Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teinejä oikeasti huvita lähteä kesällä mihinkään?

Vierailija
26.06.2025 |

Haluavat maata vain kotona vaikka yritän ehdottaa kaikkea kivaa. Juhannuksenkin olivat mieluiten kotona omissa huoneissaan, joten peruin reissun.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niille viinaa ja bentsoja

Vierailija
2/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää huvittavan.  Arkena töihin 6h/pvä ja viikonloput kaveriporukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona heillä on nyt niin kiva olla ja sehän on vaan hyvä. Nautitaan tästä nyt vielä niin kauan kuin tätä kestää. Kyl ne ennemmin tai myöhemmin lähtee. Viel ei onneksi kuitenkaan.

Vierailija
4/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ohi menevä vaihe, siitä ei ole heille mitään terveydellistä haittaa, joten anna olla kotona.

Vierailija
5/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11v on juuri aloittanut tämän vaiheen, enkä ole ottanut mitään stressiä, olkoon huoneessaan sitten jos muu ei kiinnosta. 

Vierailija
6/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin teininä aika paljon lukea rauhassa. Ei kiinnostanut yhtään mikään kesäreissu joka oli kuitenkin pakko tehdä.

Vierailija
7/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en toki työni puolesta näe niitä nuoria jotka voi hyvin, mutta omassa asiakasryhmässä ihan systemaattisesti huoneluolasta kaivautuminen korreloi paremman psyykkisen voinnin kanssa, usein on syy, joskus seuraus. En tiedä miten pahasti voi terve nuori mökkiytyä ja pysyä terveenä, mutta vähän varauksella suhtaudun.

Sitä paitsi nuoren aivot kaipaa nopeita dopamiinipiikkejä, joten mielihyvän saaminen jostain mikä vaatii ajomatkaa, jonotusta tai viitseliäisyyttä voi edellyttää vähän tsemppausta, ja on hyvä huolehtia että nuori jossain ihmissuhteessa oppii että myös sen toisen ihmisen halut ja kiinnostuksen kohteet on tärkeitä (kaverisuhteissa sitten, jos perheessä ei tarvitse) silloinkin kun ne ei ole oma ykköstoive. 

Vierailija
8/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen että viihtyvät kotona, eipähän ole ainakaan narkkaamassa ja ryöstämässä mummoja kaduilla.

Vierailija
9/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ohi menevä vaihe, siitä ei ole heille mitään terveydellistä haittaa, joten anna olla kotona.

Minkä ikäisenä sen pitäisi mennä ohi? Tuntuu idioottimaiselta, että kun on kesä ja loma ja ehtisi tehdä kavereiden kanssa vaikka mitä (kavereita siis on), niin yhtäkkiä 14 v. haluaakin vain nysvätä päiväkaudet kotona, eikä pidä lomalla mitään yhteyttä kavereihinsa.

Muistelen, että kun itse olin teini, niin olisin aina kaivannut tekemistä ja kavereita ja kaikenlaista, mutta itse JOUDUIN nysväämään kotona, koska kavereita ei oikein ollut. 

Vierailija
10/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi ei oo "normaalia". Meillä mennään koko ajan. Pelataan, uidaan, lenkkeillään tai vaan huilaillaan, mutta kaikki tehdään porukassa. Hyvä kun suurimmilla suorilla näkee.

Vierailija
11/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Välillä ollaan siellä luolassa piilossa päiväkin ja välillä ulkona kavereiden kanssa niin, että käydään vain syömässä. Vahvasti kyllä kannustan siihen, että nenää näytetään pihalla vähintään kerran päivässä.

Vierailija
12/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö myös sellaisia ehdotuksia, joihin et itse osallistu?

Vierailija
13/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi hallintoa tuhosi suomalaisten ostovoiman 2020-2025 ja kaikki rahat vietiin ulkomaille

ei ole varaa tehdä enää mitään

14/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun teininä äiti huusi meille, miten tylsiä lapsia olemme, kun emme tee mitään. Olisimme vain halunneet katsoa telkkaria rauhassa. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
15/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelee. Välillä ollaan siellä luolassa piilossa päiväkin ja välillä ulkona kavereiden kanssa niin, että käydään vain syömässä. Vahvasti kyllä kannustan siihen, että nenää näytetään pihalla vähintään kerran päivässä.

Mitä pakollista siellä pihalla on?

Vierailija
16/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä sen pitäisi mennä ohi? Tuntuu idioottimaiselta, että kun on kesä ja loma ja ehtisi tehdä kavereiden kanssa vaikka mitä (kavereita siis on), niin yhtäkkiä 14 v. haluaakin vain nysvätä päiväkaudet kotona, eikä pidä lomalla mitään yhteyttä kavereihinsa.

Muistelen, että kun itse olin teini, niin olisin aina kaivannut tekemistä ja kavereita ja kaikenlaista, mutta itse JOUDUIN nysväämään kotona, koska kavereita ei oikein ollut. 

Murrosiän kesto on yksilöllistä, mutta se kestää tyypillisesti 2-5 vuotta. 

Vierailija
17/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan olla ohi menevä vaihe? Vanhempani elävät sitä vieläkin ja ovat kohta 70v.

Vierailija
18/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni (10 ja 14) viettivät loman ekan viikon huoneissaan kotona. Ajattelin, että sitten kun päästään reissuun, niin tekevät muutakin. 

Lähdettiin kalliille matkalle, jossa lapset vaivautuivat ulos pakon edessä syömään ja muutamaksi tunniksi rannalle. Muun ajan makasivat huoneessa puhelin kädessä. Ja huom. neillä oli jopa oma uima-allas käytössä, mutta uimisen sijaan makasivat sängyssä. 

Ja kyllä, olisin voinut ottaa puhelimet pois, mutta olin itse loman ja levon tarpeessa, enkä perheen ainoana aikuisena vaan jaksanut ryhtyä puuhaan.

Nyt palattiin kotiin ja maataan taas omissa huoneissa. Huomenna lähtevät isänsä kanssa mökkeilemään eli makaamaan mökkiin puhelin kädessä.

Vierailija
19/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pakollista siellä pihalla on?

Ns. hapen haukkaamista. Ei ketään pakoteta, mutta kannustetaan ja yleensä ovat ihan tyytyväisiä, kun saavat lähdettyä. Käyvät palloa potkimassa, korista heittelemässä, kävelemässä, keinumassa, mitä vaan. 

Vierailija
20/27 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle vetelöiminen ei virkistä, koska palauttava uni tarvitsee aineksikseen jotain aktiivisuutta päivään (ihan aivokemian tasolla). Tämä ei tarkoita etteikö saisi löllöttää, mutta on hyödyllistä tietää, että jos jää sinne peiton alle odottaman päivää jolloin olisi energisempi olo, sitä ei ehkä tule, vaan saavuttaakseen energisemmän olon pitää lähteä ensin liikkeelle ja tehdä asioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi