500000 suomalaista ulosotossa! Mitä ihmettä ?
Miten voi olla sehän on aivan jäätävä määrä ihmisiä jos otetaan lapset pois suomen väkiluvusta niin se on varmaan joka neljäs.
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Ok, suurimmalla osalla lapsista on älypuhelin. Sun lapsi ei pääse luokan WhatsApp ryhmään.
Ei niillä tietääkseni edes ole sellaista. Ja vaikka olisi, mun lapsi osaa pitää yhteyttä kavereihinsa ihan puhumalla. Ei ole tarvetta someryhmille vielä tässä kohtaa. Annetaan lapsen olla lapsi eikä tehdä hänestä älypuhelinriippuvaista jo ennen kuin täyttää 10v.
Meidän lapsen WhatsApp ryhmässä oli myös opettaja. En tiedä lasta kenellä olisi ollut vain näppäinpuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä tieto? En minä eikä kukaan läheiseni ole ollut koskaan ulosotossa. Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät osaa elää varojensa mukaan.
Monet tavalliset ihmiset joutuu lyhyeksi aikaa ulosottoon, kun joidenkin tahojen laskut ovat välittömästi ulosottokelpoisia, eikä niitä siinä välissä edes peritä.
Yhdistä tähän postin huonompi perille löytäminen ym.
Kummitätini sairaalamaksut esim ehtivät ulosottoon tosi nopeasti. Hän luotti postiin ja vieroksuu sähköisiä palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto ja avioero ovat pahimpia syitä
Ei ole, vaan se mulle heti tänne kaikki nyt mentaliteetti. Usko pois, aika hyvin tiedän. Todella älyttömän hyvätuloisiakin mukana, jotka elävät yli varojensa. Voit kuvitella minkälaista ökyelämää sitä on vietetty jos ei omat palkkatulotkaan ole riittäneet. Joku Kardashian-syndrooma ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ennen muinoin koulussa oli reissuvihko ja paperitiedotteita.
Nyt on Wilma.
Meillä ei ole Wilmaa. Reissuvihko kyllä on sen sähköisen järjestelmän rinnalla. Ihan siksi, että monikaan vanhempi ei muista sitä sähköistä kanavaa seurailla.
t. 8v lapsen äiti
Ai jaa, no meillä ei kyllä ollut reissuvihkoa lapsilla enää, mutta ehkä sä asut landella.
Niin asun ja olen hyvin tyytyväinen siihen, että asun. Näyttää tuo "stadissa" asuminen tekevän ihmisistä ahdistuneita kiukuttelijoita, joille elämä ei ole mahdollista ilman jatkuvaa roikkumista puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, suurimmalla osalla lapsista on älypuhelin. Sun lapsi ei pääse luokan WhatsApp ryhmään.
Ei niillä tietääkseni edes ole sellaista. Ja vaikka olisi, mun lapsi osaa pitää yhteyttä kavereihinsa ihan puhumalla. Ei ole tarvetta someryhmille vielä tässä kohtaa. Annetaan lapsen olla lapsi eikä tehdä hänestä älypuhelinriippuvaista jo ennen kuin täyttää 10v.
Meidän lapsen WhatsApp ryhmässä oli myös opettaja. En tiedä lasta kenellä olisi ollut vain näppäinpuhelin.
Taas näitä kuplassa eläviä, joille on mahdoton ajatus, että asioita tapahtuu, vaikka itse ei niitä kohtaisi. Minä tiedän muutamia koululaisia, joilla ei ole lainkaan puhelinta. Niinkin pärjää oikein hyvin, kun opettaa lapselleen edes alkeet sosiaalisista taidoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sut irtisanotaan niin sun pitää hakea vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille www.tyomarkkinatori.fi
Lisäksi moni työhaastattelu on teamsilla. Kela ei maksa tietokonetta.
Ja ei varmaan omista puhelintakaan, jolla myös pääsee teamsiin?
selityksiä selityksiä jos joku kokeen raskaaksi 4 työpaikan haun KUUKAUDESSA, niin miten tällainen ihminen pystyy tekee töitä joka päivä?
Ei kela anna puhelimeenkaan rahaa, se pitää ostaa sillä 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Hurjaa. Ihan pitää itse osta
Kyllä sinun pääsi on varsin syvä vati, kun ei vieläkään mene perille, että jos sitä rahaa ei ole, niin sitä ei ole! oOe onnellinen, että sinulla oli varaa tuohon 5e säästämiseen, kaikilla ei yksinkertaisesti ole sitä 5 euroakaan vaan se menee kaikki elämiseen. Olet varsinainen vati pää ja vähä-älyinen, jos et osaa edes lukea aloitusta mitä se koskee! Jos ihminen joutuu ulosottoon, hänellä ei ole rahaa edes peruselämiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä kuplassa eläviä, joille on mahdoton ajatus, että asioita tapahtuu, vaikka itse ei niitä kohtaisi. Minä tiedän muutamia koululaisia, joilla ei ole lainkaan puhelinta. Niinkin pärjää oikein hyvin, kun opettaa lapselleen edes alkeet sosiaalisista taidoista.
Nykyään ei soitella ovikelloa vaan sovitaan viesteillä missä nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto ja avioero ovat pahimpia syitä
Ei ole, vaan se mulle heti tänne kaikki nyt mentaliteetti. Usko pois, aika hyvin tiedän. Todella älyttömän hyvätuloisiakin mukana, jotka elävät yli varojensa. Voit kuvitella minkälaista ökyelämää sitä on vietetty jos ei omat palkkatulotkaan ole riittäneet. Joku Kardashian-syndrooma ehkä?
No ovat jostain työläisperheestä, ensimmäiset akateemiset ja valtava näyttämisen halu päällä. Heillehän juuri kaiken pitää olla ylellistä ja huonekalut Vepsäläisestä. Tällä palstalla kyselevät ohjeita karonkassa viettoon, kun eivät lapsuudenperheessä ole tottuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Wilma.
Meillä ei ole Wilmaa. Reissuvihko kyllä on sen sähköisen järjestelmän rinnalla. Ihan siksi, että monikaan vanhempi ei muista sitä sähköistä kanavaa seurailla.
t. 8v lapsen äiti
Ai jaa, no meillä ei kyllä ollut reissuvihkoa lapsilla enää, mutta ehkä sä asut landella.
Niin asun ja olen hyvin tyytyväinen siihen, että asun. Näyttää tuo "stadissa" asuminen tekevän ihmisistä ahdistuneita kiukuttelijoita, joille elämä ei ole mahdollista ilman jatkuvaa roikkumista puhelimella.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja auto ei ole meno kelan tuissa. Työmarkkinatuki on 595 netto. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Pikavipit ja volttaus suurin syy
Haluisin niin woltata😱
Kyllä sinun pääsi on varsin syvä vati, kun ei vieläkään mene perille, että jos sitä rahaa ei ole, niin sitä ei ole! oOe onnellinen, että sinulla oli varaa tuohon 5e säästämiseen, kaikilla ei yksinkertaisesti ole sitä 5 euroakaan vaan se menee kaikki elämiseen. Olet varsinainen vati pää ja vähä-älyinen, jos et osaa edes lukea aloitusta mitä se koskee! Jos ihminen joutuu ulosottoon, hänellä ei ole rahaa edes peruselämiseen!
Turhaan sinä minulle räyhäät siitä, ettet osaa käyttää rahoja järkevästi. Jos kaikki raha menee "elämiseen", silloin on todellakin aika pysähtyä tarkastelemaan, mihin se raha todella menee. 100% varmuudella löytyy kohde, josta voi ottaa 5€/kk ilman, että elämä romahtaa. En minäkään rahassa kylve, vaan elän peruspäivärahalla ja asumistuella. Nipistin vähän kauppalaskusta ja 5€ säästö onnistui helposti.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan sinä minulle räyhäät siitä, ettet osaa käyttää rahoja järkevästi. Jos kaikki raha menee "elämiseen", silloin on todellakin aika pysähtyä tarkastelemaan, mihin se raha todella menee. 100% varmuudella löytyy kohde, josta voi ottaa 5€/kk ilman, että elämä romahtaa. En minäkään rahassa kylve, vaan elän peruspäivärahalla ja asumistuella. Nipistin vähän kauppalaskusta ja 5€ säästö onnistui helposti.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea. Vuokralla saa ja myös toimeentulotukea.
Osa työttömistä saa pelkän 595 työmarkkinatuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä kuplassa eläviä, joille on mahdoton ajatus, että asioita tapahtuu, vaikka itse ei niitä kohtaisi. Minä tiedän muutamia koululaisia, joilla ei ole lainkaan puhelinta. Niinkin pärjää oikein hyvin, kun opettaa lapsell
Miten sun lapset on päässeet kouluun asti oppimatta puhumaan? Oma lapseni sopii ihan soittamalla, milloin nähdään. Ja toimii siinä näppäinpuhelimessa tekstaritkin, jos joku kaveri sattuisi olemaan mykkä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli uutinen, että nuoret velkaantuvat Wolttamalla. Hulluksi mennyt maailma, kun kauppaan kävelemisen sijaan ennemmin otetaan ulosotto niskaan.
Voisin kävellä jos olisi lähellä, olisi myöhempään auki eikä olisi paljoa ihmisiä, en mihinkään kauppkeskukseen mene se on ihan hirveää. Siinä matkalla on vielä sähkömyyjiäkin. Muutto kohta👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä kuplassa eläviä, joille on mahdoton ajatus, että asioita tapahtuu, vaikka itse ei niitä kohtaisi. Minä tiedän muutamia koululaisia, joilla ei ole lainkaan puhelinta.
Ai sun lapsi on se mitä kiusataan, kun sillä on pelkkä näppäinpuhelin. Miten some?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia on 5,6 miljoonaa, näistä alaikäisiä vain 500 000. Lapsikin voi olla ulosotossa, tiesitkös? Ei siihen muuta tarvita kuin että jätät saamasi liikennesakon tai joukkoliikenteen tarkastusmaksun maksamatta. Kumpikin on henkilökohtainen ja suoraan ulosottokelpoinen.
Ulosotossa on siis alle 9% suomalaisista, näistä suurin osa nuoria ja keski-ikäisiä miehiä. Myös elatusmaksut peritään ulosotolla.
Lapsi voi päätyä ulosottoon myös niin, että huoltaja on tilannut lapsen nimiin tavaraa ja jättää maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Wilma.
t. 8v lapsen äiti
Miksi sä jankkaa tuota samaa jatkuvasti? Meillä on tuossa 7 hehtaaria maata, joten ihan heti ei kuolla nälkään, vaikka potkut tulisikin. Täällä maalla on myös sen verran halpaa asua, että työttömyyskorvauksellakin pärjää jos on pakko.
Kaikki sopeutumisrahalla elävät elätit tilee a m p u a. Istuneet pullavatien ääressä ja kuppaavat kansaa lopun ikänsä.
Helposti. Sellaista kun ei voi asentaa peruspalikkaan, jolla ei pääse edes nettiin :D