Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka on kouluttanut rakkonsa?

Vierailija
26.06.2025 |

Ihmisiä joilla on usein pissahätä ja joutuvat nousemaan yöllä vessaan neuvotaan usein että käyvät liian usein pissalla ja pitää kouluttaa se rakko kestämään paremmin. Väitän että on täyttä tuubaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuubaa. Väli pitenee, kun harrastaa pidättelyä. Rakko oppii uusille tavoille, koska pissaaminen on tahdonalaista. Virtsaaminen on monimutkainen prosessi, jossa on mukana sekä tahdonalaisia että tahdosta riippumattomia toimintoja. Ihminen voi kontrolloida virtsaamista, mutta se perustuu myös automaattiseen refleksiin. 

Itse olen huomannut, että rakko tottuu aika nopeasti siihen, jos käy muuten vaan ja varmuuden vuoksi vessassa ja kohta huomaa, että on vähän väliä hätä. Itse olen joutunut tietoisesti harventamaan vessakertoja sen takia. Homma siis toimii toisinkin päin ja käyntikertoja voi harventaa ja lakata ramppaamasta vessassa alituisesti. Vain jos on muitakin terveysongelmia, voi olla, ettei rakkokoulu auta.

Vierailija
2/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jos mun rakko kestäisi aamuun asti niin sehän kestäisi aamuun asti. Mut kun ei se kestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuubaa. Väli pitenee, kun harrastaa pidättelyä. Rakko oppii uusille tavoille, koska pissaaminen on tahdonalaista. Virtsaaminen on monimutkainen prosessi, jossa on mukana sekä tahdonalaisia että tahdosta riippumattomia toimintoja. Ihminen voi kontrolloida virtsaamista, mutta se perustuu myös automaattiseen refleksiin. 

Itse olen huomannut, että rakko tottuu aika nopeasti siihen, jos käy muuten vaan ja varmuuden vuoksi vessassa ja kohta huomaa, että on vähän väliä hätä. Itse olen joutunut tietoisesti harventamaan vessakertoja sen takia. Homma siis toimii toisinkin päin ja käyntikertoja voi harventaa ja lakata ramppaamasta vessassa alituisesti. Vain jos on muitakin terveysongelmia, voi olla, ettei rakkokoulu auta.

En usko hetkeäkään tähän kouluttamiseen 😄

Vierailija
4/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään tähän kouluttamiseen 😄

Ei se mikään uskonasia olekaan, vaan harjoituksen tulos.

Aikuiset eivät pissi kuten lapset eli heti, kun rakossa alkaa tuntua siltä, että pissattaa, niin pissa jo tulee. Aikuiset pystyvät pidättämään vessahätäänsä. Et ilmeisesti ole koskaan joutunut odottamaan vessaan pääsyä, jos et sellaista tiedä?

Kaikki ovat kuuleet ns. seurapiirirakosta, paitsi sinä näemmä et ole siitäkään kuullut. Sillä tarkoitetaan rakkoa, joka on koulutettu kestämään tunteja ilman vessakäyntejä.

Vierailija
5/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole uskon asia, kyllä toimii. Kannattaa aloittaa vaikka 10-15 minuutista jos on kovin aktiivinen rakko.

Vähän väliä pissaavat pitävät rakkonsa niin tyhjänä, että jo desin verran pissaa kerryttyä rakkoon, rakon senämän venyminen tuntuu pissahädältä. Kun odottaa vähän kauemmin, refleksi rauhoittuu. 

Vierailija
6/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appiukko on kouluttanut rakkonsa ja yritti pakkokouluttaa minunkin. 

Kielsi mm kusemasta kesämökin nurmikolle koska ruoho kasvaa paremmin niissä kohdissa ja naapurit näkevät silloin että "heillä juodaan kaljaa" mikä olisi noloa koska appiukko itse on raicoraitis.

Vierailija
7/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pystyn pidättämään ainakin noin kuusi tuntia halutessani. Yöllä tietysti häiritsee unta, jos on kova pissahätä, mutta päivällä pidättäminen pitkäänkin on useimmiten helppoa. Joten uskon, että on paljon kiinni siitä, mihin on rakkonsa totuttanut. 

Vierailija
8/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se mikään uskonasia olekaan, vaan harjoituksen tulos.

Aikuiset eivät pissi kuten lapset eli heti, kun rakossa alkaa tuntua siltä, että pissattaa, niin pissa jo tulee. Aikuiset pystyvät pidättämään vessahätäänsä. Et ilmeisesti ole koskaan joutunut odottamaan vessaan pääsyä, jos et sellaista tiedä?

