Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet ihmiset on ihan tahallaan epäedustavan näköisiä?

Vierailija
26.06.2025 |

Ja oikein korostavat ulkonäkönsä huonoja puolia? Esim. Valtavan korkean otsan omaava pitää tiukkaa ponnaria ja isovatsainen pannukakkupylly lyhyitä paitoja ja kireitä farkkuja.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko kertoa syytä? Ennen ainakin oli tapana korostaa omia hyviä puolia ja kätkeä ne vähemmän hyvät, mutta nykyään tuntuu olevan ihan päinvastoin.

Ap

Vierailija
2/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kätkeä? Minä olen just tämän näköinen kuin olen, eikä minulla ole mitään syytä yrittää näyttää erilaiselta. Toki olen puhdas ja siisti, mutta mitään piilotteluja en ala harrastaa. Käytän vaatteita joista pidän ja jotka ovat mukavia ja käytännöllisiä. Ei tarvitse edustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt liity varsinaisesti ulkonäköön, mutta en itse ainakaan halua pukeutua epämukavasti tai tuoda varallisuutta mitenkään esiin. Tilanteeseen sopivat rennot vaatteet ja alle auto, jossa kaikki mahdolliset herkut ja voimaa riittää tuomatta sitä mitenkään esiin.

Vierailija
4/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten pitäisi vielä tietää miksi se sinua kiinnostaa.

Vierailija
5/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan ei ole samaa mieltä kuin sinä siitä, mitkä niiden huonoja ja hyviä puolia ovat.

Vierailija
6/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle on siis tarkoitus edustaa ja mitä? 

Vierailija
7/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eiköhän meistä valtaosa pukeudu sen mukaan mikä tuntuu hyvältä päällä ja näyttää omaan silmään kivalta. Itsellä ei ole ainakaan koskaan käynyt edes mielessä miettiä, mikä saattaisi jonkun ventovieraan mielestä olla minussa sellainen piirre jota pitäisi piilottaa tai korostaa.

Vierailija
8/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään minkä näköinen olen. Teen etätöitä kotona, eli työpaikalle ei tarvi pukeutua edustavasti. Ja en halua muilta ihmisiltä mitään, en seuraa, ihailua, enkä tunnustusta, joten mua ei kiinnosta ollenkaan mitä ne minun ulkonäöstäni ajattelee. Pukeudun mukaviin, pehmeisiin vapaa-ajan vaatteisiin, ulkonäöstä viis, enkä tuhlaa aikaa meikkaamiseen tai hiustenlaittoon. - n 50 v

Vierailija
9/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneneekö se maha jotenkin jos käyttää löysiä farkkuja? 

Vierailija
10/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jotenkin coolia pukeutua rumasti ja muutenkin ulkonäöstä huolehtiminen koetaan pinnalliseksi.

Vierailija
11/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen koko ajattelu, että jotenkin pitäisi peittää tai korostaa jotan kropan kohtia on vanhanaikaista ja ummehtunutta. Nykyään saapi olla rohkeasti sen näköinen kuin on, yrittämättä jotenkin muuttaa luontaista ulkonäköään vaatetuksella. Se on sitä kehopositiivisuutta, mikä ei koske vain "läskejä", vaan muuten myös kauneusihanteiden vastaisen näköisiä ihmisiäkin, esim. itseäni jolla on riippuvat rinnat ja leveä mutta lattana perse. Hyväksyn nämä ulkonäköni piirteet, enkä yritä niitä peitellä.

Vierailija
12/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten pitäisi vielä tietää miksi se sinua kiinnostaa.

Ihmetyttää vaan miksi joku toimii tuolla tavalla. 

Ap

Vierailija
13/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, naama täyteen rapalan onkimia tai sitten tyyliin maailman lyhin otsatukka ja muut systeemit a la Chisu

Vierailija
14/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työ jossa on silloin tällöin edustustilaisuuksia, mutta muuten parasta on käytännölliset vaatteet. Kun menen töihin näinä normipäivinä, ei kyllä kiinnosta vähääkään joku korkean otsan näkyminen, tai se korostaako sateenkestävä takki vyötäröäni. Kunhan en haise tai ole muuten sottainen. Edustuspäivinä on sitten ihan kiva tälläytyä, varsinkin kun se ei ole joka-aamuista tuskaa.

Vierailija
15/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä pitää sietää, muttei tarvitse miellyttää.

Vierailija
16/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen koko ajattelu, että jotenkin pitäisi peittää tai korostaa jotan kropan kohtia on vanhanaikaista ja ummehtunutta. Nykyään saapi olla rohkeasti sen näköinen kuin on, yrittämättä jotenkin muuttaa luontaista ulkonäköään vaatetuksella. Se on sitä kehopositiivisuutta, mikä ei koske vain "läskejä", vaan muuten myös kauneusihanteiden vastaisen näköisiä ihmisiäkin, esim. itseäni jolla on riippuvat rinnat ja leveä mutta lattana perse. Hyväksyn nämä ulkonäköni piirteet, enkä yritä niitä peitellä.

Mutta pukeudutko niin, että ne oikein korostuvat?

Ap

Vierailija
17/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en ymmärrä että mitä pahaa siinä on jos iso-otsainen pitää hiuksia kiinni. 

Mutta tuo toinen: tuohon voi olla oikeasti surullinen ja synkkä syy. Ihmiset, jotka ovat kokeneet jonkun vakavan nöyryytystrauman lapsuudessa, saattavat pukeutua itselleen epäedullisesti juuri siten että keho näyttäytyy epäedullisena ja epäviehättävänä. Syy tähän saattaa olla alitajuinen halu nöyryyttää itsensä ennen kuin kukaan muu pystyy sitä tehdä.

Nöyryytystraumaan kuuluu myös usein ylipaino nimenomaan rasvan muodossa. He kehittävät usein ainakin jossain vaiheessa elämäänsä ison ja ylipainoisen kropan. 

Vierailija
18/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrasti on valtava kun käy esim. Milanossa jossa 95% italialaista on todella pukeutunut tyylikkäästi sekä kauniit kampaukset. 

Vierailija
19/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on jotenkin coolia pukeutua rumasti ja muutenkin ulkonäöstä huolehtiminen koetaan pinnalliseksi.

Tyylikkyys ja itsensä peittely on kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
20/91 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta sinä ja muut sinunlaisesi tuntisitte kerrankin itsenne muita paremmaksi ja edustavammaksi🥱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan