Tunnetko ketään joka on kouluttanut rakkonsa?
Ihmisiä joilla on usein pissahätä ja joutuvat nousemaan yöllä vessaan neuvotaan usein että käyvät liian usein pissalla ja pitää kouluttaa se rakko kestämään paremmin. Väitän että on täyttä tuubaa.
Kommentit (35)
Hermoista se johtuu jos päivällä pissattaa koko ajan. Ja kylmästä. Talvella jos on alapäällä kylmä niin pissattaa nopeammin.
Voihan sitä joo olla menemättä heti vessaan kun on hätä. Niin monet varmaan tekeekin mutta ei se rakko siitä varsinaisesti kouliinnu. Jos juo paljon, niin hätä on useammin. Kylmää vettä juodessa nopeammin mutta jotain lämmintä teetä kun juo, niin ei tule hätä kuin vasta pitkän ajan päästä.
Kannattaakin juoda lämmintä teetä jos on liikkeellä silleen, että vessaan pääsystä ei ole varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hermoista se johtuu jos päivällä pissattaa koko ajan. Ja kylmästä. Talvella jos on alapäällä kylmä niin pissattaa nopeammin.
Voihan sitä joo olla menemättä heti vessaan kun on hätä. Niin monet varmaan tekeekin mutta ei se rakko siitä varsinaisesti kouliinnu. Jos juo paljon, niin hätä on useammin. Kylmää vettä juodessa nopeammin mutta jotain lämmintä teetä kun juo, niin ei tule hätä kuin vasta pitkän ajan päästä.
Kannattaakin juoda lämmintä teetä jos on liikkeellä silleen, että vessaan pääsystä ei ole varmuutta.
Jep.
Ai että lämmin tee ei pissata. Since when? Sekä kahvi että tee ovat molemmat aikamoisia diureetteja.
Ei sitä rakkoa voi aina venytellä, kun on vanha nainen. Jos on esim oikein paha yskä, niin kyllä lirahtaa housuun, kun kaksinkerroin yskii. Ja silloin ei pelasta edes Pampers vaipat, jos on litran pissaa kerännyt rakkoonsa.
Siellä seurapiireissäkin voi käyttää kiertoilmauksia, jos ei kehtaa sanoa menevänsä kuselle.
- Nyt alkaa puolustusvoimien kalustonäyttely.
- On aika puristaa syylää. (miesten versio naisten sanonnalle käyn puuteroimassa nenäni.)
- Vaikka auto kävisi bensalla, niin minä käyn nyt kusella.
Jos en käy yöllä vessassa, vatsaa alkaa koskea. Sitten en saa taas nukuttua. Ei se oikein hyödytä pyöriä öitä sängyssä kivuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna kuule juosta reilusti vaan, jos et "usko" pidätyskykyyn. Me muut ollaan opittu pidättäminen lapsuudessa.
. Ongelma tulee vanhemmille ihmisille. Kyllä sinäkin vanhenet, jos et kuole sitä ennen
t. Entinen " seurapiirirakko "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuubaa. Väli pitenee, kun harrastaa pidättelyä. Rakko oppii uusille tavoille, koska pissaaminen on tahdonalaista. Virtsaaminen on monimutkainen prosessi, jossa on mukana sekä tahdonalaisia että tahdosta riippumattomia toimintoja. Ihminen voi kontrolloida virtsaamista, mutta se perustuu myös automaattiseen refleksiin.
Itse olen huomannut, että rakko tottuu aika nopeasti siihen, jos käy muuten vaan ja varmuuden vuoksi vessassa ja kohta huomaa, että on vähän väliä hätä. Itse olen joutunut tietoisesti harventamaan vessakertoja sen takia. Homma siis toimii toisinkin päin ja käyntikertoja voi harventaa ja lakata ramppaamasta vessassa alituisesti. Vain jos on muitakin terveysongelmia, voi olla, ettei rakkokoulu auta.
En usko hetkeäkään tähän kouluttamiseen 😄
Ainakin minä onnistuin siinä. Minulla tilanne oli niin paha, että vaikka kävin kotona pissalla ennen kauppaan lähtöä, piti kaupassa mennä ensin vessaan, tehdä ostokset, viedä ne autoon ja käydä vielä vessassa ennen kotiin ajamista. Aamupäivät oli pahimmat. Olihan se työlästä ja muutama kuukausi siinä meni, mutta onnistuin.
Mun äiti käy tosi usein vessassa ja on nimenomaan oppinut sellaiseksi ja opetti meidät lapsetkin. Mulla ja mun rakolla kesti tosi kaun oppia siihen että pissalla ei tartte käydä varuiks ettei tuu pissahätä. Samoin että kun se pissahätä tulee niin jos ei oo mitään lääketieteellistä vikaa niin sitä pissaa pystyy pidättään. Ihmisillä on myös erikoikoisia rakkoja ja toiset pystyy olemaan kauemmin käymättä pissalla kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Jos en käy yöllä vessassa, vatsaa alkaa koskea. Sitten en saa taas nukuttua. Ei se oikein hyödytä pyöriä öitä sängyssä kivuissaan.
"Sun pitää vaan kouluttaa se rakko" :-D
Edelleenkään kyse ei ole siitä etteikö sitä pissaa pystyisi pidättämään. Ei vaan mene jakeluun, ja luullaan että pitää kertoa täällä että aikuinen pystyy kyllä pidättämään pissaansa. Keskustelun aiheena ei siis ole inkontinenssi.
Olisi hyvä pissata sitten kunnolla loppuun, kun menee pissalle. Eli vähintään puoli minuuttia. Laskea oikein sekunteja. Usein, etenkin muualla kuin kotivessassa, tulee tunne, että pitää kiirehtiä. Mutta antaa vain rauhassa rakon tyhjentyä, se voi viedä minuutinkin, ei siis ponnisteta yhtään.