotka ovat tehneet rikoksia lähimmäistään kohtaan tai Raamattua vastaan. Seurakunnasta eronneista Raamattu ei puhu yhtään mitään.

*korjattu viimeinen kappale kirjoitusvirheen vuoksi. 

Lisäksi minulle selkiytyi C. T. Russell ja J. F. Rutherford kirjoittamien raamatunselitysteosten mielipuolisuus, jota nykyinen johto Yhdysvalloissa romantisoi, mutta kuitenkin määtietoisesti käskevät hävittämään seurakuntien kirjastoista. Onneksi oma seurakuntani vielä vuosia sitten ei ollut hävittänyt.

Samoin raamatullista historiaa väärennetty tukemaan vuotta 1914.