¤¤¤ Ensikot tiistaihin ¤¤¤
Tässä linkki eilisiin..
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9921888&p=&mpage=1&tmode=…
Toivotaan että toimii ;)
Kommentit (25)
Mulla oli loppuviikon nää sivut jotenki jumissa... En päässyt kirjautumaan ollenkaan joten jäi sitten koneella olo kokonaan!!
Mistähän mun piti kysyä.. Niin tosiaan!! Millonka olette luopuneet hoitopöydästä?? Meillä nyt jäänyt käyttö niin vähälle että pöytä on oikeastaan vaan tavaroiden säilytys paikka.. Siis tavaraa röykkiönä pöydän päällä ;) Vaipan vaihto ja pukeminen sujuu helpommin sylissä tai lattialla.. Neiti ei oikein enää viihdy selällään hoidettavana!! Ajateltiin siis tänään siirtää hoitsikka pöytä varastoon odottamaan seuraavaa käyttäjää..
Auton istuimesta oli kans ollut puhetta.. Meillä alkaa olla ajankohtaista tuo istuimen hankkiminen!! Jalat tulee niin reippaasti yli että.. Britaxia oon ajatellut kun kaukalokin on, ja pelkkää hyvää olen merkistä kuullut!! Tietty hinta-laatu ratkaisee sit ostettaessa ;)
Ja mamma kavereista.. Ei niitä mullakaan paljoo ole!! Pitkäksi on aika tullut välillä kun lapsettomat kaverit ei enää pidä yhteyttä.. Onneks nyt kahdella lähimmällä kaverilla on vauva tulossa kesällä ;) Vähän tulee uutta tuulta meillekkin ja mamman ja ainon kaupunkireissuille saadaan seuraa ;) Kyllä se on kirpassut kun näkee toisia äitejä porukoissa ja ite huitelee yksin.. Täällä on todella vaikeaa saada uusia tuttuja kun ihmiset ovat toisinaan aika sisäpiiri luonteisia!! Mutta hyvin ollaan kaksistaankin pärjätty ;)
Viikonloppuna meillä oli vauva uinti ja nyt ei sit meinannu sujua mitenkää päin.. Kerran saatiin sukellettua ja sit vaan leikittiin leluilla! kitistiin heti jos ohjaaja tuli lähelle että oltais harjoteltu veden alla lähettämistä.. Meillä olis kuvaus 15.4 ja olis ihan hyvä että osattais toi lähetys juttu kun kuvia otetaan veden alla.. Toivottavasti seuraavalla kerralla menee paremmin :)
Ja ruokahöpinää meiltä..
Meillä neiti on iloksemme ymmärtänyt heti alussa että kiinteää ruokaa sit syödään ;) Meillä syödään jo ihan kaikkea.. oon tehny kaikki soseet ite (paitsi hedelmä soseet) ja hyvin on maistunut! Yleensä pakastan pilttipurkeissa puolillaan sosetta.. Otan sit kaikkia sortteja purkit sulaan ja riittää helposti kahdeksi päiväksi! Oon tehny peruna-parsaa. peruna-kesäkurpitsaa. peruna-porkanaa. bataattia. peruna-kukkakaalta ja Maissia. Sekotan vaihtelevissa määrin kaikkia.. vähiten laitan parsaa kun on niin vahvan makuista mutta sekin siellä joukossa menee!! Lihaa olen keittänyt+soseuttanut ja maustanut tomaatti pyreellä, pitsamausteella ym. yrteillä! Kanaan laitoin pyrettä ja currya+paprikaa ;) Lihan olen pakastanut jääpala muoteissa ja sit yks kuutio kasvismössön sekaan ja nam nam.. Muutamia kertoja olen keittänyt nalleriisi puuroa soseen sekaan! Ja tummaa pastaa keitin yhdellä viikolla, hyvin sekin uppos kun haarukalla sössäsin soseeseen ;D
Kaikki puurot menee myös, mutta kaura on ykkönen persikkasoseella!!
Niitä Maissinaksuja voitais kans kokeilla.. Tähän asti olen antanut leivän nökkösiä tai porkkanaraastetta kun me syödään tai sit syötän tyttöä samalla ku ite syön (oma ruoka jäähtyy aina)!!
NapNap. Laitoin tilauksen menemään.. Kuulin eilen että suuren kysynnän vuoksi osa tuotteisa on loppunut!! Toivotaan parasta että kaikki tilaamani tuotteet tulee kerralla ;) Eivät ole osanneet varautua ollenkaan siihen että kuinka paljon suomessa aletaan myymään!! Tilanteeseen toki tulee muutos pikapuoliin ;D
Han_ olis Mukava järkätä treffit tänne pohjoisen päähän!! Kokkolasta ei olis niin paha matka junalla/Autolla sinne matkustakkaan ;D
Jahas.. Neiti heräsi!! Kuuluu ihana jokeltelu ;)
Mutta seuraavaan kertaan!!
Niamey ja Aino 7kk+
Koskahan viimeksi olen herännyt ennen tyttöä nauttimaan aamukahveesta? Tuolla Ida ja isukki possottelee vielä unta palloon! Viime yökin meni jo paljon paremmin, jonkin verran kyllä kitistiin, mutta äidin kainalossa taas rauhoittui :)
Niamey, me " joudutaan" kohta laittamaan kiertoon tuo hoitotaso pinniksen päältä, eli miehen serkku vaimoineen saa kesäkuussa vauvan. Ajateltiin kuitenkin ostaa sellainen muovialusta, koska Ida saattaa edelleen päästellä niitä ylläriäidinmaitokakkojaan :D Eli sängyllä sitten vaihdetaan jatkossa, minä kylläkin puen jo neidin istaalleen...
