Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko Lappiin vai Itä-Suomeen?

Vierailija
14.07.2024 |

Nyt on aika erota miehestä, samalla kun määräaikainen työsopimus päättyy.

Haluan toksisesta ympäristöstä kaus pois. Oman alani töitä on tarjolla Lapissa, sekä Itä-Suomessa. Kumpaan sinä muuttaisit?

Arvostan hyviä maastoja mennä juosten ja pyörällä. Muuten ei erikoisia vaatimuksia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa on ehkä edullisempia asuntoja/taloja. Meininki on autenttisempi, ei ole niin turismin raiskaama. Kyllä minä ehkä muuttaisin Itä-Suomeen. Siellä on kuitenkin Kuopio ja Joensuu, jos joskus haluaa käydä kaupungissa, Lapissa ei ole kuin Rovaniemi ja Kemi-Tornio-hc-akseli, ei ne ole oikein kaupunkeja. Levi ja Saariselkä kaupunkeina... Asiat on päälleliimattuja. Mee Itä-Suomeen.

Vierailija
2/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomalaiset miehet on keskimäärin helläluonteisempia, kuin pohjalaiset. Lapista en osaa niin sanoa, mutta siellä on enemmän muualta muuttaneita, kuin Itä-Suomessa. Itä-Suomessa järjestetään enemmän apua, jos joutuu päihdeongelmiin. Lapissa se on jokaisen oma asia ja siihen saa kuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pohjanmaalle ?

Vierailija
4/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomeen, siellä on edes lämpimät kesät.

Vierailija
5/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomeen. Talvi lyhyempi. 

Vierailija
6/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomessa on ehkä edullisempia asuntoja/taloja. Meininki on autenttisempi, ei ole niin turismin raiskaama. Kyllä minä ehkä muuttaisin Itä-Suomeen. Siellä on kuitenkin Kuopio ja Joensuu, jos joskus haluaa käydä kaupungissa, Lapissa ei ole kuin Rovaniemi ja Kemi-Tornio-hc-akseli, ei ne ole oikein kaupunkeja. Levi ja Saariselkä kaupunkeina... Asiat on päälleliimattuja. Mee Itä-Suomeen.

Ei ole Lapissa yhtään "päälleliimattua" eikä turismin raiskaamaa, jos ei satu nyt juuri muutamaan isoimpaan laskettelukeskukseen muuttamaan. Lappi on iso, noi isot turistikeskittymät ovat vain pieniä täpliä kartalla, kun koko maakuntaa katsoo.

Käydään usein yhdessä pienemmässä keskuksessa, siellä on kotoinen meininki pahimpanakin sesonkina ja niiden muutamien viikkojen ulkopuolella ei paljoa turisteja jaloissa pyöri.

Vierailija
7/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Lappiin. Voi uida Tornionjoen yli Ruotsiin sitten kun rähinä alkaa.

Vierailija
8/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan pakko ois muuttaa, niin Rovaniemi. Mutta oikeesti: ei Lappiin eikä itä-Suomeen.

Vierailija
9/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länteenpäin suosittelen

Vierailija
10/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi vain. Olen asunut Joensuussa, Lappeenrannassa, Ivalossa ja nyt Posiolla. Joka paikkaan on siteet kun on perhettä ja ystäviä, ja joka paikka on sydäntä lähellä. Eläkepäiviksi muutan Pohjois-Karjalaan jossa kesämökkimme. 

Vierailija
11/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomi ja Lappi on laajaakin laajempi alue. Mistä päin sulle olisi töitä tarjolla? Rovaniemi, Utsjoki, Imatra, Savonlinna, vai? 

Vierailija
12/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Mistään hinnasta.

Vierailija
13/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomi on kovin sisäsiittoinen. Lappiin tulee ihmisiä eri puolilta Suomea, jopa maailmaa.

Vierailija
14/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomessa järjestetään enemmän apua, jos joutuu päihdeongelmiin. Lapissa se on jokaisen oma asia ja siihen saa kuolla.

Käytännössä itä-suomessa tarjottu apu on vain sarja uusia ongelmia että kuolee nopeammin ;)

Vierailija
15/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta Saariselkä, Ivalo tai Utsjoki

Vierailija
16/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Lappiin. Voi uida Tornionjoen yli Ruotsiin sitten kun rähinä alkaa.

Entäs sitten kun Ruotsin ja Suomen raja muuttuu samanlaiseksi kuin Turkin-Syyrian raja-alue? Ruotsi on islamille menetetty maa.

Vierailija
17/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiehtoo Lappi just koska pelkään helteitä.

Vierailija
18/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kummassakin ja Itä-Suomesta kotoisin. Ehkä koska olen etelämmästä kotoisin, en pärjännyt talvella pimeyden vuoksi Lapissa (liian pitkä pimeä aika vuorokaudessa). Sama kesällä, ei yhtään piemää yöllä. Muuten olisin kai voinut jäädäkin. Mutta tämän vuoksi vastaan Itä-Suomi. 

Vierailija
19/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiehtoo Lappi just koska pelkään helteitä.

Justhan Utsjoella mitattiin Suomen korkein hellelukema! Eikä ylä-Lapissa ole kunnon metsiä mihin pääsisi paahteelta varjoon. 

Vierailija
20/25 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän