Puolison ulkomaanmatka
Meillä kolme lasta ja ollaan aina puhuttu että lapsetkin pääsevät näkemään maailmaa. Ollaan työssäkäyviä ja lomapäiviä rajallisesti. Yhteistä aikaa siis melko vähän. Lisäksi meillä ei ole mitenkään erityisemmin ylimääräistä rahaa ja sitä kautta rajallinen matkustus budjetti. Ei ole selvää että voidaan joka vuosi lähteä perheenä kunnolla reissuun ja pitää miettiä paljonko rahaa käytetään. Nyt mies oli ollut kavereita näkemässä ja tuli sieltä sillä idealla, että olisi lähdössä kaveriporukalla Eurooppaan moneksi päiväksi.
En voi kieltää lähtöä, mutta tämä loukkaa minua syvästi. Ihan kuin perhe ja yhteinen aika ei merkitsisi enää mitään. Tuntuu, että meidän me-henki romuttui täysin. En oikein tiedä miten jatkaa
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luiskaan....
Samaa mieltä! Tinderistä löytyy paljon hyviä miehiä, jotka eivät ole poistuneet kotoaan. Ei tarvitse katsella mitään maailmanmatkaajaa!
Tinderistä löytyy kyllä niitä epätoivoisia miehiä jotka alistuvat kotikurisuhteeseen, luopuvat omista oikeuksistaan ja antavat kahlita itsensä.
Omia kavereita pitää olla ja joskus voi lähteä jopa reissuunkin, vaikka on se oma perhe.
Elämässä sattuu ja tapahtuu. Mitäs sitten jos itse eroaa eikä ole yhtään ihmistä jonka kanssa vaikka kerran lähtis kaupunkilomalle viikonlopuksi. Perhe ensin, mutta pitäkää kavereihin yhteyttä myös!
Jos puoliso KERRAN haluaa lähteä omaan reissuun niin maailma kaatuu? Jos puolisolla on varaa, omasta pussista, niin miksi ei? Vai aikooko ryöstää yhteisen taloustilin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että järkeä päässä. Minä ainakin rupeaisin miettimään jo suhteen jatkoa tuossa tilanteessa jos puoliso rupeaisi viettämään enemmän aikaa sinkkuuntuneen ystävän kanssa kuin ennen tämän eroa. Tulisi mieleen tuossa tilanteessa että kiinnostaako sinkkuelämä enemmän kuin perhe-elämä.
Hei nyt teille mammoille jotain järkeä. Ei yksi reissu tarkoita etteikö mies perheestään välitä. Enemmän kuulostaa siltä kuin ap eläisi elämäänsä lasten kautta, nyt olisi hyvä hetki muistaa että lapset on vaan lainaa ja omakin elämä pitää vanhemmilla olla.
Ja onhan se varmin keino saada eroa aikaiseksi kun oikein ollaan suu norsunveellä ja marttyroidutaan, kun "puoliso ei yhtään välitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies matkustaa paljon yksin ja kavereiden kanssa, ei se ole multa pois enkä oo ikinä pitänyt sitä ongelmana. Erona toki se, että taloudellinen tilanteemme on hyvä ja raha riittää myös perheen kanssa reissaamiseen. Jos tilanne olisi tuo, kuten ap:n perheessä, että raha ei riittäisi enää perhereissuun oman matkan jälkeen, loukkaantuisin kyllä itsekin.
Luulisi, että sinua haittaisi aika. Työntekijällä ei ole montaa lomapäivää. 5 viikkoa lomaa kuluu vuodessa helposti kun vietetään normaalia lomaa ja juhlapyhiä ja myös ollaan lasten kanssa.
Kun puoliso on paljon lasten kanssa ihan arkenakin niin kyllä siitä lomasta pystyy muutaman päivän viettää yksin/kavereiden kanssa.
Aiempi sanoi, että miehensä matkustelee "paljon", joten silloin ei puhuta muutamasta päivästä vuodessa vaan kuukaudessa/viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Omia kavereita pitää olla ja joskus voi lähteä jopa reissuunkin, vaikka on se oma perhe.
Elämässä sattuu ja tapahtuu. Mitäs sitten jos itse eroaa eikä ole yhtään ihmistä jonka kanssa vaikka kerran lähtis kaupunkilomalle viikonlopuksi. Perhe ensin, mutta pitäkää kavereihin yhteyttä myös!
