MTV3 uutiset: "Chileläisnaiset haluavat keisarinleikkauksen säilyäkseen eheinä"
Kommentit (34)
Mutta kuten ap:n linkistä käy ilmi, niin Chilessä se on yleinen syy. Ja nimenomaan usein miesten toivomuksesta.
Eli kääntäisin syyttävän sormen vähintään yhtä paljon miehiin kuin naisiin. Miehet tässä pinnallisia ovat.
Itse uskallan luottaa, että mieheni rakastaa minua yhä eikä karkaa, vaikka alapäälleni tapahtuisi mitä. Kriisihän se toki olisi, jos jotain pahempaa sattuisi, mutta miehen seksihalujen minun ei tarvitse pelätä alatiesynnytystä.
Suomessa keisarileikkausta toivova tietää riskit, koska täällä ei sektiota saa ilman kunnon selvitystä leikkausriskeistä. Jos sen jälkeen nainen päätyy sektioon, hän on tehnyt päätöksen tiedostaen riskit. Jostain syystä nämä alatiesynnytysaktivistit luulevat yksin tietävänsä jonkin suuren totuuden sektioiden riskeistä, jonka siis vain he ja lääkärit tietävät, eivät pelkosektioon menijät, jotka ovat milloin mukavuudenhaluisia, milloin tyhmiä bimboja jne.
Jostain syystä miehet hyväksyvät ja ymmärtävät hirvittävän hyvin naisten haluja saada sektio, mutta toiset naisethan ne ovat tässäkin asiassa sylkemässä päälle.
Ja niistä alapääbakteereista.. jos ne olisivat oikeasti tosi tärkeitä vauvalle, vauvalle annettaisiin varmasti annos äidin alapääbakteereja sektion jälkeen. Mutta ei anneta, kun se on pikkuseikka. Samoin joskus jos joudutaan imemään limaa vauvan keuhkoista, niin sekin on pieni toimenpide, ei mikään kauhistus.
Mielestäni naisella todellakin tulee olla tässä asiassa oikeus päättää, kun kyse on omasta kehosta. Yököttää se, että naiset ovat sellaisia korppikotkia toisilleen.
Onpa hullut prioriteetit Chileläisillä. Mielummin normaali synnytys, kuin vatsan silpominen. Perusteltu keisarinleikkaus (esim. kaksosraskaus, riskiraskaus) on eri juttu.
t. kaksi alatiesyynytystä kokenut
miksi naisten pitäisi kärsiä, miksi ei saisi ajatella itseään. Minulle on tehty kaksi sektiota ja olen paljon paremmassa kunnossa kuin normaalisti synnyttöäneet.
Oletko ehkä sormin kokeillut kaikkien ystäviesi värkkejä vai ovatko heidän aviomiehensä uskoutuneet sinulle yhdessä viettämienne kiihkeiden hetkien jälkeen vai perustatko ehkä sitten tulkintasi ihan siihen, että ystäväsi ovat keskimääräistä marisevampaa sorttia ja siksi sinusta tuntuu siltä, että olet paremmassa kunnossa?!
Olen synnyttänyt alateitse kolme lasta ja olen kaikin puolin hyvässä kunnossa, sekä sisäisesti että ulkoisesti ;). Seksi on parempaa kuin ennen synnytyksiä eli asiat ovat menneet vain parempaan suuntaan.
Ensimmäinen synnytys oli pitkä muttei mitenkään kivulias. Synnytystä seuraavana päivänä istui risti-istunnassa ja olin todella pirteä ja imetys sujui hyvin.
Toisessa raskaudessa oli riskinä että istukka syntyy ennen lasta. Tilanne seurattiin ja onneksi kohdun kasvaessa myös istukka nousi.
Sain toisen, kolmanen ja neljänenkin lapsen synnyttää alateitse.
Yhdyn moneen edelliseen kirjottajaan siitä, että seksi elämä on parantunut synnytyksen jälkeen. Ja alapää ei ole minulla löystynyt. Siihenkin auttaa runsas sekstailu.
Mieskin on pysynyt saman vaikka olen synnyttänyt neljä lasta ja suonikohjutkin kertaalleen leikattu.
Kun parisuhde on kohdallaan ei synnytystavalla ole mitään tekemistä suhteeseen.
Meillä seksielämää on ollut ihan viimemetreille asti ja uudestaan se on alkanut liukuvoiteiden avulla kun vauva ollut n 2 viikkoinen.
kyllä alatiesynnytys on parempi kokemus. Leikkauksen jälkeen olin todella kipeä.
kyllä alatiesynnytys on parempi kokemus. Leikkauksen jälkeen olin todella kipeä.
minä olen kokenut vain sektion seurauksineen, ja kokemuksena se on monta kertaa kivuttomampi kuin esim etuhampaan puudutus. Hyvä tietää, että hammaslääkärillä käyntikin sattuu enemmän kuin alatiesynnytys. Mutta kiitos, että kerroit!
Hammassärkyynkiin on syötävä enemmän lääkkeitä kuin sektiokipuihin. Ja perus-menkkakipu on paljon pahempi kuin sektiokivut.
Miksi aina on peloteltava naisia? Minusta ainakin esim viisaudenhampaan leikkaus on moninverroin pahempi kokemus kuin sektio.
Mitähän kamalaa siinä sektiossa on? Ei ole vielä selvinnyt vaikka yksi on jo takana.
Sektion jälkeen olet kivulias ja alatiesynnytyksen jälkeen sun toosa on paskana. Lienevät ihan huhupuheita molemmat. Tietääkseni mun toosa ainakin on ok kunnossa. Paras ystäväni taas oli leikkauksensa jälkeen tosin viikon sairaalassa mutta sen jälkeen on hoitanut lapsiaan ihan normaalisti. Rintaruokinta ei heillä kyllä onnistunut, mutta en tiedä onko siitä syyttäminen sektiota vaiko mitä.
Luonnollisesti jos tietty tapa aiheuttaa huomattavasti enemmän riskejä, tulee myös lääkärin mielipidettä kuunnella.
Mielestäni alatiesynnytyksen ja seksion riskialttius ei niin huomattavasti eroa, että tämän takia äiti pitäisi pakottaa valitsemaan toinen tyyli.
Mitä se on lääkäreiltä, yhteiskunnalta, naapureilta taikka muilta naisilta pois, jos nainen valitsee sektion? Oi voisiko joku oikeasti kertoa, miksei tätä valinnanvapautta tulisi sallia?
Ja ei nyt ruveta halkomaan hiuksia paranemisajoista, ne ovat yksilöllisiä. Ja nainenhan sen paranemisen itse joutuu kestämään, ette te muut.
Sitä voi treenata. Alatiesynnytys ei ole mikään löystymistuomio.
Sitä voi treenata. Alatiesynnytys ei ole mikään löystymistuomio.
jos tulee pahoja kudosvaurioita.Olen lukenut esim. naisesta, jolla ei tamponikaan pysynyt sisällä synnytysten jälkeen eikä mies kyennyt saamaan orgasmia emätinyhdynnässä, kun paikat olivat niin vaurioituneet. Niihin ei auta kuin kirurgin veitsi.
Kyllä se raskauskin löystyttää paikat jos ne on löystyäkseen, ei siihen alatiesynnytystä tarvita.
Sektio maksaa moninkertaisesti jo toimenpiteenä kuin hoitopäivenkin osalta. Tämä on toteamus, ei kannanotto puoleen eikä toiseen.
on pakko tehdä keisarinleikkaus siksi, että pimppi pysyis entisenlaisenaan.
No, kukin tavallaan.