Miksi monet ihmiset on ihan tahallaan epäedustavan näköisiä?
Ja oikein korostavat ulkonäkönsä huonoja puolia? Esim. Valtavan korkean otsan omaava pitää tiukkaa ponnaria ja isovatsainen pannukakkupylly lyhyitä paitoja ja kireitä farkkuja.
Kommentit (91)
Peitä "epäedulliset" piirteesi ja häpeä niitä silti - raikas tuulahdus 50-luvulta!
Ole oma itsesi ja ylpeä kehostasi äläkä häpeile turhaan itsessäsi mitään koska olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet ja ihmisellä on muutakin annettavaa kuin ulkonäkö - tätä päivää.
Itse valitsen jälkimmäisen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on korkea otsa ja yleensä pidän otsatukkaa tai ainakin jotain lyhyempiä haituvia, mutta joskus tulee fiilis että se mitä et voi kokonaan piilottaa, korosta, ja sitten tekee mieli vetää justiinsa tuollainen kireä ponnari ja olla ylpeästi persoonallisen iso-otsainen.
Paras puoleni on kuulemma persus, mutta sitä en yleensä esittele, kun muuten tykkään löysistä housuista. Joku joskus ihmetteli miksi piilotan parhaan puoleni. :D
Lyhyt ei saisi pitää caprihousuja, ettei vain näytä entistä lyhyemmältä, mutta satun pitämään niistä vähän yli polven mittaisista housuista, ja en piittaa vaikka jalat on lyhyet.
En lähde tuomitsemaan aloittajaa, kyllä minullakin joskus käy mielessä, miksi ihmisillä on esim. liian pienet vaatteet tai miksi naiset meikkaavat esim. kulmakarvansa epäedustavasti tai täyttävät huulensa minun näkökulmastani katsottuna pilalle. Pitää vain hyväksyä että muilla on oma makunsa.
Lisään että minulla on usein muutenkin rumat eriparivaatteet ja kaverit naureskelevat tyylittömyydelleni, mutta sitten kun lähden juhliin, voin häikäistä kaikki. Muutaman kerran on sanottu ettei meinannut tuntea. Eihän tästä tuhkimoefektistä pääse nauttimaan jos aina on hienona. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrasti on valtava kun käy esim. Milanossa jossa 95% italialaista on todella pukeutunut tyylikkäästi sekä kauniit kampaukset.
No Italiassa ihmiset ovat muutenkin huippu kauniita verrattuna meidän slaavilaisiin pallonaamoihin. Onneksi vähitellen sekoittuu ulkomaalaisia geenejä tännekin jotta väki kaunistuu.
Höpö höpö, kävin Milanossa tänä keväänä, jopa la Scalan esitystä katsomassa ja päinvastoin katselin, että mukavaa, kun ihmiset siellä olivat niin kaikella lailla tavallisen näköisiä. Mukavia, rauhallisia ja kohteliaita. Tosin, samaan aikaan siellä oli muotimessut, ja kaduilla näki sitten vähän erinäköisiäkin ihmisiä. Kaikki sulassa sovussa.
Ennen maailmassa suomalaisia haukuttiin korkeista poskipäistä, niin se maailma muuttuu. Slaaveja suomalaiset eivät kylläkään ole.
Ap:lla oli varmaan itseään vihaava äiti tms jolta sai häpeän opin ja myös muiden arvostelun mallioppimisen.
"Laittaudun" vain juhliin, ehkä joskus myös baariin. Nuorena ja 30+ iässä sain aivan tarpeeksi (liikaa) huomiota, vaikka en silloinkaan tälläytynyt ja olin aika tavis. En kaipaa ihailua saati sitten ehdotteluja. Oikeasti.
Jos jotakuta loukkaa arkinen, epäilemättä tyylitajuton olemukseni, se on hänen ongelmansa. (Kukaan ei ole tullut sanomaan, että olen häiritsevän tai loukkaavan näköinen.) Olen tavallinen tyyppi ja elän tavallista elämää. En koe, että uskottavuuteni olisi kärsinyt siksi, että en panosta ulkonäkööni kuin hyvin harvoin. Itse ihmettelen pinnallisuutta.
Todella omituista tarkastella ihmisten tyyliä akselilla varakas-köyhä.
Useimmilla on ihan muu identiteetti kuin raha.
Jos ihmiset keskittyisivät edes murto-osan jonkin muun asian kehittämiseen itsessään kuin ulkonäön, olisi maailma paljon parempi paikka. Kaikki on katoavaista.
Vierailija kirjoitti:
Tuota en ymmärrä että mitä pahaa siinä on jos iso-otsainen pitää hiuksia kiinni.
Mutta tuo toinen: tuohon voi olla oikeasti surullinen ja synkkä syy. Ihmiset, jotka ovat kokeneet jonkun vakavan nöyryytystrauman lapsuudessa, saattavat pukeutua itselleen epäedullisesti juuri siten että keho näyttäytyy epäedullisena ja epäviehättävänä. Syy tähän saattaa olla alitajuinen halu nöyryyttää itsensä ennen kuin kukaan muu pystyy sitä tehdä.
