Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

500000 suomalaista ulosotossa! Mitä ihmettä ?

Vierailija
27.06.2025 |

Miten voi olla sehän on aivan jäätävä määrä ihmisiä jos otetaan lapset pois suomen väkiluvusta niin se on varmaan joka neljäs.

Kommentit (359)

Vierailija
301/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten tulot ei ole kasvanut kustannusten tahdissa niin tämä on se vääjäämätön lopputulos. Suomi on aivan järkyttävän kallis maa asua mutta palkkatasoa on kuin jossain köyhässä itäblokin maassa. Tässä yrittäjät ja sijoittajat on ahneampia kun venäjällä ollaan kun Venäjälläkin ihmisille jätetään selvitymis mahdollisuus ja täällä viedään tuhkatkin pesästä ja ulosottoviranomaiset sanoo että eihän sinun tarvi joka päivä syödä niin et tarvitse rahaa mihinkään. Se ulosoton suojaosuuskin on ihan UO henkilön päätöksen varassa ja jos se on mulkku niin et ole oikeutettu edes siihen suojaosuuden. Niin kuin jyväskylän UOsta päätettiin minä joudun koko kevään elämään noi 700€/kk vaikka se suojaosuus on yli 900. Sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä miten UO toimii kun ainoa merkittävä asia on se miltä UO saa asiat näyttämään paperilla niin ainakin jyväskylässä väärennetään velallisen tuloja että ei tarvi jättää juurikaan rahaa elämiseen

Vierailija
302/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun mulle tarvitse sun metsästä selittää, mutta kelalle kyllä, jos sut irtisanotaam ja haet tukia.

Sori, mutta ei tarvitse Kelallekaan mitään selittää. Ruksii vain kohdan "kyllä" ja asia on sillä selvä. Toisin kuin sinä, Kela osaa erottaa omaisuuden ja pääomatulon toisistaan. Metsä itsessään kun ei mitään tuota. Yllättikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta on noin tuplaten tuon, kun hallitus ryhtyy leikkelemään perustoimeentulotukeakin. Siinä kohtaa on pakko valita, maksaako laskun vai ostaako ruokaa. 

Vaihtoehtona on tietysti sekin, että menee töihin, mutta se on monille viimeinen vaihtoehto.

Vierailija
304/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos et saa tukea niin voit myydä ne sun maa alueet ja ostaa ruokaa niillä rahoilla.

Vierailija
305/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun mulle tarvitse sun metsästä selittää, mutta kelalle kyllä, jos sut irtisanotaam ja haet tukia.

Sori, mutta ei tarvitse Kelallekaan mitään selittää. Ruksii vain kohdan "kyllä" ja asia on sillä selvä. Toisin kuin sinä, Kela osaa erottaa omaisuuden ja pääomatulon toisistaan. Metsä itsessään kun ei mitään tuota. Yllättikö?

Joku sanoi, ettei saanut tukea, vaikka ei metsä tuota. Kai sun täytyy se jotenkin todistaa.

Vierailija
306/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Ja mitähän tuloja sä kuvittelet tuossa pihapiirissä olevien koivujen tuottavan :D

Kela kysyy onko metsää. Selitä niille.

Mitä niille pitäisi selittää? Ei nekään ihan niin pihalla ole, että kuvittelee meidän noukkivan pääomatuloja tuolta koivujen oksilta :D

Voi kultapieni, kun ei ne tarvitse mitään selitystä. Ihan riittää, että kerron omistavani metsää. Ne osaa siitä päätellä, että minulla ei ole metsästä tuloja, koska äiti jo kotona opetti, että raha ei kasva puissa. 

Vierailija
307/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on noin tuplaten tuon, kun hallitus ryhtyy leikkelemään perustoimeentulotukeakin. Siinä kohtaa on pakko valita, maksaako laskun vai ostaako ruokaa. 

Vaihtoehtona on tietysti sekin, että menee töihin, mutta se on monille viimeinen vaihtoehto.

Joo, siellä laa-laalandiassa on helppoa, kun töihin voi vain mennä. Harmi, että täällä todellisessa elämässä ei onnistu ihan noin helposti. 

Vierailija
308/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Ja mitähän tuloja sä kuvittelet tuossa pihapiirissä olevien koivujen tuottavan :D

Kela kysyy onko metsää. Selitä niille.

Mitä niille pitäisi selittää? Ei nekään ihan niin pihalla ole, että kuvittelee meidän noukkivan pääomatuloja tuolta koivu

Oletko aiemmin hakenut tukea, kun tiedät ettei tarvitse metsästä selittää mitään?

Jos et ole niin silloin ei tiedä varmaksi.

Vierailija
309/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös konkurssien määrä on voimakkaasti kasvanut tämän parin vuoden aikana. Onko nekin voltanneet jab ikavipanneet?

Vierailija
310/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, ettei saanut tukea, vaikka ei metsä tuota. Kai sun täytyy se jotenkin todistaa.

