KaksPlus-lehdessä tutkija sanoo, että lapsen yrittäminen pitäisi aloittaa 23-vuotiaana, jos haluaa 2-3 lasta
https://kaksplus.fi/vauvahaaveet/hedelmallisyys/jos-haluaa-3-lasta-yrit…
Joku oli viitannut tuohon artikkeliin, mutta ei ollut linkannut sitä, ja ketju meni välittömästi jotenkin levottomaksi. Kokeillaanpa, olisiko tämä asiallisempi. Lukekaa siis ensin tuo KaksPlussan juttu ja kommentoikaa vasta sitten.
Oma mielipiteeni: Lasten hankinta aloitetaan nykyään keskimäärin liian myöhään ja liian kauan odotellaan vauvakuumetta, joka ei välttämättä edes ehdi iskeä ennen neljääkymppiä. Kaikkien ei tietenkään tarvitse perhettä hankkia, mutta niiden, jotka haluavat, pitäisi herätä aikaisemmin. Koko elämän ei tarvitse olla täysin valmis ennen ensimmäistä lasta.
Nykyään katsotaan ihan kieroon jotain Mandimaita tai Iltaa, jotka on päättäneet hankkia ensimmäisen lapsen "ajoissa".
Kommentit (4)
Itse sain lapsen 30v koska sitä ennen ei ollut löytynyt miestä josta olisi isäksi. Ja silloinkin sain kuulla kuinka nuori olen äidiksi. Nykyajan trendi tehdä lapset vasta lähempänä 40v kun itse tunsin neuvolassa ja sairaalassa saavani teiniäiti kohtelua.
Suosittelen, 24v kun tulin ekan kerran isäksi ja poika täytti ny 18. Vähän eri touhuta nyt teinien kanssa tässä iässä.
Kyllä. Itse tapasin puolison 25-vuotiaana. 30-vuotiaina alettiin yrittää lasta, ainoa lapsi syntyi vuosien päästä rankoilla hoidoilla. Enempää ei saatu hoidoilla.