**********Marrasmasujen tiistai***********
Kommentit (36)
[color=red] Kivaa,että yhteisö saa kannatusta!!!!
Meillä on tytön porukan kanssa sellainen yhteisö mikä on lukittu ulkopuolisilta ja siellä jutellaan siis ihan omilla nimillä ja naamoilla,ilman mitään nimimerkkejä. Sinne kun ei ulkopuoliset pääse kurkkimaan =D
Kunhan tässä tulee sellainen rauhallinen hetki niin käyn yhteisön kimppuun ja sitten kun saan ne kunnolla valmiiksi ja avattua niin ilmoittelen teille sitten.
Minny [/color]
Siis auttakaahan nyt tumpeloa.....
Noitten ultrien kanssa tuli epäillys että ymmärsinkö neuvolan tätiä oikein?! Ja voihan näissä olla paikkakuntakohtaisia erojakin...mutta jos menee siihen np-ultraan viikoilla 11-12 niin eikö sitten pääse enää rakenneultraan myöhemmin?! Ymmärsin ekaks niin että molempiin pääsee mutta sit luin noita lappusia niin tulin toisiin ajatuksiin.
Ekaa odottaessa pääsi vain toiseen ja nyt neuvolantäti selitti että tämä asia on muuttunut.
Mulla oli tänään ultraääni, ja iloisesti siellä pomppi pienokaisen sydän! Koko vastasi 7+2. Täällä taidetaan tehdä uä joka kerralla, ja mä käyn aina lääkärillä, kerran kuussa. Tänään uä:n teki kiinalainen naislääkäri, joka ei suostunut ottamaan mulle kunnon kuvia! Sikiö näkyi kyllä hienosti profiilissa. Mä kinusin siltä, koska olis ollut niin ihanaa näyttää kunnon kuvat lapsille, mutta se oli ihan juntti. Mä oon ammatiltani röntgenhoitaja ja työssäni tehnyt rakenneultraääniä. Teki mieli ottaa anturi omaan käteen ja napata hyvät kuvat! Onneksi tajuan itse mitä uä:ssä näkyy, koska se lääkäri ei kertonut mitään. Niin mieskin pysyi mukana, mitä kuvassa näkyy. Suomessa uä maksaa tosi paljon, täällä se oli vain vajaa 40 euroa, ja sekin menee vakuutuksen piikkiin. Mutta Suomi on kallis maa, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Yleensä kyllä saa myös vastinetta rahoilleen. Ja hinta koostuu lääkärin palkkion lisäksi mm. sihteerin palkasta, tilan vuokrasta, ja kyllä se laitekin on ollut pirun kallis, kun se on lääkäriasemalle ostettu.
Jep, mutta nyt pötköttää. Kello on puoli yhdeksän ja mä oon päiväunetkin nukkuneena ihan väsy. Mukavaa tiistaita kaikille!
Heissan ja huomenta!
Kello taalla 8.35 aamulla, siita tuo toivotus :)
En edes jatkanut muiden kirjoitusten lukemista, kun halusin vastata sinulle kertomisesta tyopaikalla.
Sinulla ei ole mitaan syyta tai pakotetta kertoa tyopaikalla raskaudesta, vaikka olisi kuin koeaika paalla. Mina aikanani murehdin ykkosraskaudessani kertomisesta tyopaikalla, mutta kerrottuani lopulta 16. viikon huitteilla (odotin kaksosia) reaktio oli vain, etta " onneksi olkoon, ota iisisti ja mene mammalomille hyvilla mielin. Emme voi pitaa tyotehtavaasi sinulle odottamassa, mutta useimmiten kaikki sumpliintuu siihen mennessa kun mammalomalainen on valmis palaamaan tyohon" . Ellen olisi odottanut kaksosia, en varmaan olisi kertonut yhtaan mitaan ennen 20. viikkoa, jolloin kumpu jo nakyy. Niin, ja keskenmenon vaara on aina olemassa 14. viikolle asti, joten muutenkaan ei kannata toitottaa etenkaan tyopaikalla raskaudesta ennen kuin on varmemmilla vesilla.
Pikku toukka ei tykkaa stressista, joten ala suotta itke ja murehdi. Duuni on nyt pienin seikka elamassasi murehdittavaksi :)
Onnea odotukseen!
