Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille tapailuvaiheessa ok, että sovitaan vain tapaaminen, mutta ei viestitellä välissä?

Vierailija
26.06.2025 |

Olen tavannut ihan mukavan oloisen miehen, jonka kanssa ollut muutamat treffit. Ollaan kumpikin superkiireisiä (lapset, työ, harrastukset) ja ihan yhteisymmärryksessä todettu, että pystytään tapaamaan harvakseltaan, varsinkin, kun kesälomatkin sovittu jo täyteen ja eri aikaan, koska tosiaan vasta tavattiin. 

Itse kuitenkin nyt hajoilen hieman siitä, että olen ainoa joka viestittelee tapaamisten välissä. Mies kyllä vastaa iloisesti ja tulee ihan kiinnostuneita ja flirttaileviakin vastauksia, mutta yhtään viestiä ei ole laittanut oma-aloitteisesti. 

Tapaamisten sopiminen on sujunut helposti ja ennakkoon. 

Mielestäni kuitenkin viestittely on osoitus kiinnostuksesta ja minulle tärkeää. Mietinkin nyt, että olenko nyt neuroottinen tms kun ajattelen, ettei mies ole kiinnostunut, kun ei halua jakaa minulle mitään tapaamisten välissä tai kysyä kuulumisia. 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä hermostuisin siihen, jos puhelin koko ajan vilkuttaisi jotain halipusi-viestejä. Työaikana en halua yhtäkään tarpeetonta viestiä eikä jotkut mitäänsanomattomat "on niin ikävä" -viestit sytytä muutenkaan. Haluan elää tässä ja nyt, en puhelimen kautta. Onneksi tämä systeemi kelpaa miehelleni, hänkään ei ole innostunut siitä, että pitkin päivää tulee muistutuksia siitä, että olen olemassa. Kyllä hän sen muistaa muutenkin.

On ihan eri asia, ollaanko vasta tutustumassa vai oltu suhteessa jo pidempään. Viestittely ei myöskään ole välttämättä jatkuvaa tai mitäänsanomattomien viestin tykitystä. Nyt valoja päälle, ihmiset.

Tuo systeemi kelpasi miehelle 4 vuotta sitten, kun vasta tutustuttiin ja kelpaa edelleen. Ei sitä 30 vuotta sitten koko ajan oltu yhteydessä potentiaaliseen kumppaniin k

No treffit on kyllä ollut hyviä eikä puhelinta vilkaistukaan. Nyt kun mietin, niin minä ehkä olen vilkuillut. Mies ei ollenkaan - en ole edes nähnyt hänen puhelintaan. On varmaan muutenkin tyyppi, joka ei ns koko ajan känny kourassa - toisin kuin minä. 

ap

Vierailija
22/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet neuroottinen roikkuja, oikea red flag.

:D

Kiitos tästä! Tätä vähän pelkäsinkin. :D

Mutta taidan nyt tehdä niin, että katson vielä parit treffit ja kysyn, millaista yhteydenpitoa hän toivoo. Tiedän, ettei tosiaan viestittely ole kaikille kovin luonteva yhteydenpitotapa. Parempi voi olla esim. soittelu. 

Etsi kaveri jonka kanssa tavat ovat samantyyliset ilman kouluttamista ja turhia kyselyjä-ahdistumisia, miehiä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo valaisi aika paljon kun aloittaja kertoi oikein odottavansa puhelimen piippausta ja olevansa addikti. Olette eri tasoilla miehen kanssa puhelimen käytössä. Ilmeisesti ehdit laittaa viestejä itse niin nopeaan tahtiin ettei miehelle edes tule mielee laittaa itse mitään. Tai ei edes keksi mitä laittaisi. Eihän nyt normisti koko ajan ole jotain viestiteltävää aikuisilla työssäkäyvillä ihmisillä. 

Eipä ole ihme että ihmiset kertovat nykyään olevansa kiireellisiä. No kyllä kai kun puhelin syö suurimman osan valveillaoloajasta. Ja siinä sivussa pitäisi ehtiä muitakin asioita hoitamaan. Ja koko ajan puhelin piippaa ja keskeyttää senkin vähän ajan. 

Keskustelkaa miehen kanssa ja yrittäkää sopia joku kompromissi. Ymmärrä itse, jos mies haluaa maltillisempaa viestittelyä. 

Vierailija
24/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarana on, jos Itse tykittää viestejä jatkuvasti ja toinen maltillisemmin, että molemmat kyllästyvät. Minä maltillisena naisena kyllästyn ja jopa ärsyynnyn liikaan viestittelyyn ja soitteluun. Pidän sitä jopa kontrollointina tai liikaa takertumisena. Vaikka olisi kuinka alkuhuumaa, niin maltti on valttia. En jatkossakaan tosiaan, kuten joku sanoi, olisi kovin aktiivisempi. En haluaisi olla jatkuvasti selittämässä mitä teen tai missä nyt olen. Salailemisesta ei ole kyse. Vaan kummallakin oma rauha ja aika välillä. 

Riippuen tilanteesta enintään pari viestiä päivässä jos olisi ilman ns. asiaa. Joka päivä ei välttämättä, ehkä hyvänyön toivotus. Ei sekään aina, tosiaan, riippuen tilanteesta. 

Vierailija
25/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä hermostuisin siihen, jos puhelin koko ajan vilkuttaisi jotain halipusi-viestejä. Työaikana en halua yhtäkään tarpeetonta viestiä eikä jotkut mitäänsanomattomat "on niin ikävä" -viestit sytytä muutenkaan. Haluan elää tässä ja nyt, en puhelimen kautta. Onneksi tämä systeemi kelpaa miehelleni, hänkään ei ole innostunut siitä, että pitkin päivää tulee muistutuksia siitä, että olen olemassa. Kyllä hän sen muistaa muutenkin.

Kiitos tästäkin näkemyksestä! :) Kieltämättä olen liian puhelinriippuvainen ja sen piippaukset on mulle joku tapa kokea, että olen olemassa. Vaikka mulla on ihan oikeita menoja ja ystäviä pilvin pimein, niin silti kyttään haukkana just puhelinta. Ihan älytöntähän se on. Livenä mies on kyllä vaikuttanut kiinnostuneelta mun elämästä ja asioista. 

Ap

Haluatko viestitellä enemmän, koska haluat jutella miehen kanssa viestin välityksellä vai koska viestittely saa sinut tuntemaan itsesi huomatuksi? 

Vierailija
26/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

Haluatko viestitellä enemmän, koska haluat jutella miehen kanssa viestin välityksellä vai koska viestittely saa sinut tuntemaan itsesi huomatuksi? 

No enemmän nyt häiritsee tunne, ettei toista kiinnosta kuin se, ettei tutustuminen etene väliaikoina. 

Ap

Vierailija
27/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet neuroottinen roikkuja, oikea red flag.

:D

Kiitos tästä! Tätä vähän pelkäsinkin. :D

Mutta taidan nyt tehdä niin, että katson vielä parit treffit ja kysyn, millaista yhteydenpitoa hän toivoo. Tiedän, ettei tosiaan viestittely ole kaikille kovin luonteva yhteydenpitotapa. Parempi voi olla esim. soittelu. 

Etsi kaveri jonka kanssa tavat ovat samantyyliset ilman kouluttamista ja turhia kyselyjä-ahdistumisia, miehiä riittää.

No ei kyllä riitä tässä ikäluokassa, kun toiveena on korkeakoulutettu, fiksu, urheilullinen, työssä käyvä jne. Ja tämä siis on kaikkea tätä, mutta sitten tuollainen tönkkö viestittelijä. 

Vierailija
28/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleena syntynyt. Ei voi muuta sanoa.

Oikeesti, silloin kun elämäntilanne/tilanteet on sellaisia kuin teillä, ei mene kauaa kun joku alkaa kokemaan itsensä laiminlyödyksi. Sun kohdalla alkoi jo. Ehkä nyt vaan kannattaa keskittyä lapsiin ja töihin ja unohtaa seukkailut hetkeksi. 

Vierailija
29/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin oli kyllä hyvä näkemys! Näinhän se on. Ja on mulla kokemusta kyllä siitä, että jos itsellä rahkeet vielä riittää sille äijänkin huomioinnille tässä rumbassa, niin miehellä ei. Tääkin tyyppi on jo ihan burn outin partaalla, kun eksän vaatimukset miehelle melkoiset. 

