Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤TIISTAITA SYYSLÄISET-04¤¤¤

27.03.2007 |

Tässäpä meille pino tälle päivälle.

Öttis

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu. Pitäisi herättää että päästään liikenteeseen.

Mulla on viisaudenhammas puhkeamassa ja kipeetä tekee. Pitää lähteä ruskeasuolle päivystykseen.

Siellä menee taas hyvä tovi.

Mutta nyt lapsia herättämään että saan Veetin päiväkotiin ja 10 ehdin hammaslääkärille.

Öttis, ja uniset lapsukaiset

Vierailija
2/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9921677&p=1&mpage=2&tmode…

Lillillä ei ole enää kuumetta, mutta yskä on ihan kauhea ja yleiskunto on mennyt olemattomaksi. Enimmän osan päivästä neiti makoilee sohvalla ja lepäilee. Ei taida olla päiväkotiin menijäksi vielä huomenna. Lisäksi korvasta valui aamulla möhnää, räkäpalleron tapaisia klönttejä sieltä kaivoin. Nyt jää nähtäväksi että alkaako sieltä vuotaa nestettä kunnolla vai ei.

Kare nukkuu vielä :-) On tainnut ottaa koville tämä kesäaikaan siirtyminen. Onneksi nyt ei ole kiirettä minnekään (harvinainen tilanne meillä!) Milo on koulussa, yskä on vähän helpottanut.

Sain eilen tehtyä yhden opiskelutehtävän ja luettua ihan hyvin tenttiin. Ehkä ehdin kaikki tenttikirjat lukemaan läpi kertaalleen ennen tenttiä! Huoh... No, tämän viikon jälkeen helpottaa. Sitten on enää yksi tentti ja siihenkin pitää lukea vain puoli kirjaa, englanniksi tosin. Niin ja sitten on pikkujuttuja kuten seminaarityö ja gradu kevääksi ja kesäksi jos aika muuten käy pitkäksi...

Mies hermostui eilen kun minun farkut lojuivat olohuoneen lattialla. Meinasin kilahtaa, että näinkö tulet minua neuvomaan kodinpidossa kun ensin lähdet reissuun, jätät kotiin sairaat lapset, jääkaappi huutaa tyhjyyttään, koti kuin maanjäristyksen jäljiltä. Minä kuitenkin olen koko viikonlopun hoitanut lapset, järjestänyt lastenvahdin juostakseni kaupan läpi tuhatta ja sataa, siivonnut kämpän kuumeinen sylityttö liinassa kun ei potilas suostunut muualla olemaan kuin sylissä... Sitten jos yhdet farkut on lattialla niin siitäkö sitten pitää ruikuttaa. En kuitenkaan sanonut mitään vaan keräsin kiltisti farkut pois.

Huoh.

Mukavaa päivää kaikille! Öttikseltä hammaskipu pois hus. Ja suppareita Leannalle ja aialle.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paha mieli, tuli räyhättyä Poitsulle ennen kerhoon viemistä :( Mut ku ei saa vaatteita päälleen, ni ei...

Ankkis, tää olis ladannu varmaan just noi sun kirjoittamat lauseet ääneen ;-) Arvostan ihmisiä jotka osaa olla räjähtämättä. Tietty asiasta saakin sanoa, ehkä sulla olis ollu aihetta sanoakin....

Mahtava ilma, +14 luvattu iltapäiväksi :) Hankalaa oli Poitsulle pukea, jäivät kerhon pihalle leikkimään heti ysiltä. Valitteli et palelee :( Vaik aika paljon puin. Fleece-takki alle yms...

Ite ei kohta tuolla tartte ku vähän, aurinko niin lämmittää, ihanaa!

Nyt Sassalle aamupalaa.

Se on moro!

Kerppu

Vierailija
4/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli tunnin joutu odottamaan hoitoon pääsyä, suht nopeasti siis pääsin. Kesällä jouduin odottamaan yli 2 tuntia.

Ajattelin että saan antibiottikuurin kuten yleensäkkin kun viisaudenhammas on puhjennut. Ja sitten myöhemmin röntgeniin ja hampaan poistoon. Hammaslääkärinä oli topakka nainen ja kyseli vaan muutamat perusasiat, alkoi puuduttamaan ja hetken kuluttua nykäisi hampaan irti. Itse olin aika järkyttynyt kun homma hoitui noin pikaisesti ja hyvin. Hieman pelkään hammaslääkärissä käyntiä.

Venla hurmaili hammaslääkärissä kaikkia ohi kulkeivia hoitajia. Jutteli ja naureskeli kaikille.

Kohta pitääkin jo lähteä hakemaan Veeti päiväkodista. Tänään ja eilennä Veeti ei ois millään halunnut jäädä päiväkotiin. Sinne jäi huutamaan aamulla. Eilennä oli kyllä nopeasti rauhoittunut. On ollut nin väsynyt, kellojen siirto ei tehnyt yhtään hyvää.

