Olen ihan maassa enkä tiedä miten tästä selviän.
Olen nyt sairaslomalla allergian vuoksi, kädet tosi kauheessa kunnossa. Työssäni päivittäin joudun siivoamaan ja ohessa muuta työtä, enimmäkseen siivousta. Olen atoopikko ja tiedän että en pysty enää tekeen siivousta. Pelkään lopputiliä ja mitä sitten alan tekemään. Työkkärin armoille en haluaisi joutua, ehdottivat joskus laitoshuoltajakurssia vaikka todistus ihotautilääkäriltä. Voinko saada potkut ihan tän sairauden puolesta? Toki tajuan sen että sairasloma jaksoja voi tulla useinkin. Nyt ollut työssä vajaa puoli vuotta.
Kommentit (4)
Jos on etkä pysty työtä enää tekeen niin kelan päivärahalla sinun pitäisi saada opiskella itsellesi uusi ammatti.
ammatikseni, siivousta suurin osa ja aina hanskat kädessä. Olen kysynyt kelan uudelleenkoulutuksesta ja virkailija sanoi että tosi vaikea löytää sopivaa alaa mihin myöntäisivät tukea. Minulla eräs toinenkin sairaus mikä vaikuttaa ammatinvalintaan. Ei koulutusta nykyiseen työhöni.
jolla kädet tällähetkellä ihottumassa. naama jo aika hyvin parantunut. oli tosi kuiva ja silmäkulmat auki jokin aika sitten. vähän ennen joulua alkoi mun ihottumani. samaa olen kanssa miettinyt että mihin töihin sitten kun se aika koittaa? konttorirotaksi? (ei pahalla paperihommia tekeviä kohtaan!) itse tykkäisin tehdä käsillä jotain, entisöijä, kondiittori, tms mutta en varmaankaa niihin ammatteihin kykene allergioitteni kanssa.
toivottavasti löydät jonkin mukavan ja oman tuntuisen työpaikan!
Esimerkiksi kaverini on päässyt laitosapulaiseksi sairaalaan ilman koulutusta? Tai myyjän hommat? Ihmisläheistä ja allergiavapaata ainakin:)?