Kaikki ei ole totta, mitä "joku" sanoo. Kelalle riittää ihan vain  tieto, että metsää on ja sitä ei ole myyty. Ne ei ole ihan niin hukassa kuin sinä, vaan jopa ymmärtävät, että omaisuus ei tuota pääomatuloja ellei sitä myy. Poislukien esim. osinkotulot, mutta lapsikin tietää, että sellaisia saa osakkeista, ei puista. 

Vierailija
311/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aiemmin hakenut tukea, kun tiedät ettei tarvitse metsästä selittää mitään?

Jos et ole niin silloin ei tiedä varmaksi.

Olen. Ja aika helppo tuo on päätelläkin ihan vain aivoja käyttämällä. Ei tarvitse kuin ymmärtää, mikä ero on omaisuudella ja pääomatulolla. 

Vierailija
312/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin, en vuosiin enää ja oppi meni perille vaikka osittain kyllä olin niinsanotusti syyntakeeton velkoihin mutta ulkohuusimies ei armoa anna.Nyt luottotiedot jo vuosia ok velat nolla , no tulotkin ja menot  on kyllä melkein nolla kun laskuni maksan.

Vierailija
313/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkonen.... Missäs välissä meidän maat muutuivat metsäksi? 

t. se, joka kertoi omistavansa 7 hehtaaria maata

Vierailija
314/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin viimeinen? Montako työtöntä tunnet? Jos joku tulee tarjoamaan niin lähden heti huomenna. Ei ole juhlaa työttömän elämä.

Vierailija
315/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle voi ollakin, mutta suurin osa työttömistä pitää työllistymistä ihan ensimmäisenä vaihtoehtona. Ei tämä tuilla eläminen niin luksusta ole, että tätä haluaisi ihan huvin vuoksi harrastaa. 

Vierailija
316/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaisten tulot ei ole kasvanut kustannusten tahdissa niin tämä on se vääjäämätön lopputulos. Suomi on aivan järkyttävän kallis maa asua mutta palkkatasoa on kuin jossain köyhässä itäblokin maassa. Tässä yrittäjät ja sijoittajat on ahneampia kun venäjällä ollaan kun Venäjälläkin ihmisille jätetään selvitymis mahdollisuus ja täällä viedään tuhkatkin pesästä ja ulosottoviranomaiset sanoo että eihän sinun tarvi joka päivä syödä niin et tarvitse rahaa mihinkään. Se ulosoton suojaosuuskin on ihan UO henkilön päätöksen varassa ja jos se on mulkku niin et ole oikeutettu edes siihen suojaosuuden. Niin kuin jyväskylän UOsta päätettiin minä joudun koko kevään elämään noi 700€/kk vaikka se suojaosuus on yli 900. Sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä miten UO toimii kun ainoa merkittävä asia on se miltä UO saa asiat näyttämään paperilla niin ainakin jyväskylässä väärennetään velallisen tuloja että ei tarvi jättää juurikaan rahaa elämiseen"

Ilmeisesti on tarkoituskin, että pysyt heidän lypsylehmänään.  Noilla tuloilla ei voi elää ja se tietenkin tarkoittaa, että lisää laskuja menee ulosottoon.  Jos laissa on pykälä paljonko suoja-osuus pitää olla, se on silloin se. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon saat sieltä ilmaisen avustajan varattomana ja haasta oikeuteen, sinua pitää kohdella kuten kaikkia muitakin. Tässä maassa pitää vain nykyään itse näyttää, jopa virkamiehille, ettei tämä maa ole mielivaltaisten narsistien temmellyskenttä! Yritä jaksaa ja hae oikeutta itsellesi!

Vierailija
317/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole totta, mitä "joku" sanoo. Kelalle riittää ihan vain  tieto, että metsää on ja sitä ei ole myyty. Ne ei ole ihan niin hukassa kuin sinä, vaan jopa ymmärtävät, että omaisuus ei tuota pääomatuloja ellei sitä myy. Poislukien esim. osinkotulot, mutta lapsikin

Oletko kelassa töissä? Kelan kanssa ei mene asiat koskaan niin kuin itse ajattelee. Sieltä ei saa mitään ylimääräistä.

Vierailija
318/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haettiin kelasta asumistukea, laskurin mukaan oltaisiin saatu, mutta ei sitten oikeasti kuitenkaan saatu, kun haettiin. En tiedä miten laskettiin muka puolison tulot väärin, kun katsottiin verotuspäätöksestä puolison koko vuoden tulot, missä on koko vuoden lomarahat, verot ja kaikki mukana ja jaettiin 12 kuukaudella, silti kela sai kuukausituloja enemmän jostain.

Vierailija
319/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat hiton tyhmiä. Ei yllätä.

Minä en ole tyhmä. Minä olen nero. Siksi mulla on pienituloisena rahaa.

T: Antti Laine

Vierailija
320/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian löysää luotonantoa. Kyllä sitä minet joutuuvat helposti ulosottoon jos luottoa markkinoidaan koko ajan ja sitä saa helposti.

Osa tietysti ulosotossa muista syistä kyllä.