Kiitos lohduttavista sanoista tuosta työpaikkajutusta. Ja oikeassa olet että työjutut saa olla nyt niitä vähäpätöisimpiä murheita. Mieskin sanoo että vauvakin on kohta ihan surullinen kun äippä koko ajan murehtii...Ensin itkettiin sitä kun vauvaa ei kuulunut ja nyt sitten murehditaan sitä kun se on tulossa. On tämä kummallista.
Heissan! Itse en ole koskaan kuulunut msn-porukkaan, joten vaatisi opettelua, mutta hyvähän tuo olisi opetellakin. Ammatiltani olen luokanopettaja ja meikäläisen pitäisi pysyä ajan tasalla näissä hommissa.
Tänään on taas mukavan aurinkoisia viestejä:) Töissä en viitsi näitä sivuja availla, koska toiset pystyvät opehuoneessa lukemaan olan yli. Kotona tulen aina ensimmäisenä koneelle ja katson mitä kuuluu.
Vatsa paisuu...
Kävin alkuraskauden ultrassa Suomen Terveystalolla ja hinnaksi jäi kelakorvauksen jälkeen 60,50€.Odotin itsekkin korkeampaa hintaa ja siksipä tuo hinta yllätti positiiviseti.Käynti oli mielestäni sen arvoista, että sain varmuuden maha-asukista. =)
Reettuli 8+2
Kävin perjantaina ekassa neuvolassa, eikä siellä vielä mitään kummempaa. Alle tunti meni kun vanhat paperit oli vielä joulukuulta tallessa niin ei mennyt niiden täyttelyyn aikaa. Hb oli hyvä, mutta verenpaine oli aika matala. Sen takia varmaan huippaakin aina kun nousee ylös. Sydänääniä ei vielä yritetty kuunnella (rv6+6) mutta reilun kolmen viikon päästä on lääkäri niin siellä sitten. Menisi vaan viikot nopeesti. Varmaan pääsen np-ultraankin jo aika pian kun neuvolassa laski viikot km vuodon mukaan niin niitä on jo 10+2. Vaikka tiedän että oikeasti ei ole vielä noin paljon. Varmaankin jotain 7+3.
Ammateista oli puhetta, niin minäkin olen lähihoitaja ja päiväkodissa töissä. Mulla määräaikanen työ ja loppuu toukokuun lopussa. Jatkoa ois mahdollisesti tiedossa taas elokuulta, mutta jos pomo tietäisi raskaudesta ei mua varmaan sinne ottaisi enää pariksi kuukaudeksi syksyllä. Sen takia nyt onkin vähän kurja tilanne enkä oikeen tiedä pitäisikö kertoa ennen mahdollisen työsopimuksen kirjoittamista vai... Vaikka tottahan se on että mitä vaan voi vielä tapahtua ja pahimmassa tapauksessa ei sitten ole vauvaa eikä työtäkään. Kun on noita neuvola, lääkäri ym. käyntejä raskauteen liittyen, niin alkaakohan pomo ihmetellä kun niin useasti olen menossa lääkäriin tai hammaslääkäriin...
Kirjoitin pitkän rimpsun, mutta se meni jonnekin....
Minua kiinnostaa se msn-juttu.
Ammattigallup: Tradenomi. Työskentelen hotellissa vastaanottovirkailijana (määrä-aikainen loppuu 31.12.07) ja ruokakaupassa myyjänä (vakkari paikka).
Freya: meillä on työnimenä ufo, kun miehen mielestä se on ihan sen näköinen. Netissä katsellut kuvia :)
Ihanaa kuulla että ultrassa käyneillä on kaikki kunnossa. En tiedä milloin pääsen ensimmäiseen ultraan, jos eivät ota neuvolassa torstaina. Eka neuvola.
rv 8+2 :)
Nyt on meillakin aamu! Taidan olla meista se viimeinen, joka aina heraa tahan aamuun :)
Omaan napaan ei mitaan ihmeempia. Ummetus on iskenyt paalle ja jarkytyin eilen illalla astuessani vaa' alle. Mutta, masu paatti toimia tana aamuna ja taas on paino entisillaan. Viime raskaudessa jai synnytyksen ja imetyksen jalkeen sellaiset 12-13kg ylimaaraista, joita en talla kertaa haluaisi kerata. Turhamaisuutta taallakin...
MSN-yhteiso on hyva idea! Kiva, jos jollain on innostusta vasata sita. Tulisin ilman muuta mukaan.
