Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teinejä oikeasti huvita lähteä kesällä mihinkään?

Vierailija
26.06.2025 |

Haluavat maata vain kotona vaikka yritän ehdottaa kaikkea kivaa. Juhannuksenkin olivat mieluiten kotona omissa huoneissaan, joten peruin reissun.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietysti ymmärrettävää, että nautitaan siitä, kun ei tarvitse lähteä mihinkään, kun koko talvi on pitänyt lähteä joka arkiaamu kouluun.  Olisin itsekin halunnut kesälomalla vain lukea aikanaan, mutta aina komennettiin johonkin kotitöihin.  Nythän nuorilla oliai mahdollisuus tienata summarahat kesälomalla lupiinia kitkenällä.  Sitähän riittää.

Vierailija
22/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittais varmasti, mutta ei sun kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni (10 ja 14) viettivät loman ekan viikon huoneissaan kotona. Ajattelin, että sitten kun päästään reissuun, niin tekevät muutakin. 

Lähdettiin kalliille matkalle, jossa lapset vaivautuivat ulos pakon edessä syömään ja muutamaksi tunniksi rannalle. Muun ajan makasivat huoneessa puhelin kädessä. Ja huom. neillä oli jopa oma uima-allas käytössä, mutta uimisen sijaan makasivat sängyssä. 

Ja kyllä, olisin voinut ottaa puhelimet pois, mutta olin itse loman ja levon tarpeessa, enkä perheen ainoana aikuisena vaan jaksanut ryhtyä puuhaan.

Nyt palattiin kotiin ja maataan taas omissa huoneissa. Huomenna lähtevät isänsä kanssa mökkeilemään eli makaamaan mökkiin puhelin kädessä.

Kannattaa ehkä oikeasti vaan jaksaa ja viedä lapset reippaasti johonkin lyhyeen reissuun niin että puhelimet jää kokonaan kotiin. 

Vierailija
24/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni (10 ja 14) viettivät loman ekan viikon huoneissaan kotona. Ajattelin, että sitten kun päästään reissuun, niin tekevät muutakin. 

Lähdettiin kalliille matkalle, jossa lapset vaivautuivat ulos pakon edessä syömään ja muutamaksi tunniksi rannalle. Muun ajan makasivat huoneessa puhelin kädessä. Ja huom. neillä oli jopa oma uima-allas käytössä, mutta uimisen sijaan makasivat sängyssä. 

Ja kyllä, olisin voinut ottaa puhelimet pois, mutta olin itse loman ja levon tarpeessa, enkä perheen ainoana aikuisena vaan jaksanut ryhtyä puuhaan.

Nyt palattiin kotiin ja maataan taas omissa huoneissa. Huomenna lähtevät isänsä kanssa mökkeilemään eli makaamaan mökkiin puhelin kädessä.

Fiksut lapset olivat suojassa auringolta eivätkä hankkimassa ihosyöpää.

Vierailija
25/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat huvit saa helpommin, kehoa liikuttamatta omasta puhelimesta sängyllä makaamalla. Mukavuudenhalu on syy. Nuoriso tykkää, että asiat on mukavasti ja vaivattomasti.

Tilannetta on vaikea verrata "silloin minun nuoruudessani v.1876" kun ei ollut nykyistä määrää viihde-elektroniikkaa, striimauspalveluita, somea, älypuhelimia, internetiä.

Vierailija
26/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pelattiin runee läpi kesän nyt tuijotetaan kännykkää

Vierailija
27/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat huvit saa helpommin, kehoa liikuttamatta omasta puhelimesta sängyllä makaamalla. Mukavuudenhalu on syy. Nuoriso tykkää, että asiat on mukavasti ja vaivattomasti.

Tilannetta on vaikea verrata "silloin minun nuoruudessani v.1876" kun ei ollut nykyistä määrää viihde-elektroniikkaa, striimauspalveluita, somea, älypuhelimia, internetiä.

Omassa nuoruudessa oli enemmän elektroniikkaa. Oli vhs videot, telkkari, pc, korvalappustereot, levysoitin, sateliittiantenni, lankapuhelin. Nykyään noi kaikki on puhelimessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi