Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyydin pummaaja suuttui..

Vierailija
27.06.2025 |

Kerroin hänelle hinnan kun hän halusi kulkea työmatkat kyydissäni.

Työmatkaan kuluva aika olisi pidentynyt puolella tunnilla...laskutus tästä 200e kuukaudessa 

Bensaa olisi palanut 30l kuukaudessa enemmän...laskutus tästä 50e.

Auton kuluminen/ arvonlasku 100 e kuukaudessa.

Hämmästyi summaa ja kieltäytyi kyydistä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokit menköön kävellen tai vaikka kottikärryllä. Yhden kerran kuskasin lokin töistä kotiin "kun ei ole bussirahaa". Seuraavana päivänä ei sitten ollut lounasrahaa. En vipannut. Nälässä sai paiskia sen päivän. Ei nää lokit ikinä opi ennen kuin Siperia opettaa.

Vierailija
42/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vakuutus korvaa työmatkalla sattuvan vahingon töistä kotiin, jos koukkaakin kaverin pihan kautta? Vakuutusyhtiö voi vedota tuohon ja olla korvaamatta, jos jotain sattuu. Entä jos ajelee firman menoilla ja ajaa kolarin? Korvaako vakuutus? Itse olin aikoinaan työssä, jossa tarvitsi omaa autoa. Tästä sai kunnon korvauksen, ei vain kilometrejä ja aina piti kirjata ylös mistä siirtyi ja mihin sekä kellon ajat ja reitti, juurikin vakuutuksen takia.

Moni autoton ja hyväksi käyttävä firma ei tätä vakuutus asiaa ajattele. Jos on mittava kolari, niin vakuutusyhtiö voi kysyä "mitä sä siellä teit, kun sun pitäisi olla työyksikössä tai ajamassa kotiin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajtovakuutus ja verokin ovat aika kalliita.

Vierailija
44/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin pyytelen kyytejä työkavereilta. Yleensä se menee niin, että työkaveri sanoo, että "hei, pääset kotiin mun kyydissä". Silti olen yleensä heittänyt 5 euroa kyydistä, mutta matka on ollut tyyliin 2 km ilman ylimääräisiä koukkauksia.

Yhden kerran olen pyytänyt työkaverilta kyytiä kotiin. Matkaa oli 7 km ja olin ihan viimeisilläni raskaana. Normaalioloissahan kävelisin tuon matkan keposesti, mutta silloin jättimahan kanssa se tuntui ikävältä, eikä julkista liikennettä ollut. Heitin tästä työkaverille 20 euroa, koska joutui tekemään ylimääräisen lenkin. 

Vierailija
45/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin pyytelen kyytejä työkavereilta. Yleensä se menee niin, että työkaveri sanoo, että "hei, pääset kotiin mun kyydissä". Silti olen yleensä heittänyt 5 euroa kyydistä, mutta matka on ollut tyyliin 2 km ilman ylimääräisiä koukkauksia.

Yhden kerran olen pyytänyt työkaverilta kyytiä kotiin. Matkaa oli 7 km ja olin ihan viimeisilläni raskaana. Normaalioloissahan kävelisin tuon matkan keposesti, mutta silloin jättimahan kanssa se tuntui ikävältä, eikä julkista liikennettä ollut. Heitin tästä työkaverille 20 euroa, koska joutui tekemään ylimääräisen lenkin. 

Juuri näin pitää toimia.

Vierailija
46/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kaltaisten ihmisten takia minä en autottomana koskaan kysy kyytiä keltään, vaikka oltaisiin töissä menossa yhtämatkaa koulutukseen samaan paikkaan. En halua tällaista katkeruutta kuunnella keneltäkään. Ja ei en koskaan kysele muutenkaan kyytejä. Se on jännä miten taksille kelpaa raha, mutta näille kusipäille pitäisi antaa joku virallinen diplomi paremmuudesta. Onneksi olen joskus tavannut ihan normaaleja ihmisiä töissäkin.