Veetillä on käytössä ihan vain välikausihaalari. On sen verran hikoilevaa sorttia. Päiväkodissa on myös toisena pukuna fleecevuorella varustettu 2-osainen kurapuku. Alkaa olee liian lämmin kyllä jo meijän hiki poitsulle.

Pitäis alkaa katselemaan lentoja saksaan. Ollaan toukokuun lopussa lähdössä sinne meidän sukulaisten luona käymään.

Rahan menoa on ihan hirveesti nyt lähiaikoina. Ja mies innostui eilennä veneen ostamisesta Veetin kummisedän kanssa. Saavat kyllä jonkun käytetyn hankkia, uuteen ei ole rahaa. Uudemmasta ja isommasta autostakin haaveilee. Auton hankinta saa kyllä jäädä ens kevääseen.

Öttis jälleen

Vierailija
5/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaudenhampaan poisto ja synnytys on melkeen yhtä kivoja :)

Ihana ilma,justiinsa tultiin kerhosta.

Mä lähen samalla oven avuksella kun mies tulee syöpäklinikalle

kaveria kattomaan :(

Täällä on jo leskenlehtiä!

Ja likaista hyi mikä pöly.

Ramika ja Irmat

Vierailija
6/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että tänään on meillä huono päivä!

...äidillä mustia katkeria ajatuksia, itsesäälinkyyneleitä....

...taapero yritti potkia tänään vauvaa päähän ja puri äitia....äidillä ei tahdo riittää kärsivällisyys ja ymmärrys taaperoa kohtaan. ...taapero ei halunnut päiväunille ja äiti vei taaperon lopulta ulos itse kuikkuisena, jonne taapero meinas nukahtaa lapio kädessä.

...vauva sen sijaan on uinaillut tyytyväisenä ensin rattaissa, sitten rintarepussa ja nyt taas kopassa. vauva ei taida tietää äidin ja taaperon taistosta mitään....

...miten tuo taapero VOI herättää väliin niin primitiivisiä tunteita äidissä, miksi taapero ei VOI uskoa kun äiti sanoo ettei saa läpsiä, potkia, riehua, työntää jalkoja rattaisiin seisomalaudalla, ennenkaikkea miksi taapero ei voi nukkua, vaikka on väsynyt!!!!! ...Äiti on ollut tänään tyly.... : (

... äiti halasi taaperoa kun taapero LOPULTA nukahti ja kuiskasi korvaan pala kurkussa että rakastaa ja veli-vauva kauheasti myös rakastaa taaperoa, taapero hymyili silmät ummessa.

Vierailija
7/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loikkasin näin pikaseltaan pinoon. On kyseessä tuska-tiistai, siis mies tulee puoli 8 kotiin. Päivä mennyt hyvin kun oli pitkästä aikaa kaveri kylässä ja Onnilla siis tyttöystäväseuraa:)

Tiiville myötätuntohali!!! Just ennen pinoon pomppaamista mietinkin, että mitenkähän sitä jaksais, jos itsellä olis tässä lisänä vauva. Tea sen varmaan kiteyttikin, että se taapero saattaa tuntua tosi rasittavalle siinä kaiken vauvailun lomassa.

Öttikseltäpäs oli vinhaan lähtenyt hammas:) Hyi kamalaa, onneksi multa ei ole koskaan revitty. Kaks viisaria on leikattu ja aikoinaan yks jo mustunut maitohammas käytiin tönäisemässä hammaslääkärissä kumoon kun en muka uskaltanut antaa " repiä" sitä pois kotona:) Hammaslääkäri on kyllä inhokki paikka, nimimerkillä paikkoja aika monta...

Ankkis; minä olisin varmasti moisessa tilanteessa ihan suoraan sanottunut huutanut miehelle, jos jostain housuista olis tuollaisen viikonlopun jälkeen tullut sanomaan. Joten yhdyn Kerppuun, minäkin ihailen ihmisiä, jotka osaa pitää edes suurimmat mölyt mahassaan.

Nyt taidan mennä valtaamaan telkun ja sitten pihalle. Aamullakin oltiin 1,5h. Nyt tekee karkkia mieli niin kovasti, että sitä lähdetään kohta hakemaan. Eilen ajoin vaan kaupan ohi salilta tullessa mutta tänään en enää kykene;)

Tietääkö kukaan, mitä mahtaa kuulua @iti80:lle??? Mimmuli, tietäisitkö sinä?

T-P

Vierailija
8/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yniksen koiralle paranemista. Tosi kurja kohtalo, ärsyttäviä tuollaiset koiran omistajat, jotka ei pidä elukoitaan aisoissa. Muakin kerran puras yks koira kun omistaja (kännissä) unohti sanoa, ettei sitä muut saa juuri silitellä kuin isäntänsä:/

T-P

Vierailija
9/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kohta saa pikkuväen nukkumaan (kyllä minä niitä rakastan, erityisesti juuri silloin kun nukkuvat).

