Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö pettänyttä saumateippausta jotenkin korjaamaan

27.03.2007 |

tai korjauttamaan.

Rasavil haalarista on peppusauman koristetikkaus kulunut ja vettä tihkuu hieman ilmeisesti niistä ompeleiden reiistä.

Onko jollain kokemusta korjaamisesta/korjauttamisesta. Tehtaalta kysyin jo asiasta viiko sitten, mutta eipä ole vastausta kuulunut. Mahtanevatko koskaan vastata...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelutarvike/kangaskaupasta saa saumojen

teippaus teippiä. Joudut hieman avaamaan

vuorta että saat sauman teippattua uudelle....

Muistaakseni hinta oli n. 5,00e / 1m.... =)

Vierailija
2/8 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaskaupassa osaavat varmaan antaa sitten käytännönohjeitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin Eurokankaasta kysymyssä tuota teippiä, mutta siellä ei ollut. Tilasin netistä sitten pari rullaa varastoon itselleni osoitteesta www.kangastukku.com .

Ratko haalarin vuori sisältä ja silitä sitä kautta ulkokankaan nurjalle puolelle tuo kosteussuojateippi, niin luulisi haalareiden vielä vähän aikaa kestävän.

Vierailija
4/8 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteussuojavaatetta EI SAA SILITTÄÄ!!!

Vierailija
5/8 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käytetä 100 astetta vaan max 40 astetta (se sama, mikä on pesulämpötilakin). Muuten kosteussuojakalvo todellakin on mennyttä. Ei kyllä ole kokemusta haalarin korjauksesta teipin avulla.

Sinällään minulla on (valitettavasti) sama kokemus Rasavilliltä kuin ap:llä, eivät vastaa reklamaatiosähköpostiin.

Vierailija
6/8 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnitetä tehtaallakin kosteussuojahaalareihin juuri lämmön avulla, jotta liima ottaa niissä kiinni, mutta tosiaan alhaisella lämmöllä. Tuo kosteussuojateippi mikä itselläni on käy juuri mm. reimatec-kankaalle, joten oikea kiinnitys nyt tuskin rikkoo haalarin kosteussuojaominaisuuksia sen enempää kuin jo haalari valmiiksi vettä vuotaa.

Omien lasten Reimatec ja Travallen Remu haalari kestää kyllä 1-pisteellä silityksen ja se riittää saumausteipeille. Tuskin kukaan nyt huvin vuoksi haalareitaan silittää. En minä ainakaan.

Vierailija
7/8 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan ompelua ja tein lapselleni itse kosteussuojatun haalarin, jossa on kaikki saumat teipattu Action saumateipillä. Kiinnitin teipit ihan silitysraudalla 1:n pisteen lämpötilalla. Ja puku pitää todellakin vettä, on testattu ja kertaakaan ei lapsi ole kastunut. Alla teksti, joka on kopioitu www.shelby.fi nettisivuilta, jossa myydään ulkoiluvaatteisiin sopivia kankaita ja tarkikkeita kuten juuri tätä saumateippiä, kiinnnityskalvoa ja vedenpitäviä vetoketjuja. Tuo kiinnityskalvo on muuten ihan mainiota materiaalia, sillä saa tehtyä paikat, kiinnitettyä heijastimia, nimikoitua vaatteita, korjattua saumoja ja päärmeitä... Suosittelen kaikille äideille!

Action saumateippi:

Laadukas saumateippi, joka on tarkoitettu Finlayson Action ja muille 2-kerros kalvomateriaaleille. Läpinäkyvä, leveys 20 mm. Kiinnitä normaaleihin vaatteisiin 80 asteisella raudalla, jossa on teflonpinnoite tai silitä leivinpaperin läpi suojellaksesi rautaa liimalta

Vierailija
8/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis itse en ole ko. vaatteita silitellyt, mutta kaveri pariinkin otteeseen ja huonolla menestyksellä.

Pariin otteeseen kaveri on siis yrittänyt paikata reimatecissa ollutta reikää ja kerran muistaakseni remun housujen polvea ja joka kerralla kangas on käpristynyt ja mennyt niin pilalle, että vaate on ollut TÄYSIN käyttökelvoton sen jälkeen.

Lämpötiloista, joilla on silittänyt, en tiedä mitään, täytyykin kysyä, jos onkin silitellyt liian kuumalla. (epäilen, koska on todella tarkka ja noudattaa aina ohjeita kirjaimellisesti)

Itse siis olen siirtynyt liimattaviin paikkoihin jo aikaa sitten, ts. en ole edes koskaan silitettäviä edes kokeillut:)