Puolison ulkomaanmatka
Meillä kolme lasta ja ollaan aina puhuttu että lapsetkin pääsevät näkemään maailmaa. Ollaan työssäkäyviä ja lomapäiviä rajallisesti. Yhteistä aikaa siis melko vähän. Lisäksi meillä ei ole mitenkään erityisemmin ylimääräistä rahaa ja sitä kautta rajallinen matkustus budjetti. Ei ole selvää että voidaan joka vuosi lähteä perheenä kunnolla reissuun ja pitää miettiä paljonko rahaa käytetään. Nyt mies oli ollut kavereita näkemässä ja tuli sieltä sillä idealla, että olisi lähdössä kaveriporukalla Eurooppaan moneksi päiväksi.
En voi kieltää lähtöä, mutta tämä loukkaa minua syvästi. Ihan kuin perhe ja yhteinen aika ei merkitsisi enää mitään. Tuntuu, että meidän me-henki romuttui täysin. En oikein tiedä miten jatkaa
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasi että ei ole moneen vuoteen ollut ja kaverit houkuttelivat kun totesin että ei kuulosta niin kivalle ja muistin että piti jotain isompaa reissua suunnitella yhdessä.
En halua mihinkään kostolinjalle lähteä. Mikään tyttöjenreissukaan ei niin kiinnosta. Minusta on parasta ollut olla perheenä matkalla kun lapsetkin kokee ja näkee
En vaan ymmärrä miten tämä on vaikea tajuta
T. Ap
Eihän tuo niin vakavaa ole. Ehditte reissata myös yhdessä.
Sinuako ei oikeasti tuo haittaisi? Eli olisit puolisosi kanssa puhunut ja säästänyt yhteistä matkaa varten. Sitten puolisosi lähtisikin kavereidesna kanssa y k s i n reissuun käyttäen rahaa, joka oli suunniteltu teidän yhteistä reissua varten. Yhteinen lomanne siityy hamaan tulevaisuuteen ja sinä iloitsisit puolis
Jotkut nyt tykkää olla kynnysmattoja puolisolleen.
Hyvä että järkeä päässä. Minä ainakin rupeaisin miettimään jo suhteen jatkoa tuossa tilanteessa jos puoliso rupeaisi viettämään enemmän aikaa sinkkuuntuneen ystävän kanssa kuin ennen tämän eroa. Tulisi mieleen tuossa tilanteessa että kiinnostaako sinkkuelämä enemmän kuin perhe-elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasi että ei ole moneen vuoteen ollut ja kaverit houkuttelivat kun totesin että ei kuulosta niin kivalle ja muistin että piti jotain isompaa reissua suunnitella yhdessä.
En halua mihinkään kostolinjalle lähteä. Mikään tyttöjenreissukaan ei niin kiinnosta. Minusta on parasta ollut olla perheenä matkalla kun lapsetkin kokee ja näkee
T. Ap
Sinuako ei oikeasti tuo haittaisi? Eli olisit puolisosi kanssa puhunut ja säästänyt yhteistä matkaa varten. Sitten puolisosi lähtisikin kavereidesna kanssa y k s i n reissuun käyttäen rahaa, joka oli suunniteltu teidän yhteistä reissua varten. Yhteinen lomanne siityy hamaan tulevaisuuteen ja sinä iloitsisit puolis
Jos mä säästän rahaa niin ei ole mahdollista että puoliso käyttää rahat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että järkeä päässä. Minä ainakin rupeaisin miettimään jo suhteen jatkoa tuossa tilanteessa jos puoliso rupeaisi viettämään enemmän aikaa sinkkuuntuneen ystävän kanssa kuin ennen tämän eroa. Tulisi mieleen tuossa tilanteessa että kiinnostaako sinkkuelämä enemmän kuin perhe-elämä.
Hei nyt teille mammoille jotain järkeä. Ei yksi reissu tarkoita etteikö mies perheestään välitä. Enemmän kuulostaa siltä kuin ap eläisi elämäänsä lasten kautta, nyt olisi hyvä hetki muistaa että lapset on vaan lainaa ja omakin elämä pitää vanhemmilla olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Sinuako ei oikeasti tuo haittaisi? Eli olisit puolisosi kanssa puhunut ja säästänyt yhteistä matkaa varten. Sitten puolisosi lähtisikin kavereidesna kanssa y k s i n reissuun käyttäen rahaa, joka oli suunniteltu teidän yhteistä reissua varten. Yhteinen lomanne sii
"Jos mä säästän rahaa niin ei ole mahdollista että puoliso käyttää rahat."
Mitäs se lohduttaa jos itse olet säästänyt 1000e ja miehen saldo on 0? Mies kun käytti omat säästönsä poikien reissuun. Vai säästättekö jatkossa kumpikin 500e ja lähdette reissuun? Sinun panoksesi matkaan tulee olemaan 1500 ja miehen 500.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Sinuako ei oikeasti tuo haittaisi? Eli olisit puolisosi kanssa puhunut ja säästänyt yhteistä matkaa varten. Sitten puolisosi lähtisikin kavereidesna kanssa y k s i n reissuun käyttäen rahaa, joka oli suunniteltu teidän yhteistä reissua varten. Yhteinen lomanne sii
"Jotkut nyt tykkää olla kynnysmattoja puolisolleen."
Ketä kommentoijaa tarkoitit?