Muistan kyllä Naperon Eetunkin ekoilta Treen treffeiltä kun hän ihan haltioissaan maiskutteli maissinaksuja :)
Karssuli oli päässyt viihteelle :) Ihanaa varmaan kun oli lisäkäsiä auttamassa! Minäkin aina niitä hampaita " odottelen" kun Iitulla kitinäpäivä, mutta eipä niitä kyllä näy vieläkään :D
NapNapin neiti kuulostaa ihanalta uusineen lenkkareineen juoksemassa :)
Osse, mua niin harmitti kun ei päästy eilen tulemaan :( Mutta kai me joskus vielä päästään ;)
En minäkään ala ketään kivittelemään ;) Minä olen kylläkin aina ollut ihan VAUVAhullu ja isommista lapsista en ole niin välittänyt. Nyt kun tutut lapset jo isompia niin olen vauvahullu sekä lapsihullu! Kaikki vastasyntyneetkin on niin lutuisia ryppyineen päivineen!!!
Miehen eilisistä sanomisistakin jo toivuin ;) Pidin kyllä sille eilen kunnon puhuttelun ja kyllähän tuo ukkokulta ymmärsi. Onneksi mies eilen sitten nousi aamulla Idan kanssa ja minä olisin saanut jäädä nukkumaan (huom! Olisin saanut :D) ja päikkäritkin sain nukkua rauhassa (kaikki ne 5 minuuttia kunnes heräsin tajuttomasta kuolalammikosta) :)
Me päätettiin nyt miehen kanssa ostaa Gracon matkarattaat mihin saa sen autobaby kaukalon laitettua. Näin siis pikkuhiljaa suunnittelemme laivamatkaa sun muita kesäreissuja :) Hiljaa hyvä tulee, laivamatkaakin ollaan tilattu jo parisen kuukautta :D
MiaMik ja Ida kohta puoliin 6kk
Aino meni päikkäreille niin nyt ehdin pikaisesti pinoutua.
On se vaan ihanaa kun kesä tulee, talvella on niin kurjaa ja tylsää.
Käytiin eilen sitten ekalla kunnon lenkillä pitkiin aikoihin ja tuloksena on kipiä perskankku, senkin uhalla menen tänään uudestaan.
Mulle toi läski merkkaa vähän eriasioita kun muille kun on tottunut että vatsapalikat loistaa ja selluliitti ei loista, nyt se on toisinpäin.
Aino ei edelleenkään suostu syömään pullosta mitään joten salille lähtö iltaisin ei vieläkään tulee kuuloonkaan.
Eilen kuultiin että meitin poikkeuslupa hakemus talonlaajennusta varten on ens kuussa käsittelyssä, toivottavasti menee läpi.
Kavereista on ollut puhetta. Mulla on niin kökkö tilanne että muutin 6 vuotta sitten miehen perässä keravalle ja kaverit jäi entiseen kotikaupunkiin, tässä iässä on jo vähän hankalampi hankkia uusia ystäviä, mutta muutama on onneksi löytynyt.
Tulee vaan nähtyä jotenkin harmillisen harvoin vaikka kotona onkin päivät pitkät.
Siskotkin molemmat asuu sen verta kaukana että ei viitti ihan joka viikko ajella 100 kilsaa yhteen suuntaan.
Tulipas omaa napaa, jospa sitä kävisi pika suihkussa ja laittaisi tukan johonkin suuntaan ja lähtis kauppaan ( yäk mä inhoon kaupassa käyntiä )
AA ja AE
Nyt tulee omanapaista tekstiä.
Miks kaikki paskat jutut tulee aina samaan aikaan. Mulla alko menkat. En ajatellut että ne ihan näin aikasin alkaa. No, mun äiti vähän varotteli niistä tossa pari viikkoa sitten kun silläkin on alkanut niin aikasin vaikka on imettänyt. Ei kyllä vois vähempää kiinnostaa taas kulkea side p****ssä kun hetki sitten vasta loppu jälkivuoto. Murr.. ja pinna tietysti h****vetin kireellä. Haukuin eilen ukonki ihan pystyyn kun kitisi jostain turhasta. Pyysin kyllä myöhemmin anteeksi. Mä oon aina ollu ihan kauhee kun mulla on menkat.
Niin ja mulle on vielä kaiken lisäks kai tulossa rintatulehdus. Eilisestä asti ollu toinen rinta järkyttävän kipeä eikä auta vaikka kuinka imettäisi ja hoitaisi sitä ja päätä särkee ihan kauheesti ja väsyttää. Niin ja poika saanut kauheita rinta raivareita kun ilmeisesti maito ei lähde kunnolla herumaan. Täytyy varmaan soittaa neuvolaan. Huoh...
Milolla oli eilen lääkärineuvola. Painoa oli tullut kivasti lisää. Paino 5170g pituus 57.5 cm. Kovasti lääkäri kehu kuinka hyvin kehittyvä Milo on. Milo tietenkin hymyili lääkärille leveästi.
Kirjoittelen ja kommentoin vähän paremmin kun mieli on vähän parempi. Kiitos kun jaksatte kuunnella.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
Hermione ja Milo 1kk ja 3 vk
Makkara kysyi millaiseen sormukseen päädyin. No siinä on ikään kuin kaksi rengasta yhdessä, toinen valkokultainen ja toinen keltakultainen, ja siinä v.kultaisessa osassa on 5 pientä timanttia. Kihla on keltakultainen joten se v.kultainen osa jää sitten siihen keskelle. (Olipas hyvin selitetty :D) Ja Amy, ikävä kyllä en saanut sitä vielä mukaan, vaan se pitää ensin tilata ja sieltä tulee sitten ilmoitus kun saa käydä hakemassa. Harmi, koska haluaisin niin päästä sitä taas kokeilemaan... :P
NapNapin neiti jo juoksee! Kylläpäs teillä on iso tyttö :)
Rasmukselle ja Oliverillekin onnea hienoista nimistä, kun unohtui eilen onnitella!