Tää on tämä perinteinen eroon valmistautuja, jonka ohjeet toteuttavat itse itsensä
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso KERRAN haluaa lähteä omaan reissuun niin maailma kaatuu? Jos puolisolla on varaa, omasta pussista, niin miksi ei? Vai aikooko ryöstää yhteisen taloustilin?
Jos olisit lukenut aloituksen niin tietäisit ettei ylimääräistä rahaa ole.
Siis täh? Musta olisi ihan hirveää, jos kaverini menisivät porukalla reissuun, mutta minä en saisi osallistua, koska puoliso ei osaa itse järjestää itselleen mitään, vaan vaatii, ettå kaikki lomat tulee viettää vain perheen kesken. Ei todellakaan ole normaalia, ettei yhtä reissua koskaan saisi tehdä kavereiden kanssa. Kuulosti kuitenkin siltä, ettei mies usein käy kaveriporukan reissuissa, vaan nyt tämän yhden kerran haluaisi osallistua.
Toki perheenäkin hyvä viettää lomia, mutta tuskin se mies koko vuosilomaansa siellä viettää tai ehkä voitte sopia, että tänä vuonna erikseen lomareissut ja ensi vuonna yhdessä tms.
Huomauttaisin myös, että kuulosti myös siltä, ettei ap:lla ollut mitään suunnitelmia perheen yhteisen reissun suhteen, vaan keksi loukkaantua siitä, että sellainen pitäisi olla, vasta näin heinäkuun alussa, kun miehelle tuli muu ehdotus.
N40
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Musta olisi ihan hirveää, jos kaverini menisivät porukalla reissuun, mutta minä en saisi osallistua, koska puoliso ei osaa itse järjestää itselleen mitään, vaan vaatii, ettå kaikki lomat tulee viettää vain perheen kesken. Ei todellakaan ole normaalia, ettei yhtä reissua koskaan saisi tehdä kavereiden kanssa. Kuulosti kuitenkin siltä, ettei mies usein käy kaveriporukan reissuissa, vaan nyt tämän yhden kerran haluaisi osallistua.
Toki perheenäkin hyvä viettää lomia, mutta tuskin se mies koko vuosilomaansa siellä viettää tai ehkä voitte sopia, että tänä vuonna erikseen lomareissut ja ensi vuonna yhdessä tms.
Huomauttaisin myös, että kuulosti myös siltä, ettei ap:lla ollut mitään suunnitelmia perheen yhteisen reissun suhteen, vaan keksi loukkaantua siitä, että sellainen pitäisi olla, vasta näin heinäkuun alussa, kun miehelle tuli muu ehdotus.
N40
Eli sinustako olisi ok käyttää yksin perheen kesälomakassa? Siitähän tässä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinustako olisi ok käyttää yksin perheen kesälomakassa? Siitähän tässä on kyse.
En itse koskaan suostuisi tilanteeseen, jossa kaikki rahat olisivat yhteisessä kassassa siten, ettei koskaan saisi olla omia menoja. Parisuhteessani on täysin erilliset rahat lukuunottamatta yhtä yhteistä taloustiliä, jonne molemmat maksaa saman summan joka kuukausi, ja josta maksetaan yhteiset kulut (yhtiövastike, vesi, sähkö, ruoka, lasten kulut). Molemmilla on omat tilit omia kulujaan varten, jolloin moiset kaveriporukan reissut ei vaikuta puolison talouteen mitenkään. Kyse olisi kohdallani vain ajankäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tilanne se että on VAIN yhteiset rahat joita kumpikaan ei saa käyttää omiin juttuihinsa? En tiedä, mun on vaan vaikea ymmärtää näitä parisuhteita ja perheitä joissa kaikki on samassa pussissa.
Vierailija kirjoitti:
N40
Hyvä pointti, mutta ap tilanteessa miehen lomamatka kavereiden kanssa tekee sitten ison loven koko perheen lomakassaan.