Eihän tässä sun vuodatuksessa ole päätä eikä häntää. Miksi työkaverille pitäisi riittää diplomi kun taksille olet valmis maksamaan rahalla. Sitäpaitsi joku yksittäinen koulutusreissu josta maksat on ihan eri juttu kuin päivittäinen kahteen suuntaan ilmaiseksi kulkeminen. 

Vierailija
47/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko maksanut tuosta 200 euron aikaveloituksesta verot?

Vierailija
48/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi maksaa mitään. Olen pummi ja pyrin saamaan kaiken ilmaiseksi.

Vierailija
49/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laskuttanut ystäviltäni vain kyydissä olevien henkilöiden lukumäärällä jaetun kulutetun polttoaineen hinnan. Tähän ei tietenkään sisälly mitään mainittavia sivulenkkejä.

Vierailija
50/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko maksanut tuosta 200 euron aikaveloituksesta verot?

Vapaa ajan hinnoittelusta ei makseta veroja.

Vierailija
51/60 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajtovakuutus ja verokin ovat aika kalliita.

Vakuutusyhtiöt myös kolarin sattuessa yrittävät varmasti löytää syyn, ettei korvauksia tarvitse maksaa.

Vierailija
52/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kaltaisten ihmisten takia minä en autottomana koskaan kysy kyytiä keltään, vaikka oltaisiin töissä menossa yhtämatkaa koulutukseen samaan paikkaan. En halua tällaista katkeruutta kuunnella keneltäkään. Ja ei en koskaan kysele muutenkaan kyytejä. Se on jännä miten taksille kelpaa raha, mutta näille kusipäille pitäisi antaa joku virallinen diplomi paremmuudesta. Onneksi olen joskus tavannut ihan normaaleja ihmisiä töissäkin.

Eihän tässä sun vuodatuksessa ole päätä eikä häntää. Miksi työkaverille pitäisi riittää diplomi kun taksille olet valmis maksamaan rahalla. Sitäpaitsi joku yksittäinen koulutusreissu josta maksat on ihan eri juttu kuin päivittäinen kahteen suuntaan ilmaiseksi kulkeminen. 

Et tainnut ihan ymmärtää. Kirjoittaja yrittää sanoa, että taksille hän voi maksaa, koska raha kelpaa, mutta hänen kokemuksensa mukaan työkavereille ei raha kelpaa tai riitä, vaan lisäksi/ sijaan pitäisi antaa diplomi paremmuudesta.

Hän olisi siis valmis maksamaan myös työkaverille.

Vierailija
53/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi maksaa mitään. 

Eikä tarvi ottaa kyytiin ketään

Vierailija
54/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi maksaa mitään. 

Ei tarvii kyytiäkään sitten..

Miksi maksaa kun menee siinä samalla. 

Meinaatko että auton omistajalle kulkeminen on ilmaista? Hiton tollo olet.

Ei se mun asia ole. Mut samalla vaivalla voi toista kuskata. 

Ei ole auton omistajan asia järjestää sinun kyytiä

Vierailija
55/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin raivostuttavia nämä kyyditystä ilmaiseksi vaativat kaikkine muinekin vaateineen.

Yhden työpaikan työkaveri istui ihan tuosta noin vaan kysymättä kyytiin ja ilmoitti, että hän voi hyvin kulkea aina samaa matkaa.

Meiltä oli hänen luo pari  kilsaa, joten mun olis pitänyt viedä hänet kotiinsa vielä työpäivän päätteeksi. Hän olisi ilmeisesti tullut mun luo aina aamuisin ja siitä yhdessä lähdetty.

No, ihan kiva, kun tietty pimputellut ovella sen verran "ajoissa", että olisi varmaan kahvit ja aamupalatkin pummannut.