Karssuli, munkin äidillä on aina käsivarret kipeänä kun meiltä lähtee yökylästä :)
Hermionella alkanut jo menkat, voi surkeus. Ja rintatulehdustakin meinaa pukata, soita tosiaan neuvolaan jos osaavat sieltä auttaa. Toivotaan ettei tulehdus äidy kovin pahaksi! Milohan oli hyvin kasvanut :)
Meilläkin sitten aloitettiin eilen soseiden maistelu. Maissilla aloiteltiin, hyvin upposi lusikallinen tissimaidolla höystettynä. Oli kyllä tosi hyviä ilmeitä kun moista mössöä tungettiin suuhun :D Mutta hienosti ymmärsi jutun jujun kuitenkin. Tallennettiin videokameralla tämä historiallinen hetki.
Eilinen ilta oli sitten taas yhtä huutoa ja kiukkua, ihan erilaista kuin masukipuitkut. Ja syykin löytyi - kolmas hammas tulossa, ja vieläpä niin kummalliseen paikkaan kuin alas niiden kahden etuhampaan viereen :O Ei nyt kyllä ihan koko kalustoa tarttis tehdä kerralla, varsinkin kun tuo pureminen on niin kovin in nykyään...
Nyt kahvia vielä kun ehtii.
Viipero & Aleksi 4½kk+
Täälläkin jo päikkäreitä neiti vetelee, taitaa olla niin kiva ilma että halus ulos vähän aiemmin ;)) Olipas muuten hyvä kun siirrettiin kellot kesäaikaan, kun Ainon kello ei onneks siirtynyt, eli nyt menee rytmi kivasti meidän rytmiin, kun illalla mennään nukkumaan 21.30-22.30 ja aamulla heräillään vasta 7-8 maissa! Tosin sekä eilen että tänään Aino on herännyt vasta puol ysi, mitä ei oo tainnu tapahtua suunnilleen ikinä!
Ruuista oli juttua ollut, mä oon toistaiseksi tehnyt kaikki ite, tosin meillä on tää ruoka-aine valikoima jotenkin suhteellisen rajallinen toistaiseksi ;) Johtuu siitä, kun joku ihan selkeeti aiheutti neidille vatsavaivoja tai jotain, ja kun mun mielestä oli ja on niin vaikeeta saada selvää, mikä johtuu mistäkin, niin on tosi hankalaa ottaa uusia ruokia kuvioihin, kun ei oikein selkeesti näe, mistä on tullut oireita ja mistä ei... Nyt kyllä olis tarkoitus saada vähitellen kuvioihin myös jotain kaupan purkkeja, että niitä vois syödä pääsiäisreissulla ja muutenkin kun ollaan liikenteessä!
Käytiin viime viikolla " hengailemassa" sairaalassakin parina päivänä, loppuviimein kyllä siellä ei tehty eikä edes kunnolla tutkittu juurikaan yhtään mitään :( Mut saatiin kuitenkin lääkäriltä kokeeksi resepti apteekin korvikkeeseen, jota nyt kokeillaan joku pari viikkoa, ja katotaan muuttuuko mikään, jos ja kun sit kokeillaan taas sitä entistä... Kallista tavaraa se on, kun ei oo vielä ainakaan lääkärin lausuntoa erityiskorvauksesta, mutta mitäpä sitä ei oman pikkuisen eteen olis valmis uhraamaan :)
Taas on kaikenmaailman enska-treffejäkin pitkin Etelä-Suomea :S Tahtoo kans! :) No, jos mä joskus aktivoidun ja hyppään joku kerta Ainon kans autoon...
Vauvakuumeesta oli myös puhuttu. Mulle myös tuntematon tauti ;) Kyllä mäkin oon aina tykännyt lapsista, ja vauvatkin on useimmiten ihan ok, mutta en myöskään kuuluu siihen porukkaan, joka innoissaan tuoksuttelee ja ihastelee suunnilleen kaikkia vauvoja :) Vastasyntyneet on niin alieneja, että paljon kivampia keskimäärin kyllä ovat kun vähän kasvavat ;) Ja odotan kyllä innolla sitä, että Ainokin vähän vielä kasvaa, niin että sen kans voi jo tehdä kaikkea :) Vaikka ihan se on kyllä nytkin :) Mun äiti aina sanoo, että hänestä lapset on parhaimmillaan just siinä iässä, kuin omat lapset kulloinkin ovat ;) Näinhän se aikas usein taitaa mennä :)
Jahas, pitänee mennä levittämään pyykit ennen kuin kaivataan taas palvelua ;) Iltapäivällä pitäis mennä moikkaamaan mun ex-työkavereita lapsineen, yhteensä porukkaa on 5 x -06 syntynyttä tyttöä ja kaksi kaksivuotiasta isosisarusta + 5 äitiä ;) Että vauhtia ja vaarallisia tilanteita luultavasti luvassa :DD
Aurinkoista tiistaita!
t. Ope ja Aino 5+ kk
Rasmuksella on päiviä, jolloin uni maistuu aamusta alkaen ja päiviä jolloin ei sitten nukuta yhtään, tai nukuttaa mutta uni ei vaan tule silmään.
Tänään oli neuvola ja tänään Rasmus onkin tasan 2 kuukautta. Painoa oli jo 5680g ja pituutta 59cm, pipo 40,9. Edellisestä neuvolasta on vain kolme viikkoa niin pituutta oli tullut lisää 3 cm! Siis poikahan kasvaa silmissä.
Minä kyllä joudan tulemaan treffeille, jos sellaiset järjestetään, alkaako Han_ järjestämään? :) Oletko sinne yhteisöön liittynyt, siellä varmaan järjestetään tapaamisia useamminkin. Itse en viitsi liittyä, kun niin vähän kirjoittelen, vaikka joka päivä yritän käydä lukemassa toisten kuulumisia.
Oletko Han_ muuten ajatellut mennä vauvauintiin? Minä soittelin Raksilan uimahalliin, niin siellä suositeltiin tulemaan syksyn uinteihin mukaan, mutta minusta se on liian myöhään jos silloin saa vasta aloittaa. Siksipä ajattelin, että mennään kokeilemaan Edeniin, kun sinne ei ilmeisesti tarvitse sen kummemmin ilmoittautua. Paljon kalliimpi se on mutta se on varmasti niin kivaa, että kannattaa. Rasmus nauttii ainakin ammekylvyistä paljon.
Aurora, paljonko tarjoat Oliverille kerralla maitoa? Annatko sen, mitä luulet että poika syö vai kaadatko koko purkin pulloon ja poika saa syödä niin paljon kuin jaksaa? Vaikeasti kysytty, toivottavasti ymmärsit. Mulla on ollut vähän vaikeuksia tuon määrän kanssa, kun toisinaan Rasmus syö ehkä just 100ml mutta toisinaan niin paljonko viitsii tarjota (ja sitten puklaa jälkeenpäin). Mutta itse en viitsisi koko purkkia laittaa heti, kun paljon menee sitten hukkaan, jos poika ei syökään.
Mistä Amy tilasit aurinkolasit Emmille? Pitää varmasti hankkia Rasmuksellekin lasit, kun nyt jo niin häikäisee, kun vaan ikkunasta kurkitaan ulos. Olis kyllä tosi kiva päästä sinne teille megatreffeille, täytyypä yrittää järkätä reissu sinnepäin niihin aikoihin. Mulla on varmaan mennyt ihan ohi, mutta teidän pihalla taitaa olla lääniä, kun voi MEGAtreffit pitää :)
Nyt täytyy alkaa järjesteleen paikkoja, kun kämppä alkaa olla taas kuin lähtevä laiva. Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!!
Missähän Siru luuraa? En ole nähny pitkään aikaan hänen kuulumisiaan. Jäin miettimään, että miten sen työhaastattelun kävi, poikiko töitä?
T: Elovena ja Rasmus 2kk
On kyllä taas niiiiiiin mahtava päivä, että en ihmettele että kaikki ovat ilmeisesti ulkoilemassa... Mekin oltiin kävelyllä kolme tuntia (no okei, luulin että matka asioilta takaisin olis ollut vähän lyhyempi, kun en tosiaan vielä näitä reittejä tunne ja loppumatkasta ei viitsinyt enää mennä bussiin...tulipahan käveltyä). Kauhea hiki on päällä kun tuolla helteessä noita vaunuja työnsin ja koskaanhan ei voi kävellä rauhallista vauhtia vaan aina pitää mennä täysillä... :) hih.
Täällä onkin ollut puhetta äitikavereista... Vaikka onkin ollut kauheesti tekemistä ja menemistä kokoajan muuton jälkeen niin kyllä taas tuolla kävellessä tuli mieleen että seura olis kivaa. Varsinkin kun oon aika puhelias niin mies saa iltaisin osakseen aikamoiset selostuksen mun mietteitä... Onneksi jaksaa yleensä edes näyttää siltä että kuuntelisi.. :) Taidan laittaa tuohon etusivulle kyselyä tämän alueen äityleistä, jos vaikka lenkkiseuraa löytyisi.
Mäkin näen napnapin tytön kirmailemassa lenkkareissa mielessäni vaikken ole koko tyttöä nähnyt, ihana kevätnäky.
Niameyn ja ainon ruokailut kuulostaa kyllä hyviltä! ja hyvät vinkit noista soseista, pitää melkein tallentaa ne johonkin odottelemaan meidän ruokailun aloitusta, vielähän siihen on aikaa...
Mä oon kyllä kans Miamikin tapaan aikas vauvahullu ja lapsirakas muutenkin, on ollut kiva seurailla kaikkien sukulaisten ja kavereiden lasten kehitystä ja huomata miten erilaisia yksilöitä onkaan ja kuinka ne kaikki on niin mukavia lapsia. :) mutta en mäkään kyllä olis kivellä ketään heittämässä mistään syystä enkä myöskään oleta että kaikki olis mun vauvasta kovin kiinnostuneita.
AA:n rempassa ei siis loppua näy...hihi, toivottavasti saatte kuitenkin kaikki haluamanne luvat kuntoon! Pikkuhiljaahan nuo taloprojektit usein etenevät. Niin ja muistan jo vauvakuumepuolelta asti että sulla oli sitä fitnestaustaa niin tietty on erilainen suhtautuminen omaan kehoon. Mullakin on urheilu ja tanssitausta, mutta oon muuten luonteeltani semmoinen etten vaadi liikoja itseltäni enkä muilta ja tykkään itsestäni vähän isomman kokoisenakin ja varsinkin tykkään ruuanlaitosta, leipomisesta ja niiden tuotosten nauttimisesta hyvällä omallatunnolla.. :)
Niin ja en omista vaakaa, mutta myönnettäköön että kevään tullen olis kiva kun jotkut vaatteet alkaisivat mahtumaan päälle...
Voi hermionea.... jaksuja ja haleja sulle! Oon kuullut että rintatulehdus on tosi inhottava ja olo huono, melkein tarvisi jonkun hoitamaan vauvaa kokoajaksi. Ja ikävät menkat siihen päälle... kyllä sua koetellaan. Toivottavasti paranisi. Mun lääkärikäly antoi ohjeeksi että lämpimässä suihkussa koittais tyhjentää rintaa ja muutenkin vaan koittaa tyhjentää imettämällä tai pumppaamalla, ottaa buranaa (tulehduskipulääkettä) ja koittaa vaan levätä paljon. Silläkin oli ollut vuosi sitten kahdesti peräkkäin kun sen poika oli ihan pieni. Voimia.