Jos varaa siis olisi, niin totta kai mies saisi lähteä reissulleen. Tilanne kuitenkin tarkoittaa sitä, että koko muu perhe joutuu nyt tinkimään lomastaan
"En itse koskaan suostuisi tilanteeseen, jossa kaikki rahat olisivat yhteisessä kassassa siten, ettei koskaan saisi olla omia menoja. Parisuhteessani on täysin erilliset rahat lukuunottamatta yhtä yhteistä taloustiliä, jonne molemmat maksaa saman summan joka kuukausi, ja josta maksetaan yhteiset kulut (yhtiövastike, vesi, sähkö, ruoka, lasten kulut). Molemmilla on omat tilit omia kulujaan varten, jolloin moiset kaveriporukan reissut ei vaikuta puolison talouteen mitenkään. Kyse olisi kohdallani vain ajankäytöstä."
Mutta heillä nyt ilmeisesti on yhteinen kassa. Se onko se fiksua vai ei, riippunee ihan perheen yleisestä tilanteesta ja yhteisestä sopimuksesta.
Koska lapset ovat vain lainaa, kuten joku edellä kirjoitti, se hetki on NYT, kun lasten kanssa mennään ja tehdään. Kohta eivät enää halua mukaan. Minustakin on tärkeää näyttää lapsille muutakin kuin kotonurkkia, vaikka käyttöraha ja yhteiset loma-ajat ovat rajalliset. Mulle sopisi kyllä, että mies veisi joskus lapsia johonkin reissuun, ja olisin itse kotona. Itse priorisoin rahankäytön niin, että lapset pääsevät edes joskus johonkin kivaan paikkaan. Ilman lapsiani en nyt reissaa.
Aika kauheaa uhriutumista. Eiköhän mies löydä itselleen sopivamman vielä.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset ovat vain lainaa, kuten joku edellä kirjoitti, se hetki on NYT, kun lasten kanssa mennään ja tehdään. Kohta eivät enää halua mukaan. Minustakin on tärkeää näyttää lapsille muutakin kuin kotonurkkia, vaikka käyttöraha ja yhteiset loma-ajat ovat rajalliset. Mulle sopisi kyllä, että mies veisi joskus lapsia johonkin reissuun, ja olisin itse kotona. Itse priorisoin rahankäytön niin, että lapset pääsevät edes joskus johonkin kivaan paikkaan. Ilman lapsiani en nyt reissaa.
Juuri näin. Tällä mennään ainakin niin kauan kuin lapset suostuvat mukaan. Se että lapset pääsevät reissaamaan on niin kullanarvoinen oppi koko elämäksi. Ja voihan sitä ottaa ystäväperheenkin mukaan. Jos kaverin kanssa pitää päästä reissuun
En olisi päivääkään suhteessa naisen kanssa joka yrittäisi pitää minua vankina omassa kodissani. Menen ystävieni kanssa jos haluan, puoliso saa tehdä samoin. Aikuiset ihmiset sopivat keskenään asioista parisuhteessaan, eivät kysele lupia. Lupien kysely ja antaminen tai kieltäminen ovat selvä merkki alisteisesta, sairaasta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tällä mennään ainakin niin kauan kuin lapset suostuvat mukaan. Se että lapset pääsevät reissaamaan on niin kullanarvoinen oppi koko elämäksi. Ja voihan sitä ottaa ystäväperheenkin mukaan. Jos kaverin kanssa pitää päästä reissuun
Hauska kuinka moni justiina kuvittelee että kaverien kanssa reissaaminen on muka jotenkin sama asia kuin oman perheen ja tuttavaperheen kanssa reissaaminen. Ei se todellakaan ole. Joskus mennään perheen kanssa, joskus ilman. On täysin normaalia ja todella terveellistä välillä reissata ja viettää aikaa ilman omaa eukkoa/ukkoa ja mukuloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tilanne se että on VAIN yhteiset rahat joita kumpikaan ei saa käyttää omiin juttuihinsa? En tiedä, mun on vaan vaikea ymmärtää näitä parisuhteita ja perheitä joissa kaikki on samassa pussissa.
Ne ovat niitä suhteita joissa toinen on selkeästi alisteisessa asemassa, tyypillisesti mies. Nainen kontrolloi miten rahat käytetään, ja mies ei saa käyttää itseensä ja omaan henkiseen hyvinvointiinsa mitään ilman erikseen anottavaa lupaa.
Kun puoliso on paljon lasten kanssa ihan arkenakin niin kyllä siitä lomasta pystyy muutaman päivän viettää yksin/kavereiden kanssa.