"Mitäs se lohduttaa jos itse olet säästänyt 1000e ja miehen saldo on 0? Mies kun käytti omat säästönsä poikien reissuun. Vai säästättekö jatkossa kumpikin 500e ja lähdette reissuun? Sinun panoksesi matkaan tulee olemaan 1500 ja miehen 500."
Mä säästän ne matkarahat kokonaisuudessaan jos matka on kerran suunniteltu yhteisistä rahoista.
Vierailija kirjoitti:
"Mitäs se lohduttaa jos itse olet säästänyt 1000e ja miehen saldo on 0? Mies kun käytti omat säästönsä poikien reissuun. Vai säästättekö jatkossa kumpikin 500e ja lähdette reissuun? Sinun panoksesi matkaan tulee olemaan 1500 ja miehen 500."
Mä säästän ne matkarahat kokonaisuudessaan jos matka on kerran suunniteltu yhteisistä rahoista.
Eli sinun panoksesi yhteiseen matkaan on 2000 e ja miehen 0 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun panoksesi yhteiseen matkaan on 2000 e ja miehen 0 e.
Ihan yhteiset rahat meillä on mutta matkojen osalta periaatteessa juuri noin että ne tehdään minun säästöillä.
Sukupuolet käännettynä tämäkin ketju olisi mennyt aivan eri tavalla. Voi naiset.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolet käännettynä tämäkin ketju olisi mennyt aivan eri tavalla. Voi naiset.
Ei minulla ainakaan olisi tullut mieleen lähteä yksin reissuun, jos olisin tiennyt ettei tämän jälkeen muulle perheelle jää matkarahaa eikä edes yhteistä lomaa. Itse arvotan aina perheeni etusijalle. Se on eri asia, jos perheellä on hyvä taloudellinen tilanne ja toisella vaikka enemmän lomaa, niin antaa palaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Sinuako ei oikeasti tuo haittaisi? Eli olisit puolisosi kanssa puhunut ja säästänyt yhteistä matkaa varten. Sitten puolisosi lähtisikin kavereidesna kanssa y k s i n reissuun käyttäen rahaa, joka oli suunniteltu te
Tuota, jolle tuollainen puolison käytös ei ole mitenkään outoa. Kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä pätee ihan molemmin puolisesti ja mitä tuohon eronneen kaverin kanssa hengailuun tulee niin se on tosiaan asia millä saat oman parisuhteesi helposti solmuun, jollet osaa pitää riittävää välimatkaa. Toki ei se ystävä ole ystävä jos lyö kiilaa toisen suhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa saa ja pitääkin olla jotain omaa.
Perheellisen elämään ei kuulu ulkomaanmatkat kavereiden kanssa.Aivan täyttä höpöä.
Meillä mies matkustaa paljon yksin ja kavereiden kanssa, ei se ole multa pois enkä oo ikinä pitänyt sitä ongelmana. Erona toki se, että taloudellinen tilanteemme on hyvä ja raha riittää myös perheen kanssa reissaamiseen. Jos tilanne olisi tuo, kuten ap:n perheessä, että raha ei riittäisi enää perhereissuun oman matkan jälkeen, loukkaantuisin kyllä itsekin.
Oma puolisoni käyttäytyi tuolla tavalla kun olimme nuorempia. Meillä oli yhteiset rahat koska tulot suunnilleen saman kokoiset. Maksettiin laskut yhdessä ja pankkikortit oli samalle tilille. Olin liian kiltti enkä sanonut ensin mitään kun puolisolla oli kallis harrastus ja sen kautta paljon menoja. Ärsytti kuitenkin, koska itse jouduin olemaan kotona eikä minulla ollut sitten rahaa mennä mihinkään kun puolison rahankäyttö esti.
Otin lopulta oman tilin ja tein stopin tuolle. Mieskin viimein ymmärsi kuinka epäreilua se oli ollut.
Nykyään ollaan perhe ja tulot on isommat kuin aikoinaan. Mies käyttää edelleen rahansa hetkessä ja itse harkitsen paremmin.
Minulla on varaa harrastaa ja käydä pikku matkoilla, miehellä ei. Maksan yhden yhteisen pikku reissun tänä kesänä kaikille mutta mies saa maksaa seuraavana kesänä. En enää suostu sietämään mitään hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies matkustaa paljon yksin ja kavereiden kanssa, ei se ole multa pois enkä oo ikinä pitänyt sitä ongelmana. Erona toki se, että taloudellinen tilanteemme on hyvä ja raha riittää myös perheen kanssa reissaamiseen. Jos tilanne olisi tuo, kuten ap:n perheessä, että raha ei riittäisi enää perhereissuun oman matkan jälkeen, loukkaantuisin kyllä itsekin.
Luulisi, että sinua haittaisi aika. Työntekijällä ei ole montaa lomapäivää. 5 viikkoa lomaa kuluu vuodessa helposti kun vietetään normaalia lomaa ja juhlapyhiä ja myös ollaan lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella itsekeskeiseltä ja ajattelemattomalta.
Kyllä, on todella itsekeskeistä ja ajattelematonta että aikuinen ihminen joutuisi olemaan vanki omassa kodissaan eikä voisi tehdä mitään kivoja asioita ilman puolisoaan ja perhettään.
Samaa mieltä! Tinderistä löytyy paljon hyviä miehiä, jotka eivät ole poistuneet kotoaan. Ei tarvitse katsella mitään maailmanmatkaajaa!