Koirat omistajien kanssa kaupassa
Kommentit (296)
Säälittää usein ne koirat, jotka pelkää. Omistaja ei ymmärrä ja vaan kiskoo koiraa hihnasta, joka haluaisi vain käpertyä paikoilleen.
Ymmärrän avustajakoirat, mutta miks ihmeessä sinne kauppaan pitäisi muita koiria viedä?
Mitäs sitten kun ahtaaseen hyllyväliin tulee useampi koira yhtä aikaa ja alkaa tapella? Toiset yrittää siinä sitten napata ostokset samalla kun väistelee koirien hampaita
Vierailija kirjoitti:
En muista koska olisin nähnyt koiraa kaupassa. Asutteko jossain Jällivaarassa?
Minä olen nähnyt koiria kaupassa ainoastaan Hkin ydinkeskustassa. Postitalon marketissa on ainakin noita koirakärryjä eli koiran saa tuoda ostoskärryissä kauppaan. Hyvä idea mielestäni.
Jos kerta koirat saa tuoda kauppaan niin miksi siellä ei saisi myöskin tupakoida kun en mäkään tykkää jäädä pihalle polttamaan?;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista koska olisin nähnyt koiraa kaupassa. Asutteko jossain Jällivaarassa?
Minä olen nähnyt koiria kaupassa ainoastaan Hkin ydinkeskustassa. Postitalon marketissa on ainakin noita koirakärryjä eli koiran saa tuoda ostoskärryissä kauppaan. Hyvä idea mielestäni.
Mun lähi koossa Helsingissä on koirakärry. Käännän negatiiviset kokemukset positiiviseksi. Ensin alkoi ottamaan päähän kalliit hinnat ja töykeä palvelu. Sitten tuli nämä koirakärryt, josta en astmaatikkona ilahtunut. Osa pikku koirista myös haukkuu, kaupassakin. En ajanut autoa vuosiin, mutta nyt saan motivaatiota opetella uudestaan ja ajan autolla lähimpään Prismaan. Säästän todella paljon kauppalaskussa ja bonukset vielä päälle. Auto kulkee sähköllä, joten aika pienet kulut. Lisäksi voi ostaa kerralla paljon, kun auto.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta koirat saa tuoda kauppaan niin miksi siellä ei saisi myöskin tupakoida kun en mäkään tykkää jäädä pihalle polttamaan?;)
Eikös sitten voisi tuoda muitakin elämiä. Joskus aikoinaan näin, kun joku ulkoilutti minipossua. Voihan sitä olla vaikka mitä lemmikkieläimiä. Jotkut ulkoiluttaa kissojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sitten voisi tuoda muitakin elämiä. Joskus aikoinaan näin, kun joku ulkoilutti minipossua. Voihan sitä olla vaikka mitä lemmikkieläimiä. Jotkut ulkoiluttaa kissojakin.
Hyvä idea! Esmes käärme ostokärryyn niin takuulla saa paikan ensimmäisenä kassajonossa;)
En tykkää, koirat voi lenkittää muulloin kun kauppareissulla. Kuka tuonkin keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty jättämään koiraa kotiin siksi aikaa, kun käy kaupassa, sitten on parempi olla hankkimatta koiraa.
Edelleen. Mitä jos se sun kotisi on vaikka 500 km päässä sinusta, koirasta ja kaupasta?
Lemmikin hankkiminen on valinta. Jos aikoo olla 500 km päässä kotoa ja pitää siellä päästä kauppaan, ei ehkä sitten kannata hankkia lemmikkiä. En oikein ymmärrä, miksi koiranomistajien järjestelykysymykset olisivat meidän muiden asia.
Sihteellisuudentajusi on heikonlainen. Ymmärrätkö, että koira elää toistakymmentäkin vuotta. Tuskin suunnittelet itse jokaista kauppareissua tai matkaa viisitois
Mikä siis ole mielestäsi oikeudenmukainen ratkaisu? Se, että lemmikin valinnut ihminen kantaa vastuunsa valinnoistaan, vai se, että osa ihmisistä jätetään pysyvästi kaiken ulkopuolelle toisten lemmikkiharrastuksen takia?
