Akateemisten vanhempien akateemiset tyttäret, joilla on hyvätuloinen mies, TÄNNE! Meille on oma ketju tässä!
Päätin perustaa meille oman ketjun. :) Kertokaa itsestänne! Olen 29 v., isäni on ortopedi ja äitini sisätautilääkäri. Itse olen koulutukseltani OTK, tosin en ole ehtinyt tehdä töitä koska jäin äippälomalle suoraan valmistumisen jälkeen. Myös mieheni on juristi ja hänellä on hyvät tulot. Vietin lapsuuteni Westendissä, nykyään asustelemme kantakaupungissa, mutta rakennamme taloa Espooseen. :)
Kommentit (44)
Vanhemmassa polvessa se koulujen käyminen oli usein enemmän rahasta kuin päästä kiinni, joten sivistyneitä vanhempia on paljon kouluttamattomissa. Lisäksi on olemassa sellaisia arvoja, joita ei koulutuksella saa. Mikään ei ole karseampaa kuin tekosivistynyt, muka-hieno perhe, jossa ollaan niin ahdasmielisiä (=juntteja) kuin mahdollista.
t: professoriperheen tytär, jonka hyvä kotitausta ei riipu vanhempien koulutuksesta vaan heidän ihmisyydestään
Vierailija:
Esim. ei-akateemisista perheistä tulevilla opiskelukavereillani on yleisesti ottaen huonommat käytöstavat, vähän erilainen arvomaailma kuin minulla, alemmuuskonpleksi (yleensä, ei aina), eivätkä he ole saaneet jo lapsesta ja nuoresta lähtien kokea sellaista sivistystä kuin minä, eli matkailua, kulttuurielämyksiä ja sen sellaisia. Kyllä noilla asioilla on vaikutusta ihmisen persoonaan ja kyllä sen näkee ihmisestä millaiset taustat sillä on.Ap
Itselläni akateeminen koulutus, mies hyvätuloinen ja vanhemmat akateemisia. Appivanhemmat ovat täysin kouluttamattomia. Se taitaakin heijastua ikävällä tavalla minuun, joten poistunen rumentamasta ketjua.
Piti vaan lisätä, että mieheni on minua kielitaitoisempi ja kiinnostuneempi kulttuurista.
Meillä oli muistaakseni aika vähän, vaikka opiskelin pääaineena suomen kieltä. Saatan tehdä kirjoitusvirheitä, vaikka työkseni etsin niitä toisten teksteistä. En todellakaan pistä parastani tällä palstalla, vaikka osaan kirjoittaa oikeasti hyvää kieltä.
t. ei-ap
Vierailija:
Meillä oli muistaakseni aika vähän, vaikka opiskelin pääaineena suomen kieltä. Saatan tehdä kirjoitusvirheitä, vaikka työkseni etsin niitä toisten teksteistä. En todellakaan pistä parastani tällä palstalla, vaikka osaan kirjoittaa oikeasti hyvää kieltä.t. ei-ap
Mutta, konpleksi-virhe menee samaan kategoriaan kuin " luulempa, tiedämpä, jne.
Todennäköisesti nykypäivänä olisivat, sillä ovat varsin fiksuja tyyppejä.
olen diplomi-insinööri. Samoin mieheni. Isäni on varatuomari ja äitini ekonomi. Tosin mieheni ei ole hyvätuloinen ainakaan vielä ja minä kotiäitinä en varsinkaan ole hyvätuloinen. Miksi tämä ketju??
ei-akateemisesta perheestä tulevat eivät saavuta koskaan samaa sivistystasoa kuin akateemisesta suvusta tulevat. Tämä on täysin totta. Muut ovat nousukkaita, joilla ei ole samaa sivistystä ja käytöstapoja.
Molemmat vanhemmat akateemisia (2 x HLL) ja vieläpä isän molemmat vanhemmat, mies akateeminen akateemisilla vanhemmilla, mutta minä.... katkaisin suvussamme hyvin alkaneen ketjun keskiasteenkoulutuksellani.
Isäni juristi, äitini erikoislääkäri, itse maisterin paperit saanut ulkomailta ja mies akateeminen ja erittäin hyvätuloinen.
Mielipiteitäsi en silti jaa. Olen saanut hyvän kasvatuksen, matkoja , kulttuuri elämyksiä jne. Parhaat ystäväni eivät kuitenkaan ole samoista taustoista lähtöisin, mutta heillä on sydän paikallaan. Useat niin sanotut hienosto perheiden lapset ovat niin täynnä itseään, että mielelläni ohitan heidät nopeasti. Olen ylpeä taustastani ja perheestäni, mutta ei se minua henkilönä fiksummaksi tee.
Ja kirjoitusvirheitäkin teen. Miksiköhän ihmiset täällä aina liittävät kirjoitusvirheet ja fiksuuden/sivistyksen yhteen. Ei siellä yliopistolla ehtinyt pilkkuja viilailla.
Itse en ikinä korosta akateemisuuttani, minusta se on sivistymätöntä ja moukkamaista...