Mitas muuta galluppeja taalla oli? Ai niin, kertomisesta... Taitaa menna aitienpaivaan isovanhemmille kertominen. Niinkuin jollain jo oli taalla ajatuksena, korttiin mukaan ultrakuva. Toissa taidan kertoa jo parin viikon paasta ultran jalkeen, koska tyoni on aika fyysinen. Olen opettaja.
Ah, nyt pitaa lahtea viemaan poikaa hoitoon. Mukavaa masunkasvatusiltaa kaikille!
Skusku & VV 6+3
Alkaakin aina olla ilta,ennenkuin kerkiän tänne mitään kirjottelemaan. Päivät vaan aina humahtaa huomaamatta ohi.
Kuvotus on tällä hetkellä kokopäiväistä. Jos syö liikaa tai liian vähän tai maha pääsee tyhjenemään,olo on kauhea. Vielä ei ole edelleenkään tarvinnu pöttöä halailla. Helpotusta tähän oloon tuo kaikki raikas,niinkuin ilmeisesti aika monelle meistä. Hamstrasin just kaupasta monta tölkkiä säilykehedelmiä, kurkkua ja mehujäät on kanssa hyviä.:) Onpahan tässä kertyny tähän mennessä jo 2 kiloa lisää painoa.Molemmista edellisistä raskauksista saldo oli n +20kg, joten ilmeisesti odotettavissa on saman verran tälläkin kertaa. Lähtöpaino tosin on sen verran alhainen, että ei kyllä oo pahitteeksikaan muutama lisäkilo.
Työnimeä meillä ei tälle pienokaiselle oo vielä, ellen jotain keksi.Olkoon hän siis nimetön toistaiseksi. Aika neutraali tuo nimi taitaa olla.:)
Ammattigalluppiin: Olen koulutukseltani ravintolakokki, mutta nyt oon ollu kahden edellisen lapsosen kanssa jo muutaman vuoden kotiäitinä. Tarkoituksena oli aloittaa syksyllä ammattikorkeassa kätilöopinnot,mutta tuo nyt sitten lykkääntyy hieman.Oli meinaa pienoinen ylläri meille tämä tulokas..:)-sai siis alkunsa jostain todella pyhästä hengestä.:)Ehdin jo lapsillekin laittaa hoitopaikkahakemukset vetämään, täytyy sitten vaan peruuttaa ne ekan ultran jälkeen,kun näkee että kaikki on toivonmukaan masussa hyvin.
Kerrottu ollaan tästä raskaudesta molempien vanhemmille, siskoille ja lähimmille ystäville. Muut saavat kuulla uutisen sitten tuon np-ultran jälkeen.Huomenna on eka neuvola, ihan jees. Sydänääniä tuskin vielä kuunnellaan,koska muistelisin että aikaisemmilla kerroilla niitä on ruvettu kuuntelemaan vasta joskus viikolla 16+.Maha ei vielä niin kauheasti erotu, ehkä alavatsa pömppää vähäsen. Mulla kun tuo maha on aina uponnut jonnekin tonne uumeniin...Eräs kyselijä ei edellisellä kerralla meinannut uskoa,kun sanoin, että laskettu aika tuli ja meni jo.:)Ja ihan normikokoiset lapset on ulos putkahtaneet.
Mutta nyt taas vaihteeksi tankkaamaan.
Taas täällä kirjoittelen. Söin kunnolla tos kuuden aikaan ja nyt on jo taas nälkä. Maha pömpöttää, koska on turvonnut, kuin olisi jo pidemmällä tämä raskaus.
Aamuisin olen juonut valion mehukeittoa. Auttaa tosi paljon etoavaan oloon. Ei täällä tämän kummenpia....
Komea pino saatu tänään!! Kasvatanpa minäkin sitä nyt vielä yhdellä viestillä. Viime aikoina on tullut pinouduttua harvakseltaan, koska oon ollut törkeen väsynyt. Oon nukkunut huonosti (stressiä pukkaa ja sitten kun aamuyöllä herään niin ajatukset alkaa heti laukkaamaan lopputyössä ja raskaudessa) ja siihen kun lisää tän alkuraskauden väsymyksen, niin kyllä väsyttää. Mä tosiaan väännän parhaillaan roikkumaan jääneitä opintojani loppuun, ja jotenkin on aika kärsimätön olo niiden suhteen. Haluis kaiken valmiiksi ja heti!!! :)
Me kerrottiin molemmille isovanhemmille tästä raskaudesta jo heti plussan jälkeen. Yhdelle mun kaverille ollaan lisäksi kerrottu, kun en viitsinyt alkaa valehtelemaan tms.