Kivalta vaikuttaa viiperon sormus! Ja aleksi se vaan hampaita tehtailee... Kuulostaa nuo hampaidentulot ikäviltä,kohta milläkin edessä. Minkä ikäisinä teidän muiden vauvoille on tullut? kun niissähän voi olla paljonkin eroja...
höh, mun piti lukea ja kmmntoida eilisiäkin, mutta kesäaikaan mennyt elli heräsi aimmin kuin yleensä.
moikkis kamut!
:)iisa ja elli 2,5 kk
Siivous käynnissä. Molemmat pojat ovat nukkumassa, koiruus nukkuu yläparvekkeella auringossa ja Oliver alaterassilla vaunuissa, joten äidillä aikaa siivota;) Yläkerran makkarit ja vessat pesty, enää aulan moppaus, sit on yläkerta valmis!!=) Alakerta jääköön huomisten päiväunien ajaksi, niin ei aika käy pitkäksi silloinkaan...
Elovena, mä laitan Oliverille tällä hetkellä sen 160ml minkä syö, jos syönnistä aikaa yli 3h. Jos taas poika ollut hereillä ja syönnistä vähemmän aikaa, kokeilen sellasta 100-120ml ja jos jää huutamaan kun pullo tyhjä, lämmitän lisää. Eli en ikinä koko purkkia tuhlaa. Kalliiksi tulisi!;) Meillä toi on millilitran tarkkaa puuhaa, jos jää annos vaikka 10ml vajaaksi, ei poika ole tyytyväinen eli ei jää epäselväksi että nälkä jäi. Eli usein saa jonkun tilkan vielä lisäksi lämmittää:) Ja kun on masu täynnä, sylkee tutin suusta vaikka maitoa ois jäljellä, eli osaa ilmoittaa nälän ja täyden mahan hyvin. Saitkohan selvää?=)
Onko tikrulla vielä millilitoja ylhäällä paljon suunnilleen söitte tän ikäisenä, meillä mennään nyt sellasta ~1200ml/vrk vauhtia täällä.
Nyt moppaamaan,
Aurora & Oliver TASAN 1,5kk
On taas ihana ilma ulkona! Aamusta lähdettiin taas " kärrykerhoilemaan" , vielä oltiin me, Amy ja viisi poikaa, mutta tulevaisuudessa saamme lisää ihimisä sinne. :) Eli meillä kavereitä on..
Sieltä sitten vaunuteltiin neuvollaan ja hienosti oli Eve kasvanut! Huomenna siis 3kk, ja mitat: paino 5640g, pituus 61cm. Ja minä huolehdin että tuleeko viisi kiloa täyteen. ;) Ja piikki siis saatiin, ja vähän piti itkeä. Katsotaan millainen on ilta..
Eilen maiseltiin maissivelliä ja hyvin maistu. :)
Nyt neiti kitisee sylissä..
bejpi ja Eve huomenna 3kk
ps: me ostettiin Even aurinkolasit tuolta: http://www.ummalulla.com/lapset/mukavaa.html
D on nukkunut aika huonosti viimiset pari yötä ja mä oon ihan väsy.. D kyllä nukkuu mut itkeskelee ja marisee unissaan koko ajan ja tietty heräilen siihen. Mä luulen, et sillä ois oikeesti nälkä useemmin yöllä kun herää syömään. Sen sairastelun jälkeen D on nyt vedellyt maitoa (muu ei mee..) ihan hirveesti. Yli litra menee päivässä ja ukkeli on jopa syönyt ihan hereilläkin joskus (!).
D' sta on tullut hirvee mankuja.. On keksinyt, että ääntä korottamalla palvelu paranee ja nyt kiljuu ja itkee " tekoitkua" heti jos joku ei miellytä tai haluaa jotain.. Mua ahdistaa tosi paljon toi jatkuva tyytymättömyys ja se, et olen aina yksin D' n kanssa. Mies on aina töissä tai koulussa jonnekin (vähintään) 19 asti ja varsinki illat on tosi raskaita yksin. Lisäks toi soseiden syöttäminen tympäsee ihan 10. Oon nyt 5 kk yrittänyt saada tätä lasta syömään ja nyt alkaa olla oikeesti motivaatio ihan 0. Ei oikeesti vois vähempää kiinnostaa alkaa " leikkiä" jotain aamupalaa tai lounasta kun lopputuloksena on vaan kiukkunen lapsi ja hirvee sotku.
nyt D heräskin.. vali vali, mut oon oikeesti ihan poikki ja hirvee päänsärky ja taas yksin jonnekin 21 asti..
Ei tän kans voi olla koneella yhtään.. menee joko repiin johtoja tai vääntelehtii ja raivoo sylissä..
Ketä on lähdössä leffaan to?
Käytiin äsken kärryttelemässä " isojen tyttöjen" tyylillä (Heidi istu rattaissa) ekaa kertaa ja ny on äiskällä silmät täynnä pölyä. :S
AA: Meinaatkos alkaa jossain vaiheessa taas kisaamaan vai aattelitko, että ihan muuten vaan alat laittaa kroppaa kuntoon??
Toivottavasti se poikkeuslupahakemus menee läpi. bdbdbdbd
Hermionelle tsemppiä menkkojen ja tissien kanssa!
Kaks vauvaa (sori kun en muista nimiä) oli käyny neuvolassa ja molemmat oli kasvanu hienosti! Hyvä juttu! Niin sitä pitää... :)
MiaMik: Heidippa on kans nuhassa ja teki melkeen samat ku Iitu... Eli viime yönä heräiltiin ja valvoskeltiin räkäsen nokan kanssa. :( Toivottavasti teillä ollaan jo paranemaan päin!!