Vierailija
30/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

No enemmän nyt häiritsee tunne, ettei toista kiinnosta kuin se, ettei tutustuminen etene väliaikoina. 

Ap

Jos kiinnostaisi, niin pitäisi yhteyttä. Oikeesti, ei vie minuuttia kauempaa laittaa viestiä. Jos minuutti on liikaa jo nyt, niin mitä se on jatkossa...? Jos toinen on tärkeä, jostain repii 5 minuuttia päivässä puheluun tai muutamaan vaihdettuun viestiin. 

Vierailija
31/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin oli kyllä hyvä näkemys! Näinhän se on. Ja on mulla kokemusta kyllä siitä, että jos itsellä rahkeet vielä riittää sille äijänkin huomioinnille tässä rumbassa, niin miehellä ei. Tääkin tyyppi on jo ihan burn outin partaalla, kun eksän vaatimukset miehelle melkoiset. 

Ystävä hyvä, pysy erossa tosta sopasta, etenkin jos kuvioissa on lasten säätämisten lisäksi vahvasti pakkaa sekoittava exä. 

Vierailija
32/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut asiaa, mutta silloin kun vielä deittailin, kyllä miehet olivat hyvin aktiivisia, eikä todellakaan tarvinnut miettiä, ovatko kiinnostuneita, vai ei. Jos ei enempää jonain päivänä, niin ainakin lyhyet huomenet ja hyvät yöt. Arvelisin, etten ehkä jaksaisi olla kovin kiinnostunut, jos moneen päivään en saisi miehet oma-aloitteista viestiä. Jos ei riitä aika tai mielenkiinto edes siihen vähään, niin kertoo hommasta jo aika paljon. Miten ehtii suhteilemaankaan? Etenkin kun alkuhuuma muutaman viikon tai kuukauden päästä laimenee muutenkin. Etenkin tuollaisessa suhteessa, jossa ollaan kiireisiä, suhteeseen täytyy molempien panostaa ja hoitaa suhdetta tietoisesti. 

Vierailija
33/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut asiaa, mutta silloin kun vielä deittailin, kyllä miehet olivat hyvin aktiivisia, eikä todellakaan tarvinnut miettiä, ovatko kiinnostuneita, vai ei. Jos ei enempää jonain päivänä, niin ainakin lyhyet huomenet ja hyvät yöt. Arvelisin, etten ehkä jaksaisi olla kovin kiinnostunut, jos moneen päivään en saisi miehet oma-aloitteista viestiä. Jos ei riitä aika tai mielenkiinto edes siihen vähään, niin kertoo hommasta jo aika paljon. Miten ehtii suhteilemaankaan? Etenkin kun alkuhuuma muutaman viikon tai kuukauden päästä laimenee muutenkin. Etenkin tuollaisessa suhteessa, jossa ollaan kiireisiä, suhteeseen täytyy molempien panostaa ja hoitaa suhdetta tietoisesti. 

Mäkin ajattelen, että jos toista kiinnostaa sitä ei tarvitse miettiä. Jos tarvitsee, niin ongelmia tulee olemaan jatkossakin. Ja jos "paperilla hyvä mies" on vapaana, niin jossainhan se sakkaa ja sosiaaliset taidot on just usein se ongelma. 

Vierailija
34/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein "tapailette" ? Miksi vain tapailette, miksi ette seurustele?

Minusta vasta seurustelu merkitsee, eli jos vain tapailette niin se nyt vain on tuollaista. 

Vierailija
35/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vasta seurustelu merkitsee, eli jos vain tapailette niin se nyt vain on tuollaista. 

No koska ollaan tavattu kuukausi sitten. Kai nyt on varsin normaalia tapailla ennen seurustelua? 

Voiko tämä siis muuttua, jos tapailu muuttuu seurusteluksi?

Vierailija
36/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaarana on, jos Itse tykittää viestejä jatkuvasti ja toinen maltillisemmin, että molemmat kyllästyvät. Minä maltillisena naisena kyllästyn ja jopa ärsyynnyn liikaan viestittelyyn ja soitteluun. Pidän sitä jopa kontrollointina tai liikaa takertumisena. Vaikka olisi kuinka alkuhuumaa, niin maltti on valttia. En jatkossakaan tosiaan, kuten joku sanoi, olisi kovin aktiivisempi. En haluaisi olla jatkuvasti selittämässä mitä teen tai missä nyt olen. Salailemisesta ei ole kyse. Vaan kummallakin oma rauha ja aika välillä. 

Riippuen tilanteesta enintään pari viestiä päivässä jos olisi ilman ns. asiaa. Joka päivä ei välttämättä, ehkä hyvänyön toivotus. Ei sekään aina, tosiaan, riippuen tilanteesta. 

Muuten samaa mieltä. Mut miksi tapailukumppanille pitäisi toivotella hyviä öitä?

Jos tapailet vaikka 4 ihmistä samaan aikaan, niin kaikilleko toivottelet vuoron perään?

Vierailija
37/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko parisuhteessa kivoja viestejä kesken työpäivän? "Hei kulta, tulit mieleen" tai vaikka hassuja meemejä? Tuo mies ei tule sellaisia lähettämään, todennäköisesti hän haluaa kaverin sohvalle katsomaan telkkaria ja tietty seksiä.

Järjestääkö mies teille treffejä?

Ne asiat, jotka vähän hiertävät tapailuvaiheessa, ovat usein niitä jotka hiertävät sitten suhteessakin. Kannattaa miettiä mikä itselle on tärkeää ja tehdä päätöksiä sen mukaan.

Siis jos ei lähettele kaikenlaisia turhia valmisviestejä, niin on laiska eikä halua muuta kuin jonkun viereensä sohvalle? "Hei kulta, tulit mieleen" ei kerro siitä, että tulit mieleen vaan siitä, että tiedän sinun haluavan näitä tyhjänpäiväisiä viestejä, joten laitetaan niitä, vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa. Mutta tiedän, kun näitä laittaa 3 päivässä, niin sinä siiivoat ja tiskaat eikä minun tarvitse tehdä moisia juttuja, olethan ollut mielessäni koko päivän.

Ehkä miehen kannattaisi ryhtyä vakavaan viestinvaihtoon ja kysellä, mitä mieltä nainen on 30-luvun nationalismista tai USAn etelävaltioiden tilanteesta. Siinä saisi nainenkin hetken miettiä, että halusinko oikeasti viestinvaihtoa vai sittenkin jotain muuta.

Vierailija
38/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska ollaan tavattu kuukausi sitten. Kai nyt on varsin normaalia tapailla ennen seurustelua? 

Voiko tämä siis muuttua, jos tapailu muuttuu seurusteluksi?

80-luvulla oli normaalia seurustella ekasta suudelmasta :D

Oikeasti en osaa ottaa kantaa nykyaikaan, mikä on normaalia ja mikä ei. Niin oudolta ja hankalalta vaikuttaa, et onnekasta et löytyi mies helposti ajat sitten.

Vierailija
39/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästäkin näkemyksestä! :) Kieltämättä olen liian puhelinriippuvainen ja sen piippaukset on mulle joku tapa kokea, että olen olemassa. Vaikka mulla on ihan oikeita menoja ja ystäviä pilvin pimein, niin silti kyttään haukkana just puhelinta. Ihan älytöntähän se on. Livenä mies on kyllä vaikuttanut kiinnostuneelta mun elämästä ja asioista. 

Ap

Huh, itse juoksisin karkuun tuollaista ihmistä. Että piippaukset saa tuntemaan, että olet olemassa?! Älytöntä.

Eri

Vierailija
40/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät koe viestittelyä luontevaksi... Kiireisten ihmisten tapailu on kyllä haastavaa. 

Ehkä en vielä heittäisi kirvestä kaivoon vaan kysyisin mieheltä, millaista yhteydenpitoa hän toivoo ja ylipäätänsä sitä, millaista suhdetta haluaa jne. 

Siinähän sen sitten näkee samalla, että miten kommunikointi sujuu, miten asioita yhdessä ratkotaan, miten huomioidaan toista jne. 

Oikeastaan tämän voi ottaa hyvänä testinä. Ilman kommunikaatiota kun ei mikään tule sujumaan jatkossakaan. 

Mutta just kannattaa välttää syyllistystä, "mikset sä koskaan"... vaan just lähestyä sen kautta, että mitä kumpikin toivoo ja missä on valmis tulemaan vastaan.