Aiheuttaako miehet vai naiset naisten ulkonäköpaineet?
Kommentit (46)
Kukaan ei sanonut, että on kauniiden vika, että he saavat parempaa kohtelua. Tarkoitin vain, että reilua se ei ole. Tiedän sen itse kokemuksesta, sillä nuorempana sain ulkonäölläni paljon. En vain ole koskaan ymmärtänyt tätä, että kateellisia akkoja on siellä ja täällä. Ei ole, vaan niitä on todella harvassa. Olen minäkin kuunnellut baarissa kun naiset itkevät, että heitä kohdellaan huonosti, koska he ovat kiin kauniita. Löysin kyllä heti aika monta syytä, miksi heitä vieroksuttiin, eikä ne liittyneet kauneuteen. Usein nämä ihmiset eivät.minun silmään edes olleet kauniita. Toki olen aika "tarkka" siitä mitä on minusta kaunista.
Naiset, näkeehän sen tämänkin keskustelun kommenteista miten epäsuositut naiset ovat katkeria paremman näköisille 😆
Vierailija kirjoitti:
Naiset, näkeehän sen tämänkin keskustelun kommenteista miten epäsuositut naiset ovat katkeria paremman näköisille 😆
Missä sinä tällaista näit? Vai luimmeko eri keskustelua?
Olen saanut kehuja ulkonäöstäni niin miehiltä kuin naisilta silloin harvoin kun tälläydyn. Ero on kai niin näkyvä tavanomaiseen meikittömyyteeni verrattuna. En enää keski-ikäisenä mieti asiaa (paitsi joskus heikolla hetkelläni, kun kelaan, riittäisikö ulkonäkö, jos pitäisi vielä etsiä kumppania. Luultavasti joo, sillä ikäiseni tai vanhemmat miehet eivät ole kovin tarkkoja.). En oikein jaksa samaistua julkkiksiin tai someen. Kaikki me muututaan iän myötä, ja elämässä on melkoisen yhdentekevää, minkä näköisiä me ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin paineistettu ennen someaikaa, ikä onneksi vapauttaa sellaisesta. Silloin paineet olivat kokonaan miesten luomia, niillä oli joku ihmeellinen tarve tulla avautumaan ulkonäöstä, sekä hyvässä että pahassa. Ei vissiin oltu kasvatettu pitämään mielipiteensä ominaan.
Missä tämmöisiä paineita näkyy?
No silloin ysäreillä kun maailmaa luotiin niin pojilla ja miehillä oli tapana huomautella ja kommentoida ulkonäköä ihan kysymättä. Sukulaisilla ja koulussa selvin päin ja baarissa eri asteisissa humalatiloissa. Aikuinen tytär on someikäluokkaa, hän tietää nykypäivästä.
No itseäni ei ainakaan kiinnostaisi keskenkasvuisten poikien tai miesten mielipide.
Juu, ei mukaan näin neljäkutosena heiluta kenenkään mielipide mihinkään suuntaan. 30 v sitten oli eri asia. Vanhat huonot ajat.
No itseäni ei ainakaan kiinnostaisi keskenkasvuisten poikien tai miesten mielipide.