Pari krt se ehti työntyä mun autoon ja änkesi kauppareissullekin mukaani, kun yritin tekosyyksi sanoa, että menen kaupoille. Sitkeä sissi.

Järjestin työaikani uusiksi, kun se oli mahdollista :B

Toinen tyyppi oli aika ikävä. Tehtiin pareittain hoitokäyntejä ja melkein kaikki kulki bussilla, minä autollani.

Pomo nakitti mulle aina tämän tapauksen ja milloin mä odottelin sitä pakkasessa, kun se krapuloissaan viivytteli niin, että melkein myöhästyttiin, ja milloin sitä ei näkynyt missään ja olikin jonkun satunnaisen yhden yön äijän luota tulossa kyytiin. Tekstaria tuli osoitteesta.

Koko ajan jotain, voitko kierrättää mut sen ja sen lähiön kautta, kun pitäis mun mutsilta hakea rahaa jne. Lainasin 2e tupakkaankin mutta ei maksanut takaisin.

Ei enää ikinä!

Vierailija
56/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kysyin yhdeltå työkaverilta kimppakyydin mahdollisuutta. Olisin tietysti maksanut puolet ja oltiin samalta suunnalta. Olisi käynyt myös, että hän olisi tullut minun kyydilläni. Kysymyksen jälkeen tyyppi vain tuijotti, eikä sanonut mitään. Monet ovat täysiä mulkeroita enkä ole sen jälkeen enää keneltäkään kimppakyydistä kysellyt. Etätöillä sain matkakustannukset hyvin pieniksi.

Vierailija
57/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä niin raivostuttavia nämä kyyditystä ilmaiseksi vaativat kaikkine muinekin vaateineen.

Yhden työpaikan työkaveri istui ihan tuosta noin vaan kysymättä kyytiin ja ilmoitti, että hän voi hyvin kulkea aina samaa matkaa.

Meiltä oli hänen luo pari  kilsaa, joten mun olis pitänyt viedä hänet kotiinsa vielä työpäivän päätteeksi. Hän olisi ilmeisesti tullut mun luo aina aamuisin ja siitä yhdessä lähdetty.

No, ihan kiva, kun tietty pimputellut ovella sen verran "ajoissa", että olisi varmaan kahvit ja aamupalatkin pummannut.

Pari krt se ehti työntyä mun autoon ja änkesi kauppareissullekin mukaani, kun yritin tekosyyksi sanoa, että menen kaupoille. Sitkeä sissi.

Toinen tyyppi oli aika ikävä. Tehtiin pareittain hoitokäyntejä ja melkein kaikki kulki bussilla, minä autollani.

Pomo nakitti mulle aina tämän tapauksen ja mil

Kuka tuollaista uskoo? Ei kukaan toimi noin. Värität tapausta. Kyllä monikin on valmis kimppakyydin kustannuksiin.

Vierailija
58/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-----------

Sinun ei ole pakko uskoa. Ihmiset on paskoja. Ikävää että tuntematonta tulet tänne valehtelijaksi väittämään. No, kunhan vanhenet ja kokemuksia kertyy, niin...

Vierailija
59/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi maksaa mitään. 

Ei tarvii kyytiäkään sitten..

Miksi maksaa kun menee siinä samalla. 

Miten niin samalla menee? Ei se meillä asu...

Risteilyt ja lentomatkat samalla logiikalla ei saisi maksaa mitään.

Vierailija
60/60 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä aiemminkin kirjoitellut, mutta aika kurjaa on kuunnella jatkuvaa vapaalippujen ruinausta, kun ukko on matkustajalaivalla töissä :(

Pakko oli kertoa, kun muutkin miehistään puhuvat, enkä kehdannut valehdellakaan. Valheesta kiinni jääminen olisi aika noloa.

Töihinkään ei viitsi enää viedä mitään leipomuksia, kun yksi maanvaiva kyttää, jos jotain jää syömättä ja tulee vinkumaan jos saisi ne loput pullat...