Miten käyttäisit 15 000 euroa nyt, työttömänä?
Tarvitsisin vähän ideoita. Voisin tietysti törsätä ja matkustaa tuolla summalla (vaikka ihan hyvin jo olen matkustellut), mutta ehkäpä sille löytyy parempaakin käyttöä?
Olen 35-40 v, pätkätöitä tehnyt, ei kunnon ammattia, halpa auto käteisellä hankittu jolla ajettu 280 000 km, halpa asunto on maksettu.
Voisin periaatteessa perustaa jonkin verkkokaupan tai hankkia pätevyyksiä tai tutkinnon, osaan käyttää tietokonetta ja nettiä ym. mutta en mitään spesiaalia enkä täysin hallitse esim. Exceliä ja Wordia.
Varmaan sijoittamista monet suosittelisi, mutta jos sillä parhaassa tapauksessa saa voittoa 70 euroa vuodessa jokaista 1000 euroa kohti niin enpä tiedä onko se niin hienoa ja kannattavaa?
Voitin joskus 30000 kenosta ja olin työtön. Ostin veneen joka maksoi 12000 euroa. Minulla on se vene vieläkin ja 10 vuotta mennyt. Olen veneellä kalastellut paljon ja myynyt kalaa. Olen myös ollut remppamiehenä mökkiläisille joilla on saaressa mökki. Matkustellut olen aika vähän. Viimeksi kävin portugalissa 10 vuotta sitten. Suomessa olen polkenut fillarilla norjasta suomeen ja reissannut fillarilla.