Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille tapailuvaiheessa ok, että sovitaan vain tapaaminen, mutta ei viestitellä välissä?

Vierailija
26.06.2025 |

Olen tavannut ihan mukavan oloisen miehen, jonka kanssa ollut muutamat treffit. Ollaan kumpikin superkiireisiä (lapset, työ, harrastukset) ja ihan yhteisymmärryksessä todettu, että pystytään tapaamaan harvakseltaan, varsinkin, kun kesälomatkin sovittu jo täyteen ja eri aikaan, koska tosiaan vasta tavattiin. 

Itse kuitenkin nyt hajoilen hieman siitä, että olen ainoa joka viestittelee tapaamisten välissä. Mies kyllä vastaa iloisesti ja tulee ihan kiinnostuneita ja flirttaileviakin vastauksia, mutta yhtään viestiä ei ole laittanut oma-aloitteisesti. 

Tapaamisten sopiminen on sujunut helposti ja ennakkoon. 

Mielestäni kuitenkin viestittely on osoitus kiinnostuksesta ja minulle tärkeää. Mietinkin nyt, että olenko nyt neuroottinen tms kun ajattelen, ettei mies ole kiinnostunut, kun ei halua jakaa minulle mitään tapaamisten välissä tai kysyä kuulumisia. 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo jo hiukan miehen luonteesta. Jos suhde etenee, ei tee itse mitään sen hyväksi, antaa sinun tehdä kaikki ja odottelee valmista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo jo hiukan miehen luonteesta. Jos suhde etenee, ei tee itse mitään sen hyväksi, antaa sinun tehdä kaikki ja odottelee valmista. 

Niinpä. Viestinnästäkin pitää kummankin ottaa vastuuta. 

Vierailija
4/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hän kokee, että jatkuva viestittely on häiritsemistä? Jos ei ole asiaa, niin miksi ihmeessä laitella latteuksia vain siksi, että niin on tapana? 

Me yritämme vieroittaa lapset ja nuoret pois puhelimien ääreltä, joten entä jos mies on aikuinen ja sitä mieltä, että puhelin on yhteydenpidon väline, ei jatkuva ajatuksenjatke?

Vierailija
5/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein sinä viestittelet tapaamisten välissä? 

Vierailija
6/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se ei riittäisi, ei etenkään, jos tapaamisia on harvakseltaan. Asia kannattaa ottaa jotenkin kohteliaasti ja rakentavasti puheeksi miehen kanssa, jos se sinua häiritsee. Meidän ei täällä kannata arvailla syitä miehen vähäiselle viestittelylle.

Vierailija
7/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle selkeästi, mitä vaadit. Anna vaikka tarkka aikataulu: haluat, että päivän aikana tulee vähintään 4 emoji-viestiä tai kaksi videopätkää ja lisäksi illalla klo 21 vähintään 45 min puhelu.

Ei miehet osaa lukea naisten ajatuksia, heillä on elämä elettävänä eikä mielessä käy, että jos naisen puhelin ei täyty miehen viesteistä, kyseessä on henkinen hylkääminen.

Vierailija
8/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet neuroottinen roikkuja, oikea red flag.

Vierailija
9/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset eivät ole oppineet viestittelemään, yli 40-vuotiaat.

Vierailija
10/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu.

Vierailija
11/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superkiireinen ei roiku vauvan palstalla keskellä päivää.

Vierailija
12/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä hermostuisin siihen, jos puhelin koko ajan vilkuttaisi jotain halipusi-viestejä. Työaikana en halua yhtäkään tarpeetonta viestiä eikä jotkut mitäänsanomattomat "on niin ikävä" -viestit sytytä muutenkaan. Haluan elää tässä ja nyt, en puhelimen kautta. Onneksi tämä systeemi kelpaa miehelleni, hänkään ei ole innostunut siitä, että pitkin päivää tulee muistutuksia siitä, että olen olemassa. Kyllä hän sen muistaa muutenkin.

Vierailija
13/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet neuroottinen roikkuja, oikea red flag.

:D

Kiitos tästä! Tätä vähän pelkäsinkin. :D

Mutta taidan nyt tehdä niin, että katson vielä parit treffit ja kysyn, millaista yhteydenpitoa hän toivoo. Tiedän, ettei tosiaan viestittely ole kaikille kovin luonteva yhteydenpitotapa. Parempi voi olla esim. soittelu. 