Kaikki ovat kuuleet ns. seurapiirirakosta, paitsi sinä näemmä et ole siitäkään kuullut. Sillä tarkoitetaan rakkoa, joka on koulutettu kestämään tunteja ilman vessakäyntejä."

Ei se pissahätä mihinkään poistu vaikka aikuinen kykeneekin pidättämään. Jos aamuyöllä herään kl0 04.30 pissahätään niin voin toki pidättää ja jopa nukahtaa uudetaan mutta ei kouluttaminen sitä hätää mihinkään vie. Bullshittiä.

Vierailija
9/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kuule juosta reilusti vaan, jos et "usko" pidätyskykyyn. Me muut ollaan opittu pidättäminen lapsuudessa.

Vierailija
10/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätyskyky ja pissahädän tunne on 2 kokonaan eri asiaa.

Vierailija
11/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki, se hakee kaljanki jääkaapista. Ja seisoo käskystä.

Vierailija
12/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kuule juosta reilusti vaan, jos et "usko" pidätyskykyyn. Me muut ollaan opittu pidättäminen lapsuudessa.

Pidätyskyky on eri asia. Siitä ei ole kyse. En puhu inkontinenssista, vaan siitä bullshitistä että rakkonsa voisi kouluttaa niin että ei tunne pissahätää eikä tarvitse nousta aamuyöllä vessaan.

Vierailija
13/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei se mikään uskonasia olekaan, vaan harjoituksen tulos.

Kaikki ovat kuuleet ns. seurapiirirakosta, paitsi sinä näemmä et ole siitäkään kuullut. Sillä tarkoitetaan rakkoa, joka on koulutettu kestämään tunteja ilman vessakäyntejä."

Ei se pissahätä mihinkään poistu vaikka aikuinen kykeneekin pidättämään. Jos aamuyöllä herään kl0 04.30 pissahätään niin voin toki pidättää ja jopa nukahtaa uudetaan mutta ei kouluttaminen sitä hätää mihinkään vie. Bullshittiä.

Juuri sitä se rakon kouluttaminen on, että pystyy olemaan menemättä vessaan heti, kun tulee hädäntunne. Ja kun onnistuu siinä tarpeeksi monta kertaa, niin ei rakko enää hälytä yhtä usein, vaan vessakäynnit harventuvat, koska hädäntunne harvenee.

Vierailija
14/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen kouluttanut takkini ylioppilaaksi. Nyt preppaan sitä yliopistoon. On ihan rakosta itsestään kiinni haluaako se jatkaa tohtoriksi asti 

Vierailija
15/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään yöllä samoihin aikoihin vessahätään. En nouse, saan nukuttua ja käyn aamulla vessassa. Silti hätä iskee yöllä. 

Vierailija
16/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on kaikilla puurot ja vellit sekaisin. Ei yllätä. Pidätyskyky toimii oikein hyvin mutta pissähädän tunnetta ei kouluttamalla pois saa. 

Vierailija
17/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätyskyky on eri asia. Siitä ei ole kyse. En puhu inkontinenssista, vaan siitä bullshitistä että rakkonsa voisi kouluttaa niin että ei tunne pissahätää eikä tarvitse nousta aamuyöllä vessaan.

Lörötä sitten aamuöisin, jos et kerran usko, mitä sanotaan. Käy mahdollismman monta kertaa päivän kuluessa vessassa, varmuuden vuoksi ja vaikkei niin kovasti hädättäisikään, niin saat kohta valvoa harva se tunti öisin.

Vierailija
18/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka höpöttää jostain kouluttamisesta, eivät tiedä mitään. Sillon kun on kyse oikeasta yliaktiivisesta rakosta, tunne muuttuu aika nopeasti sietämättömäksi ja kivuliaaksi kouristukseksi, joka tuntuu ristiselässä asti. 

Vierailija
19/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään yöllä samoihin aikoihin vessahätään. En nouse, saan nukuttua ja käyn aamulla vessassa. Silti hätä iskee yöllä. 

Niinpä. Sä et tottele sitä rakkoa ja pidätät eli ilmeisesti voi lukea juuri täksi kouluttamiseksi, mutta silti sä heräät siihen pissahätään. Sama täällä. Päivällä töissä pidätän hyvinkin tuntikausia ja sillä ei ole mitään viakutusta siihen että hätä herättää yöllä. Koulutusta my ass.

Vierailija
20/35 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lörötä sitten aamuöisin, jos et kerran usko, mitä sanotaan. Käy mahdollismman monta kertaa päivän kuluessa vessassa, varmuuden vuoksi ja vaikkei niin kovasti hädättäisikään, niin saat kohta valvoa harva se tunti öisin.

Höpölöpö kukaan mistään jatkuvasta lorottamisesta ole puhunut yhtään kertaa. Luetun ymmärtäminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä