**********Marrasmasujen tiistai***********
Kommentit (36)
Doodels kirjoitteli, että kun hengästyy, tulee kuvottava olo. Minulla on päinvastoin, urheilu on ainutta aikaa, kun paha olo ei vaivaa. Ainut vaan, että kun niin kova väsy, ettei jaksa lähteä lenkille :). En tiedä mitä hyvän olon aineita urheillessa kehittyy, kun ne peittää allensa sen kuvotuksen. Aiemmissa raskauksissa (3 kpl) paha olo päättyi vkolla 16, joten jos samaan malliin mennään, niin olo helpottuu joskus kahden kuukauden päästä toukokuussa... Tuntuu pitkältä ajalta!
La 5.11.2007
ihana aurinkoinen aamu taas!!
OIREET; mulla oli viime viikolla pariin otteeseen aavistuksen huono olo, mutta nyt ei taas se vaivaa ollenkaan ja epäilenpä että siinä käy kuten aiemmissakin raskauksissa (3kpl myös täällä)että kun te muut jo nostatte päätänne pöntöistä niin minä vasta aloitan sinne urkkimisen. Tosin että esikoistytär on ainoa josat olen oksentanut, pojasta ja kuopustytöstä on ollu vaan ympärivuorokautinen kuvotus. Rinnat on arat, naama kukkii, väsyttää ja hermo on tiukalla, siinäpä ne meikäläisen oireet sit onkin.
Tänä aamuna tuntuu että aika matelee....odotan kuin kuuta nousevaa sitä pääsiäisen jälkeistä ultraa, että tietää sit missä mennään, millon on edes se laskettu (omien laskujen mukaan jossain 25.11->). Jo se on jossain 29.11 niin on todennäkäköistä että syntyy vasta joulukuussa, mulla on aina menny yli 2-4päivää. En vaan malttaisi odottaa millään että saan mielenrauhan, onko siellä tammenterho vai tuulenpesä ja onko se oikealla paikallaan.. On muuten kiva tietää että meitä " kokeneita odottajia" (nimi jonka sain esikoista odottaneelta ystävältäni) on useampikin.
Siitäpä päästääkin kertomisgallupiin: me ei olla yleensä kerrottu kuin ihan muutamalle ennen 12viikkoa ja ne muutamat on ollu yleensä miun parhaita ystäviä (mulla on tarve kertoa edes jollekin, miehellä ei), tällä kertaa joudun kyllä kertomaan esim.työpaikalla todella aikasessa vaiheessa, miun pitäs pääsiäisen jälkeen ilmoittaa mitä elämälläni teen..oli nimittäin alunperin suunnitelmissa että jään virkavapaalle omasta työstäni ja jään pariksi vuodeksi perhepäivähoitajaksi kotiin. Ja tässäpä toinen GALLUP: mitäpä olette ammatiltanne? Itse olen lähihoitaja ja työskentelen päiväkodissa, tällä hetkellä työpisteeni on integroidulla erityisosastolla.
Nyt kuopukselle vaihtamaan ppäivävaatteita.
Minjuska ja kuopusneiti 6kk
Nälkä, nälkä, nälkä. Siinä omaa napaa. Tuntuu, että koko ajan tekee mieli syödä jotain suolaista. Tällä menolla saavutan samat painolukemat kuin viime kerralla, vaikka kovasti yritän hangoitella vastaan. Tai en nyt niin kovin kovasti kun nälkä kurnii masussa.
Olen tänään ajatellut tilata sen ultran. Viikot on 6+4 joten kaipa vaavi kuuluisi. Ultra liittyy kertomiseen. Menemme pääsiäisenä anoppilaan (toistan ihan itsäni eilisestä viestistä) ja haluttais kertoa uutiset kasvotusten. Matka kotoa sinne on meinaan 500 km ja harvoin siellä käymme. Voi tosin olla ettei tartte edes kertoa, kun tällä syömisellä vatsa näkyy kulman takaa ennen kuin muu minä ;)
Ammattigallupista: Olen sihteerinä. Toivon kovasti, että kesätyöntekijämme (joka on palkattu ennen raskaustietoani) on niin hyvä, että voisi ehkä jatkaa minun hommassani äitiysvapaalla. Ainakin hän päättötyötä vaille valmistunut koulustaan. No häneen tutustun paremmin toukokuussa. Ja voihan työnantajallakin olla jotain sanottaavaa siihen, kuka palkataan.
Nyt ultrapaikan metsästykseen!
Kävin juuri neuvolassa ja siellä ilmoitettiin lasketuksi ajaksi 11.11. Hemppa oli NYT jo laskenut 145/132, verenpaineet ok. Sydänääniä ei edes kuunneltu, en tiiä miksi...? Mutta perjantaina on kuitenkin ultra, ehkäpä siksi?
Perjantaina ultran jälkeen käyn samalla labrassa viemässä pissapurkin ja verikokeissa. Eilen miulle oli työterveystarkastus (siis sellainen " ikähuolto" :)) Jotenka nyt tuntuu että oikein urakalla otetaan verikokeita yms. No hyvähän se on että huolta pidetään.
Painoa oli tullu pari kiloa. Nyt oli ihan samat kilot kun esikoista odottaessa ekalla neuvolakäynnillä. Pikkusen sais olla vähempi mutta oon tälläinen romuluinen, 171/73.
Ammatiltani oon osastosihteeri. Tai sinne päin :) Olen isossa firmassa töissä ja asiakkaitani on koko henkilöstö tietyllä osa-alueella. Järjestän mm. firman kuntoliikunta-asioita.
Kuvotus/ellotus alkaa joka päivä klo 14-15 välillä ja jatkuu iltaan saakka. Syödä täytyy tunnin välein jotain, muuten ei tuu mittää. Raikas ulkoilma auttaa asiaan, samoin jonkun " raikkaan" syöminen, esim. porkkana. Onko kukaan ostanut niitä inkiväärikapseleita? Mie ostin la niitä monivitamiini juttuja odottavalle, taisi olla Multitabs. En sit kuitenkaan niitä inkiväärejä. Auttaavat kuulemma pahoinvointiin.
Jeps, josko aloittais työtkin tänään. Heippa vaan kaikille!
Väsynyttä oloa edelleen, varsinkin iltaisin. Ällötys on myös siirtynyt pääosin tuonne iltapäivään ja iltaan eikä ole enää ihan kokopäiväistä. Voi toki johtua siitäkin, että mussutan koko ajan jotain. Tänään otin töihin vihanneksia makean sijaan.
Nasuliina (meniköhän oikein). Ainakaan täällä meillä päin sydänääniä ei kuunnella vielä ensimmäisessä neuvolassa, siis noin ennen 12 viikkoa, kun dopplerilla voivat kuulua huonosti tai ei ollenkaan ja tulee vain turhaa paniikkia. Itselläni on huomenna ensimmäinen neuvola ja ajattelin kyllä pyytää, josko yritettäisiin kuunnella, kun eräänlainen paniikki on koko ajan päällä. Sitten niitä ei tietenkään vielä kuulu ja paniikki sen kun kasvaa eli taitaisi kuitenkin olla viisaampaa odottaa vielä.
Töistä, olen koordinaattorina isossa, monikansallisessa yrityksessä ja töitä teen ihmisten kanssa ympäri maailman. Lähettelen mm tavaraa ja sen sellaista.
Ongelmaksi on muodostunut housut. Tykkään tyköistuvista vaatteista, vaikka tuota ylimääräistä hiukan onkin ja vaatteet sitten tietysti myös ovat tyköistuvia. Nyt kun turvotusta on etenkin vatsan seudulla niin melkein kaikki housut kiristää jo enkä kuitenkaan viitsisi vielä äitiysvaattesiin siirtyä. En suostu ;-) No, tarvinnee keksiä jotain tai investoida ainakin yksiin hiukan isompiin housuihin. Työ kun on istumatyötä niin kiristys tuntuu iltapäivästä jo aikas pahalta.
Pitäisi alkaa valmistella esikoisen 2v-synttäreitä. Niihinkin on enää kolmisen viikkoa aikaa ja sitä ennen pitäisi tytön huonekin vielä tehdä alusta loppuun. Kiirettä pitää.
Nyt lienee viisainta jatkaa töitä taas...
Harmon rv 8+5 (tuntuupas jo paljolta...)
Miten oikeasti noi alkuraskauden ultrat voi olla noin h*lvetin kalliita?!?!?! Kuinka paljon se vekotin siitä muka kuluu? Onko se kuluminen oikeasti yli 80¿ arvoista? Sen ymmärrän että lääkärin aika maksaa jonkun 60¿ mutta siihen vieläultrausmaksu 80¿?!?!?!!! Hei haloo... Tekis ihan älyttömästi mieli mennä jo nyt ultraan mutta pihinä en raaski maksaa yli 100¿ siitä. Kait sen matosen näkee sitten kunnallisellakin puolella, olisin vaan halunnut nähdä ne sydänäänet :(
Ammatista, eli minä olen loulutukseltani bioanalyytikko (AMK) ja työskentelen keskussairaalan kemian laboratoriossa laboratoriohoitaja-nimikkeen alla.
-kiukkuinen Doodels
Eilen aloitin uudessa työpaikassa jonka otin vastaan ennen kuin tiesin olevani raskaana. Illalla sitten itkeskelin miehelle että mitä jos ne potkii mut koeajalla pihalle kun olen raskaana. Mutta mies yritti lohdutella että eihän ne sellaista voi tehdä. Mutta hyvin meni koko aurinkoinen ilta itkiessä...
Kuvotusta on täälläkin päin. Pari kertaa olen oksentanut. Olo pysyy ihan hyvänä jos muistaa syödä. Uusi vierustoveri ihmettelee varmaan kun napostelen koko ajan jotain. Painoakin tullut n 2kg.
Ammatiltani olen projektipäällikkö teknologiayrityksessä.
Torstaita odotamme miehen kanssa malttamattomina. Silloin alkuraskauden (kallis) ultra. Neuvola vasta 12.4.
Aurnkoista tiistaita,
Glenda+poikanen (7+4)
vitsit ku on kaunista ulkona! ihana auringon paiste :)
PAHOINVOINNISTA ollu juttua. mulla on pahoinvointi siinä mielessä helpottanu jonkin verran että se ei oo enää koko päiväistä/iltaista. välillä tulee kunnon kuvotusaalto, tosin se onkin sitte koko päivän oksetukset samassa. eilen en päivä ruokaa saanu alas kun oksetti niin kovaa. harmi ettei siihen oo mitään kaavaa mikä sen kuvotuksen aiheuttaa... pystyis välttymään siltä. nii, eikä mikään mikä siihen auttais myöskään. kun se tulee ni ihan sama onko maha tyhjä vai täynnä vai sopivasti syöny. se vaan iskee yhtäkkiä ilman mitään yhteneväisyyttä keskenään.
KERTOMINEN: meillä on ollu nyt toista odottaessa vähän " vapaampi linja" eli ollaan kertoiltu vähän yhelle jos toisellekkin, mut vanhemmille ei vielä kerrota. kattoo josko ekan ultran jälkeen ehkä. mun ja miehen sisko tietää myös jo samaten mun serkku (ja varmaan tätikin... ainaki annoin serkulle luvan kertoa jos haluaa) mut muita sukulaisia ei oo jotka tietäis. ihan sen takia ettei vanhempien korviin luista tieto.
AMMATTI: mä opiskelen vielä, tosin pitäis valmistua teoriassa tänä keväänä, mut varmaan menee ens syksyyn et saan rästit suoriteltua. niin, ja opiskelen siis kosmetologiksi.
PAINOSTA: onks teille vielä paino noussu nyt? kävin aamulla meinaan vaa-alla kun olin ihan varma että tällä herkkuhimotuksilla on tullu vähintään sata kiloa lisää painoa. oliki yllätys että tullu kilon verran alas neuvola käynnistä. hassua. taidan siis mennä jääkaapille :D hehe, ei vaa. viimeks tuli 20kg lisää painoa ja melkein kaikki jäi, nyt viimein on enää 10kg jäljellä niistä. ties vaikka sais niitä vahingossa karisteltua pois tässä raskaudessa... sopis mulle hyvin.
SYDÄNÄÄNISTÄ: meillä päinkään ei kuunnella vielä ekalla käynnillä, näköjään esikoisen kanssa oli kuunneltu vasta rv 11 niitä (oli sillon eka käynti rv8 eikä kuunneltu) syynä siihen kuulemma se että niitä ei todennäköisesti vielä kuule tuolloin ekan neuvolan aikoihin ja ettei tule sitten turhia pelkoja/pettymyksiä. välttämättä niitä ei kuulla kuulemma edes vielä tuolloin toisen neuvolan viikoillakaan vaikka kaikki olisikin hyvin.
ULTRAHINNASTA: sii mitä hittoa!! ihan törky kallista puuhaa näköjään tuo ultraus tosiaankin! saman tien sitä menis 4d ultraan, ei paljon lisää tarvii laittaa...ihan riistoa.
pakko mennä hakee juotavaa.. tuntuu että kuivuu tähän penkkiin.
FREYA ja Astronautti rv8+5
Äsken uskaltauduin varaamaan sen ekan neuvolan..Melkein sanoin että en oo kyllä yhtään varma et onko siel ees ketään..en vaan jaksa uskoa siihen kun ei tunnu miltään:( 3.4 se sit on..
Ne vissiin laskee siellä viikot ihan vaan kalenterin mukaan..eli mullakin ois jo rv 7+3, vaikka laskurin mukaan(mihin laitetaan kierron pituus) tasan 7. Terkka sit vaihtuukin viime raskaudesta, mut samassa paikassa on kuitenkin.
Huih, kun jännittää tuokin..sit mulla on lääkäriaikakin pari päivää tuon neuvolan jälkeen, pitää kattoo miten nuo reumalääkkeet pitää sit laittaa..ei oo kyllä paljoo niitä tarvinnu syödä ees, ja onneks on semmoisia lääkkeitä, missä lukee että voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana.
Me ei myöskään " raaskita" siihen alkuraskausultraan mennä, vaikka se mielenrauhaa(ehkä) toisikin, ne jos maksaa niin paljon..Pitää vaan koittaa uskoo siihen että kaikki sujuu..
Terkka muuten kysyi et halutaanko osallistua siihen np-ultraan, sitten viikoilla 12 tai jotain..tuntui niin kauheen kaukaiselta sekin. Kuluis nyt ne viikot ja kasvais se vauavmasu, niin alkais tulla lisää uskoa tähän.
En nyt muista mitä muuta olitte kirjotelleet..Palailen..
[color=912CEE] Voi prkl....kirjoitin PITKÄN pätkän ja onneton hölmö suljin vauvan sivut ennen kuin olin koko viestiä edes ennättänyt tänne lähettää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tyhmä mikä tyhmä :/
AmmattiG:Mie olen pukuompelija.
Kertomisesta:Me ajateltiin,että miehen vanhemmille kerrotaan kuin myös miun äidille sitten ekan ultran jälkeen kun varmistuu itsellekin näkemällä,että Jaska on paikallaan.
Muut saa sitten huomata kun huomaavat tai sitten kuulevat asiasta puskaradion kautta...