Vierailija
14/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen keskitie. Ei liikaa tai liian vähän. Jos tapaamisesta on sovittu jo etukäteen ja ne toteutuvat sovitusti ei välttämättä joka päivä tarvitse viestitellä. Mutta kyllä viikon aikana kuitenkin jotain.  Minua joskus harmittaa kun en "osaa" vastata jos esimerkiksi kysyy pyöreästi mitä kuuluu. Jos minulle ei kuulu sen kummempaa kuin mitä yleensäkin, eli arkista elämää.

Hiukan riippuu kuinka usein haluaisit viestiä. Jos mies ei ehdi ennenkuin olet jo itse laittanut viestiä. Minua joskus suorastaan hirvittää kun olen huomannut miten paljon jotkut ihmiset laittavat viestejä jopa päivän aikana. Onko siis kyse päivittäisen viestin tarpeesta vai miten paljon? 

Olette kiireisiä, oletko korostanut itse paljon tätä? Olisiko niin, että mies pelkää häiritsevänsä? 

Vierailija
15/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä hermostuisin siihen, jos puhelin koko ajan vilkuttaisi jotain halipusi-viestejä. Työaikana en halua yhtäkään tarpeetonta viestiä eikä jotkut mitäänsanomattomat "on niin ikävä" -viestit sytytä muutenkaan. Haluan elää tässä ja nyt, en puhelimen kautta. Onneksi tämä systeemi kelpaa miehelleni, hänkään ei ole innostunut siitä, että pitkin päivää tulee muistutuksia siitä, että olen olemassa. Kyllä hän sen muistaa muutenkin.

On ihan eri asia, ollaanko vasta tutustumassa vai oltu suhteessa jo pidempään. Viestittely ei myöskään ole välttämättä jatkuvaa tai mitäänsanomattomien viestin tykitystä. Nyt valoja päälle, ihmiset.

Vierailija
16/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen voi ajastaa lähettämään tuollaisia turhia ikävöintiviestejä. Kannattaa kertoa miehelle, että ota tuo toiminto käyttöön, niin kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
17/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästäkin näkemyksestä! :) Kieltämättä olen liian puhelinriippuvainen ja sen piippaukset on mulle joku tapa kokea, että olen olemassa. Vaikka mulla on ihan oikeita menoja ja ystäviä pilvin pimein, niin silti kyttään haukkana just puhelinta. Ihan älytöntähän se on. Livenä mies on kyllä vaikuttanut kiinnostuneelta mun elämästä ja asioista. 

Ap

Vierailija
18/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro miehelle selkeästi, mitä vaadit. Anna vaikka tarkka aikataulu: haluat, että päivän aikana tulee vähintään 4 emoji-viestiä tai kaksi videopätkää ja lisäksi illalla klo 21 vähintään 45 min puhelu.

Ei miehet osaa lukea naisten ajatuksia, heillä on elämä elettävänä eikä mielessä käy, että jos naisen puhelin ei täyty miehen viesteistä, kyseessä on henkinen hylkääminen.

DDDD voi kauheaa! En kyllä tuohonkaan menis jos joku mies moista minulta vaatisi. Tuohan olisi jo työlästä. Emoijiviestejä, oi apua. Vai oliko tuo tarkoitettu vitsiksi. 

Vierailija
19/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia, ollaanko vasta tutustumassa vai oltu suhteessa jo pidempään. Viestittely ei myöskään ole välttämättä jatkuvaa tai mitäänsanomattomien viestin tykitystä. Nyt valoja päälle, ihmiset.

Tuo systeemi kelpasi miehelle 4 vuotta sitten, kun vasta tutustuttiin ja kelpaa edelleen. Ei sitä 30 vuotta sitten koko ajan oltu yhteydessä potentiaaliseen kumppaniin kaikenlaisella turhalla viestinvaihdolla, silloin panostettiin tapaamisiin. Nyt voi ravintolapöydässä nähdä ensitreffeillä kaksikon, joista molemmat ovat ensisijaisesti uppoutuneita puhelimiinsa. He eivät puhu, he lähettelevät viestejä siitä pöydän yli, kun se on niin helppoa, valmista viestipohjaa riittää kaikkiin tilanteisiin.

Vierailija
20/62 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko parisuhteessa kivoja viestejä kesken työpäivän? "Hei kulta, tulit mieleen" tai vaikka hassuja meemejä? Tuo mies ei tule sellaisia lähettämään, todennäköisesti hän haluaa kaverin sohvalle katsomaan telkkaria ja tietty seksiä.

Järjestääkö mies teille treffejä?

Ne asiat, jotka vähän hiertävät tapailuvaiheessa, ovat usein niitä jotka hiertävät sitten suhteessakin. Kannattaa miettiä mikä itselle on tärkeää ja tehdä päätöksiä sen mukaan.