Viiperon Aleksi? oli saanu soseita ekaa kertaa... Namnam. Kiva, että maistui... siitä se sitten lähtee. =)
" Vauvahulluus" /vauvakuume: Mä oon vähän samoilla linjoilla Miamikin ja Iisan kanssa.. Mä oon lapsesta asti halunnut kotiäidiksi ja oon aina tykänny paljon lapsista. Oon hoitanu paljon pikku veljiäni ja muita lapsia ja oon NIIIIIIN onnellinen, kun meillä on nyt lapsi ja oon äiti! :) Mut siis vaikka lapset on musta ihania ja oon " vauvahullu" , ni emmä silti ihan kaikista lapsista sillä tavalla tykkää. :)
Semmosta... nyt on kyllä pakko mennä pesemään silmät ku kutiaa niin älyttömästi! Ja sit pitää mennä jatkaa pakkaamista, että saan raivattua tieni kuivausrummulle, että saan pyykit sinne. =)
Burde ja Heidi 6kk
PS. Koskas se p.milli tulee taas näille leveysasteille? Mitenhän niiden Lapin reissu on menny? :)
Nyt tulee vähän omanapaista, kun mä en muista taaskaan mitä kaikki on kirjoittaneet...
Mekin ostettiin Noelille aurinkolasit, Julbo-merkkiset optikolta. Oli kalliit mutta vaikuttaa hyviltä. Ja herra on tosi hassun näköinen naama menosuuntaan kantoliinassa arskat silmillä :) Kaupungilla moni nauroi ihan avoimesti meille :)
Olin tänään neuvolan äiti-vauvakerhossa ekaa kertaa, ja sain heti lenkkiseuraa. Nyt on lenkkitreffit sovittu perjantaiksi lähistöllä asuvan äidin kanssa. Ja se sen poika on Noelia 5pv vanhempi, eli hyvin osataan samaistua toistemme arkeen :) Hekin elokuussa tänne muuttaneet. Oikein hyvä saldo tälle päivälle siis!
Huomenna lähdetään Tampereelle tapaamaan Tiggeriä ja paria muuta mammaa vauvoineen. Mä olen ihan täpinöissäni! :)
Nyt pitää mennä kun Noel kiljuu väsyneenä. Ja nimenomaan kiljuu! Ja sanoo kimeällä äänellä " väyvvä" ... Hassu poika.
Kandi & Noel 3kk+
Ai niin, AA, sovitaan vaan treffit junalle jos täältä tuutte kyytiin. Meidän pitää olla takas suht aikaisin kun tulee vieraita, joten lähdetään varmaan aamupäivällä. Moneltakohan ne messut aukeaa?
Jenni, me oltais näillä näkymin tulossa leffaan. Harmittaa kun ei aikoihin olla päästy treffaamaan ketään enskoja. Mones aikaan rehvailtais? Aino herää nykyään niin aikaisin että mekin jopa ehditään aamumenoille!
Meillä on vielä hoitopöytä käytössä kun siinä on kaikista helpoin rasvailla tyttöä ja Aino kyllä viihtyykin siinä vielä ihan hyvin kun on tuollainen selällään köllöttelijä. Sylissä kuitenkin monesti puetaan.
Mulla on pari mammakaveria tässä naapurustossa, joiden kanssa lenkkeillään ja nähdään silloin tällöin. Toista en vielä kovin hyvin tunne mutta toisen kanssa ollaan jo päästy tutuiksi ja on tosi mukavaa seuraa. Kyllä mammakamut on tosi tärkeitä, muut kamut ei valitettavasti, vaikka yrittävätkin, oikein ymmärrä tätä kotiäidin elämää...
Tänään on Ainolle maistunut tosi hyvin maito. En oo paljon imettänyt, lähinnä korvikkeella on menty. Kohta ei varmaankaan edes enää tule maitoa, ja se on ihan ok, kun jo pitemmän aikaa oon pyöritellyt tätä imetyksen jatkamista tai lopettamista.
Hurja toi määrä muuten mitä Oliver syö päivässä, Aino ei varmaan vielä tässä iässäkään syö noin paljon... Vauvat on niin erilaisia! :)
Ja voi Hermione mitä kaikkea kiusaa sulla on nyt... Kannattaa hakea antibiootit jos ei muuten helpota, mulla oli tulehdus vähän aikaa sitten ja antibiooteilla lähti sitten vihdoin ja viimein pois, vielä suht nopeasti.
Nyt mies huutelee viettämään yhteistä iltahetkeä, koko perheen kera.
Karssuli & Aino 5,5kk+
me oltiin tänään kolmisen tuntia lenkkeilemässä, käytiin kyllä kahvilla välissä, mut ulkona kuitenkin. Oli aivan ihana ilma! Ostin typylle uudet arskat, ku hukkasin ne aiemmin ostetut, nuo samat Julbot ostin ku kandikin. :) törkeen hintaset, mut menee useemman vuoden, jos vaan pysyvät tallessa...
tytöllä on kauhee pölynuha, siis epäilen sen olevan vaan katupölyn aiheuttamaa, koska pahenee aina ulkoreissun jälkeen. Ei oo muuten kipee, ei niiskuta eikä yski. Mullakin on kurkku kipee ku pölyä menee joka paikkaan.
Mä edelleenkin pohdin, et lähdenkö leffaan vai en. Näillä näkymin en jaksa lähtee liikkeelle vielä huomenna, joten sit meidän pitäis hypätä junaan jo kahdeksalta. saa nähdä jaksetaanko, mut olis kiva nähdä teitä! Voisko jenni tai Karssuli laittaa mulle sähköpostilla puhelinnumeronsa, niin voisin pistää tekstaria tuunko vai en? Osoite olis mette-awaits@hotmail.com
Nyt mun pitää mennä syöttään tyttöä... sori oma napa!
-Osse ja typykkä
Me ollaan taas " hiukan" ulkoiltu, ensin käytiin 1,5tunnin aamulenkki ja sitte lähdettiin äiskän ja tytön kans vielä kaupungille kävelemään ja siellä meni 4tuntia..kaytiin kyllä suömässäkin.
Me saatiin tänään meidän turvaistuin, gracon cosmic ja hyvältä vaikuttaa. ja miamikille sen verran että se gracon matkaratas on kyllä tarpeellinen ollu ainakin meille, ei tota likkaa kovin montaa kuukautta jaksanu kaukalossa kanniskella ja siihen sen sai napsautettua kätevästi, nyt sitte istuskelee ihan niissä rattaissa kaupoilla jos autolla mennään, ne on kokoajan takakontissa.
..ja aurinkolaseistakin vielä, me haettiin lastentarvikkeesta babybunz lasit ja hyvät nekin:)
Mä en kans koskaan oo ollu mikään ihan hirvee vauva/lapsifani mutta tykänny kyllä. Mä vaan oon ainut lapsi enkä muutenkaan ollu pieniä hoitanu ennen oman lapsen syntymää. Jotenkin pienet vauvat vaan tuntu vierailta ja eikä isompienkaan kanssa osannu olla.Jälkikäteen aateltuna nautin paljon enemmän äitiydestä ja lapsen kanssa olosta nyt kun tyttö ei oo enää ihan niin pieni johtuen varmaan siitä että ensimmäiset kuukaudet tuntui tosi hankalilta kun tyttö ei nukkunu, ei viihtyny vaunuissa, ei autossa, ei hetkeäkään poissa sylistä, oli tissillä koko ajan eikä jotenki ollu vaan koskaan tyytyväinen vaikka kaikkensa teki..eikä kotoa oikeen mihinkään päässy.mutta nyt kyllä kaikki nukkumista lukuunottamatta onneks jo sujuu:) eli täältäkään ei lennä kiviä jennin suuntaan;)
Voi vitsi toi rintatulehdus on kyllä inha, toivottavasti et hermione sitä saa. Mulla ei kans auttanu rintatulehduksiin kertaakaan mikään muu kuin antibiootit mutta kuulemma murkatut kaalinlehdet ja/tai rahka rinnoilla auttaa..tiedä sitten. Mutta tosiaan parempi hoitaa se pois äkkiä että jaksaa vauvan kanssa.
Äh,siivoamaan..
mä nyt päätin, et me tullaan. Juna lähtee kasin jälkeen täältä ja on vähän vaille kymmenen perillä (ei pitäis pakkasen haitata...). Kattelin, et Kinopalatsi olis ihan vieressä, joten kävellen ehdittäis hyvin leffan alkuun. Voisittekohan te ostaa meille lipun valmiiks, jos treffaatte jo aiemmin? Tai sit jos luulette et ehdin ajoissa niin ostettais yhdessä, eikös tuollakin jaeta paikat eikä saa istua vapaasti (näin siis Treella)?
Saa nähdä, kuinka poikki mä oon, ku kahdeksalta jo pitää junassa olla, mut jospa typy nukkuis junamatkan ni mäkin saisin... :)
Jennille voimia D:n kans olemiseen, varmasti on rankkaa olla noin pitkiä päiviä kaksisteen!
Ja Hermionelle jaksamista myös inhojen menkkojen ja tulehduksen kanssa! mä kävisin kyllä hakemassa lääkekuurin, mulla ei ainakaan rintatulehdus lähtenyt itsestään vaikka kuinka pakotin typyä imemään kipeestä rinnasta ja hieroin ja pumppasin.
Muuten, pähkäilen tässä imetysasiaa... mä oon ajatellut imettää ihan reilusti, mut nyt tuli ilmi et en pääse uuteen hedelmöityshoitoon ennen ku imetys on loppunut. Uuteen hoitoon pääsisin muuten marraskuussa ja ihan varmasti sitten mennäänkin, koska meille näitä kullanmuruja ei kovin helpolla tule. Mietityttää vaan tuo imetys, et miten kauan olis hyvä imettää... nyt olis ajatuksena imettää syyskuun loppuun asti, eli typy olis vajaan 11kk. Onko se pitkä vai lyhyt aika?? :) Mä oon ihan pihalla.. mites pitkään te muut ootte imettäneet?
-Osse taas ja typykkä jo yöunilla
ps. Ai niin, piti kertoo et meidän typy ilmeisesti päätti omaehtoisesti luopua tutista ja siirtyä sormien imemiseen... nukkumaan mennessä sylkee tutin pois ja laittaa sormet tilalle. Tosi bueno! :/
En tainnut vielä kirjoitellakaan HopLop-treffien jälkeen. Oli kyllä taas hauskaa, kiitokset seurasta kaikille! AinoAurora ja Amy, kyllä teidänkin pikkuiset on jo niiiiin pian laskemassa liukumäestä yms. että ette edes huomaakaan! Molempien tytöt oli kyllä tosi reippaita taas, tullet selvästi äiteihinsä. :) Voi vitsit AA, jos sulla oli jotain läskejä niin mulla ei kyllä sit oo enää mitään toivoa. Oon varmaan joku mammutti!
Voin muuten todistaa kaikille enskoille, että NapNapin tyttö kävelee jo uskomattoman hyvin! Ei kyllä voi käsittää, että just teillä vasta juhlittiin 1v. synttäreitä. Ja Jonskukin oli kasvanut hurjasti sitten viime näkemän. Oltiin vissiin viimeistä kertaa NapNapin ja Pesukarhun ja Jennin kanssa yhdessä leffassa joskus joulukuussa - ja siitähän on jo aikaa! Saas nähdä kumpi teistä lopettaa ennemmin vauvajahkailun, NapNap vai pesukarhu. ;)
Leffasta tulikin mieleeni, että me ei quun kanssa päästä tällä kertaa, kun meillä on yhden kaverivauvan 1v.-synttärit. Ens kerralla sitten taas. En kyllä tiedä, miten kauan voidaan sinne tulla, kun toi meno varmaan tosta vaan yltyy. Ainakin pitää mennä eturiviin, että lapset saa siellä ryömiä ja konttailla.