Kertonut olen parhaalle ystävälleni (joka muutenkin tietää minusta enemän kuin varmaan itsekään tiedän...=D....) ja tytön myötä oon kirjoitellut msn-yhteisössä ja sinne oon kertonut kans.
Edelleenkin siis KYSYN että onko meille jo kukaan aloittanut msn-yhteisöä?????
Jotain oli vielä....niin se piti mainitsemani,että on mukava nähdä,että täällä on muitakin EKKS:aan synnyttämään meniöitä sekä samasta kaupungistakin muutama on...
Ja nämä ulkomailla asuvat odottajat ovat kiva juttu myöskin. Minuukin kiinnostaa miten on neuvolat ja muut ulkomaille järjestetty.
Minny&Jaska 6+4 [/color]
ei ilmeisesti oo perustettu kun ei kukaa siihen reagoi :) pitäisköhän?
jos joku vaivautuu niin hyvä niin .
[color=0000EE] Piti tuossa edellä vielä mainitsemani,että tää raskaus on tuonut eilisen vaa`alla käynnin mukaan jo 4kg painoa lisää!!!! Tälläinen ylipainoinen oon tosin ollut koko pienen ikäni,mutta juurikaan lisäkiloja en ole raskaana ollessa saanut joten kummastuttaa(esikoista odottaessani laihduin koko raskausajan,toisesta en ole edes laskenutkaan...) nestettä on ainakin kropassa. Ja tänään tossa peilin ohi kävellessäni huomasin,että vauvamahan huomaa jos osaa katsoa minuu sillä silmällä,huh!!!!
Mutta nyt ruuanlaittoon tieni vie.
Minny edelleen kera Jaskan 6+4 [/color]
--freya-- ja kaikki muutkin:
KIINNOSTAAKO LIITTYÄ MSN-YHTEISÖÖN JOS SELLAISEN AVAISIN??
SIELLÄ VOITAISIIN KESKUSTELLA RAUHASSA JA NIITÄ EI SAMALLA TAPAA IHAN KUKA VAAN PÄÄSE KURKISTELEMAAN NIIN KUIN TÄNNE PÄÄSEE????
JOS KIINNOSTUNEITA ILMAANTUU NIIN VOIN OTTAA ASIAKSENI AVATA NE KUN ASIASTA KERTA TÄÄLLÄ OON ALOITTANUT HÖPÖTTÄMÄÄN....=O)
MINNY EDELLEEN TÄÄLLÄ....=o)
Heippa pitkästä aikaa!
Olin tuossa reilun viikon lomamatkalla ja toissailtana palailimme Suomen maakamaralle. Eilen kävin alkuraskauden ultrassa (7+6) ja tänään reilun tunnin kuluttua on eka neuvolakäynti. Ultra näytti yhden sikiön, jonka sydän pompsutti tasaisesti. Mitoiltaan vastasi rv 8+3:a. :) Varsin mukavia siis kuuluu. :D
PAHOINVOINNISTA olette kirjoitelleet. Minä olen tähän astu kuulunut niihin onnellisiin, jotka eivät kärsi pahoinvoinnista. Vissiin kerran olen kuivayökkäillyt, mutta that' s it. Vielähän se ehtii yllättämään. Migreenejä mulla on ollut kaksi (ja tänäänkin särki päätä), joista toisella kerralla oksensinkin.
KERTOMINEN: Olemme kertoneet yhdelle tuttavapariskunnalle, lisäksi muutamalle ystävälleni olen kertonut.
AMMATTIA tämä rouva ei tohdi kertoa, nettiujoutta vissiin.
PAINON lisääntymisestä en tiedä. Ei ainakaan ihan hirveitä määriä ole voinut nousta. Siskolla on noussut paino jotain 25 kg raskausaikoina ja ihan tuollaisiin lukemiin en itse haluaisi päätyä. :-/ Olemme siskon kanssa erilaisia muutenkin ruumiinrakenteeltamme, mutta silti kauhistuttaa ajatus lihoamisesta. *Turhamainen Rouvavauva*
Päätin taas itsekkin osallistua keskusteluun, olen kyllä lähes päivittäin käynyt kurkkimassa keskusteluja, mutta öllötykseltä en ole jaksanut kirjoitella omia oloja. Kuitenkin öllötys jatkuu, viikonlopun jälkeen ei varmastikkaan vanhemmillani olisi ollut epäilystä raskaudestani (josta ultran jälkeen kyllä kerrottiin) sillä tyttömme paukas ruokapöydässä että äiti on kipeä se yrjöö koko ajan! Eli näin... Meillä kaikki on ollut tosi iloisia puolestamme kun tietävät että meillä on ollut todella vaikeaa tämän asian kanssa ja toisaalta jos jotain nyt sattuisi niin olisi varma ja vankka tuki ympärillä, sillä en tiedä mitä teksin jos nyt menisi joku vikaan!
Joku sanoi että on tosi kiukkuinen, miehini just viikonloppuna nauroi katketakseen kun aloin rähjäämään naama punasena jostain aivan älyttömästä. Muutenkin hermot pinnalla, osa syy varmaan jatkuva öllötys. Muina oireina on tullut nyt väsymys mikä iskee yht äkkiä ja vie samantien uneen. Silmät ei pysy auki millään.
Muillakin tuntuu olevan työ ongelmia. Sain viime viikolla todella hyvä työtarjouksen ja otin sen vastaan. Kerroin kylläkin tulevalle pomolleni raskaudesta ja hän oli iloinen puolestamme, eikä työn menettämisestä ollut puhettakaan. Irtisanouduin siis vanhasta työstäni joka oli määräaikainen ja olisi päättynyt 1.6 ja silloin enään mua ei varmaan olisi kukaan palkannut, Ei ainakaan syksyksi: ) olisi ollut pitkä loma... ilman rahaa... Olen siis lähihoitaja ja aloitan työt päiväkodissa.
Lähdenkin nyt ulkoilemaan ja nauttimaan hyvästä säästä -> sairasloman iloja!
Tappinen 7+5
Aivan ihana aurinkoinen päivä :)
Pahoinvointia on miulla aina iltaisin, pari kertaa oon oksentanu, ja monta kertaa kuiva yökkiny. Ja sit iltaisin oon aina niin väsyny, tosi aikaisin meen jo nukkumaan. Ja hajuaisti, se on siis ihan ihmeellinen kaikki haisee niin voimakkaasti ja sehän sitten lisää pahoinvointia.
Ens maanantaina on eka neuvola, ootan sitä innolla.
Ammatista joku kyseli, niin mie olen lähihoitaja, vanhusten parissa enimmäkseen työskennelly, myöskin alkoholistien ja mielenterveyspotilaiden parissa. Mutta nyt olen kotona 1,2v tyttöni kanssa.
Tänään saadaan uuden kodin avaimet, oon aivan onnessani :) Remppaa päästään alottelemaan, pitäis maalata seinät ja katto. Onkohan siitä maalaamisesta jotain haittaa sikiölle, tietääkö kukaan?
Edvina ja masuasukki 7+2
Juu kannatetaan! Perusta ihmeessä heti kun kerkeät. Itse oon ainakin aika lailla nettiujo, enkä halua kauheasti paljastella näin julkisesti. Oon kyllä lukenut teidän juttuja plussasta asti.
Haluaisin etenkin Pappuranilta kysellä vähän tarkemmin, kun näköjään asumme samassa maassa, samalla aikavyöhykkeellä ja samalla kielialueellakin! Itse odotan esikoista ja olemme juuri muuttaneet tänne, joten aika moni asia on vielä epäselvä. Ensimmäinen lääkäriaika on kyllä varattuna, mutta se on vasta kuukauden kuluttua. Ei millään jaksaisi odottaa :). Olo on ollut ihan ok väsymystä lukuunottamatta.
MrsEmerson 5+6
Kannatan ehdottomasti msn-yhteisöä! Kivaa kun pääsen juttelemaan toisten kanssa.
Mulla oli tänään neuvola ja kyllä täälläpäin on kanssa tapana kuunnella noita ääniä vasta rv11-12....tosin itse olin yksityisellä jo pari viikkoa sitten ultrassa. Ihmettelinkin noita hintoja joista puhuitte. Mulle se ultra maksoi 35 euroa!!! Siitä sai kelakorvauksen eli alkuperäinen hinta oli n.68 euroa. Eikä siihen mitään lääkärinmaksuja tullut lisäksi lainkaan. Itsekin olin kyllä hämmästynyt kun odotin just jotain 100 euroa....
Neuvolassa siirtyi la päivää aikaisemmaksi eli se olis 31.10, mutta taidan kuitenkin jäädä tänne marrasmurusiin siltikin ;) eihän sitä nyt viekä kuitenkaan varmaksi tiedä.
Ulkona on aivan tajuttoman ihana keli. Aurinko paistaa täysillä, joten taidan mennä haravoimaan.
Ai niin....ammatiltani olen lähihoitaja. Olen töissä vanhusten kotipalvelussa, palvelukeskuksessa.
Dragondream kera kirpun 8+6
Kiva,saatiin tietää että taloyhtiö on ottanut 200 tuhannen egen lainan pihamuutoksiin..tosi mukava yllätys, kun aiemmin tullut tieto kertoi vain jostain 800 euron maksuista..Mutta, muutoksia oli sit vissiin päätetty tehdä vähän enemmänkin..saadaan 15 vuotta sitä maksella..
Kuvotusta on nyt tullut sitten minullekin. Varsinkin jos hengästyn niin okseystävä ei ole kaukana. Inhottava kun joudun matelemaan niin hitaasti eteen päin, yleensä viuhdon kovaa kyytiä menemään mutta nyt on pakko hidastaa tahtia (en tahdo julkisesti oksennelle). Työpaikkakin on mukavasti mäen päällä joten aamuiseen työmatkaan saa varata enemmän aikaa jotta voi hissutellen kävellä.
Kait tuo kohtu jotenkin painaa jo virtsarakkoa sillä huomasin eilen että jos olen pystyssä niin vessahätä vaivaa 24/7 mutta jos pötköttelen vaakatasossa niin ihan koko aikaa ei ole pissahätää... Mitenköhän sitä oikeasti selviää sitten kun vauva rupeaa liikkumaan ja potkuttelemaan oikein kunnolla, asunkohan silloin vessassa pissalla...
Joku kyseli tuosta kertomisesta. Minä joudun kertomaan tänään meidän ylihoitajalle (ei ihan lähimmälle pomolle mutta...) koska hän pyyteli minua erääseen työhaastatteluun (hain paikkaa ennen kuin tiesin raskaudesta) ja minun mielestä minun ei ole fiksua vaihtaa nyt enää työpistettä. Tämä haastateltava paikka on aika spesiaali alaa ja jo perehdytyksessä menee helposti se aika mitä minulla on äippälomaan jäljellä, ei ole mitään järkeä minua perehdyttää kun jään kuitenkin kohta heti pois. Pyydän että hän ei vielä kertoisi tästä meidän osastonhoitajalle sillä tahdon itse kertoa hänelle sitten kun aika on kypsä.
Meidän molempien vanhemmille ajattelimme kertoa äitienpäivänä, silloin tulee sopivasti sen 12,13rv täyteen. Ilmoitamme vauvan tulosta äitienpäiväkortin avulla eli laitamme äitienpäivätoivottelijaksi minun ja mieheni lisäksi vauvan ultrakuvan.
Aurinkoista päivää teille kaikille
-Doodels ja matonen 6+5