Pitääkö loppuelämä kantaa syyllisyyttä, jos on nuoruudessa toiminut ajattelemattomasti?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Minä kannan syyllisyyttä vielä näin yli 6-kymppisenä nuoruudessani tehdystä abortista.
Just joo. Uskonnon uhriko olet?
Väärät teot kuuluu sovittaa. Oletko ap pyytänyt anteeksi, korvannut aiheuttamaasi vahinkoa?
🇺🇦🇮🇱
Niin! Kun olet kokkarina mennyt potkimaan köyhän ihmisen kuoliaaksi, niin joo, MÄTÄNE MIELISAIRAALASSA LOPPUIKÄSI!!!!!!
Joistain asioista jää trauma. Minulle se jäi, kun lapsena ammuin naapurin mummon kissan läpi lelujousipyssyllä ja kissa katosi. Eli se meni jonnekin kuolemaan. Yhä käy sääliksi se tarpeeton tappaminen, vaikka olin vasta kymmenen ja se mummon huoli kissastaan. Iltakaudet hän sitä etsi ja huuteli. Kyllä minä ansaitsen sen traumani.
ASIAHAN ON NIIN, että elämä menee eteenpäin ja jos ihmisellä on elämä, niin entiset unohtuu ja jäävät aikojen alle.
Mutta sitten on tietysti jos joku ulkopuolinen omista syistään jatkuvasti tulee häirimään jollakin asialla, niin sitten on eri juttu. Mutta tuossakin voi sen ulkopuolisen yrittää saada käräjille. Sillä hän sekaantuu asioihin jotka eivät hänelle kuulu...
Toki riippuu vähän siitäkin mitä se sössiminen on ollut.
Mutta yleensä, elämä peittoaa entiset alleen...
Joku idiootti vain ei osaa päästää irti kun kuvittelee että on saanut jostakusta otteen.... Ja miksi se sen otteen on mukamas saanut, mitä se yrittää omasta elämästään peittää....
Hulluja on monenlaisia, valitettavasti eräät saavat kulkea vapaalla jalalla!
Vierailija kirjoitti:
Joistain asioista jää trauma. Minulle se jäi, kun lapsena ammuin naapurin mummon kissan läpi lelujousipyssyllä ja kissa katosi. Eli se meni jonnekin kuolemaan. Yhä käy sääliksi se tarpeeton tappaminen, vaikka olin vasta kymmenen ja se mummon huoli kissastaan. Iltakaudet hän sitä etsi ja huuteli. Kyllä minä ansaitsen sen traumani.
Miksi et kertonut, mitä tapahtui?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yksi ns Koskelan tapauksen m urhaajista, niin kyllä, sinun tulee tuntea syyllisyyttä loppuikäsi.
Tämä koskelan tapaus on yksi esimerkki henkilöistä, jotka ovat ensimmäisenä kertomassa kuinka katuvat kovasti ja parantavat nyt tapansa plaplapla.
Sosiopaatti ei parane ja ainoa keino estää heidän tekemiään rikoksia on eristää heidät yhteiskunnasta.
Jos pitää mukamas tuntea syyllisyyttä esi-isien mahdollisista teoista niin tietenkin myös omista tehdyistä teoista.
Katumus ja jatkuva syyllisyydentunne on eri asioita. Katumus sisältää myös tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yksi ns Koskelan tapauksen m urhaajista, niin kyllä, sinun tulee tuntea syyllisyyttä loppuikäsi.
Tämä koskelan tapaus on yksi esimerkki henkilöistä, jotka ovat ensimmäisenä kertomassa kuinka katuvat kovasti ja parantavat nyt tapansa plaplapla.
Sosiopaatti ei parane ja ainoa keino estää heidän tekemiään rikoksia on eristää heidät yhteiskunnasta.
En mitään noin pahaa. Ei mun takia kukaan ole kuollut. Yksi teki itsemurhan pian sen jälkeen, mutta se jakeli kaikille muillekin.
Ei. Sellaisessa ei ole mitään järkeä. Asia kannattaa käsitellä, ottaa opiksi, ja sitten jatkaa elämäänsä puhtaalta pöydältä. Jopa vaikka kyseessä olisi vakavakin rikos, mistä useimmiten ei ole näissä edes kyse, niin sittenkin yhteiskunta on säätänyt rangaistukset, jotka kärsittyään voi alkaa ikään kuin alusta.