Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisittekö miehenne tämän vuoksi.

Vierailija
28.06.2025 |

Hän juo n. 4 kertaa vuodessa itsensä niin känniin, ettei muista mitään. Juo kyllä tässä välissäkin n. kerrsn viikossa, mutta kohtuudella.  Tämä juomine  tapahtuu kotona. Muut nukkuvat. Tästä on puhuttu kyllä ja mies vetoaa siihen, että hänen tuttavat juovat paljon useammin näin. Sekin on totta. Aika monen tuttavaperheen ukot juovat joka viikonloppu noin. Päihdeneuvonnasta neuvottiin tekemään miehestäni huoli-ilmoitus sosiaalipäivystykseen. En oikein nyt sitäkään viitsisi tehdä, kun tiedän monen nuoren odottavan apua paljon pahemmissakin ongelmissa, enkä viitsisi tällä sosiaalipäivystystä vaivata.

Minä tästä vain oikeastaan kärsin. Enkä ymmärrä, miten jotku kestää sitä, että mies juo joka viikonloppu kännit. 

Ja miten, että mitäköhän pitäisi tehdä? Voin toki erotakin, mutta 30v yhteistä taivalta saa minut miettimään, että jos minussa onkin vikaa. 

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen parisuhde teillä on? Kuinka paljon keskustelette yhdessä asioista, jotka kumpaakin askarruttavat? Tai jotka ylipäänsä ovat yhteisiä asioita? Miten paljon kohtaatte toisianne ja olette toisillenne läsnä? Minusta eroamisen tai eroamisen kysymykset ovat enemmän tällaisista riippuvaisia..

Vierailija
42/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kovan kovaa vastaan. Jos ei hae juomiseen apua niin vaimo lähtee. Yhtä lailla mulla on kriteerinä että en aloita parisuhdetta edes satunnaisesti tupakoivan kanssa. Oman terveyden pilaaminen ei ole yhteiseen tulevaisuuteen panostamista. Lisäksi mulla oma äiti sairastui rintasyöpään, lopetti kyllä tupakoinnin sitten vihdoin heti. Ja onneksi kaikki on nyt hyvin :) N33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että meillä on ollut hyvin traumaattinen (liittyy väkivaltaiseen kuolemaan) kokemus tässä hiljattain ja mieheni kuulemma nollaa päätään välillä tällä kaatokännillä. Olemme hakeneet traumaattiseen kokemukseen ammattiapua ja tämän trauman vuoksi ehkä itsekin reagoin mieheni kännäilyyn näin rajusti. En halusi siis erota, mutta en jaksaisi noita "nollailujakaan". 

Olemme kyllä myös puhuneet ja yrittäneet löytää molemmille miellyttäviä tapoja kestää elämää trauman kanssa. Ap

Vierailija
44/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että voit juoda, kunhan teet sen jossain muualla. Luulisin ettei noin pitkässä parisuhteessa tarvitse ihan joka päivä kyhjöttää kylki kyljessä.

Naisilla on joku ihmeellinen pakko olla juopottelevan miehen seurassa, jotta pääsee moittimaan ja moralisoimaan seuraavana päivänä.

Vierailija
45/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun ongelmasi on, johon kaipaat ratkaisua? Jos hän juo yksin, kotona, muiden nukkuessa, ei räyhää, huuda tai ole väkivaltainen, niin miksi hän ei mielestäsi saisi juoda? Mitä haittaa tästä on sinulle?

Tämä. Vaikuttaa että mies ei aiheuta vahinkoa kenellekään, tuskin noin harvalla tahdilla edes itselleen, ja ainoa ongelma on että sinun mielestäsi hän ei saisi juoda tuolla tavalla. 

Vierailija
46/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teet sen huoli-ilmoituksen. Jos miehellä on vielä joku paha traumakin taustalla, niin tarvitsee oikeasti apua. Juominen ei ole vielä ratkaissut yhtään traumaa. Vaikka míes ei aiheuta tuhoa sinulle tai ympäristölle, aiheuttaa sitä itselleen.

Vierailija
47/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen, ja kaipaan ns. nollauskännejä 1-2 kertaa vuodessa. En pidä asiaa ongelmana, eikä puolisokaan. Aina on virkistynyt olo kun on kunnolla ryypännyt itsensä tainnoksiin, jotain reset nappia tulee aivoissa painettua. En kaipaa alkoholia sen enempää, joskus voin hyvän ruuan kanssa tai rentoutuakseni pari lasia ottaa, mutta ei viikottain eikä edes joka kuukausi. Oletko kysynyt miksi miehesi juo kännejään? Jos kokee sillä tavalla rentoutuvansa, niin en näkisi asiassa ongelmaa, kunhan määrät pysyvät tuossa mitä kerrot. Ehkä toivoisin, että nuo viikottaiset maltilliset ottamiset vähenisivät, sillä toleranssi voi kasvaa ja määrät nousevat salakavalasti. 

Vierailija
48/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin. Mitä tuollaisella tekee. Millä tavalla elämä on parempaa tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
49/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se juoppo!

Vierailija
50/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni parisuhteessa olevallakin on oikeus yksityisyyteen ja omaan elämään, ja oikeus juoda kännit silloin tällöin jos huvittaa. Eli aika kontrolloivaksi itse kokisin vaatimuksesi.

Vierailija
51/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo miehen perustelu, monet juo enemmänkin, on typerä. Voit seuraavan kerran kertoa että monet juo vähemmänkin. Ja jotkut käyttää huumeita jokapäivä mutta ei se tarkoita että sillä voisi perustella omaa huumeiden käyttöä. 