Ja apropoo, siitä taas tulikin mieleeni, että quu meni tänä iltana jo 3 kertaa konttausasentoon. Tosin lysähti varmaan sekunnissa takaisin masulleen, mutta nyt oli jo selvää yritystä. Just päivällä miehen kanssa pohdittiin, että ratkaisu siihen ongelmaan, että miten päästä pois istuma-asennosta, voisi olla konttausasento. Tähän asti quu on kyllä jalkojen ja keskivartalon osalta ollut jo moneen kertaa ihan konttausasennossa, mutta ranteen ja kyynärpään väliin jäävä osa käsivartta on ollut vielä maassa. Nyt siis illalla poitsu nousi jo suorille käsille. Pikku-quu kehittyy nyt kyllä niin hurjaa tahtia, että ei perässä pysytä!
Viiperoa piti vielä onnitella hyvästä sormusvalinnasta. Kuulostaa nimittäin kovin samanlaiselta kuin omani. ;)
Nyt täytyy mennä nukkumaan, tää armoton väsymys ei vaan laannu, vaikka tänäänkin sain koisata klo 12 asti kun miehellä oli vapaapäivä. Tuntuu, että mulla on vuorokaudessa tunnit mennyt päälaelleen. Normaalisti nukun 8-9 tuntia, mutta nyt oon sen verran hereillä. :) Pahoinvointi sen sijaan on hellittänyt, eli taidan tälläkin kertaa selvitä melko helpolla. Onneksi enää kaksi yötä ultraan, niin saadaan tietää, onko siellä masussa oikeasti joku ihanainen.
-Q- ja -q- 7,5kk ja miniquu 6+5
Unohdinkin vastata tohon sun eiliseen kysymykseen. Eli mä tulin imetyksen aikana raskaaksi. Tosin imetin määrällisesti varmaankin aika vähän, kun quu vaan vehtasi eikä malttanut millään enää syödä tissistä. Imetyskertoja vuorokaudessa oli 4-5. Vika iltamaito me annettiin jo jostain 5,5kk lähtien pullosta, kun ajateltiin, että poika nukkuis paremmin, kun saa masun täyteen korviketta, joka epäilemättä oli paljon tuhdimpaa kamaa kuin mun maito. Se olikin ihan onnistunut kokeilu, koska quu alkoi nukkua läpi yön hieman reilu 6kk iässä.
Mutta siis takaisin asiaan. ;) Voi sanoa, että tulin imetyksen aikana kyllä raskaaksi, mutta ehdin lopettaa imetyksen, ennen kuin tein raskaustestin. Perjantaina imetin vikan kerran ja maanantaina testasin plussan. :)
Imetin quuta siis 7kk ja mun mielestä se alkoi loppujen lopuksi tuntua pitkältä ajalta. Jossain 5kk kohdalla ajattelin, että ei ole yhtään sellainen fiilis vielä, että haluaisin lopettaa, mutta sitten quu alkoi jossain 6kk kohdalla venkuilemaan niin paljon, että syöttäminen alkoi tuntua tukalalta varmaan meistä molemmista. Viimeisen kuukauden aika pohdin usein, että mitenköhän kauan tätä säheltämistä kannattaa jatkaa...
Mutta on varmasti vauvoja, jotka on enemmän tissiriippuvaisia kuin quu. Meidän poitsu ei tainnut huomatakaan, että äidin baari meni kiinni.
Se on varmaan ihan ymmärrettävää, että hoitoja ei tehdä, jos vielä imettää, kun kyllähän se sekoittaa äidin hormonitoimintaa ja vaikuttaa varmaan raskaaksitulemisen todennäköisyyteen. Mutta 11kk imetystä on mun mielestä tosi pitkä aika. Ainakaan noissa vauvakerhoissa ja jumpissa, missä me ollaan käyty, ei melkein yhtään vauvaa ole saanut rintamaitoa niin pitkään. Jokainen äiti tietty tekee niin kuin parhaaksi katsoo. Kyllä mäkin olisin varmasti jatkanut pidempään, jos quu olisi tuntunut sitä haluavan.
Toivottavasti saatte pikaisesti plussan ja pikkusisaruksen neidillenne!
-Q-
Ihanaa kun on nätit kelit! Vaikka täällä töissä homehdunkin... illalla pitää varmaan mennä tytön kanssa ulkoilemaan, nyt pitää olla ulkona kun on hyvät kelit!
Ostettiin lauantaina tytölle lenkkarit, se juoksee ne jalassa! On varmaan niin kevyet kumisaappaiden jälkeen.
Minulta myös kiitokset HopLopissa olijoille, oli tosi mukavaa. AinoAurora ja Aino-tyttö olivat minullekin uusia tuttavuuksia, oli tosi mukava tavata! Eikä sulla AA mitään läskejä missään ole! Vai piilottelitko niitä sun neulepaidan alla, häh?=)
Jahkaillaan pesukarhu yhdessä ton vauva-asian kanssa=) Mä olen ihan yhtä pihalla kun sä, toisaalta haluis, toisaalta ei... niinku tiiät=)
Voidaanhan me laittaa vaikka kuukausipino taaperopuolelle, meitä on varmaan vielä niin vähän sinne siirtyjiä... mutta käydäänhän sitten vuoroin vieraissa, jooko? Me tullaan tänne ja te vauvalliset sinne. Niin kaikki tapaamiset ja muut jutut ei mene keneltäkään ohi.
Mulla ei myöskään ole äiti-kavereita, paitsi enskat ja maaliskuiset, joiden kanssa aktiivisesti kirjoitellaan ja myös tapaillaan. Tosin mun tapaamiset jäänyt vähemmälle, työt sotkee...=) Mun siskolla on lapsi ja mun yhdelle kaverille syntyy toukokuussa. Mutta hirveesti olen tuttuja tän palstan kautta saanut!
Aurinkoista tiistaita kaikille!
NapNap + tyttö 1v.