Ultrien hinnoista: mulla jäi itse maksettavaksi reilu 60 euroa. Yli 100 euron hinta kuulostaa kyllä aika isolta!
Msn-yhteisöstä: periaatteessa miksi ei, toisaalta mulle käy täällä vauvapalstallakin kirjoittelu.
Ammatista: puuhastelen viestinnän parissa. Olen parhaillaan hoitovapaalla. Kiirettä töihin ei sinänsä ole, ainoastaan vähän kauhistuttaa, mitä ammattitaidolle käy, jos olen 5 v. putkeen pois työelämästä...
Tällaista omaa napaa tällä kertaa. Tsemppiä kaikille meille etovasta olosta kärsiville! Kyllä se kohta helpottaa ja onhan onneksi palkinto aivan omaa luokkaansa!!
tosca ja sintti 7+1 (tai ultran mukaan 7+5)
kuulostaa ihan kivalta, etenkin jos viitsitte sitten oikeesti neuvoa kuinka sinne pääsee ja kuinka se toimii. Itse en ole myöskään koskaan moiseen osallistunut!
Jotain toivon virettä maha-osastolla: pintä tutun oloista nippailua tänään...*ihanaa*
Ja kiitos kaikille ulkosuomalisille,kun kerrotte kuinka kaikki siellä teillä on hoidettu.
minjuska ja tammenterho 5+?
KERTOMINEN:
Kellekään ei olla vielä kerrottu (viikotkin vasta kai 5+0), huomenna tosin soitan ammattiliiton neuvojalle ;) Kattoo nyt mitä se sanoo, onko tämä määräaikaisessa työsuhteessa sitten lopulta hyvä juttu, kun kuitenkin useampi vuosi takana ja työ ei ole häviämässä mihinkään... Mummille tekis mieli kertoa, ihan kuin valehtelis puhelimessa " Eipä meille mitään ihmeempää kuuluu..." :) Jos vielä pari viikkoa jaksan sinne suuntaan pinnistellä niin on saavutus. Tosin, jos kävis niin ikävästi, että menis kesken, niin kyllä senkin kertoisin joka tapauksessa, joten se ei ole mikään syy olla kertomatta, lähinnä se että osaako varmasti pitää suunsa kiinni kun on varmasti niin innoissaan.
TYÖPAIKKA: Opettaja
INKIVÄÄRIä ostin kun jo viikko sitten oli kuvotus kunnolla päällänsä ja salailla siis täytyy (ja teräviä työkavereita tupa täynnä ;). En tiedä auttoiko se vai loppuiko kuvotus muuten, mutta parissa päivässä olo muuttui huomattavasti helpommaksi. Eipä se reilu 10e ole paha hinta jos kuukauden on yököttämättä... TIETÄÄKÖ KUKAAN, kun siinä sanotaan ettei jatkuvaan käyttöön, saako sen kuukauden paketin syödä kuitenkin putkeen? Eli mikä on jatkuvaa käyttöä kun sitä ei tarkemmin selitetä.
vakavasti otettava TYÖNIMI on vielä hakinnassa.
Suljettu palsta:
Puolensa ja puolensa. Yahoota en ainakaan jaksa alkaa käyttään, MSNyhteisö vois olla ihan kiva juttu.
MUUTA:
Toista siis odotellaan. Työstä en oikeestaan jaksa ottaa paineita, mutta kyllähän se harmittaa jos raskauden takia lemput saa. Eiköhän sitä kuitenkin pärjäis. :)
vkot ehkä noin 5+0, ehkä vähemmänkin, mutta en oikein usko että kuvotus ois alkanu kovin montaa päivää alle 4 viikon kohdalla. Kierto heittelehti vähän tässä lopussa, siksi epätietoisuus...
Niin tuohon pahoinvointiin sen verran että mulla se iskee levätessä, jos pysyn liikkeellä enkä jumi sohvalle olo on mitä mainioin:). Ja aamulla ennen ensimmäistä ja päivän ainoata kahvikupposta en saa kehoani liikkeelle en sitten millään...
Hihhei, eka äitiysneuvolan aika varattu ja siinä hösätessä kieltäydyin ekasta ultrasta:O elikkäs eipä auta kuin soitella takaisin ja varata sinne ultraankin aika.
On kyllä upeat kelit ulkoilla, päivettyy tässä ihan vahingossa:)
Aurinkoa teille ja masuasukeille hyvät ystävät