Kouluttamattomasta suvusta tuleva mieheni hallitsee paremmin käytöstavat ja etiketin toisin kuin minä. Akateeminen isäni on täydellinen moukka, joten ehkä tulen häneen.
Olen vaan niin perin kyllästynyt mieheni sivistymättömyyteen. Hän nimittäin on duunarikodin kasvatti, vaikka itse DI onkin.
Hän ei ole kiertänyt lapsena missään kulttuurikohteissa eikä ulkomailla. Ei ole opetettu mitään suomalaisesta kulttuurista kotona. Ei myöskään osannut syödä salaattia pelkällä haarukalla yms. Kamala opettaminen minulla on ollut ja nyt hän ei millään viitsisi käydä lasten kanssa mukana missään kulttuurikohteissa, kun ei ole saanut sellaista arvomaailmaa kotoaan lapsena.
Olen yo-merkonomi koulutukseltani, vanhempani ovat kaukana akateemisista, äiti toimistotäti ja isä täysipäiväinen juoppo. Mieheni on metallialallla.
Asutaan isossa omakotitalossa Tampereen lähistöllä ja velkaa ei ole juuri yhtään. Kaksi autoa ja venekin löytyy. Lasten kanssa olen kotona ainakin niin kauan kun nuorin (nyt 8kk) täyttää 3v =)))
Vierailija:
Isäni juristi, äitini erikoislääkäri, itse maisterin paperit saanut ulkomailta ja mies akateeminen ja erittäin hyvätuloinen.
Ja kirjoitusvirheitäkin teen. .
maisterinpaperit
kulttuurielämys
hienostoperhe
jne.
Sulla on niin huonotasoista tuo teksti, että porvoosta taitaa tuulla sielläkin;) Ulkomailla opiskelu on aivan yliarvostettua. Yleensä sinne menevät ne, jotka eivät Suomessa jaksa päntätä pääsykokeisiin ja jotka eivät pääse täällä yliopistoon. Ulkomaillehan pääsee opiskelemaan kun rahalla maksaa itsensä kouluun:)
44.lle tiedoksi että enpä ole porvoosta, mutta hyvä onneni taisi olla sinulle liikaa. Ulkomailla opiskelin, koska siellä alalle parempi koulutus. Maksoin kyllä koulustani, mutta tienaampa ne täällä pian takaisin.
Eikä kukaan koskaan yliopistolla arvostellut kirjoitustani, vaikka vielä englanniksi kirjoitinkin. Ei niillä virheillä ole oikeasti väliä kun tietoa kaivataan. Jos ei ole muuta voi, viilata pilkkuja.
Tämä ketju on varsin ihana!
Vanhempani ovat molemmat lääkäreitä, ja näytin tätä ketjua jo heillekin! =) Mieheni hymyili myös hyväksyvästi tämän nähdessään. :)On ihanaa, että meitä akateemisia on maassamme paljon. :)
Vårt land!
Hej på dig!
Post Scriptum: Sauli Niinistö on niin ihanan karismaattinen! Suorastaan rakastan häntä! :)
Vierailija:
Jos ei ole muuta voi, viilata pilkkuja.
Ilmoittaudun mukaan!
Isäni on VTM ja äidilläni noita tutkintoja useitakin, mm. FM ja KTM.
Itse olen DI ja mieheni FM ja tienaa mukavasti johtotason tehtävissään :)
Myös kumpikin siskoni lukee akateemista tuplatutkintoa ja heidän sulhasensa ovat myös akateemisia. Voi miten ihanaa meillä onkaan aina yhdessä :DDDD
Lapsia meillä on kaksi, tyttö ja poika tetenkin, ja ovat kumpikin menneet hoitoon vajaa 2 vuotiaina. Saaapa nähdä tuleeko heistäkin akateemisia aikoinaan ;)
Lähdenkin tästä omakotitalomme pihalle aurinkoon lasten kanssa leikkimään. Siellä se rakas mieheni juuri peseekin autojamme, farmaria ja citymaasturia.
Oi miten ihanaa onkaan että vihdoinkin täältä löytyy vertaistani seuraaa, sellaisia jotka todella ymmärtävät elämäämme!
Kumma juttu, että kirjoitusvirheisiin takerrutaan aina eniten silloin, kun viestin kirjoittaja kertoo olevansa akateeminen! Mistäköhän voisi johtua... ;) Ikävää ottaa ikivanha kateuskortti esiin, mutta en keksi muutakaan selitystä tälle ilmiölle. Tai ehkä ne, jotka eivät tähän ketjuun kuulu, vain haluavat päteä EDES JOLLAKIN asialla (eli toisen kirjoitusvirheistä huomauttelemalla), kun eivät millään muulla asialla voi päteä. No, suon heille (säälistä) sen ilon. :)
Ap
Vierailija:
Ikävä nyt paljastaa sinut törppö, mutta alkeellisesta kirjoitustaidoistasi päätellen et ole varsinaisesti mikään penaalin terävin kynä, etkä kulttuurikodin kasvatti, etkä ainakaan nähnyt yliopistoa, saati sitten opiskellut itse jotakin:D
Koska muuten varmaan osaisit alkeellisen kirjoitustaidon:D
Moukka!