Jotenkin vaivaannuttavaa nähdä aina samoja asiakaspalvelijoita
Olenko ainoa ongelmainen vai onko muillakin tätä?
Tuntuu helpommalta käydä isoissa kaupoissa joissa on paljon vaihtuvia eri myyjiä tai käyttää itsepalvelukassaa. Samalla kampaajalla kosmetologilla, hieronnassa, lääkärillä tai missään ei tee mieli käydä liian usein. Mua ei siis yhtään miellytä ajatus, että joku tuollainen tuntematon henkilö alkaa käydä ns. liian tutuksi, mutta ei silti ole oikeasti läheinen. Haluaisin olla mieluummin täysin anonyyminä kaikkialla. Nuo kaikki näkee päivät pitkät eri asiakkaita, eikä niitä varmaan kiinnosta tippaakaan muu kuin hoitaa hommansa, mutta henkilökohtaisesti tuntuu vaivaannuttavalta ajatus, että joku tunnistaisi ja muistaisi minut.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusallista vaatekaupoissa, ketjuliilkkeissä, mutta onneksi on nettikaupat. Kyttäävät todellakin joissakin, vaikka on hälyt ja valvontakamerat. Heti epäilyttävä asikas jos vähänkin kauemmin katselee/harkitsee ostoksiaan. Aina joku lähtee "varastossa"(valvonta) käymään.
Lääkitys voisi auttaa tilaasi.
Ohjeet tulee johdosta noille.
Jotkut kosmetologit ja kampaajat ovat vaivaannuttavia koska kysyvät koko ajan töistä, missä olen töissä, milloin on kesäloma jne. Joillakin työpaikan kysyminen liittyy vielä siihen että halutaan kartoittaa asiakkaan rahatilannetta ja aletaan ehdotella kalliita palveluita ja sarjahoitoja. Esimerkiksi eräällä kampaamokäynnillä kampaaja ehdotti kulmien microbladingiä joka heillä on saatavilla uutena palveluna. Kosmetologit taas ehdottavat erilaisia kalliita hoitoja kasvoille sarjoina.
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisen kanssa asioi mieluummin ja asiantunteva tai sitten hiljainen kiva, kuin että on kireä kiusallinen tunnelma, häly melu.
Mitä v....ittua sinä yrität sanoa????
Vierailija kirjoitti:
Eräs pienen paikkakunnan ruokakaupan myyjä äityi liian tuttavalliseksi ja lopetin kokonaan kyseisessä kaupassa käymisen. Viimeinen niitti oli kun kysyi vappuna paperit ostaessani tupakkaa (olen 40v) ja hymyillen sanoi, että halusi saada hymyn huulilleni...
Perusilmeeni on "naama norsunvi tulla" ja inhoan ylituttavallisia myyjiä. Oli nuorehko miesmyyjä ja minä keski-ikäinen nainen
Utelias, halusi nähdä vaan iän.
No jätä valitus ja hommaa niille potkut niin ei tartte kattella samoja naamoja. Prkl että nää nykyajan asiakkaat on ihan sieltä syvältä!
Sama työpaikkavustaja muuttaa naapuriin ja yrittää savustaa asunnosta ulos. Supoko näitä työpaikkasavustuksia tilaa yksityisiltä ihmisiltä? Sitten huudellaan kuinka työttömyys on omaa syytä.
Olen farmaseutti ja mietin aina, että miten niin moni asiakas kehtaa aina asioida meillä, vaikka olisi tämän kokoisessa kaupungissa muitakin vaihtoehtoja. Itse en haluaisi, että joku osaa ulkoa arvata mitä lääkettä olen milloinkin tulossa hakemaan. Käyn aina eri apteekissa, yleensä ollessani matkalla vieraassa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
No jätä valitus ja hommaa niille potkut niin ei tartte kattella samoja naamoja. Prkl että nää nykyajan asiakkaat on ihan sieltä syvältä!
No, sitten on turha huudella ihmisille, että työttömyys on omaa syytä jos nimenomaan tahalleen yrität savustaa ihmisiä työpaikoilta työttömäksi kortistoon.
Ymmärrän ap:ta, itsekin kammoan tuota että joku tavallaan tuntee minut mutta ei kuitenkaan. Ärsyttää jo käydä postissa mikä on yhden ruokakaupan yhteydessä, kun siellä selvästi myyjät jo tunnistaa ja muistaa. Lakkasin käymässä yhdessä toisessa ruokakaupassa kun siellä oli aina samat myyjät ja kävin melkein päivittäin kaupassa, heh. Tosin nyt kun parin vuoden jälkeen olen alkanut taas piipahtamaan siellä ehkä kerran parissa kuukaudessa, siellä on aika harvoin ketään vanhoista tutuista myyjistä enää. Sopii mulle. Inhoan myös kampaajalla käyntiä kun siellä aina kysellään lomista ja työpaikoista, enkä halua kertoa työpaikkaani kellekään vieraalle enkä jakaa lomasuunnitelmiakaan, joten keskustelu jää aina lyhyeksi hymistelyksi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs pienen paikkakunnan ruokakaupan myyjä äityi liian tuttavalliseksi ja lopetin kokonaan kyseisessä kaupassa käymisen. Viimeinen niitti oli kun kysyi vappuna paperit ostaessani tupakkaa (olen 40v) ja hymyillen sanoi, että halusi saada hymyn huulilleni...
Perusilmeeni on "naama norsunvi tulla" ja inhoan ylituttavallisia myyjiä. Oli nuorehko miesmyyjä ja minä keski-ikäinen nainen
Poju haaveili sun alahuulista. Mullekin sellaiset nuoret oikeasti komeat miehet usein jutustelee kaikkea ja flirttaavat. Ilm. isot tissit on vaikuttimena.
Joo minä käyn usein samoissa paikoissa ja työntekijät eräässä pikku liikkeessä alkoi utelemaan liikaa asioitani joten lopetin siellä.
"Sellaiset sieltä". Kassahihnalla munakoiso, joku rasvaputeli ja tulitikut.
Vituttivarsinkin kun yhdessä kaupassa oli aina sellainen hidastetussa filmissä toimija. Kenenkähän ajatus oli laittaa se kassalle yksin. Sitten aina kun jono kasvoi, tuli joku äkkiä toiselle kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tunnistan itsessäni tämän saman. Ärsyttää mennä kauppaan kun samat myyjät aina. Tunnistavat ja tietävät mitä milloinkin ostan. Viimeksi oli vähän nälväistävä kun ennen mua maksavalle sanoi "hei, ole hyvä, kiitos ja hauskaa viikonloppua", kaikki normaalit lätinät siis. Itse menin hymyillen kassalle, tervehdin mutta myyjä katsoi muualle eikä vastannut. Sanoin asiaan kuuluvat ole-hyvät ja kiitokset mutta ei vastannut niihinkään. Menin pakkaamaan ja seuraavalle myyjä lätisi taas nuo samat asiat auliisti hymyillen. Tokaisin sitten pakkaamaan tulleelle että "eipä se minun vklp taida sitten ollakaan hyvä" nauraen. Kappas, nämä kelle puhuivat olivatkin miehiä, minä nainen. Mitäpä sitä typerille kohteliaille naisille mitään sanomaan. Jurottaville kaljaa ostaville äijille vaan. Enpä sano enää tuolle akalle sanaakaan tämän jälkeen.
Sä olet ehkä itse ärsyttävä ja siksi he eivät halua sua tervehtiä..Syyn huomaa jo sun toisesta lauseesta.
Vierailija kirjoitti:
Eristäytyvässä ja estyneessä persoonallisuudessa esiintyy tuollaisia tunteita.
Mä olen todella ulospäinsuuntautunut, ja silti toimin juuri kuten Ap.
🇺🇦🇮🇱
Aspan näkökulma, osa ihmisistä oikeasti kuvittelee, että heidät muistetaan! Se on siinä sitten kiva myyjänä kun alkaa puhe viime kerrasta ja oot ihan kuutamolla, että kuka tämäkin oli. Helkkarin vaivaannuttavaa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Pienten paikkakuntien pikkukaupoissa on pahinta. Viimeksikin olin lomailemassa eräällä paikkakunnalla ja piti käydä välillä kaupassa. Siellä oli se sama myyjä jokaikinen kerta oli sitten aamu, päivä tai ilta. Oli vieläpä kyrpiintyneen ja happaman näköinen myyjä eikä mikään idyllisen pullantuoksuinen lähikauppias.
Varmasti oli kyrpiintynyt, kun on 24/7 töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niissä pitäisi olla samanlainen viimeinen käyttöpäivä kuin tuotteissakin. Naama kuluu.
Juu, sinunkin naamasi.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ärsyttää jos pienemmällä paikkakunnalla myyjä alkaa ruokakaupan kassalla kommentoimaan ostoksiani tai utelemaan asioitani. Isossa kaupungissa sellaista tungettelua ei tule, eikä ketään kiinnosta juoruilla jälkikäteen kuka osti tällä viikolla mitäkin. Pelkkä naama ei kyllä ärsytä, ainoastaan rajaton käytös ja tungettelu.
TOTTA. just pikku kaupoissa kommentoidaan mitä sää nyt ostit ja pärjätkä näin vähällä. vaikka sanoo syön töissä pääateria viikolla,että ihan ilta-ja aamiaissettii tässä vaan. ja toi,että lähtee mukaan torvelolle selittelemään mitään. ja inhoon pikku vaatemyymälöitä, tyrkyttäminen ja vaikeaa katsoa hintoja jotka voivat ollakin todellakorkeita.
Sori että olen töissä 😂😂😂