Tiiviille *hali*

Ankkis, uskon että tämä oli paljon parempi paikka päästää mölyt, kuin se että olisit sanonut samat sanat miehelle. Vaikkei hän ollutkaan osallistumassa kodin rankkaan viikonloppuun, niin ei hänkään kovin leppoista aikaa elä. Tämä oli parempi foorumi sikälikin, että täältä irtoaa rutkasti myötätunota :)

Vierailija
10/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti. Tein aamuseiskasta töitä hulluna 8h ilman taukoja tai ruokaa. Tai parkkikiekkoa kävin kääntämässä kerran. Sitten päiväkodissa esikoisen keskustelu jossa puheterapeutti intoili vaikka mistä kotiharjoituksista. Hyvä, etten suu ammollani haukotellut siinä:)

Palkkioksi Plantagenista ulos muutamia kukkia ja Gigantista äidille puhelin synttärilahjaksi. Siis mun äidille.

Pieni on ihan flunssassa...TAAS! Kuukausi kipeänä, 1-2 viikkoa terveenä ja taas alkoi!

Tiivii, jaksua! Koita pitää huolta itsestäsi, että jaksat taaperoakin paremmin. Jotenkin niin tutulta kuulostaa noin fiilikset.

Öttis, hyvä, että pääsit hampaasta kertaheitolla. Ei tarvi enää jännittää:)

T: Ynis

Vierailija
11/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun suuta särkee. En tajunnut hammaslääkäriltä pyytää reseptiä 800mg buranalle. Olo on tosi tuskaisa.

Aamulla pitäis hulluille päiville Venlan kanssa suunnata.

Johokan Leannalla on pieni nyytti sylissä???

Jaahas Venla hermostui pitänee siis mennä.

Öttis

Vierailija
12/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa miten Öttiksen hammas lähti nopsaan, nimimerkillä pelkään hammaslääkäriä ihan älyttömästi... mieluummin synnytän ku meen h.lääkäriin, tosin nyt aaron synnytyksestä ku sain sen jälkipäänsäryn, niin mieluummin menen hammaslääkäriin ku koen sitä hirvittää pääkipua enää ikinä uudelleen!

Jokohan se Leanna tosiaan on mennyt?

Yhdyn noihin Tiiviin ajatuksiin, välillä käy mielessä miten helppoa se oliskaan pelkän vauvan kanssa, miten kaikki on niin hankalaa välillä ton uhmiksen kanssa. Mut toisaalta olis ihan tylsää jos olis vaan vauva :)

Oon ollu tosi reipas tänään, petivaatteet oli tuulettumassa, vaihdoin lakanat, pesin 3 koneellista pyykkiä, viikkasin puhtaat kaappeihin, tiskasin, imuroin, siivosin eteisen kaapin, pesin vessan ja kylpyhuoneen ym. Kuka tulis vielä pesee meidän ikkunat? Vastalahjana voin viikata pyykit kun se on mun lempihommaa :D

Huomenna lähdetään laivalle, Ida odottaa sitä jo tosi paljon.

Ida totes mulle et äitin masussa on vauva... joo pitäis tehdä tälle löllölle jotain.

En sano tätä ääneen, mut meilläkin alkaa vaipattomuus sujua. Ulos laitetaan ja yöksi, muuten ei. Kohta ku ilmat lämpee lisää niin voidaan jättää ulkonakin vaippa pois. Huomenna kyl laivalla pidetään vaippoja, ei ois kiva jos Ida pissais vaikka pallomereen. Jos on liikaa kivaa tekemistä ni sit ei muista lähteä vessaan.

Aaro on nukkunu tänään melkeen koko päivän, eilinen ilta olikin kiukkua, johtu varmaan rokotuksesta.

Tean Pikkumyy nukkuu kyllä tosi ihania pätkiä, Aaro nukku 2kk vanhaksi sen max 2½h, sit yhtäkkiä rupes nukkumaan ja viime yönä nukku jo melkeen 9h putkeen! mut tätäkään en sanonut ääneen, koska muuten hyvä tuuri loppuu :) Hyvin huomaa et Aaro on joutunu odottamaan vuoroaan usein, monesti simahtaa ihan huomaamatta sitteriin tai syliin/lattialle, ku aika menee niin nopeasti Idan kans touhutessa etten huomaa et ois taas Aaron uniaika. Päiväunet kyllä on pojalla yleensä sen 45min, tai korkeintaan 1½h, joten noita unia mahtuu päivään tosi monet... neljät yleensä, joskus viidet.

Joo, jos menis laittaa Aarolle yövaatteet, herra iltakukkuja ei osoita mitään väsymisen merkkejä. On ihan ku isänsä, valvoo myöhään, nukkuu aamulla pitkään. Huono mun ja Idan kannalta.

Öitä!

Petra ja ihanat lapset :)