Nöyryytystraumaan kuuluu myös usein ylipaino nimenomaan rasvan muodossa. He kehittävät usein ainakin jossain vaiheessa elämäänsä ison ja ylipainoisen kropan.
Korkea otsa kai jotenkin tutkimusten mukaan korreloi kaiken huipuksi älykkyyden kanssa. Hirveää varmasti jonkin mielestä sitten onkin jos on ihmisellä korkea otsa. Voi kyllä aikoja eletään.
Koska mä oon mikä oon! Mä oon mä kaikkine vikoineni ja hyvine puolineni. Jos sä et kestä mua pahimmiillaan sä et saa mua parhaimmilanikaan!
Kun ei ole tarvetta edustaa ketään eikä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kontrasti on valtava kun käy esim. Milanossa jossa 95% italialaista on todella pukeutunut tyylikkäästi sekä kauniit kampaukset.
Sinun mielestäsi. Minusta ne kuivankälppeät ylilaitetut daamit jalatpilaavissa korkokengissään näyttävät säälittäviltä ja ahdistavilta. Että mihin dystopiaan mä just putosin.
Öö... okei. Hieman hassu kysymys mielestäni. Itselläni oma "epäedustavuus" eli varmaan meikittömyys ja peittäviin, mutta mukaviin vaatteisiin pukeutuminen johtuu siitä, että minä joko:
a) olen laiska
b) viihdyn sillä hetkellä "epäedustavissa" vaatteissa
tai c) olen menossa nukkumaan/paskalle/sohvalle
Mä en ole miellyttämässä yhtään ketään muuta paitsi itseäni ja niitä ihmisiä, joista välitän. Osaan kyllä laittautua ja pukeutua hienoihin vaatteisiin, mutta viime aikoina en vain ole jaksanut. Jos joku menettää yöunensa nuoren aknekasvoisen naisen näkemisestä niin siinä menettää.
Ovat vaan luonnostaan rumia ja antavat sen näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei me katsos voida tietää mikä on JUST SUSTA epäedustavan näköistä🤷
Sun pitää varmaan laatia joku lista mistä kaikki voivat sitten tarkistaa että miltä pitää näyttää. Sivuseikkahan on se että maailmassa on miljardeja muitakin ihmisiä kuin sinä, ja sun lista ei taida olla tasan sama kuin heillä!
Sopusuhtaisuus ja symmetrisyys miellyttää ihmissilmää ihan universaalisti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Peitä "epäedulliset" piirteesi ja häpeä niitä silti - raikas tuulahdus 50-luvulta!
Ole oma itsesi ja ylpeä kehostasi äläkä häpeile turhaan itsessäsi mitään koska olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet ja ihmisellä on muutakin annettavaa kuin ulkonäkö - tätä päivää.
Itse valitsen jälkimmäisen.
Itse käänsit tämän negatiiviseksi. "Korosta parhaita puoliasi" on mun sanoma.
Ap
Olen timmi ja hyvännäköinnen, mutta pukeudun vähän kuin pultsari (vihreä 10 vuotta vanha niittitakki joka saa näyttämään kodittomalta tai virttynyt fleece koska se on kiva). Ihmiset sitten luulevat, että olen tosi köyhä vaikka on aina vähän rahaa säästössä.
Ap, varmaan ottaneet jenkeistä mallia pukeutumisessakin. Kattelin erilaisia lähetyksiä jenkkilästäkun oli demoja ym. ja näin vallan komeita persheitä naisilla, joilla oli lyhyt t-paita ja leggingsit jalassa. Siellä lyllersivät demoissa. Siis aivan jättimäärä sellaisia superlihavia. Miehet myös aika ruokkoamattoman näköisiä isomahaisia ja hoitamattomia pitkiä partoja. Näihin verrattuna suomalaiset ovat tosi kauniita, useimmat siis, eivät tietty kaikki.
Tällaiseen ajatteluun sisältyy oletus, että jokainen yrittää näyttää niin varakkaalta kuin kykenee.
Mutta eiväthän ihmiset toimi niin, ollenkaan, yhtään.
Itselläni esimerkiksi ei Kekkosen ajan lapsena ole minkäänlaista halua näyttää keskiluokkaiselta tai varakkaalta.
Ei se nyt niin kallista olisi, jos oikein asiakseen ottaisin mutta kun halu siihen puuttuu.
Pukeutumistyylini tulee 70-luvulta. Boheemia, työläishenkistä.
M54
Kuule kun korkeelle otsalle ei voi mitään, toisin kun paskalle luonteelle.
Mene: a) terapiaan b) töihin c) uuniin d) saunan taakse. Muuta neuvoa ei tule.
Ei me katsos voida tietää mikä on JUST SUSTA epäedustavan näköistä🤷
Sun pitää varmaan laatia joku lista mistä kaikki voivat sitten tarkistaa että miltä pitää näyttää. Sivuseikkahan on se että maailmassa on miljardeja muitakin ihmisiä kuin sinä, ja sun lista ei taida olla tasan sama kuin heillä!