Ei ole pörriäisiä ei. Eikä mikään kasvakaan.
Nurmi täynnänsä niittyleinikkiä, apilaa ja nurmihumalaa, mutta ei taida olla kimalaisten turkki riittävän paksu näille keleille.
Siemenet homehtuvat ennenkuin itävät, ja ne jotka itävät, kituuttavat. Onneksi on K-kauppias, muutoin kuolo korjaisi.
Kommentit (26)
Ahaa. Minun istutukset voivat mainiosti. Kimalaisia on kyllä vähänlaisesti, mutta mökillä hiljaisuudessa istuessa pörinää kuuluu kyllä koko ajan. Eli kyllä niitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Minun istutukset voivat mainiosti. Kimalaisia on kyllä vähänlaisesti, mutta mökillä hiljaisuudessa istuessa pörinää kuuluu kyllä koko ajan. Eli kyllä niitäkin on.
Jännä homma.
Sinun pitää ostaa hyönteishotelli muurarimehiläisille. Ne pölyttävät tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää ostaa hyönteishotelli muurarimehiläisille. Ne pölyttävät tehokkaasti.
Minulla on hyönteishotelli, mutta en ole koskaan nähnyt yhtäkään ökkömönkiäistä siinä. Taitaa olla huijausta koko tölli.
Vierailija kirjoitti:
Mikä täällä säteilee....
Ei ainakaan aurinko.
Juuri eilen illalla kiersin kasvimailla ja totesin kaikkien istutusten kasvavan hyvin. Retiiseistä olen jo syönyt ison osan.
Vain kirsikkasato näyttää jäävän pienemmäksi kuin yleensä, mutta kyllä puussa silti on ihan mukavasti raakileita. Kukinta-aikaan oli tosi kylmä, eikä meidän kotikimalaiset juurikaan liikkuneet.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen illalla kiersin kasvimailla ja totesin kaikkien istutusten kasvavan hyvin. Retiiseistä olen jo syönyt ison osan.
Vain kirsikkasato näyttää jäävän pienemmäksi kuin yleensä, mutta kyllä puussa silti on ihan mukavasti raakileita. Kukinta-aikaan oli tosi kylmä, eikä meidän kotikimalaiset juurikaan liikkuneet.
Kirsikan raakileita tuli kyllä paljon, mutta ovat nyt kuivuneet ja pudonneet pois suurin määrin.
Kas vain kun täällä meillä päin on kyllä kovin rehevää kuin viidakossa. Ei ole ollut hellettä polttamassa ja kuivattamassa. Tänään on kaadettu heinää, siis kaadettu koneella heinää talvea varten.
Vierailija kirjoitti:
Kas vain kun täällä meillä päin on kyllä kovin rehevää kuin viidakossa. Ei ole ollut hellettä polttamassa ja kuivattamassa. Tänään on kaadettu heinää, siis kaadettu koneella heinää talvea varten.
Heinä taitaakin olla tämän kesän voittaja. Olisi pitänyt laittaa sitä papujen ja tomaattien sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei näy pörriäisiä, kiitos vaan myrkyttäjät ja ruiskuttajat Tästä asiasta luonnonsuojelijat varoittivat jo kymmeniä vuosia sitten ja fiksuimmat istuttivat pörriäiskukkia puutarhoisinsa ja niitä pörriäishotelleja.
Ja oletteko panneet merkille, että pikkulunnut ovat myös vähentyneet huomattavasti?
Asun maalla, jossa siis tämän tästä myrkytetään mökeillä hyttysiä tai isoilla ruiskuilla peltoja. Pihasta löytyy valtava määrä kaikenlaista pölyttäjää, ihan liikaa lintuja ja iltaisin vielä lepakot om samoilla apajilla. Toki tuossa alle 400 m päässä on myös monta, monta ihanaa eri-ikäistä lantaläjää, joista hyönteiset tuntuvat pitävän. Kiitos luonnonsuojelun meiltä on katoamassa yli 50 kovakuoriaislajia sitä mukaa, kun karjankasvatusta ollaan kieltämässä.
Hyönteiset eivät lennä alle kymmenessä asteessa. Kevät oli koleakin.
olen nähnyt tänä kesänä kolme kimalaista satunnaisesti, viime kesänä 0. Tänä kesänä sitten neljästi on tullut kuningatarampiainen sisään. Rauhallinen tapaus, antaa helposti ohjata itsensä takaisin ulos.
Ampiaisia oli mökillä, nehän syö muita hyönteisiä. Kimalaisia ja mehiläisiä en ole nähnyt, me tarvitsee kukkia elääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas sade ja kylmyys vienyt kaiken. Tälläkin viikolla satanut 4/5 päivänä. 1. reppana tomaatinraakile vasta tulossa:( No, tullaan etelästä elokuussa joten toivottavasti joku kypsyy silloin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei näy pörriäisiä, kiitos vaan myrkyttäjät ja ruiskuttajat Tästä asiasta luonnonsuojelijat varoittivat jo kymmeniä vuosia sitten ja fiksuimmat istuttivat pörriäiskukkia puutarhoisinsa ja niitä pörriäishotelleja.
Ja oletteko panneet merkille, että pikkulunnut ovat myös vähentyneet huomattavasti?
Kiitos vaan ilmastonmuutos. Ei pörriäiset lennä näin kylmässä ja koleassa säässä. Pitäisi olla lämmintä. Suomen ilmaston kylmeneminen koituu pörriäisten tuhoksi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyönteishotelli, mutta en ole koskaan nähnyt yhtäkään ökkömönkiäistä siinä. Taitaa olla huijausta koko tölli.
Pidät liian korkeaa hintaa hotellissasi, viereen kyltti että nyt kämpät puoleen hintaan niin alkaa kuhina käydä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on ostettava?
Meillä on pörriäisiä. Ja lintuja (pääskyjä, varpusia, kyyhkysiä) (plus peltolintuja kuten kuovi, töyhtöhyyppä jne). Mutta meillä on myös laiduntavia lehmiä. Perhosia olen nähnyt vain muutaman, mutta on ollut todella tuulista.
Lupiinit syynä