Kysy siltä mieheltäsi milloin on viimeksi ollut kuukauden juomatta alkoholia. Pystyisikö siihen ? 

Oma mies juo 4 lonkeroa noin 3 kertaa viikossa. Jo se ärsyttää minua. Koetan välttää nalkuttamasta. Nukun vain sohvalla ne yöt kun mies on juonut alkoholia. En kestä sitä kuorsaamista ja alkoholin hajua. Lisäksi monesti lupaa juotuaan asioita joita ei edes muista seuraaavana päivänä. Eli haluaisi juotuaan jutella kaikenlaista mutta tiedän että millään suunnitelmilla ja lupauksilla ei ole katetta jos mies juonut alkoholia. Jos juotavat määrät rupeaa kasvamaan niin sitten varmaan kerron että en kestä enää miehen tuollaista alkoholin käyttöä. Ja pyydän miettim

Ei neljästä lonkusta muisti katoa, siitä tulee vaan kusihätä, hällä on piilo pullo jossain...

Vierailija
52/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No neljät perskännit vuodessa ei nyt ole mitään - löysää nyt hyvä ihminen pipoa ja ota ne päivät vaikka sellaisina vapaapäivinä itsellesi. Lähde muihin maisemiin ja anna ukon örveltää. Et voi aikuista kieltää, mutta ei sun sitä katsellakaan tartte. Sitten tuut kotiin kun mies on nukkunut kännin ja krapulan veks. Ei oikeasti voi olla noin vaikeeta kun miltä saat sen kuulostamaan!

Sitä minäkin, osta isompi pipa ettei purista niin peevelisti!

Vierailija
53/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni parisuhteessa olevallakin on oikeus yksityisyyteen ja omaan elämään, ja oikeus juoda kännit silloin tällöin jos huvittaa. Eli aika kontrolloivaksi itse kokisin vaatimuksesi.

Samaa mieltä, mutta kännit joka viikonloppu ei ole mielestäni silloin tällöin.

Vierailija
54/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyll maar se o moro ja näkemii?

Vierailija
55/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vika sinussa olisi, kun mies itse valitsee juoda.

Sairaushan alkoholismi tunnetusti on, ja vain hän itse voi päättää haluta siihen apua.

Miehesi ei ole vastuullasi, oma loppuelämäsi on.

Millaisen siitä tahdot?

Vierailija
56/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin me ollaan erilaisia, ja jokainen saa valita, millaisessa suhteessa elää. Minä en katsoisi kännäävä miestä yhtään kertaa, yhtään missään tilanteessa. Lasiin ei syljetä mekään, mutta ei olla koskaan kännnissä. Viinipullo puoliksi, sen verran me juodaan maksimissaan kerralla.

Vierailija
57/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, mutta kännit joka viikonloppu ei ole mielestäni silloin tällöin.

Ap kirjoitti, että mies juo itsensä känniin neljä kertaa vuodessa.

Vierailija
58/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa pätkääkään kunhan ei rähise kännissä ja kännit ei haittaa töitä/kotitöitä yms. Tykkään itsekin joskus nollata joten ymmärrän. En siis jättäisi vaikka joisi useamminkin. 

Onko jokin muu vialla, et pidä miehestä enää? Muutenhan tuo olisi ollut ongelma jo paljon aiemmin. Nyt kuulostaa tekosyyltä ja tuo tuntemasi häpeä ja ahdistus koskeekin ehkä omia tunteitasi? 

Vierailija
59/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä olen nainen, ja kaipaan ns. nollauskännejä 1-2 kertaa vuodessa. En pidä asiaa ongelmana, eikä puolisokaan. Aina on virkistynyt olo kun on kunnolla ryypännyt itsensä tainnoksiin, jotain reset nappia tulee aivoissa painettua. En kaipaa alkoholia sen enempää, joskus voin hyvän ruuan kanssa tai rentoutuakseni pari lasia ottaa, mutta ei viikottain eikä edes joka kuukausi. Oletko kysynyt miksi miehesi juo kännejään? Jos kokee sillä tavalla rentoutuvansa, niin en näkisi asiassa ongelmaa, kunhan määrät pysyvät tuossa mitä kerrot. Ehkä toivoisin, että nuo viikottaiset maltilliset ottamiset vähenisivät, sillä toleranssi voi kasvaa ja määrät nousevat salakavalasti. "

Just tätä miehenikin selittää. Sillä jotenkin vointi paranee noista satunnaisista kaatokänneistä. En ole uskonut häntä. Eli kiva kuulla, että se ehkä onkin totta. Ja sitten selittäisi oudon tavan. Ap

Vierailija
60/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai teet sen huoli-ilmoituksen. Jos miehellä on vielä joku paha traumakin taustalla, niin tarvitsee oikeasti apua. Juominen ei ole vielä ratkaissut yhtään traumaa. Vaikka míes ei aiheuta tuhoa sinulle tai ympäristölle, aiheuttaa sitä itselleen.

Huoli-ilmoitus on ihan yhtä tyhjän kanssa. Minusta tehtiin ilmo, se pitäisi lain mukaan käsitellä kuukaudessa, noh 3kk päästä Sossu soitti ja kysyi onko asia vielä ajankohtainen?

Sanoin, ettei kiinnosta puhua asiasta.

Hän kiitti ja sanoi kuittaavansa asian käsitellyksi.

M43 juoppo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi