Onko teille tapailuvaiheessa ok, että sovitaan vain tapaaminen, mutta ei viestitellä välissä?
Olen tavannut ihan mukavan oloisen miehen, jonka kanssa ollut muutamat treffit. Ollaan kumpikin superkiireisiä (lapset, työ, harrastukset) ja ihan yhteisymmärryksessä todettu, että pystytään tapaamaan harvakseltaan, varsinkin, kun kesälomatkin sovittu jo täyteen ja eri aikaan, koska tosiaan vasta tavattiin.
Itse kuitenkin nyt hajoilen hieman siitä, että olen ainoa joka viestittelee tapaamisten välissä. Mies kyllä vastaa iloisesti ja tulee ihan kiinnostuneita ja flirttaileviakin vastauksia, mutta yhtään viestiä ei ole laittanut oma-aloitteisesti.
Tapaamisten sopiminen on sujunut helposti ja ennakkoon.
Mielestäni kuitenkin viestittely on osoitus kiinnostuksesta ja minulle tärkeää. Mietinkin nyt, että olenko nyt neuroottinen tms kun ajattelen, ettei mies ole kiinnostunut, kun ei halua jakaa minulle mitään tapaamisten välissä tai kysyä kuulumisia.
Kommentit (62)
Ei olis mulle ok mutta jokaisessa parisuhteessa on omat sääntönsä.
Miehille opetetaan, että naiset ei tykkää jos mies huomioi liikaa. Treffit sovitaan viestillä ja kuulumiset vaihdetaan mieluummin livenä.
Vierailija kirjoitti:
Miehille opetetaan, että naiset ei tykkää jos mies huomioi liikaa. Treffit sovitaan viestillä ja kuulumiset vaihdetaan mieluummin livenä.
Itsessään jo epäviehättävää jos ihminen ei lue mitään merkkejä (kuten aloittajan tapauksessa viestit), vaan menee jonkun lapsellisen naiset tykkää/ei tykkää -filosofian mukaan.
Minä olisin kiinnostunut vain ihmisestä josta välittyy kiinnostus minusta kokoaikaisesti. Jos ei tapailujen välissä kuuluisi mitään, jättäisin omaan arvoon.
Toi olis mulle unelmaa. En ole viestittelytyyppiä.
Se kuulosti hyvältä mitä aloittaja itse sanoi ketjussa, että kysyy kasvotusten suoraan, miten toinen haluaisi pitää yhteyttä tapaamisten välissä. Kysymällä saa usein vastauksia :) jos treffeillä on aina mukavaa ja mies vaikuttaa silloin aidolta, viestittelyn poissaolo voi johtua ihan vaan siitä että hän on kypsä aikuinen ja pystyy keskittymään elämänsä muihin asioihin eikä ole älypuhelimen orja. Hän kuitenkin vastaa aina naisen viesteihin niin vaikuttaa yhä kiinnostuneelta.
Keskustelun paikka musta tässä kohtaa, mitä kumpikin haluaa. Ap voi ilmaista, että yhteys hänelle on tärkeää tapaamisten välillä ja mies sitten taas kertoo mitä hän haluaa. Sitten sovitaan, miten toimitaan ja katsotaan, miten homma sitten alkaa toimia.
Vielä kun ei tunneta, niin voi vaikka olla, että mies miettii ap:ta joka sekunti, mutta ajattelee, että ei häiritse nyt, että kohtahan tavataan. Pöljää ehkä, mutta niin vain aivomme toimivat eri tavalla.
Kaikkein tärkeintä onkin osaaminen siinä, miten toiveista kerrotaan ja miten toisen toiveet sitten huomioidaan.
Onnea matkaan!
Lopetin muutama kuukausi sitten suhteen naiseen, joka ei tuntunut olevan tarpeeksi kiinnostunut.
Tapailtiin pari kuukautta eikä hän tuona aikana kertaakaan laittanut oma-aloitteisesti viestiä. Vastasi kyllä, kun minä laitoin viestiä. Joskus vastaus tuli vasta seuraavana päivänä. Kerran meni useampi päivä ilman vastausta, jota nainen tosin pahoitteli sitten kun viimein vastasi ja vetosi kiireisiin.
Pyrin siihen että parin päivän välein oltaisiin yhteydessä, että juttu pysyisi hengissä. En siis pommittanut viesteillä.
Silloin kun tavattiin nainen tuntui viihtyvän ja vaikutti kiinnostuneelta, meillä oli hauskaa, mutta tapaamisten sopiminen oli työlästä. Nainen oli aina kiireinen ja oikein mikään ajankohta ei sopinut.
Tulkitsin sitten tästä, että olen ehkä kakkos- tai kolmosvaihtoehto hänen rosterissaan ja lopetin jutun. Koko suhde antoi enemmän huonoja kuin hyviä fiboja. Kun yritin ehdottaa treffejä niin useimmiten sain vastaukseksi vain selittelyä, että nyt ei ehdi. Tuntui että vain minä näen vaivaa suhteen ylläpitämiseksi ja viemiseksi eteenpäin. Tuli tosi tyrkky olo.
Mitä väliä sillä on mikä muille on ok?
Ongelma taitaa kuitenkin olla se että koitetaan "väkisin" pysyä toisen kanssa suhteessa olkoonkin se tapailu/seurustelu/ystävyys/kaveri/avioliittosuhde.
Sinäkin ap pohdit oletko neuroottinen ja olisiko muille ok.
Kannattaa ennemmin pohtia onko suhteellanne sen kummoisempia edellytyksiä kun toinen teistä toivoo enemmän kuin toinen. Harvemmin se puhumalla paremmaksi muuttuu. Ainoastaan itse voit joko tyytyä siihen ettei mies viestittele tapailujen välissä tai voit päättää tapailun hänen kanssaan.
Toki voit pyrkiä muuttamaan toista ja saada haluamasi ainakin teoriassa tai näennäisesti.
Viimeisenä haluan painottaa ettei sinun tarpeessa saada enemmän huomiota ole mitään vikaa. Kun näinkin aikaisin on valmis pienentämän itseään, niin sitä saa tehdä koko suhteen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet neuroottinen roikkuja, oikea red flag.
:D
Kiitos tästä! Tätä vähän pelkäsinkin. :D
Mutta taidan nyt tehdä niin, että katson vielä parit treffit ja kysyn, millaista yhteydenpitoa hän toivoo. Tiedän, ettei tosiaan viestittely ole kaikille kovin luonteva yhteydenpitotapa. Parempi voi olla esim. soittelu.
Etsi kaveri jonka kanssa tavat ovat samantyyliset ilman kouluttamista ja turhia kyselyjä-ahdistumisia, miehiä riittää.
No ei kyllä riitä tässä ikäluokassa, kun toiveena on korkeakoulutettu, fiksu, urheilullinen, työssä käyvä jne. Ja tämä siis on kaikkea tätä, mutta sitten tuollainen tönkkö viestittelijä.
Sinun ensisijainen prioriteettisi on huolehtia työsi sekä lapsiesi hyvinvoinnista ja kasvatuksesta jotta pärjäävät elämässään aikuisina. Mies muutenkin täyteen elämääsi on täysin toisarvoinen asia, ehdit vehtaamaan 2. kierroksella olevien miesten kanssa kun lapsesi ovat muuttaneet pois kotoa eikä heidän tarvitse olla osana mitään miesjuttujasi mistä ei ole aiemminkaan tullut mitään ellet ole leski.
Tapailuvaiheessa EI:
- joka ilta tunnin puheluja. Pitkän ja vaativan työpäivän jälkeen on liuta kotitöitä, kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa...Ei vaan voi jaaritella joka ikinen ilta tuntia tai puoltatoista puhelimessa.
- yömyöhään iskeviä suhteen analysointitarpeita. Olen nyt kahdelle ihmiselle sanonut, että jos haluaa keskustella syvällisesti jostain, niin ei enää klo 23 illalla. En jaksa ylipäänsä siihen aikaan ja varsinkaan, jos aamulla pitää herätä töihin. Toinen otti nokkiinsa jo siitä, kun laitoin illalla klo 22 ystävällisen Hyvää yötä -viestin. Olisi pitänyt jutella, kun toisella oli aikaa, oli kuulemma loukkaavaa mennä nukkumaan.
- sydämien ja muiden rakkausemojien lähettämistä monta kertaa joka päivä, kun ollaan vähän aikaa sitten tavattu. Jos ollaan tapailun alkuvaiheessa, itse ainakin otan vielä hyvin rauhallisesti ja vältä liikoja ihastumisen osoituksia. Toista ei edes tunne vielä yhtään.
- päivien hiljaisuutta. Ei tarvitse mennä ääripäästä toiseen. Täysi viikon hiljaisuus kertoo kyllä välinpitämättömyydestä. Vaikka toinen olisi vielä varovainen ihastumaan, niin jokin kiinnostus pitää olla. Ja jos on kiinnostunut, toisesta kuuluu kyllä.
Jotenkin vierastan ajatusta, että olisin kiinnostunut tutustumaan uuteen ihmiseen mutta se olisi tuollaista kliinistä ja kuin asioisi ajanvarauksella jonkun aspan / firman kanssa eikä varattua aikaa saa muuttaa eikä varsinkaan ylittää.
Jokainen toki tyylillään.
Tapailen tällä hetkellä aika samanlaista miestä.
Muutamat tosi hyvät treffit takana. Mies kirjoittaa joka ilta yhden lyhyen viestin. Vastaan siihen. Hän vastaa minulle seuraavana iltana lyhyellä viestillä. Sama jatkuu ja jatkuu
Kasvotusten on tosi keskittynyt ja kyselee paljon minusta eikä mitenkään peittele sitä, että on kiinnostunut. Esittelee kavereilleen jne.
Ehkä jotkut ei tykkää viestitellä? Kysyn jossain kohti, että mitä mieltä hän olisi vaikka lyhyistä puheluista silloin tällöin, jos tuo viestittely ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset eivät ole oppineet viestittelemään, yli 40-vuotiaat.
Tämä! Puhelin on asioista sopimista varten. Ei jatkuvaa viestittelyä. Toisaalta, ehkä siksi olenkin sinkku..
t. n45v
Ap tiedottaa että mies laittoi viestin. kankeahkon, josta huomasi, ettei ole hänelle ihan luontevaa.
Mutta arvostan, että varamsti yritys osoittaa kiinnostusta.
Tosin allekirjoitan senkin että jos alussa jo tuntuu, että sakkaa niin tokkopa se siitä paranee. En tiedä - tosin kompromissejakin on pakko tehdä.
no katsellaan nyt vielä seuraavat treffit.
Ainakin sopiminen on ollut selkeää ja helppoa.
Jos on sovittu tapaaminen, niin en minä ainakaan ennen sitä kysele kuulumisia, koska nehän käydään läpi siinä tapaamisessa.
Vihaan "viestittelyä" ja ahdistun siitä.
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehelle selkeästi, mitä vaadit. Anna vaikka tarkka aikataulu: haluat, että päivän aikana tulee vähintään 4 emoji-viestiä tai kaksi videopätkää ja lisäksi illalla klo 21 vähintään 45 min puhelu.
Ei miehet osaa lukea naisten ajatuksia, heillä on elämä elettävänä eikä mielessä käy, että jos naisen puhelin ei täyty miehen viesteistä, kyseessä on henkinen hylkääminen.
Aivan kauheaa. Ei mulla ainakaan olisi tuollaiseen mitään halua, vaikka olen lapseton. Emojeja en edes käytä enkä kuvaa viestejä.
Miksi? Onko sulla lukihäiriö tms?
Mä tykkään viesittelystä, mutta aina on tärkeintä, miten livenä toimii. Onko kiinnostunut, onko läsnä, kuunteleeko jne.