Eihän tässä ketään suljeta ulkopuolelle. Koirat saavat tulla joihinkin kauppoihin, ja jos et sitä kestä niin jäät itse ulkopuolelle ihan vapaaehtoisesti.
Turhaa sä tästä muille asiakkaille vaahtoat. Ole yhteydessä siihen kauppiaaseen, jos et hänen ratkaisujaan hyväksy.
Suljetaanhan minut ulkopuolelle. Ei allergia ole valinta. En voi valita, että saanko tällä kertaa reaktion vai en. Ulkopuolelle jääminen ei ole vapaaehtoista, vaan pakko.
Lisäksi ei tässä enää ole kyse mistään joistakin kaupoista, vaan lähes jokaisesta kaupasta ja kauppakeskuksesta, samoin julkisista liikennevälineistä (poislukien junat). Jos koirat sallivia paikkoja olisi yksi ja koirat kieltäviä 10, niin ei mulla olisi ongelmaa. Nyt koirat sallivia on 95 ja kieltäviä ehkä 2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty jättämään koiraa kotiin siksi aikaa, kun käy kaupassa, sitten on parempi olla hankkimatta koiraa.
Edelleen. Mitä jos se sun kotisi on vaikka 500 km päässä sinusta, koirasta ja kaupasta?
Lemmikin hankkiminen on valinta. Jos aikoo olla 500 km päässä kotoa ja pitää siellä päästä kauppaan, ei ehkä sitten kannata hankkia lemmikkiä. En oikein ymmärrä, miksi koiranomistajien järjestelykysymykset olisivat meidän muiden asia.
Sihteellisuudentajusi on heikonlainen. Ymmärrätkö, että koira elää toistakymmentäkin vuotta. Tuskin suunnittelet itse jokaista kauppareissua tai matkaa viisitois
Mikä siis ole mielestäsi oikeudenmukainen ratkaisu? Se, että lemmikin valinnut ihminen kantaa vastuunsa valinnoistaan, vai se, että osa ihmisistä jätetään pysyvästi kaiken ulkopuolelle toisten lemmikkiharrastuksen takia?
Eihän tässä ketään suljeta ulkopuolelle. Koirat saavat tulla joihinkin kauppoihin, ja jos et sitä kestä niin jäät itse ulkopuolelle ihan vapaaehtoisesti.
Turhaa sä tästä muille asiakkaille vaahtoat. Ole yhteydessä siihen kauppiaaseen, jos et hänen ratkaisujaan hyväksy.
Lisään vielä, että olen ollutkin yhteydessä kauppiaisiin. Osalta ei tule mitään vastausta, osalta tulee asiallinen vastaus, osalta taas koppavan ylimielinen. Nämä kauppiaat eivät kuitenkaan voi mitään, jos moni asiakas vaatimalla vaatii saada tuoda koiransa sisään. Kun tarpeeksi moni vaatii, kauppias antaa periksi. Eli jos te ette vaadi, me allergisetkin pääsemme kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koirat pääsevät kauppaan,niin minä vaihdan kauppaa.Kauppias toki tekee juuri niin kuin haluaa.
Tuskin sinun rahat kauppiasta kiinnostaa kun saa tilalle koiraihmisiä.
Samat koiraihmiset kävivät siellä ennenkin. Nyt he vain ottavat lisäksi eläimen mukaan. Eli rahavirta ei kasva yhtään. Samaan aikaan osa jää pois, joten siltä osin rahavirta pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän avustajakoirat, mutta miks ihmeessä sinne kauppaan pitäisi muita koiria viedä?
Mitäs sitten kun ahtaaseen hyllyväliin tulee useampi koira yhtä aikaa ja alkaa tapella? Toiset yrittää siinä sitten napata ostokset samalla kun väistelee koirien hampaita
Koirakärryt on monessa kaupassa. Itse en voi jättää koiraa kotiin koska sillä on eroahdistus.
Vierailija kirjoitti:
Asun Keski-Euroopassa, koirat ovat tervetulleita käytännössä kaikkialle: kulkuvälineisiin, baareihin, kahviloihin, ostareille, ravintoloihin, Ikeaan, jne. Mutta EI valtion virastoihin eikä ruokakauppaan. Ja mielestäni ihan hyvä niin, toimii.
Kun minä asuin ja matkustin Keski-Euroopassa, ei siellä ollut yhtäkään koiraa kauppakeskuksissa, museoissa eikä julkisissa kulkuvälineissä. Eli siellä on selvästi vain menty mukaan tähän samaa trendiin kuin täälläkin.
Tutkimusten mukaan koiranomistajista irtoaa allergeeneja ihan saman verran kuin koiristakin. Eli jos puhutaan faktoista, koira ei lisää kaupassa allergikon oireita. Nykyään allergeenien välttelyä ei muutenkaan pidetä terveellisenä. Jos olet niin allerginen, että kauppareissu on sinulle vaaraksi, siedätyshoito on tarpeen.
Ei häiritse. Eläintarvikkeiden myymälässä niitä näkee..Ainoa kauppapaikka jossa ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä koiranomistajat ovat täysin kahjoa porukkaa. Ravintolaan koirat, kauppaan koirat, koira paskannutetaan keskelle pyörätietä, koira kusetetaan naapurin postilaatikon tolppaan. Sen lisäksi tässä naapurissa on yhteiskunnan oleskelija, jolla on 6 pikkukoiraa, kimakka ääniset. Eilen illalla 23 aikaan keksi lähteä ulkoiluttamaan niitä. Ne haukkuvat kilpaa toisen naapurin parvekkeella olevien isompien koirien kanssa. Eli tämä nainen herätti koko perukan tällä toiminnalla. Eihän se oleskelijoita haittaa, mutta jotku heräävät 4 jälkeen ja menevät viideksi töihin.
Olen ihan samaa mieltä että koiria EI pidä tuoda ravintolaan, ei kauppoihin, kauppakeskuksiin ei kirjastoihin tai oikeadtaan mihinkään yleiseen sisätilaan. On osattava ajatella muutakin kuin itseään.
Minäkään en ymmärrä itä ihmisiä joille ei ole
musta on kyllä kiva, että voi nykyään pyörähtää koiran kanssakin kahvilassa, ravintolassa, kirjastossakin jopa eikä aina suunnitella päiväänsä niin, että miten viedä koira lenkille, miten käydä kahvilassa ja miten kiirehtiä takaisin kotiin..
Eikö tuossa nyt ole kyse sinun omasta valinnastasi ottaa koira? Jos otat lemmikin, hyväksyt kaiken sen mukana tulevan, lähtien ruokkimisesta, kasvattamisesta ja kakkojen keräämisestä, päättyen toisten ihmisten huomiointiin ja päiväsi suunnittelemiseen.
Marinin hallituksen tihutöitä tämäkin lakiuudistus kansan kahtiajakamiseksi... "valitse puolesi, keskitietä ei ole..."
Eikö tuossa nyt ole kyse sinun omasta valinnastasi ottaa koira? Jos otat lemmikin, hyväksyt kaiken sen mukana tulevan, lähtien ruokkimisesta, kasvattamisesta ja kakkojen keräämisestä, päättyen toisten ihmisten huomiointiin ja päiväsi suunnittelemiseen.
Tottakai. Mutta jos kahvilan omistaja ilmoittaa, että koiran saa sinne viedä, niin kyllä sen sitten saa. Ja silloin sen kahvilan valitseminen on osa vastuullisen lemmikinomistajan päivää. Esim lomamatkalla. Kuumaan autoon sitä koiraa ei kuitenkaan saa jättää.
Vierailija kirjoitti:
Missä koirattomat kiltit varovaiset ihmiset voisi tavata koiria kaupungissa? Jos ei ole vuosiin kohdannut koiraa ja ikävä koiria. Moni ei voi siis ottaa omaa koiraa. Toisaalta koiran nuolaisu voi olla joillekin riski, jos mikrohaava sormessa tai paperihaava, joskus tullut horkka.
🙄
Kas kummaa kun harvemmalle mitään horkkaa tulee. Taitaa se horkka olla sieltä päänupin sisältä lähtöisin
Luulisi kauppiaita kiinnostavan eniten, tuoko se Karen rahaa kaupalle. Meidän perheellä menee rahaa ruokaan noin 700 eur/kk.