Miksi monet ihmiset on ihan tahallaan epäedustavan näköisiä?
Ja oikein korostavat ulkonäkönsä huonoja puolia? Esim. Valtavan korkean otsan omaava pitää tiukkaa ponnaria ja isovatsainen pannukakkupylly lyhyitä paitoja ja kireitä farkkuja.
Kommentit (91)
Ei ole rahaa sellaiseen humpuukiin. Kunhan on sään kestävät vaatteet ja naama suht siisti. t m32
Jos jonkun muun ihmisen ulkonäkö ahdistaa, harmittaa tai häiritsee kovasti on hyvä vilkaista itse sinne sielun peiliin, että mikäs trauma minussa nyt aktivoituu. Usein syyllinen löytyy nimittäin peilistä.
Hk makkara juntteja. Sinappia paidalla ja crocsit jalassa
Niin,miksi moni lihottaa ittesä epäedustavaksi ?
Vierailija kirjoitti:
Monet ulkomaalaiset sanoo suomalaisia kauniiksi. Joten kysymys kuuluu; onko se valehtelua vai onko suomalaisten yleinen masentuneisuus tehnyt meistä sokeita?
Ulkkarinaisilta kyllä olen ainakin saanut kommentteja, että olen myönteisellä tavalla epäsuomalaisen näköinen mies. Tästä päätellen suomalaisia miehiä ei välttämättä pidetä kummoisina. Suomalaisten naisten ulkonäkö tietty jo vaaleuden takia on kovaa valuuttaa.
Ihminen ei koskaan voi voittaa. Joko on liian laitettu, liian kaunis, liian ruma tai liian vähän laitettu. Kaikkia ei voi ikinä miellyttää. Siksi ratkaisu on keskittyä vain siihen miltä itse haluaa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollainen koko ajattelu, että jotenkin pitäisi peittää tai korostaa jotan kropan kohtia on vanhanaikaista ja ummehtunutta. Nykyään saapi olla rohkeasti sen näköinen kuin on, yrittämättä jotenkin muuttaa luontaista ulkonäköään vaatetuksella. Se on sitä kehopositiivisuutta, mikä ei koske vain "läskejä", vaan muuten myös kauneusihanteiden vastaisen näköisiä ihmisiäkin, esim. itseäni jolla on riippuvat rinnat ja leveä mutta lattana perse. Hyväksyn nämä ulkonäköni piirteet, enkä yritä niitä peitellä.
Mutta pukeudutko niin, että ne oikein korostuvat?
Ap
No, sehän on osa persoonallisuutta. Ei kaikkien tarvitse näyttää samanlaisilta tai samaa kauneusihannetta korostaen. Voi päinvastoin korostaa jotain ihan muuta, vaikka sitä korkeaa otsaa tai pallomahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri, joka pukeutuu liki aina suht kulahtaneisiin vaatteisiin. Näyttää enempi joltain hiukan rähjääntyneeltä hipiltä. Puhtaat vaatteet ja puhdas mies on kumminkin. Jos joku tarkkasilmäinen katsoisi tarkemmin hänen vasenta rannettaan, niin siitä löytyy kello. Perinteinen nahkarannekkeella ja se kello on arvokas. Kun hän menee autoonsa, niin kiinnittää huomiota. Se auto, ei ole halpa sekään. Rahaa hänellä on, mutta ei viitsi vaatteisiin laittaa. Hänellä ei ole tarvetta koreilla. Ehkä sekin, että vanha suku, vanha raha? Nousukkailla eri tyyli.
Kerran tavattiin Tallinnan lautalla hupaisa hahmo. Kauempaa näytti todella hompsuiselta, ehkä jopa pulimammalta. Ja vilpittömästi ehdin hetken ihmetellä, miten on edes lautalla.
Läheltä katsottuna kaikki vaatteet olivat laadukkaita. Oli pitkä nahkatakki, ja kerroksittain villaa ja huovutettuja juttuja. Kaikki siistiä ja puhdasta, eikä edes kulunutta. Hiukset olivat sekaisin, mut ne olikin kammattu sellaisiksi. Taisi olla jonkin sortin taiteilija. Koko luukki tarkoin harkittua.
Suomalaisten yli-käytännöllisyys on kyllä outo ilmiö.
Aikuiset pukeutuvat melkein lasten vaatteisiin, koska ovat niin mukavat.
Meikkiä ei tietenkään voi käyttää, sehän on ilmeisesti epärehellistä tai ainakin turhaa.
Kaikki kiva mutta epäkäytännöllistä on periaatteessa kiellettyä. Sen sijaan suositaan mahdollisimman rumaa.
Aikuisilla on tasan 1 takki, joku Haglöfs/Rukka/muu Gore-Tex-ulkoilutakki, jota sitten käytetään metsässä, töissä, juhlissa. Koska se on niin kätevä!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten yli-käytännöllisyys on kyllä outo ilmiö.
Aikuiset pukeutuvat melkein lasten vaatteisiin, koska ovat niin mukavat.
Meikkiä ei tietenkään voi käyttää, sehän on ilmeisesti epärehellistä tai ainakin turhaa.
Kaikki kiva mutta epäkäytännöllistä on periaatteessa kiellettyä. Sen sijaan suositaan mahdollisimman rumaa.
Aikuisilla on tasan 1 takki, joku Haglöfs/Rukka/muu Gore-Tex-ulkoilutakki, jota sitten käytetään metsässä, töissä, juhlissa. Koska se on niin kätevä!
No miksi et pukeudu niihin haluamaasi kivoihin vaatteisiin? Ei kai kukaan pakota sua ostamaan jotain ulkoilutakkia, jos et halua?
Nää suomalaiset on niin tyylittömiä/ilottomia keskustelut on aina ihan parhaita, kun oletettavasti suomalainen ihminen haukkuu kaikki suomalaiset tyylittömiksi ja ilottomiksi tajuamattaan itse olevansa sellainen. Etenkin niissä ilottomuus keskusteluissa ihmiset tuntuvat kuvaavansa lähinnä itseään haukkumalla kaikki suomalaiset luonteeltaan ihan pskoiksi.
Monet ulkomaalaiset sanoo suomalaisia kauniiksi. Joten kysymys kuuluu; onko se valehtelua vai onko suomalaisten yleinen masentuneisuus tehnyt meistä sokeita?