Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisittekö miehenne tämän vuoksi.

Vierailija
28.06.2025 |

Hän juo n. 4 kertaa vuodessa itsensä niin känniin, ettei muista mitään. Juo kyllä tässä välissäkin n. kerrsn viikossa, mutta kohtuudella.  Tämä juomine  tapahtuu kotona. Muut nukkuvat. Tästä on puhuttu kyllä ja mies vetoaa siihen, että hänen tuttavat juovat paljon useammin näin. Sekin on totta. Aika monen tuttavaperheen ukot juovat joka viikonloppu noin. Päihdeneuvonnasta neuvottiin tekemään miehestäni huoli-ilmoitus sosiaalipäivystykseen. En oikein nyt sitäkään viitsisi tehdä, kun tiedän monen nuoren odottavan apua paljon pahemmissakin ongelmissa, enkä viitsisi tällä sosiaalipäivystystä vaivata.

Minä tästä vain oikeastaan kärsin. Enkä ymmärrä, miten jotku kestää sitä, että mies juo joka viikonloppu kännit. 

Ja miten, että mitäköhän pitäisi tehdä? Voin toki erotakin, mutta 30v yhteistä taivalta saa minut miettimään, että jos minussa onkin vikaa. 

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi joka viikkoista kännijuomista. Juon itsekin usein, mutta se, että aina vapaalla täytyy juoda on vain liikaa. 

Vierailija
2/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako ongelmia noina kertoina kun juo?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kun muut nukkuvat ja sammuu sohvalla,

Vierailija
4/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että epäilet sinussa olevan vikaa, koska olet pysynyt tämän miehen kanssa 30 vuotta? Vika on siis se, että olet jäänyt?

Jos oletamme, että sinussa on vikaa, miten se vika estää sinua eroamasta tulevaisuudessa?

Vierailija
5/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheittaa minulle vitutusta, koska hävettää, että olen  niin urpon äijän kanssa naimisissa. Siis häpeän hänen huonoja tapoja. 

Muuten mies on ok. En kait muuten 30 vuotta olisi jaksanutkaan.

Vierailija
6/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä itsellään ollut pienintäkään halua muuttaa juomistapojaan? - Miten miehen arkijuominen vaikuttaa arkenne sujumiseen? 

Vierailija
7/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinussa on vikaa, koska juovassa ei koskaan ole vikaa?

Vierailija
8/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. En jäisi miettimään mitään itsessäni on vikaa juttua. No ei ole vikaa välttämättä, riidat ei tietysti kannata. Ehkä miehelle löytyy joku hypnoterapeutti joka auttaa eroon liiasta määrästä alkoholia.

Vierailija
9/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo kun muut nukkuvat ja sammuu sohvalla,

Eli ihan ok. Jos tuon neljä kertaa vuodessa tarvitsee ja on muuten hyvä ihminen. Peittele hyvin ja tarjoa aamulla rasvainen ja suolainen aamiainen ja tasoittava juoma.  

Vierailija
10/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinun ongelmasi on, johon kaipaat ratkaisua? Jos hän juo yksin, kotona, muiden nukkuessa, ei räyhää, huuda tai ole väkivaltainen, niin miksi hän ei mielestäsi saisi juoda? Mitä haittaa tästä on sinulle?

Vierailija
11/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni päivässä pitää huolet poissa.

Vierailija
12/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että epäilet sinussa olevan vikaa, koska olet pysynyt tämän miehen kanssa 30 vuotta? Vika on siis se, että olet jäänyt?

Jos oletamme, että sinussa on vikaa, miten se vika estää sinua eroamasta tulevaisuudessa?

Mietin, että onko minussa oikeasti vikaa, kun nillitän tällaisesta ja olen välillä valmis heittämään yhteisen elämän kankkulan kaivoon? En toisaalta voi sietää tuollaisia juomatapoja. En vaan kestä niin urpoa toimintaa, että juodaan kauheat kännit. Ja mies menee kyllä vierashuoneeseen tuolloin nukkumaan. Eli onneksi tarvi moista käytöstä katsella. Aamulla haisee vanha viina kuitenkin. Ap

Vierailija
13/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies juo 52 kertaa vuodessa ja sinä palvelet sitä varmaan, peset pyykit ja kokkaat. Voit selitellä itsellesi että kaikki on hyvin koska et ole eronnut vuosien aikana. Sinä pelkäät yksin jäämistä ja siksi et halua erota.

Vierailija
14/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä itsellään ollut pienintäkään halua muuttaa juomistapojaan? - Miten miehen arkijuominen vaikuttaa arkenne sujumiseen? 

Ei hän arkena juo. Se nyt vielä puuttuisi. Ap

Vierailija
15/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join koska en kestänyt puolisoa. En vaan tajunnut sitä silloin mutta puoliso kohteli huonosti ja joka päiväinen kevytkin känni auttoi kestämään ja jatkamaan suhdetta aina viikolla eteen päin. Kun erosin, en kokenut enää tarvetta ryypätä. Puoliso haukkui minua alkoholistiksi.

N33

16/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne. Mies on aina juonut paljon. Lapsia ei onneksi ole. 

Tein sen virheen, että aloin juoda seuraksi. Nyt olen tämän kevään ollut raittiina ja aion olla jatkossakin.

Mieskin on vähentänyt juomista. On juonut änkyräkännin vain pari kertaa kevään aikana. Aiemmin se oli melkein joka viikonloppu. Itse tajusin lopettaa, kun viiniä alkoi kulua arkenakin. Pelkäsin, etten enää saa sitä katki. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun ongelmasi on, johon kaipaat ratkaisua? Jos hän juo yksin, kotona, muiden nukkuessa, ei räyhää, huuda tai ole väkivaltainen, niin miksi hän ei mielestäsi saisi juoda? Mitä haittaa tästä on sinulle?

No juuri se häpeä. Hävettää katsoa itseään peiliin ja miettiä, että omadda kodissa tuollaista joudun sietämään. 

Välillä lohdutan itseäni sillä, että pahemminkin voisi oll. Ap

Vierailija
18/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni päälle niin ei akka vituta.

Vierailija
19/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 

Vierailija
20/129 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieheni normaalina viikonloppuna juo ihan kohtuudella. Silleen, et jaksaa hyvin tehdä kotitöitä seuraavana päivänä ja kuntoilla. Siksi tämä väjän painaa mielyä, kun en tiedä, että olenko itse vaan  tiukkapipo. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi